Διεθνές Απολυτήριο: Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών που θα διδάξουν στα τμήματα IB
Διεθνές Απολυτήριο: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές και ποιες είναι οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών

Η ένταξη του Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate, IB) στα δημόσια σχολεία της Ελλάδας συνεχίζεται σταθερά, μέσα από ουσιαστικό και εποικοδομητικό διάλογο με τις σχολικές κοινότητες.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), τις τελευταίες εβδομάδες πραγματοποιήθηκαν διαδοχικές επισκέψεις σε σχολικές μονάδες από διάφορες περιοχές της χώρας — από τον Βόλο, τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο Κρήτης, μέχρι την Αθήνα και τον Πειραιά — οι οποίες ετοιμάζονται να ενταχθούν στο δίκτυο των σχολείων που θα προσφέρουν το πρόγραμμα IB.

Τι είναι το Διεθνές Απολυτήριο (International Baccalaureate - IB)

Σύμφωνα με το ΙΕΠ, το πρόγραμμα International Baccalaureate (IB) είναι ένα διεθνώς αναγνωρισμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που:

  • Καλλιεργεί την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα και την υπευθυνότητα με έναν σαφή διεθνή προσανατολισμό.

  • Διαμορφώνει το σύγχρονο σχολείο σε ένα περιβάλλον με διεθνή προοπτική, ανοιχτό και χωρίς αποκλεισμούς, δίνοντας ευκαιρίες εξωστρέφειας και πολυφωνίας.

Σχολικές μονάδες με τμήματα Διεθνούς Απολυτηρίου (IB)

Προβλέπεται η ίδρυση τμημάτων International Baccalaureate (IB) στα εξής Πρότυπα, Πειραματικά, Μουσικά και Καλλιτεχνικά Λύκεια:

Αττική

  • Πρότυπο Γενικό Λύκειο Βαρβακείου Σχολής (Δ.Δ.Ε. Β’ Αθήνας)

  • Πρότυπο Γενικό Λύκειο Αγίων Αναργύρων (Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας)

  • Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ευαγγελικής Σχολής Νέας Σμύρνης (Δ.Δ.Ε. Δ’ Αθήνας)

  • Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά (Δ.Δ.Ε. Πειραιά)

  • Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Γέρακα με Λυκειακές Τάξεις (Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Αττικής)

  • Πειραματικό Μουσικό Λύκειο Παλλήνης (Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Αττικής)

  • Μουσικό Σχολείο Αθήνας (Δ.Δ.Ε. Α’ Αθήνας)

  • Πρότυπο Γενικό Λύκειο Αναβρύτων (Δ.Δ.Ε. Β’ Αθήνας)

Κεντρική Μακεδονία

  • Μουσικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης με Λυκειακές Τάξεις (Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης)

  • 1ο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης – Μανόλης Ανδρόνικος (Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης)

  • Πειραματικό Γενικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Δ.Δ.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης)

Θεσσαλία

  • Μουσικό Γυμνάσιο Βόλου με Λυκειακές Τάξεις (Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας)

Κρήτη

  • Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου (Δ.Δ.Ε. Ηρακλείου)

Το πλαίσιο υλοποίησης του Διεθνούς Απολυτηρίου (IB) στα δημόσια σχολεία

Από το σχολικό έτος 2026-2027 θα δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές/τριες να παρακολουθήσουν το Πρόγραμμα Διπλώματος Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate Diploma Programme – IB DP), το οποίο θα διδάσκεται στην αγγλική γλώσσα σε δεκατρείς (13) δημόσιες σχολικές μονάδες.

Πρόκειται για ένα διετές πρόγραμμα, που υλοποιείται στη Β’ και Γ’ Λυκείου, και στοχεύει στην ενίσχυση των μαθησιακών ευκαιριών των μαθητών/τριών, εστιάζοντας στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, των ερευνητικών δεξιοτήτων, του αναστοχασμού και της επικοινωνίας σε ένα διεθνές και πολυπολιτισμικό περιβάλλον.

