Thumbnail
Επιτροπή επεξεργάζεται το νέο πλαίσιο για τα τέλη κυκλοφορίας, το οποίο θα περιλαμβάνει αλγόριθμους που θα συνεκτιμούν παλαιότητα, αξία, ρύπους, κυβικά, ώστε τελικά να υπάρχει αναλογικότερη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες και να επιστρέψουν στην κυκλοφορία ακινητοποιημένα οχήματα.

Τα παραπάνω έκανε γνωστά χθες η υφυπουργός Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου μιλώντας στον ρ/σ «Στο Κόκκινο» ενώ τόνισε ότι το νέο πλαίσιο για τα τέλη κυκλοφορίας θα γίνει το ταχύτερο δυνατό γνωστό, ώστε να ξέρει και η αγορά τι θα ισχύσει. Σε εξέλιξη είναι η επεξεργασία του νέου πλαισίου για τα τέλη κυκλοφορίας από επιτροπή, με στόχο αυτά να γίνουν πιο αναλογικά, όπως είπε η κ. Παπανάτσιου, «για την παλαιότητα, την αξία, τις εκπομπές ρύπων, τα κυβικά ... με αλγόριθμους που θα συμπεριλάβουν όλα αυτά για να δώσουν κάποιο πιο αναλογικό αποτέλεσμα σε σχέση με σήμερα», είπε η κ.Παπανάτσιου.

«Η προσδοκία μας είναι αυτό να ολοκληρωθεί όσο γίνεται πιο γρήγορα, ώστε να ξέρει και η αγορά πώς θα κινηθεί σε σχέση με το αυτοκίνητο», σημείωσε η υφυπουργός Οικονομικών. Μάλιστα, προσέθεσε ότι επιδίωξη είναι με το νέο πλαίσιο για τα τέλη κυκλοφορίας «κάποιοι να πάρουν τις πινακίδες πίσω», για οχήματα που τα προηγούμενα χρόνια επέλεξαν να ακινητοποιήσουν λόγω του υψηλού κόστους.

Ουσιαστικά τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα είναι εξειδικευμένα για κάθε αυτοκίνητο, χωρίς οριζόντιες χρεώσεις. Αυτό θα σημάνει μειώσεις για όσους έχουν παλαιό και φθηνό αυτοκίνητο, ωστόσο την ίδια ώρα τα τέλη θα αυξάνονται με βάση του ρύπους των συγκεκριμένων αυτοκινήτων που είναι σαφώς μεγαλύτεροι από αυτούς των νέων.

Την ίδια ώρα για όσους διαθέτουν ένα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητο με χαμηλούς ρύπους θα δουν τα τέλη τους να αυξάνονται καθώς η αξία του αυτοκινήτου τους θα είναι μεγαλύτερη σε σχέση με ένα παλαιού τύπου αυτοκίνητο.

Ειδική εφαρμογή

Πριν μερικές εβδομάδες η κ. Παπανάτσιου είχε περιγράψει το νέο σύστημα επισημαίνοντας: 

Έχουμε ήδη ξεκινήσει την επεξεργασία των δεδομένων για τη δημιουργία μιας εφαρμογής, που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών εξειδικευμένα για κάθε όχημα, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π.χ. με αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος με τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας).

Με τον τρόπο αυτό θα καλυφθεί η ανάγκη για την υιοθέτηση και εφαρμογή ενός δίκαιου και αντικειμενικού συστήματος υπολογισμού του ύψους των τελών κυκλοφορίας και θα αρθούν σε μεγάλο βαθμό οι αδικίες του τρέχοντος εφαρμοζόμενου συστήματος. Φέτος επιλέξαμε να μείνουν αμετάβλητα τα τέλη κυκλοφορίας προκειμένου να μην γίνουν βεβιασμένες τροποποιήσεις και να πάμε σε ένα ορθότερο σύστημα.
Η πληρωμή των τελών για μέρος του έτους και όχι ολόκληρο το έτος ίσχυσε κατ’ εξαίρεση. Θα εξετάσουμε αργότερα αν συντρέχουν οι λόγοι να ισχύσει και φέτος μια παρόμοια ρύθμιση. Ωστόσο δεν είναι πρόθεση μας να γίνει μια μόνιμη ρύθμιση που θα δίνει τη δυνατότητα να κυκλοφορεί κάποιος το αυτοκίνητό του ορισμένους μήνες το χρόνο πληρώνοντας το αντίστοιχο κλάσμα των τελών κυκλοφορίας.

Πηγή: Ημερησία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/5

Ξεπεράστηκε κάθε όριο: Χιλιάδες παίρνουν online Proficiency σε 1 ημέρα ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καρκίνος του μαστού
Δραματική αύξηση καρκίνων του παχέος εντέρου σε παιδιά, έφηβους και νέους την τελευταία 20ετία
Oι ερευνητές υπολόγισαν τις τάσεις στα ποσοστά καρκίνου του παχέος εντέρου για άτομα ηλικίας 10-44 ετών από το 1999 ως το 2020
Δραματική αύξηση καρκίνων του παχέος εντέρου σε παιδιά, έφηβους και νέους την τελευταία 20ετία