Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ανακοίνωσε την ενεργοποίηση της ψηφιακής πλατφόρμας για την υποβολή των Εκθέσεων Εξωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου από τους/τις Συμβούλους Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης.
Η διαδικασία υποβολής πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω της ψηφιακής εφαρμογής του ΙΕΠ, με καταληκτική ημερομηνία την 20η Ιουλίου 2025 για κάθε μεμονωμένη σχολική μονάδα, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 108906/ΓΔ4/10-09-2021 Υπουργική Απόφαση.
Επιπλέον, έως τις 30 Ιουλίου 2025, οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης οφείλουν να καταθέσουν και τη συνολική Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης που αφορά το σύνολο των σχολικών μονάδων υπό την ευθύνη τους, όπως ορίζεται από την ίδια Υπουργική Απόφαση.
Η Εξωτερική Αξιολόγηση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της συνολικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, συμπληρώνοντας και εμπλουτίζοντας την Εσωτερική Αξιολόγηση, με στόχο την ολοκληρωμένη αποτίμηση και τη συνεχή βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.
Δείτε ολόκληρη την ανακοίνωση του ΙΕΠ
Πρόκειται για μια διαδικασία που εστιάζει στην ποιοτική αναβάθμιση των σχολικών μονάδων και συμβάλλει ουσιαστικά στην ενίσχυση και υποστήριξη του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, μπορείτε να επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα του ΙΕΠ: https://iep.edu.gr/el/odigoi-kai-ergaleia-m
Το πλαίσιο της αξιολόγησης
Η εσωτερική αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση είναι μια συνεχής κυκλική διαδικασία τριών (3) σταδίων: Διαρκής, συμμετοχική και δυναμική διαδικασία
Α. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Αφορά στον ετήσιο συλλογικό προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, ο οποίος περιλαμβάνει τον καθορισμό εκπαιδευτικών στόχων και τον σχεδιασμό αντίστοιχων συλλογικών δράσεων για την πρόληψη, παρακολούθηση και αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού της έργου.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων θέτει στόχους και συγκροτεί ομάδες εκπαιδευτικών που καταρτίζουν Σχέδια Δράσης για την υλοποίηση των στόχων αυτών. Ο ετήσιος συλλογικός προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου καταχωρίζεται από κάθε σχολική μονάδα στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του ΙΕΠ στο διάστημα 1-20 Οκτωβρίου κάθε έτους.
Β. ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ
Αφορά στην υλοποίηση του συλλογικού προγραμματισμού και στην εφαρμογή των Σχεδίων Δράσης. Οι υπεύθυνες Ομάδες Δράσης σχεδιάζουν, υλοποιούν, μελετούν και αποτιμούν τα σχετικά δεδομένα, προσαρμόζοντας και παρεμβαίνοντας διορθωτικά, εάν χρειάζεται.
Ο/Η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας συγκαλεί τον Σύλλογο Διδασκόντων σε τακτικές συνεδριάσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και τουλάχιστον μια φορά ανά δίμηνο, προκειμένου να συζητήσουν διεξοδικά για την πορεία υλοποίησης του αρχικού προγραμματισμού. Ο Σύλλογος προβαίνει σε ανασχεδιασμό́ ή σε τυχόν αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις, εάν το κρίνει απαραίτητο, αξιοποιώντας και τις παρατηρήσεις ή προτάσεις του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης.
Γ. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Αφορά στην αποτίμηση: (α) της λειτουργίας της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου συνολικά, και (β) των επιμέρους Δράσεων, με βάση τα κριτήρια που έχουν οριστεί από τις Ομάδες Δράσης και τα δεδομένα (τεκμήρια) που έχουν προκύψει σε σχέση με την επίδρασή τους στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στο παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο.
Το στάδιο αυτό συμπίπτει με το τέλος του διδακτικού έτους, οπότε ο/η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας συγκαλεί τον Σύλλογο Διδασκόντων σε ειδική συνεδρίαση, προκειμένου να συντάξουν την ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 της παρούσης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Έρχεται «βαρύς» καύσωνας στην Αττική: Πάνω από 42°C τις επόμενες ημέρες
750 ευρώ σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/76
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