Σοφία Ζαχαράκη
Η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη υπέγραψε τη σύσταση και συγκρότηση της Ομάδας Εργασίας για την παιδαγωγική αξιοποίηση της Δράσης «Λαχανόκηποι στα Σχολεία» - Πότε η υλοποίηση σε 4.384 σχολικές μονάδες όλης της χώρας

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με απόφαση της αρμόδιας υπουργού, Σοφίας Ζαχαράκη, ανακοίνωσε τη σύσταση και συγκρότηση οκταμελούς ομάδας εργασίας για την παιδαγωγική αξιοποίηση της δράσης με τίτλο: «Λαχανόκηποι στα σχολεία: με κριτική σκέψη και όραμα συνεργαζόμαστε, χαιρόμαστε, δημιουργούμε».

Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας για την ενίσχυση της βιωματικής περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και την καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης σε μαθητές και μαθήτριες σε όλη τη χώρα.

Σκοπός και σύνθεση της Ομάδας Εργασίας - Όλα τα ονόματα

Η ομάδα εργασίας έχει ως έργο τη διερεύνηση και την υποβολή προτάσεων σχετικά με τον τρόπο παιδαγωγικής αξιοποίησης της δράσης «Λαχανόκηποι στα σχολεία». Επιπλέον, θα εξετάσει τη σύνδεση της πρωτοβουλίας με τα Προγράμματα Σπουδών, τις δράσεις ενεργού πολίτη και άλλες εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες, ώστε να ενισχυθεί η ολιστική εκπαιδευτική εμπειρία.

Το έργο της ομάδας θα ολοκληρωθεί με την υποβολή συγκεκριμένων προτάσεων έως τις 15 Νοεμβρίου 2025.

Η ομάδα αποτελείται από καταξιωμένους επιστήμονες και εκπαιδευτικούς με μεγάλη εμπειρία στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα μέλη ορίζονται ως εξής:

  1. Κωνσταντίνος Κορφιάτης, Καθηγητής Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κύπρου — Πρόεδρος
    Αναπληρώτρια: Στέλλα Πέτρου, Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό, Πανεπιστήμιο Κύπρου.

  2. Μαρία Μονιούδη, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΥΠΑΙΘΑ — Μέλος
    Αναπληρώτρια: Αντωνία Γατσογιάννη, Εκπαιδευτικός ΠΕ60.

  3. Δημήτριος Ζαΐμης, Αναπληρωτής Προϊστάμενος Τμήματος Α΄, Διεύθυνση Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία ΥΠΑΙΘΑ — Μέλος
    Αναπληρώτρια: Βαΐα Μόκα, Εκπαιδευτικός ΠΕ70.

  4. Νικόλαος Χριστοδούλου, Σύμβουλος Β΄, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής — Μέλος
    Αναπληρωτής: Παναγιώτης Πήλιουρας, Σύμβουλος Α΄.

  5. Βαρβάρα Βορύλλα, Εκπαιδευτικός ΠΕ06, Διευθύντρια 1ου Δημοτικού Σχολείου Παιανίας — Μέλος
    Αναπληρώτρια: Ειρήνη Ραϊσάκη, Εκπαιδευτικός ΠΕ60.

  6. Νεκτάριος Τσαγλιώτης, Εκπαιδευτικός ΠΕ70, Διευθυντής 9ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου — Μέλος
    Αναπληρώτρια: Μαρία Σφακιανάκη, Εκπαιδευτικός ΠΕ88.01.

  7. Ελένη Νιάρχου, Εκπαιδευτικός ΠΕ79.01, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Γ΄ Δ.Π.Ε. Γ΄ Αθήνας — Μέλος
    Αναπληρώτρια: Αικατερίνη Δημοπούλου, Εκπαιδευτικός ΠΕ70.

  8. Στέφανος Κορφιάς, Εκπαιδευτικός ΠΕ11, Διευθυντής ΕΕΕΕΚ Καλύμνου — Μέλος
    Αναπληρώτρια: Καλλιόπη Μπιλλήρη, Εκπαιδευτικός ΠΕ02.

Γραμματεία:

  • Ευαγγελία Γεωργομή, Εκπαιδευτικός ΠΕ70, Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης — Γραμματέας

  • Αναπληρώτρια: Αγάπη Άντση, Εκπαιδευτικός ΠΕ70.

Λειτουργία και χρονοδιάγραμμα

Η συμμετοχή των μελών είναι άμισθη. Οι συνεδριάσεις μπορούν να πραγματοποιούνται και μέσω τηλεδιάσκεψης, με απόφαση του προέδρου. Η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται έως τις 15 Νοεμβρίου 2025.

Δείτε ολόκληρη την απόφαση εδώ:

Το πρόγραμμα «Λαχανόκηποι στα Σχολεία»

Η δράση «Λαχανόκηποι στα σχολεία: με κριτική σκέψη και όραμα συνεργαζόμαστε, χαιρόμαστε, δημιουργούμε» είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα που στοχεύει στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών, στην ενίσχυση της βιωματικής μάθησης μέσω πρακτικής καλλιέργειας, στην καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, στην εκπαίδευση σε έννοιες βιώσιμης ανάπτυξης και αειφορίας, καθώς και στην ενίσχυση της ομαδικότητας και της συμπερίληψης.

Το πρόγραμμα προωθεί επίσης τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος και συνδέεται με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.

Η πρωτοβουλία υλοποιείται σε 4.384 σχολικές μονάδες πανελλαδικά και χρηματοδοτείται από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ), με συνολικό προϋπολογισμό 1.998.538 ευρώ.

Οι μαθητές και μαθήτριες συμμετέχουν ενεργά στη δημιουργία και τη συντήρηση σχολικών λαχανόκηπων, όπου εφαρμόζονται οργανικές και βιολογικές μέθοδοι καλλιέργειας. Οι υποδομές που παρέχονται περιλαμβάνουν θερμοκήπια, ποτιστήρια, παρτέρια, φυτικό χώμα, σπόρους λαχανικών και βοτάνων, καθώς και σετ εργαλείων καλλιέργειας.

Η έναρξη της πράξης ορίζεται για τις 20 Δεκεμβρίου 2025 και η λήξη της στις 30 Νοεμβρίου 2026.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

η γλώσσα των παιδιών
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
«Η γλώσσα δεν είναι απλώς ένα μέσο επικοινωνίας. Είναι το θεμέλιο της σκέψης και της αυτοαντίληψης. Ο Lev Vygotsky (1978) τόνισε πως η εσωτερική...
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
δίκη
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Μαθητές στα Χανιά «έντυσαν» τις σχολικές αίθουσες με αέρα δικαστικού μεγάρου, δικάζοντας… συμμαθητές τους. Και στο τέλος, καταχειροκροτήθηκαν.
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Copenhagen
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
Πώς η Κοπεγχάγη –η πόλη που αναδείχθηκε η πιο ευτυχισμένη στον κόσμο για το 2025– διδάσκει βιωσιμότητα, ισορροπία και μια πιο συνειδητή...
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
εκπαιδευτικοι
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης
Μία εκπαιδευτικός αθώα στα δικαστήρια, ένοχη στα πειθαρχικά; Η υπόθεση που συγκλονίζει τον χώρο της παιδείας
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης