Edupass: 7 συχνές ερωτήσεις για τη νέα πλατφόρμα-Πώς θα λειτουργεί
Πού και πώς δηλώνετε τα αποτελέσματα

Το υπουργείο Παιδείας έβγαλε ανακοίνωση με συχνές ερωτήσεις και τις σχετικές απαντήσεις που αφορούν τη νέα πλατφόρμα δήλωσης αποτελεσμάτων διαγνωστικών ελέγχωνedupass.gov.gr, απαραίτητη προϋπόθεση για τη διά ζώσης παρακολούθηση μαθημάτων στις πάσης φύσεως εκπαιδευτικές δομές.

Στην πλατφόρμα edupass.gov.gr δηλώνουν μαθητές και φοιτητές τα αποτελέσματα πάσης φύσεως διαγωνστικού ελέγχου για τον κορονοϊό (self test, rapid, PCR), ενώ εκεί καταχωρίζονται και τα πιστοποιητικά εμβολιασμού για τον έλεγχο των προϋποθέσεων φυσικής παρακολούθησης των μαθημάτων στα σχολεία, τα πανεπιστήμια και σε λοιπές εκπαιδευτικές μονάδες.

Τι είναι το edupass.gov.gr;

laptop_pc_jobs_ergasia_asep.jpg

Είναι το νέο εργαλείο για την υγειονομική θωράκιση της δια ζώσης λειτουργίας των δημόσιων εκπαιδευτικών δομών και δημιουργήθηκε με τη συνεργασία των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Στόχος του edupass.gov.gr είναι να συμβάλει στην προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά και στην απλούστευση των διαδικασιών ελέγχου για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

Είμαι φοιτητής και θέλω να συμμετέχω στη δια ζώσης διδασκαλία του Πανεπιστημίου μου, πώς αξιοποιώ την πλατφόρμα edupass.gov.gr;

Οι φοιτητές που επιθυμούν να συμμετάσχουν με φυσική παρουσία στην εκπαιδευτική διαδικασία θα εισέρχονται στο «edupass.gov.gr» και θα ακολουθούν τα δύο βήματα που τους υποδεικνύει η πλατφόρμα: αρχικά θα δηλώνουν την πρόθεση φυσικής παρουσίας τους στους χώρους του ΑΕΙ και κατόπιν θα αιτούνται την καταχώρισή τους στην ηλεκτρονική θυρίδα του ΑΕΙ, δηλώνοντας υπεύθυνα ότι επιθυμούν τα στοιχεία τους (εμβολιασμού, νόσησης, rapid test, PCR test) να προωθούνται αυτομάτως από την ΗΔΙΚΑ (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης) στο σύστημα edupass.gov.gr.

Είμαι καθηγητής ΑΕΙ. Χρησιμοποιώ κι εγώ την πλατφόρμα edupass.gov.gr;

Ναι. Η χρήση της πλατφόρμας απευθύνεται σε όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας (φοιτητές, τακτικό/έκτακτο διδακτικό προσωπικό ή επισκέπτες που μετέχουν με οποιοδήποτε τρόπο στην εκπαιδευτική διαδικασία) που επιθυμούν να συμμετάσχουν με φυσική παρουσία στο Πανεπιστήμιο.

Πόσο συχνά θα πρέπει να δηλώνω τα στοιχεία μου στην πλατφόρμα;

Η δήλωση όσων έχουν εμβολιαστεί ή νοσήσει (για το χρονικό διάστημα που ορίζουν τα πρωτόκολλα) γίνεται άπαξ. Όσοι, σύμφωνα και με τα ισχύοντα ανά περίπτωση υγειονομικά μέτρα, απαιτείται να έχουν αρνητικό αποτέλεσμα PCR/rapid test, το δηλώνουν στην πλατφόρμα σύμφωνα με τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα. Σε κάθε περίπτωση, για να μπορούν να εισέλθουν στις Σχολές τους, οι φοιτητές οφείλουν να έχουν μαζί τους το απαιτούμενο πιστοποιητικό/δήλωση, βάσει των ισχυόντων πρωτοκόλλων.