Οι μαθητές/τριες του προγράμματος αποκτούν όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της σύγχρονης πραγματικότητας. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του IB DP, λαμβάνουν το Δίπλωμα του ΙΒ, το οποίο είναι ισότιμο με το ελληνικό Απολυτήριο.

Δομή και περιεχόμενο του Προγράμματος Διπλώματος IB

Οι μαθητές/τριες επιλέγουν ένα μάθημα από κάθε μία από τις έξι θεματικές ομάδες:

  • Α. Γλώσσα και λογοτεχνία

  • Β. Δεύτερη ξένη γλώσσα

  • Γ. Άτομα και κοινωνίες

  • Δ. Επιστήμες

  • Ε. Μαθηματικά

  • ΣΤ. Τέχνες ή εναλλακτικά ένα επιπλέον μάθημα από τις ομάδες A-E

Τα μαθήματα διδάσκονται σε δύο επίπεδα: Ανώτερο Επίπεδο (Higher Level - HL) και Βασικό Επίπεδο (Standard Level - SL), με διαφορετικό αριθμό διδακτικών ωρών.

Εκτός από τα μαθήματα, το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρία επιπλέον βασικά στοιχεία:

  • Εκτεταμένο Δοκίμιο (Extended Essay – EE): Μια ερευνητική εργασία που αναπτύσσει τις δεξιότητες ανεξάρτητης έρευνας.

  • Θεωρία της Γνώσης (Theory of Knowledge – TOK): Μάθημα που ενισχύει τον κριτικό στοχασμό γύρω από τη φύση της γνώσης.

  • Πρόγραμμα Δημιουργικότητας, Δραστηριότητας και Κοινωνικής Προσφοράς (Creativity, Activity, Service – CAS): Εμπλουτίζει τη μαθητική ζωή με εμπειρίες εκτός τάξης.

Αξιολόγηση και απονομή του Διπλώματος IB

Οι τελικές εξετάσεις βαθμολογούνται από εξωτερικούς αξιολογητές του Διεθνούς Οργανισμού IB. Η συνολική βαθμολογία των μαθητών κυμαίνεται από 1 έως 7 μονάδες ανά μάθημα, ενώ υπάρχουν και επιπλέον μονάδες για την ολοκλήρωση του Extended Essay και του Theory of Knowledge.

Για να λάβει κανείς το Δίπλωμα, πρέπει να συγκεντρώσει τουλάχιστον 24 μονάδες και να πληροί συγκεκριμένα κριτήρια ολοκλήρωσης των βασικών στοιχείων του προγράμματος.

Ποιοι έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης

  1. Δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που κατέχουν κλάδο/ειδικότητα  ακόμα και ως 2η ειδικότητα. Συγκεκριμένα:

π1

π2

Ποιοι δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης

Οσοι εκπαιδευτικοί:

  1. είναι στελέχη της εκπαίδευσης με θητεία που λήγει κανονικά ή με παράταση μετά τις 31.08.2025, πλην των εκπαιδευτικών των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων,

  2. έχουν αποσπαστεί με θητεία, που λήγει μετά τις 31.08.2025 σε θέσεις όπως Υπεύθυνων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού, Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών, μέλη των παιδαγωγικών ομάδων των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία κ.ά., πλην των εκπαιδευτικών των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων,

  3. είναι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης των διατάξεων της παρ. 5Α του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (Α’ 13) που δεν έχουν υπηρετήσει πέντε (5) έτη σε μονάδες Ε.Α.Ε. μετά τον διορισμό τους, εκ των οποίων τα δύο στην περιοχή διορισμού τους,

  4. είναι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί Γενικής Εκπαίδευσης των διατάξεων της παρ. 5Α του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (Α’ 13) που έως τις 31.08.2025 δεν έχουν παρέλθει δύο (2) έτη από τον διορισμό τους,

  5. έχουν μεταταχθεί ή αποσπαστεί μέσω ΕΣΚ, δεν έχουν αναλάβει υπηρεσία ή έχει ανακληθεί κατόπιν αιτήσεώς τους η εν λόγω απόσπαση/μετάταξη, χωρίς να έχουν παρέλθει δύο (2) έτη από το πέρας της αποκλειστικής προθεσμίας ανάληψης ή από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ανάκλησης, με εξαίρεση τους λόγους υγείας της παρ. 5 του άρθρου 7 του ν. 4440/2016 (Α’ 224),

  6. αποχωρούν υποχρεωτικά από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης εντός τριών (3) ετών από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

  7. Αιτήσεις που τυχόν υποβάλουν εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν στην παράγραφο 2.2 δεν θα εξετάζονται.

