Τέλη κυκλοφορίας: Παράταση έως τις 26 Φεβρουαρίου
Τι αναφέρει νέα έρευνα

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συλλέγουν πληθώρα δεδομένων των οδηγών και των επιβατών Ι.Χ., με κάποιες να καταγράφουν ακόμη και τη σεξουαλική δραστηριότητά τους, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Σύμφωνα με έρευνα με τη συμμετοχή 25 εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων και 15 αυτοκινητοβιομηχανιών που δημοσιεύθηκε από το Ιδρυμα Mozilla την Τετάρτη, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan δήλωσε ότι θα μπορούσε να πουλήσει πληροφορίες σχετικά με τη σεξουαλική δραστηριότητα οδηγών και επιβατών, τη νοημοσύνη και την κατάσταση της υγείας τους σε «μεσίτες» δεδομένων, αστυνομικές Αρχές και άλλες εταιρείες ή υπηρεσίες.

Επιπλέον, η γερμανική Volkswagen γνωστοποίησε πως μπορεί να καταγράφει τις φωνές των οδηγών ώστε να χρησιμοποιεί τα δεδομένα αυτά για στοχευμένες διαφημίσεις.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης πως το 84% των αυτοκινητοβιομηχανιών που εντάχθηκαν στην έρευνα μπορούν να μοιράζονται, ακόμη και να πουλούν, δεδομένα σε άλλες εταιρείες. Πάνω από τις μισές μάρκες αυτοκινήτων παραδέχτηκαν πως μπορούν να μοιράζονται δεδομένα με κυβερνήσεις και αστυνομικές Αρχές όταν τους ζητείται και όχι όταν λαμβάνουν την απαραίτητη δικαστική εντολή.

Όπως επισημαίνουν δε στην έρευνα, οι καταναλωτές σπανίως έχουν την ευκαιρία να γνωρίζουν και να συναινούν στους κανόνες απορρήτου των αυτοκινήτων τους. Η ιαπωνική Subaru, για παράδειγμα, δήλωσε πως το να επιβαίνει κανείς σε ένα από τα αυτοκίνητά της συνεπάγεται την αυτόματη συγκατάθεση στην πολιτική απορρήτου της.

«Ο όγκος των δεδομένων τα οποία οι εταιρείες αυτοκινήτων δηλώνουν απροκάλυπτα πως μπορούν να συλλέγουν ήταν σοκαριστικός», σημειώνει η Τζεν Κολτράιντερ, επικεφαλής ερευνήτρια στο Ιδρυμα Mozilla, τον μη κερδοσκοπικό ιδιοκτήτη της εταιρείας που διαχειρίζεται το πρόγραμμα περιήγησης Firefox. «Είναι σαν να μην τους έχει αμφισβητήσει ποτέ κανείς ή να τους έχει κάνει ερωτήσεις σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής, και έτσι απλά περιλαμβάνουν τα πάντα».

Η Κολτράιντερ και άλλοι ερευνητές εξέτασαν τις πολιτικές απορρήτου των αυτοκινητοβιομηχανιών και κατέβασαν τις εφαρμογές τους στη Γερμανία, τη Γαλλία, στις ΗΠΑ, στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα. Διαπίστωσαν ότι η βιομηχανία συλλέγει τεράστιους όγκους δεδομένων μέσω δεκάδων αισθητήρων και τεχνολογιών που ενσωματώνονται στα νεότερα μοντέλα αυτοκινήτων. Οι νέες αυτές τεχνολογίες υπολογίζουν το βάρος των ανθρώπων καθώς κάθονται, βιντεοσκοπούν το αυτοκίνητο εσωτερικά και εξωτερικά με κάμερες, καταγράφουν συνομιλίες μέσω μικροφώνων και παρακολουθούν τους χρήστες μέσω συνδεδεμένων εφαρμογών στα smartphones.

Οι Ευρωπαίοι είναι κατ′ αρχήν περισσότερο προστατευμένοι από την παραβίαση των προσωπικών τους δεδομένων βάσει του νόμου περί ιδιωτικότητας (GDPR), ωστόσο σύμφωνα με την Κολτράιντερ ο νόμος αυτός δεν έχει εφαρμοστεί επαρκώς στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Πηγή: Politico

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Νηπιαγωγεία - Δημοτικά: Αυτό είναι το νέο μάθημα τον Σεπτέμβριο

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΙΡΑΝ ΙΣΡΑΗΛ
Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος που το Ισραήλ χτύπησε το Ιράν;
ο Ισραηλινός Όρι Γκόλντμπεργκ περιγράφει στο τελευταίο του άρθρο τα αδιέξοδα της ισραηλινής κοινωνίας, με τους περισσότερους συμπατριώτες του έχουν...
Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος που το Ισραήλ χτύπησε το Ιράν;
apodixi
Γιατί οι αποδείξεις δεν έχουν θέση στο αυτοκίνητό σου
Μπορεί να φαίνεται ασήμαντο, αλλά η απλή συνήθεια να αφήνουμε αποδείξεις στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μπορεί να αποδειχθεί πολύ πιο επικίνδυνη απ’...
Γιατί οι αποδείξεις δεν έχουν θέση στο αυτοκίνητό σου