νηστισιμα
Στα 550 εκατ. ευρώ ο τζίρος των σούπερ μάρκετ που επηρεάζεται από τη διατροφή της νηστείας.

Αντιφατικά είναι τα ευρήματα της έρευνας που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) για τις αγορές και τις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών την περίοδο της Σαρακοστής.

Αν και περίπου ο 1 στους 2 θεωρεί ότι η νηστεία κάνει καλό στην υγεία του και ο 1 στους 3 δηλώνει ότι του αρέσει να νηστεύει, υψηλά είναι και τα ποσοστά όλων όσοι θεωρούν ότι η νηστίσιμη διατροφή τούς κοστίζει περισσότερο (34%), τους δυσκολεύει (27%), τους αγχώνει (22%) ή ακόμα και... τους παχαίνει (18%). Μόλις ο 1 στους 10 νηστεύει όλη τη Σαρακοστή ή ακολουθεί και τις υπόλοιπες θρησκευτικές νηστείες και ο 1 στους 4 απλώς νηστεύει κάποιες ημέρες.

Πιο διαδεδομένη είναι η νηστεία της Μεγάλης Εβδομάδας, αν και τα ποσοστά όσων πράγματι νηστεύουν ολοένα μειώνονται. Σε αντίστοιχη έρευνα του 2018, σχεδόν οι 7 στους 10 (69%) δήλωναν ότι νηστεύουν και τις 6 ημέρες της εβδομάδας των Παθών και οι 2 στους 10 κάποιες μέρες, ποσοστό που αθροιστικά έφτανε το 89%. Φέτος, λιγότεροι από τους μισούς δηλώνουν αποφασισμένοι να νηστέψουν όλη τη Μεγάλη Εβδομάδα (47%) και 22% θα το κάνουν κάποιες ημέρες (εννοώντας πιθανόν μόνο τη Μεγάλη Παρασκευή).

Τα σούπερ μάρκετ είναι, άλλη μια φορά, οι μεγάλοι κερδισμένοι της Σαρακοστής, καθώς, με βάση τα συνδυαστικά στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, εκτιμάται ότι το 3% του ετήσιου τζίρου τους (550 εκατ. ευρώ) σχετίζεται ή επηρεάζεται από τις διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της περιόδου της νηστείας.

Το σούπερ μάρκετ, επίσης, αναδεικνύεται στη δημοφιλέστερη επιλογή για αγορά νηστίσιμων ειδών, με κριτήριο την ευκολία (76%), την ποικιλία (75%) και την εξοικονόμηση χρημάτων (58%). Ακολουθούν με πολύ χαμηλότερα ποσοστά οι λαϊκές αγορές, τις οποίες προτιμάει για λόγους ποικιλίας και εξοικονόμησης το 15% και το 29% των καταναλωτών αντίστοιχα. Τελευταίοι στην κατάταξη έρχονται οι φούρνοι, με το 8% να θεωρεί ότι προσφέρουν τη μεγαλύτερη ποικιλία και το 11% να τους προτιμάει ως οικονομικότερη επιλογή.

Οσο για το τι δυσκολεύονται περισσότερο να κόψουν οι καταναλωτές τις μέρες της νηστείας, το 76% απαντάει το λάδι, το 62% τα γαλακτοκομικά και το 52% τα γλυκά, ενώ είναι πιο πρόθυμοι να αποχωριστούν το ψάρι και το κρέας. Αν και η έρευνα του ΙΕΛΚΑ αποφεύγει κάθε ερώτηση για σύγκριση τιμών, είναι γεγονός ότι η φετινή Σαρακοστή θα είναι πιο τσουχτερή από πέρυσι, αφού τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν ακριβύνει πάνω από 14%, το ψάρι σχεδόν 7% και το ελαιόλαδο πάνω από 67%.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πρότυπα σχολεία, μαθητές, τάξη, σχολείο
Πρότυπα και Εκκλησιαστικά σχολεία: Θέματα και απαντήσεις γραπτής δοκιμασίας
Τα φετινά θέματα και οι απαντήσεις της γραπτής δοκιμασίας για Πρότυπα και Εκκλησιαστικά σχολεία
Πρότυπα και Εκκλησιαστικά σχολεία: Θέματα και απαντήσεις γραπτής δοκιμασίας