  8. Η συμμετοχή των υποψηφίων στη διαδικασία επιλογής προϋποθέτει ανεπιφύλακτη αποδοχή των όρων της παρούσας.

  9. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν μάθημα από αυτά που προβλέπονται στο πλαίσιο του Προγράμματος IB ως δεύτερη ανάθεση, επιλέγονται μόνο όταν εξαντληθεί η δυνατότητα του μαθήματος σε πρώτη ανάθεση, βάσει της παρ. 4.4.

Η διαδικασία συμμετοχής

Προϋποθέσεις

Απαραίτητες προϋποθέσεις για τους/τις εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να διδάξουν μαθήματα του IB DP και να συμμετέχουν στην υποχρεωτική σχετική επιμόρφωση σχετικά με τη διδασκαλία των μαθημάτων του IB DP στα Δημόσια Λύκεια του Παραρτήματος ΙΙ, αποτελούν τα παρακάτω:

  1. Η μελέτη του υλικού των ακόλουθων ιστοσελίδων, οι οποίες περιγράφουν αναλυτικά τη φιλοσοφία και την παιδαγωγική προσέγγιση του IB, καθώς και τις μεθόδους αξιολόγησης του DP. https://www.ibo.org/about-the-ib/mission/https://www.ibo.org/benefits/learner-profile/https://www.ibo.org/programmes/diploma-programme/assessment-and-exams
  2. Η μελέτη της Περίληψης Μαθήματος για το μάθημα ή τα μαθήματα που θα κληθούν να διδάξουν (ως α΄ ή β΄ ανάθεση σύμφωνα με την υπό στοιχεία 44225/ΓΔ4/23-04-2025 Υ.Α.), στον σύνδεσμο: https://www.ibo.org/programmes/diploma-programme/curriculum/
  3. Η δημιουργία/σύνταξη ενός σχεδίου μαθήματος στα αγγλικά (διδακτικής διάρκειας 50 λεπτών) σε μία θεματική ενότητα μαθήματος που άπτεται της ειδικότητάς τους ως α΄ ή β΄ ανάθεση, βασισμένο στην Περίληψη Μαθήματος του συγκεκριμένου μαθήματος. Η επιλογή του μαθήματος, προσδιορίζει και το μάθημα που επιθυμεί ο/η εκπαιδευτικός να διδάξει και ως εκ τούτου να επιμορφωθεί. Το σχέδιο μαθήματος πρέπει να ακολουθεί μια από τις παρακάτω προσεγγίσεις:
  • Διερευνητική μάθηση (Inquiry-based learning) ή
  • Εννοιολογική κατανόηση (Conceptual understanding).

Η δημιουργία ενός σύντομου βίντεο (μέγιστης διάρκειας 5 λεπτών) στο οποίο θα εξηγούν στα αγγλικά:

  1. Τους διδακτικούς στόχους και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα του σχεδίου μαθήματος,

  2. Τις πιθανές εργασίες, έργα (projects) ή αξιολογήσεις που θα μπορούσαν να αναλάβουν οι μαθητές/τριες με βάση αυτό το μάθημα.

Η διδασκαλία των μαθημάτων του IB και η επικοινωνία με τον οργανισμό πραγματοποιείται κυρίως στα αγγλικά. Η επαρκής γνώση της αγγλικής γλώσσας θα αξιολογηθεί από τα 3.1.3. και 3.1.4.

