Στην «καρδιά» της αντιπαράθεσης βρέθηκε η αλλαγή στην εισαγωγή του μαθήματος των Οικονομικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που αποκάλυψε το alfavita.gr, καθώς η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, προχώρησε σε αλλαγές που έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από επιστημονικούς και εκπαιδευτικούς φορείς.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΔΗ.ΣΥ., η υπουργός Παιδείας, παρά τις αρχικές προβλέψεις για ένταξη του μαθήματος στην Α’ Λυκείου, φαίνεται να το μεταφέρει στη Γ’ Γυμνασίου, ζητώντας παράλληλα νέα γνωμοδότηση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), δίνοντας μάλιστα σαφή εντολή να μη μειωθούν διδακτικές ώρες από άλλα μαθήματα.
Αυτή η κίνηση της κυβέρνησης, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Δημοκρατικής Συνεργασίας Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καταδεικνύει την «ιδιοκτησιακού τύπου αντίληψη» της, όπου το πρωθυπουργικό γραφείο και το υπουργείο Παιδείας παρεμβαίνουν χωρίς τη συμμετοχή των αρμόδιων επιστημονικών φορέων και πανεπιστημιακών δασκάλων.
Η ανακοίνωση της παράταξης τονίζει ότι η κυβέρνηση, αντί να διαβουλεύεται με τους ειδικούς και τους εκπαιδευτικούς φορείς, επιλέγει να επιβάλλει πολιτικές αποφάσεις, υπονομεύοντας την επιστημονική αξιοπιστία και το μέλλον της ελληνικής εκπαίδευσης. Μάλιστα, εκφράζει την ανησυχία της για την απουσία ολοκληρωμένου σχεδίου και τη «σκόρπια», αποσπασματική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ζητημάτων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Σε πρόσφατα δημοσιεύματα εκπαιδευτικών ιστοσελίδων, αναφέρεται πως η υπουργός Παιδείας κυρία Σοφία Ζαχαράκη, προσανατολίζεται να ενταχθεί στη Γ Γυμνασίου αντί για την Α Λυκείου όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, το μάθημα «Οικονομικά» και πως ζήτησε νέα γνωμοδότηση από το ΙΕΠ για τον τρόπο διδασκαλίας του, δίνοντας μάλιστα ρητή εντολή να μην αφαιρεθεί καμία ώρα από άλλο μάθημα!
Δηλαδή η υπουργός Παιδείας αποφασίζει την εισαγωγή νέου μαθήματος(!), εντάσσοντάς το αρχικά στο πρόγραμμα της Α Λυκείου αλλά μετά από αντιδράσεις αλλάζει γνώμη και το βάζει στη Γ Γυμνασίου και στη συνέχεια ζητά γνωμοδότηση για τον τρόπο που θα διδαχθεί! Μάλιστα έχει δώσει εντολή να τυπωθεί το αντίστοιχο κυπριακό βιβλίο της Α Λυκείου, το οποίο στην Ελλάδα θα διδαχθεί στη Γ Γυμνασίου! Τόση σοβαρότητα!
Στα ίδια δημοσιεύματα αναφέρεται πως ο προηγούμενος υπουργός Παιδείας κύριος Κυριάκος Πιερρακάκης είχε προαναγγείλει την εισαγωγή του μαθήματος της Οικονομίας στην πρώτη τάξη του Λυκείου, το οποίο θα διδάσκεται από οικονομολόγους, καθώς «Πάγιο αίτημα του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος είναι να αυξηθούν οι ώρες των οικονομικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση»! Ως γνωστόν το Οικονομικό Επιμελητήριο είναι ο «αρμόδιος» φορέας να υποδείξει τι θα διδάσκεται στα σχολεία και όχι οι Παιδαγωγοί!
Επίσης αναφέρεται, πως σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει εντολή από το πρωθυπουργικό γραφείο(!) να ενταχθεί το μάθημα «Οικονομικά», ανεξάρτητα με ποια μορφή και σε ποια τάξη! Τόση σοβαρότητα!
Σπεύδουμε να δηλώσουμε για να μην υπάρξουν λανθασμένες εντυπώσεις, πως δεν είμαστε οι αρμόδιοι που θα αποφασίσουν τι μάθημα θα διδάσκεται και μάλιστα στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και πόσες ώρες. Ως εκ τούτου η ανακοίνωσή μας δεν έχει το νόημα της έκφρασης διαφωνίας ή συμφωνίας για το τι θα διδάσκεται.
Η παρέμβασή μας έχει να κάνει με την ιδιοκτησιακού τύπου αντίληψη της κυβέρνησης της ΝΔ και των υπουργών της, ότι η εκπαίδευση είναι πολιτικό «λάφυρο» και μπορούν να αποφασίζουν τι θα διδάσκεται στα σχολεία της Χώρας, το πρωθυπουργικό γραφείο και οι υπουργοί Παιδείας! Αυτά δεν γίνονται ούτε στην τελευταία «μπανανία» του κόσμου.
Υπάρχουν Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι ειδικοί επιστήμονες, υπάρχουν τα Παιδαγωγικά Τμήματα των Πανεπιστημίων, υπάρχουν αρμόδιοι φορείς όπως το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, οι οποίοι πρέπει να αφήνονται ελεύθεροι να κάνουν τη δουλειά τους και όχι να δέχονται διαταγές από την «παντογνώστρια» υπουργό, η οποία νομίζει πως μπορεί να αποφασίζει για τα πάντα.
