Thumbnail
Έρευνα

Το 30% των συμμετεχόντων που είχαν προηγουμένως χρησιμοποιήσει το Ίντερνετ απέτυχαν ακόμα και να προσπαθήσουν να απαντήσουν σε μια απλή ερώτηση από μνήμης.

Η όλο και μεγαλύτερη εξάρτηση του ανθρώπου από το Ίντερνετ και η ευκολία πρόσβασης στον τεράστιο όγκο πληροφοριών που είναι διαθέσιμος online επηρεάζει τη λειτουργία της σκέψης σε ό,τι αφορά στην επίλυση προβλημάτων, τη μνήμη και την εκπαίδευση, σύμφωνα με έρευνα επιστημόνων του University of California, Santa Cruz και του University of Illinois, Urbana Champaign, που δημοσιεύτηκε στο «Memory».

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το αποκαλούμενο «cognitive offloading» (γνωστικό «ξεφόρτωμα») ή η τάση να βασιζόμαστε στο Ίντερνετ ως βοήθημα μνήμης αυξάνεται με κάθε χρήση. Όπως σημειώνουν οι ερευνητές, μπορεί να θεωρούμε ότι η μνήμη είναι κάτι που λαμβάνει χώρα στο κεφάλι μας, αλλά όλο και περισσότερο εξελίσσεται σε κάτι που λαμβάνει χώρα έξω από αυτό, με τη βοήθεια άλλων παραγόντων.

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα διαχωρίστηκαν σε δύο ομάδες για να απαντήσουν σε κάποιες «trivial» δύσκολες ερωτήσεις. Η μία ομάδα χρησιμοποιούσε απλά τη μνήμη της, ενώ η άλλη χρησιμοποιούσε το Google. Στους συμμετέχοντες επίσης δόθηκε η επιλογή να απαντήσουν πιο εύκολες ερωτήσεις με τη μέθοδο της επιλογής τους.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι συμμετέχοντες που προηγουμένως είχαν χρησιμοποιήσει το Ίντερνετ για να αποκτήσουν πληροφορίες ήταν πιο πιθανό να επιστρέψουν στο Google για ακόλουθες ερωτήσεις από αυτούς που βασίζονταν στη μνήμη τους. Επίσης, περνούσαν λιγότερο χρόνο χρησιμοποιώντας τη δική τους μνήμη πριν καταφύγουν στο Ίντερνετ- μάλιστα, δεν ήταν απλά πιο πιθανό να το ξανακάνουν, αλλά και πιο πιθανό να το κάνουν πολύ πιο γρήγορα. Επίσης, το 30% των συμμετεχόντων που είχαν προηγουμένως χρησιμοποιήσει το Ίντερνετ απέτυχαν ακόμα και να προσπαθήσουν να απαντήσουν σε μια απλή ερώτηση από μνήμης.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής των συντελεστών της έρευνας, Dr. Μπέντζαμιν Στορμ, «η μνήμη αλλάζει. Η έρευνά μας δείχνει ότι όσο χρησιμοποιούμε το Ίντερνετ για να υποστηρίξουμε και να επεκτείνουμε τη μνήμη μας, γινόμαστε και πιο εξαρτημένοι από αυτό. Ενώ παλαιότερα μπορεί να είχαμε προσπαθήσει να θυμηθούμε κάτι από μόνοι μας, τώρα δεν κάνουμε τον κόπο. Καθώς περισσότερες πληροφορίες γίνονται διαθέσιμες μέσω smartphones και άλλων συσκευών, εξαρτώμαστε όλο και περισσότερο από αυτό στις καθημερινές ζωές μας».

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκπαιδευτικός με απογοήτευση
Άδεια με 175€ για αναρρωτική: Καταγγελία εκπαιδευτικών για εργασιακές αδικίες στους αναπληρωτές
Εκπαιδευτικοί δύο ταχυτήτων: Οργή για τις άδειες-κατάντια των Αναπληρωτών – Καταγγελία από τον Σύλλογο Π.Ε. Κέρκυρας
Άδεια με 175€ για αναρρωτική: Καταγγελία εκπαιδευτικών για εργασιακές αδικίες στους αναπληρωτές
Κώστας Γενιδούνιας
ΟΛΜΕ: «Απαράδεκτη η απόλυση του Κώστα Γενιδούνια – Εργοδοτική τρομοκρατία της HELLENIC TRAIN»
«Οι απειλές του πρωθυπουργού ακόμα και για απολύσεις εκπαιδευτικών εντάσσονται στο γενικότερο σχέδιο στοχοποίησης και τρομοκράτησης»
ΟΛΜΕ: «Απαράδεκτη η απόλυση του Κώστα Γενιδούνια – Εργοδοτική τρομοκρατία της HELLENIC TRAIN»
foto_education_pencils_blue.jpg
Πειραματικά Σχολεία 2025: Βγήκαν τα αποτελέσματα της κλήρωσης – Δείτε εάν περάσατε
Ολοκληρώθηκε η Δημόσια Κλήρωση για τα Πειραματικά Σχολεία – Αναρτήθηκαν τα Αποτελέσματα
Πειραματικά Σχολεία 2025: Βγήκαν τα αποτελέσματα της κλήρωσης – Δείτε εάν περάσατε