Η διαδικασία υποβολής αίτησης

3.1.6.Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να διδάξουν στο IB, απαιτείται να έχουν παρακολουθήσει την επιμόρφωση που προσδιορίζεται στην παρούσα πρόσκληση και καλούνται να υποβάλλουν αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος στην πλατφόρμα https://secondment.eservices.iep.edu.gr/home, ως εξής

  1. Αναρτούν Πιστοποιητικό Υπηρεσιακών Μεταβολών (ΠΥΜ), τελευταίου τριμήνου, στο οποίο μεταξύ των άλλων βεβαιώνεται η μη ύπαρξη κωλυμάτων, σύμφωνα με το Παράρτημα ΙΙΙ (που διατίθεται σε επεξεργάσιμη μορφή στην πλατφόρμα αιτήσεων).
  2. Αναρτούν Βιογραφικό Σημείωμα σύμφωνα με το Παράρτημα IV (που διατίθεται σε επεξεργάσιμη μορφή στην πλατφόρμα αιτήσεων).

  3. Αναρτούν το σχέδιο μαθήματος του 3.1.3.

  4. Αναρτούν το σύντομο βίντεο του 3.1.4.

  5. Δηλώνουν την προτίμησή τους όσον αφορά τη σχολική μονάδα της Περιφέρειας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να διδάξουν. Εν συνεχεία, εφόσον το επιθυμούν δηλώνουν και άλλες σχολικές μονάδες της ίδιας Περιφέρειας, τις οποίες προσδιορίζουν με σειρά προτίμησης.

  6. Δηλώνουν ότι μελέτησαν το υλικό σύμφωνα με το 3.1.1.

  7. Δηλώνουν ότι μελέτησαν την Περίληψη Μαθήματος σύμφωνα με το 3.1.2.

  8. Δηλώνουν υπεύθυνα στο σχετικό πεδίο της πλατφόρμας υποβολής της αίτησης ότι αποδέχονται ρητά και ανεπιφύλακτα τους όρους της παρούσας πρόσκλησης και ειδικότερα τους όρους της ενότητας 5.

Επιλογή εκπαιδευτικών

  1. Η αίτηση των ενδιαφερομένων αξιολογείται ως προς την πληρότητα ανάρτησης των 3.2.3. (το αρχείο να περιέχει σχέδιο μαθήματος) και 3.2.4. (το αρχείο να περιέχει βίντεο). Η μη σωστή ανάρτηση συνιστά λόγο απόρριψης της αίτησης.

Εφόσον, η αίτηση δεν απορρίπτεται, αξιολογείται:

  • το σχέδιο μαθήματος βάσει των κριτηρίων του Πίνακα 1 με μέγιστη μοριοδότηση 30 μόρια, και
  • το βίντεο βάσει των κριτηρίων του Πίνακα 2 με μέγιστη μοριοδότηση 30 μόρια.

Η αξιολόγηση γίνεται από τριμελή επιτροπή που ορίζεται από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και καταρτίζεται Πίνακας εκπαιδευτικών προς επιλογή για επιμόρφωση.

Η ελάχιστη μοριοδότηση για την ένταξη των αιτούντων/ούσων στον Πίνακα Κατάταξης επιλέξιμων εκπαιδευτικών για επιμόρφωση είναι τα 20 μόρια σε καθένα από τα 4.2.1 και 4.2.2.

Πίνακας 1. Κριτήρια αξιολόγησης σχεδίου μαθήματος

 

Κριτήριο

Περιγραφή

Μοριοδότηση

1.

Σαφήνεια Διδακτικών Στόχων

Οι στόχοι είναι σαφείς, μετρήσιμοι

και συνδέονται με τις απαιτήσεις του DP.

Έως 5

2.

Σύνδεση με Inquiry-Based Learning ή Conceptual Understanding

Το σχέδιο μαθήματος εστιάζει ξεκάθαρα σε μία από τις δύο προσεγγίσεις.

Έως 5

3.

Δομή και Ροή του Μαθήματος

Το σχέδιο έχει λογική αλληλουχία και περιλαμβάνει εισαγωγή, κύριο

μέρος και ανακεφαλαίωση.

Έως 5

4.