Πώς όμως να γίνει κάτι τέτοιο όταν η αλαζονική κυβέρνηση Μητσοτάκη κάνει διάλογο μόνο με τους κολλητούς και τους παρατρεχάμενους και όχι με τα Πανεπιστήμια για τέτοιου είδους θέματα;
Όλο αυτό το θέμα θα μπορούσε εύκολα να αποδοθεί σε λανθασμένο δημοσίευμα ή και σε συκοφαντικό προς την κυβέρνηση, αν δεν υπήρχε και προηγούμενη απόφαση εισαγωγής μαθήματος σε βαθμίδα εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στο νηπιαγωγείο με απόφαση υπουργού και υφυπουργού Παιδείας!
Θυμίζουμε πως ένα «ωραίο» πρωινό, η τότε ηγεσία του υπουργείου Παιδείας (κ.κ. Κεραμέως και Ζαχαράκη) αποφάσισε χωρίς διάλογο με κανέναν και χωρίς καμία προηγούμενη προετοιμασία, να εντάξει στο ωρολόγιο πρόγραμμα των νηπιαγωγείων τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας για δύο ώρες την εβδομάδα.
Και σε αυτή την περίπτωση δεν είχαμε την απαίτηση ως Παράταξη να μας συμβουλευτεί η τότε ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ούτε διεκδικήσαμε ποτέ τέτοιο ρόλο. Υπάρχουν όμως κάποιοι, που σίγουρα είναι ειδικοί, οι οποίοι με ανακοίνωσή τους ξεκαθάρισαν πως το μέτρο είναι εντελώς λανθασμένο, αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό.
Συγκεκριμένα, παραθέτουμε την παρακάτω ανακοίνωση μετά από σύσκεψη που έγινε στις 22 Φεβρουαρίου του 2020 στην Αθήνα: «Η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών και το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να τοποθετήσει εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής και Αγγλικών στα ελληνικά δημόσια Νηπιαγωγεία. Μια τέτοια πρόθεση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου, στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης παραβλέποντας βασικές παιδαγωγικές αρχές και τελικά οδηγεί στη σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου, αγνοώντας τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων 4-6 ετών. Ζητάμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να αναθεωρήσει τη στάση της λαμβάνοντας υπόψη την τεκμηριωμένη επιστημονικά θέση μας».
Η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών όλης της Χώρας (το κείμενο υπογράφεται από τα Πανεπιστήμια: Αιγαίου, Αριστοτέλειο, Δυτικής Μακεδονίας, Εθνικό και Καποδιστριακό, Θεσσαλίας, Θράκης, Ιωαννίνων, Κρήτης, Πατρών), εξέφρασε τη διαφωνία της στην εισαγωγή ξεχωριστών μαθημάτων στο Νηπιαγωγείο και το υπουργείο Παιδείας την έγραψε στα «παλαιότερα των υποδημάτων του»! Η υπουργός και η υφυπουργός παιδείας σίγουρα ήξεραν καλύτερα από τους αρμόδιους πανεπιστημιακούς δασκάλους, όπως αποδεικνύεται άλλωστε και από το εκλογικό ποσοστό που είχε λάβει τότε η κυβέρνηση και το οποίο κατά την εκτίμηση τους αποτελούσε το διαβατήριο για να κάνουν ότι θέλουν!
Αρκετά χρόνια μετά, δεν έχουν μπει καν στον κόπο να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα της τότε παρέμβασής τους! Επιθυμούν την αξιολόγηση αλλά μόνο για τους άλλους! Ποτέ δεν αξιολογούν τον εαυτό τους!
Η κατάσταση θα ήταν για γέλια αν δεν ήταν τόσο τραγική. Ζούμε σε μία Χώρα, η κυβέρνηση της οποίας θεωρεί ότι μπορεί να αποφασίζει ο κάθε υπουργός Παιδείας και το πρωθυπουργικό γραφείο, τι θα διδάσκεται στα σχολεία, νομίζοντας ότι το ωρολόγιο πρόγραμμα είναι «λάστιχο» και αδυνατεί να καταλάβει πως η εισαγωγή ενός διδακτικού αντικειμένου έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση ενός άλλου. Για αυτό και δηλώνει πως θα γίνει εισαγωγή μαθήματος χωρίς να κοπεί διδακτική ώρα από άλλο! Τόση ασχετοσύνη ή τόση κοροϊδία;
Την ώρα που τα εκπαιδευτικά συστήματα του προηγμένου κόσμου τρέχουν με ταχύτητες φωτός, στην Ελλάδα 2.0 του κυρίου Μητσοτάκη, το εκπαιδευτικό σύστημα τρέχει με βάση τα «θέλω» της υπουργού του και του γραφείου του. Δεν υπάρχει κανένα ολοκληρωμένο σχέδιο εκπαιδευτικής πολιτικής και όλα βασίζονται σε αποσπασματικές και σε κάποιες περιπτώσεις αντιεπιστημονικές παρεμβάσεις και πολιτικές.
Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Voucher 2000 ευρώ: Κλείνουν από ώρα σε ώρα οι θέσεις - Προλάβετε ΕΔΩ με το ΕΚΕΚ ΑΤΗΕΝΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/8
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