Thumbnail
Ριζικές αλλαγές στο καθεστώς φορολόγησης των αυτοκινήτων

Ριζικές αλλαγές στο καθεστώς φορολόγησης των αυτοκινήτων και στα τέλη κυκλοφορίας σχεδιάζει τώρα η κυβέρνηση. Στόχος των αλλαγών θα είναι να εξορθολογιστούν οι φόροι στην απόκτηση των οχημάτων και να αυξηθούν οι επιβαρύνσεις που επιβάλλονται στην κατοχή και τη χρήση τους.

Σύμφωνα, ειδικότερα, με πληροφορίες του naftemporiki.gr, το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει:

1. Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορολόγησή τους. Ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης θα γίνεται με βάση τη λιανική τιμή (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης. Δηλαδή, η φορολόγηση των καινούργιων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα απορρέει από την αξία λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου. Αυτό εκτιμάται ότι θα επιφέρει μείωση της τιμής στα χαμηλού κυβισμού και χαμηλής αξίας και αύξηση στα ακριβά αυτοκίνητα μεσαίου και υψηλού κυβισμού. Σήμερα, τα καινούργια αυτοκίνητα κατά την εισαγωγή τους φορολογούνται βάσει της εργοστασιακής τους αξίας, αλλά και του κυβισμού του κινητήρα με συντελεστές 5% έως 50% και επιπλέον τον ΦΠΑ.

2. Αλλαγές στο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας. Θα καθιερωθούν δύο κατηγορίες τελών κυκλοφορίας, τα «πάγια» και τα «αναλογικά». Τα «πάγια» τέλη θα είναι μειωμένα σε σύγκριση με τα ισχύοντα σήμερα ποσά τελών κυκλοφορίας, ώστε να είναι προσιτά σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό φορολογουμένων. Τα «αναλογικά» τέλη θα επιβληθούν με τη μορφή αυξήσεων στη φορολογία των καυσίμων και των λοιπών ενεργειακών προϊόντων που χρησιμοποιούνται για την κίνηση των οχημάτων. Ουσιαστικά, θα επιβληθεί αύξηση φόρου στη βενζίνη και στο πετρέλαιο κίνησης, με στόχο αυτοί που χρησιμοποιούν περισσότερο τα οχήματά τους να επιβαρύνονται με μεγαλύτερα τέλη. Τις υψηλότερες επιβαρύνσεις δηλαδή θα τις έχουν όσοι κινούν περισσότερο τα οχήματά τους ή έχουν μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, τα οποία «καίνε» περισσότερα καύσιμα, ενώ τους λιγότερους φόρους θα τους καταβάλλουν όσοι μετακινούν ελάχιστα ή καθόλου τα οχήματά τους.

3. Υπολογισμό τεκμηρίων και φόρου πολυτελούς διαβίωσης με βάση τις λιανικές τιμές πώλησης. Σήμερα τα τεκμήρια διαβίωσης υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του αυτοκίνητου και τα έτη παλαιότητας. Το σύστημα αυτό θα αλλάξει και τα τεκμήρια θα υπολογίζονται με βάση τις λιανικές τιμές των Ι.Χ. και συντελεστές που θα οδηγούν σε απομείωση της αξίας του. Ανάλογη αναπροσαρμογή θα γίνει και στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται στα Ι.Χ. άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών και υπολογίζεται σε ποσοστό 5% επί του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης για Ι.Χ. έως 2.500 κ.ε. και σε ποσοστό 13% επί της τεκμαρτής δαπάνης διαβίωσης για τα Ι.Χ. άνω των 2.500 κ.ε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πατινια
Σοβαρό επεισόδιο στη Θεσσαλονίκη: Μοτοσικλετιστής εμβόλισε πατίνι και επιτέθηκε στον οδηγό του
Στο νοσοκομείο ο 28χρονος, κατηγορείται για επικίνδυνη σωματική βλάβη ο οδηγός της μηχανής.
Σοβαρό επεισόδιο στη Θεσσαλονίκη: Μοτοσικλετιστής εμβόλισε πατίνι και επιτέθηκε στον οδηγό του
plakias
Πλακιάς για Καρυστιανού: «Αν μπει στην πολιτική, αλλάζει ο τρόπος που θα τη βλέπουμε»
Προβληματισμός στους συγγενείς των θυμάτων των Τεμπών για το ενδεχόμενο πολιτικής εμπλοκής – Τι λέει ο Νίκος Πλακιάς για τις δίκες, τους...
Πλακιάς για Καρυστιανού: «Αν μπει στην πολιτική, αλλάζει ο τρόπος που θα τη βλέπουμε»
Πανεπιστημίου Πειραιώς
Πανεπιστήμιο Πειραιά: Το βραβείο «Θεμιστοκλής» στον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Α. Τζιτζικώστα
Α. Τζιτζικώστας: «Η συμμετοχή μας στην ΕΕ ήταν και παραμένει το μεγαλύτερο στρατηγικό κεκτημένο της Ελλάδας»
Πανεπιστήμιο Πειραιά: Το βραβείο «Θεμιστοκλής» στον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Α. Τζιτζικώστα