Στρατηγικές Διδασκαλίας & Δραστηριότητες

Περιλαμβάνει κατάλληλες και ποικίλες δραστηριότητες που

προωθούν την ενεργή συμμετοχή.

Έως 5

5.

Αξιολόγηση της Μάθησης

Περιλαμβάνει μεθόδους αξιολόγησης (διαμορφωτική/τελική) για να

διαπιστωθεί η κατανόηση.

Έως 5

6.

Σύνδεση με IB Φιλοσοφία &

Προφίλ Μαθητή

Ευθυγραμμίζεται με τις αξίες και τις

δεξιότητες που προωθεί το IB.

Έως 5

Πίνακας 2. Κριτήρια αξιολόγησης βίντεο

Κριτήριο

Περιγραφή

Μοριοδότηση

1.

Γλωσσική Επάρκεια & Κατανόηση (στα Αγγλικά)

Χρήση σωστής γραμματικής, πλούσιο λεξιλόγιο, δομημένες

προτάσεις, καθαρή προφορά.

Έως 20

2.

Σαφήνεια Παρουσίασης

Οι διδακτικοί στόχοι και οι

δραστηριότητες περιγράφονται με σαφήνεια και οργανωμένο τρόπο.

Έως 5

3.

Δομή και Οργάνωση

Το βίντεο έχει λογική ροή,

περιλαμβάνει εισαγωγή, κύριο μέρος και κατακλείδα.

Έως 5

  1. Μετά την αξιολόγηση των αιτήσεων και τη διαμόρφωση του Πίνακα Κατάταξης των επιλέξιμων εκπαιδευτικών για επιμόρφωση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 4.1 και 4.2 της παρούσας, προτεραιότητα για συμμετοχή στην επιμόρφωση δίνεται:
  • στους/στις εκπαιδευτικούς που δήλωσαν ενδιαφέρον για να διδάξουν στο συγκεκριμένο Λύκειο και διδάσκουν ήδη σε αυτό και είναι τοποθετημένοι με θητεία (όχι απόσπαση), ή με οριστική τοποθέτηση (οργανική θέση) και με φθίνουσα σειρά ως προς τη μοριοδότησή τους
  • στους/στις εκπαιδευτικούς άλλων Λυκείων στα οποία προσφέρεται το Πρόγραμμα ΙΒ, που δήλωσαν ενδιαφέρον για να διδάξουν στο συγκεκριμένο Λύκειο, και με φθίνουσα σειρά ως προς τη μοριοδότησή τους,
  • στους/στις εκπαιδευτικούς άλλων σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Εκπαίδευσης που ανήκει το συγκεκριμένο Λύκειο, και με φθίνουσα σειρά ως προς τη μοριοδότησή τους.
  • στους/στις εκπαιδευτικούς άλλων σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και με φθίνουσα σειρά ως προς τη μοριοδότησή τους.

Σε περίπτωση ισοβαθμίας εντός των παραπάνω περιπτώσεων γίνεται δημόσια κλήρωση από την αρμόδια τριμελή επιτροπή που ορίζεται από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (παρ. 4.2).

