Λέσβος: Σοκαριστικές καταγγελίες μαθητριών για σεξουαλική παρενόχληση- «Ο καθηγητής μας άγγιζε στα επίμαχα σημεία»
«Ο καθηγητής μας άγγιζε και απαιτούσε να κάτσουμε στα πόδια του»

Σοκαριστική είναι η μαρτυρία τριών γυναικών με καταγωγή από τη Λέσβο οι οποίες καταγγέλλουν σεξουαλική παρενόχληση από καθηγητή που τους έκανε ιδιαίτερα μαθήματα όταν ήταν μαθήτριες Λυκείου πριν από 16 χρόνια.

Όπως οι ίδιες καταγγέλλουν στην τοπική σελίδα της Λέσβου stonisi.gr, αποφάσισαν να γνωστοποιήσουν τα όσα βίωσαν με στόχο την ενδυνάμωση όλων των γυναικών κάθε ηλικίας που έχουν δεχθεί παρενόχληση. Τα αδικήματα έχουν παραγραφεί για τον συνταξιούχο πλέον καθηγητή και εκείνες δεν κινήθηκαν νομικά.

Οι τρεις κοπέλες, ενήλικες πια, έχοντας σταθεί στα πόδια τους, με καριέρες, δουλειές, μακριά από το νησί, και με αφορμή τα δεκάδες περιστατικά παρενόχλησης και κακοποίησης που βλέπουν καθημερινά το φως της δημοσιότητας, αποφάσισαν να ενώσουν τις φωνές τους με τη φωνή όλων των γυναικών που είναι θύματα ανάλογων καταστάσεων.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του stonisi.gr, ξεκαθάρισαν ότι στόχος τους δεν είναι η εκδίκηση του θύτη, εξάλλου το αδίκημα της ασέλγειας έχει παραγραφεί, αλλά η ενδυνάμωση όλων των γυναικών κάθε ηλικίας που έχουν δεχθεί παρενόχληση σε διάφορες φάσεις της ζωής τους.

Μάλιστα αναφέρουν πως υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός, εφάρμοζε τις μεθόδους του, σε πολλά κορίτσια μαθήτριές του, σχεδόν σε όλη της διάρκεια της καριέρας του. Υπάρχουν υπόνοιες ότι δεκάδες κορίτσια, πριν και μετά από την περίοδο, που περιγράφουν οι τρεις νεαρές γυναίκες,  αναγκάσθηκαν να καθίσουν στα πόδια του και να υποστούν τα σιχαμερά αγγίγματά του, ακόμη και χαστούκια σε κάποιες περιπτώσεις, όταν δεν ενέδιδαν στα δήθεν πατρικά του χάδια.

Επειδή η δική τους υπόθεση έχει παραγραφεί λόγω της πενταετίας που παρήλθε από τα αδικήματα για τα οποία καταγγέλλεται ο συνταξιούχος καθηγητής, οι τρεις γυναίκες προτρέπουν να μιλήσουν νεότερες συμμαθήτριες τους για ότι και από όποιον έχουν υποστεί ώστε να οδηγηθούν οι υποθέσεις στη Δικαιοσύνη.

Αναλυτικά η καταγγελία τους

«Αν ρωτάς γιατί δεν μίλησα τόσο καιρό…

Αν ρωτάς γιατί δεν μίλησα τόσο καιρό, σκέφτηκες ότι ίσως δεν το θυμήθηκα τώρα αλλά ότι ποτέ δεν το ξέχασα και τώρα βρήκα το θάρρος να το πω;

Σκέψου πριν κρίνεις αβίαστα.

Είμαστε 3 ενήλικες γυναίκες, απόφοιτες σχολών θετικών επιστημών με καταγωγή από τη Λέσβο.

Το διάστημα 2004-2006 ήμασταν ανήλικες μαθήτριες λυκείων της Μυτιλήνης. Σήμερα ενώνουμε τις φωνές μας και παίρνουμε δύναμη η μια από την άλλη για να γνωστοποιήσουμε την σεξουαλική παρενόχληση που βιώναμε παράλληλα.

O συνταξιούχος τότε, καθηγητής Φυσικής είχε κοινωνική και διδακτική αναγνωρισιμότητα. Ήταν γνωστό ότι οι μαθητές του είχαν επιτυχίες σε σχολές θετικών επιστημών. Με γνώμονα αυτά, οι γονείς μας τον επέλεξαν και εμπιστεύτηκαν να μας κάνει ιδιαίτερο μάθημα σε γκρουπ τριών ατόμων.