Εργάζομαι στη Γραμματεία Ιδρύματος - πώς φτιάχνω τις θυρίδες;

Έχει αποσταλεί εγχειρίδιο στον κεντρικό διαχειριστή του Ιδρύματος, τις οποίες μπορείτε να βρείτε εδώ. Παρακαλούμε να ανατρέξετε για τις αναλυτικές πληροφορίες.

Τα στοιχεία αποθηκεύονται κάπου; Ποιος έχει πρόσβαση σε αυτά;

Όπως ήδη αναφέρθηκε, η ΗΔΙΚΑ θα εξουσιοδοτείται να προωθεί αυτόματα στο edupass τα στοιχεία των προσώπων (εμβολιασμού, νόσησης, rapid test, PCR test) που επιθυμούν να συμμετάσχουν με φυσική παρουσία στο Πανεπιστήμιο. Στη συνέχεια θα ακολουθεί αυτόματος έλεγχος αν πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις (για τη συμμετοχή του προσώπου στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, ανάλογα με τα ισχύοντα ανά περίπτωση υγειονομικά μέτρα.

Το αποτέλεσμα του ελέγχου καταχωρίζεται στην ηλεκτρονική θυρίδα της γραμματείας του αντίστοιχου τμήματος ΑΕΙ με μία από τις ακόλουθες ενδείξεις: (α) επιτρεπτή παρουσία, (β) μη επιτρεπτή παρουσία, (γ) άγνωστη κατάσταση - απαιτείται περαιτέρω έλεγχος. Πρόσβαση στα στοιχεία αυτά έχει μόνο η Γραμματεία των ΑΕΙ. Ο χρόνος τήρησης των δεδομένων που προωθούνται στις θυρίδες ορίζεται σε 7 ημέρες για κάθε καταχώριση.

Η πλατφόρμα απευθύνεται και σε μαθητές;

Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, μόλις ολοκληρωθεί η δημιουργία ηλεκτρονικών θυρίδων στο gov.gr για τις δημόσιες σχολικές μονάδες της χώρας, η λειτουργία της πλατφόρμας θα επεκταθεί και στις δημόσιες σχολικές μονάδες, οπότε και θα αποσταλούν νέες σχετικές οδηγίες. Ως τότε, οι μαθητές και οι γονείς τους συνεχίζουν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα self-testing.gov.gr προκειμένου να εκδώσουν τη «Σχολική κάρτα για COVID-19» για να προσέρχονται στις σχολικές μονάδες, σύμφωνα με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο.

Είσοδος στην πλατφόρμα

Η είσοδος γίνεται με τους κωδικούς Taxisnet είτε των σπουδαστών, φοιτητών είτε των γονέων ανήλικων μαθητών και εκεί θα δηλώνονται οι προϋποθέσεις με βάση των οποίων θα επιτρέπεται ή όχι η είσοδος σε εκπαιδευτικές δομές.

Συγκεκριμένα, τονίζεται πως το μήνυμα για είσοδο σε συγκεκριμένα δομές θα αναφέρει

  •  μη επιτρεπτή παρουσία,
  • (β1) επιτρεπτή παρουσία,
  • (β2) επιτρεπτή παρουσία «στενής επαφής επιβεβαιωμένου κρούσματος» συντρεχουσών των ειδικών προϋποθέσεων που προβλέπει το σχετικό υγειονομικό πρωτόκολλο φυσικής παρουσίας, εφ’ όσον πληρούνται οι προϋποθέσεις της παραγράφου 9 του παρόντος άρθρου,
  • γ) άγνωστη κατάσταση - απαιτείται περαιτέρω έλεγχος.

Χαρακτηριστικά των θυρίδων

1. Οι θυρίδες λειτουργούν ως «ψηφιακά γραμματοκιβώτια» με τα εξής χαρακτηριστικά:

α. Έχουν μοναδικό κωδικό και όνομα.

β. Παρέχουν στους εξουσιοδοτημένους χρήστες/ υπαλλήλους του φορέα διαβαθμισμένη πρόσβαση, με ρόλους, μέσω εφαρμογής και σε πληροφοριακά συστήματα μέσω προγραμματιστικής διεπαφής.

γ. Περιέχουν αναρτημένα έγγραφα, αιτήσεις ή άλλα σύνολα δεδομένων.