  • Βάσει των δηλώσεων των σχολείων όσον αφορά τα μαθήματα ΙΒ, προσδιορίζεται κατά προσέγγιση ο αριθμός των εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα και σχολείο, οι οποίοι/ες υποχρεούνται να συμμετάσχουν σε επιμόρφωση σχετικά με το Πρόγραμμα του Διεθνούς Απολυτηρίου και επιλέγονται από τον παραπάνω Πίνακα Κατάταξης με βάση την προτεραιότητα που περιγράφηκε στην παρ. 4.3. Ο αριθμός των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών θα καθοριστεί από το Ι.Ε.Π., με τρόπο που να διασφαλίζεται η διαθεσιμότητα επαρκούς αριθμού εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία των μαθημάτων.
  • Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της επιμόρφωσης, οι εκπαιδευτικοί που επιλέγονται για ανάθεση διδασκαλίας μαθημάτων ΙΒ και ανήκουν στη σχολική μονάδα, συνεχίζουν να ανήκουν στη σχολική μονάδα και διδάσκουν μέρος των ωρών διδασκαλίας τους στο τμήμα IB της Β΄ ή/και Γ΄ Λυκείου και τις υπόλοιπες ώρες (μέχρι πλήρους κάλυψης του ωραρίου τους) σε άλλα τμήματα της σχολικής μονάδας ή σχολικών μονάδων εφόσον δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους σε αυτήν, σύμφωνα με τον ν. 4692/2020 (άρθρ. 19), τον ν. 1566/1985 (άρθρ.14) και ν. 3149/2013 (άρθρ. 13).
  • Οι εκπαιδευτικοί που επιλέγονται και δεν ανήκουν στη σχολική μονάδα, συνεχίζουν να ανήκουν στη σχολική μονάδα που ανήκαν οργανικά ή με θητεία ή παραμένουν στη διάθεση του οικείου ΠΥΣΔΕ (όπου αυτό ισχύει) και διατίθενται στη σχολική μονάδα στην οποία προσφέρεται το πρόγραμμα IB για τις ώρες που απαιτούνται και τις υπόλοιπες ώρες (μέχρι πλήρους κάλυψης του ωραρίου τους) στη σχολική μονάδα ή στις σχολικές μονάδες που ανήκουν ή θα διατεθούν.
  • Για όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε τμήματα IB, ισχύουν όσα ορίζονται για τους/τις εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε σχολικές μονάδες στο άρθρο 14 του ν. 1566/1985, στο άρθρο 13 του ν. 3149/2013, και στο άρθρο 19 του ν. 4692/2020 , εκτός αν ορίζεται διαφορετικά.

Υποχρεώσεις

  1. Οι εκπαιδευτικοί που θα ενταχθούν στον Πίνακα Κατάταξης εκπαιδευτικών προς επιλογή για επιμόρφωση υποχρεούνται να τηρούν τις διαδικασίες που ορίζονται από το IB και το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. σχετικά με:

    1. Την υποχρεωτική επιμόρφωση και πιστοποίηση στις μεθοδολογίες και πρακτικές του IB Diploma Programme (DP).

    2. Την τήρηση του επίσημου προγράμματος σπουδών του IB και των σχετικών διδακτικών υλικών.

    3. Την ακριβή εφαρμογή των κριτηρίων αξιολόγησης και των προτύπων βαθμολόγησης του IB.

  2. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις παιδαγωγικές αρχές του IB, συμπεριλαμβανομένων της:

    1. διερευνητικής μάθησης (Inquiry-based learning).

    2. εννοιολογικής κατανόησης (Conceptual understanding).

    3. διαθεματικής και διερευνητικής διδασκαλίας.

  3. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να συμμετέχουν ενεργά στις επιμορφώσεις του IB στις οποίες θα κληθούν και στις επαγγελματικές κοινότητες μάθησης, ώστε να διατηρούν την ιδιότητα του/της εκπαιδευτικού IB.

  4. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να τηρούν τις αρχές δεοντολογίας και τις πολιτικές του IB, διασφαλίζοντας την ακαδημαϊκή ακεραιότητα κατά τις εξετάσεις και παρέχοντας κατάλληλη υποστήριξη στους/στις μαθητές/τριες στο πλαίσιο των EE, TOK και του CAS.

  5. Οι εκπαιδευτικοί που θα επιλεγούν για την επιμόρφωση και στη συνέχεια για διδασκαλία στο Πρόγραμμα IB διατίθενται να υλοποιήσουν το ανατεθέν έργο για δύο (2) τουλάχιστον συναπτά σχολικά έτη.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι (Σύμφωνα με την υπό στοιχεία 44225/ΓΔ4/23-04-2025 Υ.Α. - Β΄ 2053)

 

Α/Α

 

Μάθημα

 

Πρώτη Ανάθεση

Δεύτερη Ανάθεση (εφόσον δεν υπάρχει διαθέσιμος/η

εκπαιδευτικός με πρώτη ανάθεση)

 

1

Modern Greek Literature Νέα Ελληνική

Λογοτεχνία

 

ΠΕ02

 