Ξεκίνησε λέγοντας ότι θέλει να είναι κοντά στους μαθητές του και μας έκανε διάφορες προσωπικές ερωτήσεις. Οι ερωτήσεις γινόταν όλο και πιο άβολες και συγκεκριμένες, εστιάζοντας στις σεξουαλικές μας επαφές, είτε είχαμε είτε όχι. Φυσικά οι ερωτήσεις συνδυαζόταν με αγγίγματα στα επίμαχα σημεία (στήθος, γεννητική περιοχή).

Κάποιες φορές γινόταν αφόρητος γιατί απαιτούσε να κάτσουμε στα πόδια του, δήθεν για να μας ηρεμήσει από το άγχος. Για να «ηρεμήσουμε» έπρεπε να μας κάνει μασάζ στα πόδια και στον αυχένα, επεκτεινόμενος στο να ακουμπάει ακόμα και εσώρουχα. Έδειχνε σχεδόν εμμονικός, προσπαθώντας να μάθει λεπτομέρειες σχετικά με το τι μας προκαλούσε διέγερση. Δε δίστασε να χαστουκίσει μια από εμάς επειδή του έφερε αντίρρηση όταν της ζήτησε να κάτσει στα πόδια του, με αποτέλεσμα η κοπέλα να σταματήσει τα μαθήματα.

Νιώθαμε τόσο άβολα που φοράγαμε φαρδιά ρούχα ώστε να μη προκαλέσουμε παραπάνω αγγίγματα από αυτά που ήδη δεχόμασταν. Με αφορμή κάποιο λάθος που κάναμε στο μάθημα απομόνωνε καθεμία ξεχωριστά και προέβαινε στα προαναφερθέντα. Όλα αυτά ήταν μέρος ενός μεθοδευμένου χειρισμού ώστε να αμφιβάλουμε για τις κινήσεις του, ενώ ήταν ξεκάθαρη σεξουαλική παρενόχληση. Βρισκόταν σε θέση ισχύος ως ο Καθηγητής και το εκμεταλλεύτηκε.

Κάποιοι από τους γονείς ήταν ενημερωμένοι, λόγω όμως της κλειστής κοινωνίας και του φόβου του στιγματισμού δεν κινηθήκανε νομικά. Για μας νομικά έχει παραγραφεί. Ο στόχος μας είναι η κοινωνική αλληλεγγύη και ευαισθητοποίηση σε θέματα σεξουαλικής παρενόχλησης. Αν σου έχει συμβεί κάτι παρόμοιο μη διστάσεις να μιλήσεις, βρες τη δύναμη όπως βρήκαμε εμείς τη δύναμη η μια από την άλλη.

Καμία μόνη.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

elliniko_mesogiako_panepistimio.jpg
Τελετή Ορκωμοσίας Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΕΛΜΕΠΑ
Η  τελετή ορκωμοσίας θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025 και ώρα 10.30, στο αμφιθέατρο “Β. Ζαχαρόπουλος” (Κ28)
Τελετή Ορκωμοσίας Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΕΛΜΕΠΑ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Το Ιόνιο Πανεπιστήμιο έγινε δεκτό στο δίκτυο ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης UNAI
Η ένταξη του Ιδρύματος σε αυτή την πρωτοβουλία αποτελεί αναγνώριση της συστηματικής δουλειάς και έρευνας που συντελείται σε αυτό και το εντάσσει για...
Το Ιόνιο Πανεπιστήμιο έγινε δεκτό στο δίκτυο ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης UNAI
μαθητές
ΟΙΕΛΕ: Αντιδράσεις για τον ορισμό Διευθυντή στα Αρσάκεια – «Στο δημόσιο θα είχε απολυθεί, στο ιδιωτικό επιβραβεύεται»
Στο δημόσιο σχολείο θα είχε απολυθεί, στο ιδιωτικό …επιβραβεύεται! – Απαράδεκτος ορισμός Διευθυντή σε μονάδα των Αρσάκειων Σχολείων από το ΚΥΣΔΕ
ΟΙΕΛΕ: Αντιδράσεις για τον ορισμό Διευθυντή στα Αρσάκεια – «Στο δημόσιο θα είχε απολυθεί, στο ιδιωτικό επιβραβεύεται»