2

English Αγγλικά

ΠΕ06

 

 

3

Business Management Διοίκηση Επιχειρήσεων

ΠΕ80 (με

προτεραιότητα πρώην ΠΕ09 και ΠΕ18.02)

 

ΠΕ78

4

Digital Society Ψηφιακή Κοινωνία

ΠΕ86

 

 

5

Economics Οικονομικά

ΠΕ80 (με

προτεραιότητα πρώην ΠΕ09)

 

ΠΕ78

6

Geography Γεωγραφία

ΠΕ04 (03, 05)

ΠΕ04 (01, 02, 04)

7

Global Politics Παγκόσμια Πολιτική

ΠΕ78

ΠΕ80 (με προτεραιότητα πρώην ΠΕ09)

8

History Ιστορία

ΠΕ02

 

9

Philosophy Φιλοσοφία

ΠΕ02, ΠΕ33

ΠΕ01, ΠΕ78

 

 

10

Social and cultural anthropology Κοινωνική και Πολιτισμική

Ανθρωπολογία

 

 

ΠΕ78

 

 

ΠΕ80 (με προτεραιότητα πρώην ΠΕ09)

11

Biology Βιολογία

ΠΕ04 (04, 03)

ΠΕ04 (01, 02, 05), ΠΕ88.01, ΠΕ87.01

 

12

Chemistry Χημεία

ΠΕ04.02, ΠΕ85 (με

πτυχίο Χημικών Μηχανικών)

 

ΠΕ04 (01, 03, 04, 05)

13

Computer Science Πληροφορική

ΠΕ86

 

 

 

14

Environmental Systems and Societies

Περιβαλλοντικά Συστήματα και Κοινωνίες

 

 

ΠΕ04 (01, 02, 03, 04, 05)

 

 

ΠΕ88.05

15

Physics Φυσική

ΠΕ04.01

ΠΕ04 (02, 03, 04, 05)

 

 

16

Sports Exercise and Health Science Επιστήμη του

Αθλητισμού, της Άσκησης και της Υγείας

 

 

ΠΕ11

 

17

Mathematics Μαθηματικά

ΠΕ03

 

 

18

Music Μουσική

ΠΕ79.01 (με

προτεραιότητα πρώην ΠΕ16.01)

 

ΤΕ16

19

Theatre Θέατρο

ΠΕ91.01, ΠΕ91.02

 

20

Visual Arts Εικαστικές τέχνες

ΠΕ08

 

Υπόδειγμα για το βιογραφικό σημείωμα

β1

β2

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έρχεται «βαρύς» καύσωνας στην Αττική: Πάνω από 42°C τις επόμενες ημέρες

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/76

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αντωναρος
Μπαράζ αποχωρήσεων από το κόμμα Κασσελάκη: Μετά τον Καρανίκα ετοιμάζεται και ο Αντώναρος
Κατηγορεί τον Κασσελάκη ότι όταν ήρθε η ώρα της κρίσης, διέταξε το μεγάλο κουκούλωμα
Μπαράζ αποχωρήσεων από το κόμμα Κασσελάκη: Μετά τον Καρανίκα ετοιμάζεται και ο Αντώναρος
ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Σοφία Ζαχαράκη: Χρηματοδότηση για λεωφορεία ειδικών σχολείων και αναβάθμιση φοιτητικών εστιών
Σοφία Ζαχαράκη: Δύο τομές για την παιδεία με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά ταμεία
Σοφία Ζαχαράκη: Χρηματοδότηση για λεωφορεία ειδικών σχολείων και αναβάθμιση φοιτητικών εστιών
paideias
Ανοιχτές θέσεις εκπαιδευτικών σε Ελληνόφωνα και Αγγλόφωνα τμήματα στην Κρήτη για το 2025-2026
Πρόσκληση εκπαιδευτικών για Ελληνόφωνα και Αγγλόφωνα Τμήματα στην Κρήτη
Ανοιχτές θέσεις εκπαιδευτικών σε Ελληνόφωνα και Αγγλόφωνα τμήματα στην Κρήτη για το 2025-2026