δ. Οργανώνουν τα αναρτημένα έγγραφα ανά υπόθεση.

ε. Οι χειριστές των θυρίδων θα λαμβάνουν, κατά περίπτωση, ενημερώσεις για την καταχώριση ενός εγγράφου ή συνόλου δεδομένων στη θυρίδα ανάλογα με τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας που έχουν ρυθμίσει (μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου - email, μήνυμα συντόμου κειμένου - SMS, κ.ά.). Αναλόγως το έγγραφο ή το σύνολο δεδομένων που καταχωρίζεται στη θυρίδα τους, δύνανται να το αποθηκεύσουν σε μορφότυπο αυτοτελούς αρχείου, ή να το προσπελάσουν σε πραγματικό χρόνο ή να προβούν σε εξαγωγή του συνόλου ή τμήματος των δεδομένων.

Δύο τύποι χρηστών των θυρίδων των εκπαιδευτικών δομών

1. Στις θυρίδες προβλέπονται δύο διακριτοί ρόλοι για τους ειδικά προς τούτο εντεταλμένους υπαλλήλους των εκπαιδευτικών δομών:

α) Χειριστής: Διαχειρίζεται τις υποθέσεις και τις αιτήσεις των φυσικών προσώπων.

β) Διαχειριστής: Ορίζει και διαγράφει χειριστές, τροποποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας της θυρίδας της εκπαιδευτικής δομής και την ονομασία της θυρίδας και εξάγει στατιστικά στοιχεία.

2. Ο διαχειριστής της ορισθείσας ως ανώτερης ιεραρχικά θυρίδας έχει πρόσβαση στις θυρίδες που υπάγονται σε αυτή.

3. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι υπεύθυνο για τον ορισμό των εντεταλμένων υπαλλήλων της παρ. 1 για κάθε θυρίδα της παρ. 3 του άρθρου 26 του ν. 4727/2020. Ειδικώς για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και τις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες (εφεξής Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α. αντίστοιχα) υπεύθυνο για τον ορισμό των εντεταλμένων υπαλλήλων της παρ. 1 για κάθε θυρίδα της παρ. 3 του άρθρου 26 του ν. 4727/2020, είναι το κάθε Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α.

4. Η Υπηρεσία Συντονισμού Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης είναι υπεύθυνη για τον ορισμό του διαχειριστή των ανώτερων ιεραρχικά θυρίδων, σύμφωνα με αίτημα που υποβάλει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και έκαστο Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α κατά τα οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 26 του ν. 4727/2020.

5. Οι χειριστές και οι διαχειριστές των δημοσίων εκπαιδευτικών δομών αποκτούν πρόσβαση στη θυρίδα, αφού προηγουμένως προβούν σε επαλήθευση/επιβεβαίωση της ταυτότητάς με την χρήση των «Κωδικών Δημόσιας Διοίκησης» σύμφωνα με την υπό στοιχεία 29810 ΕΞ/23.10.2020 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Διαδικασία αυθεντικοποίησης υπαλλήλων του δημοσίου τομέα σε ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες» και οφείλουν να διεκπεραιώσουν την αίτηση του ενδιαφερόμενου σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 29 του ν. 4727/2020.

Πώς ορίζεται το επιτρεπτό ή μη της φυσικής παρουσίας

1. Tα φυσικά πρόσωπα, ενήλικα αυτοπροσώπως ή ανήλικα μέσω των γονέων/κηδεμόνων/επιτρόπων τους που θα συμμετάσχουν με φυσική παρουσία στην εκπαιδευτική διαδικασία ή θα βρίσκονται στους χώρους μίας εκπαιδευτικής δομής της παρ. 1 του άρθρου 1, αποκτούν πρόσβαση στην πλατφόρμα «edupass.gov.gr» («η πλατφόρμα») μέσω της ΕΨΠ αφότου προηγουμένως αυθεντικοποιηθούν με τη χρήση των προσωπικών κωδικών - διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet) σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4727/2020 (Α’ 184). Στις περιπτώσεις πρόσβασης σε εκπαιδευτικές δομές όπου δεν είναι υποχρεωτική η παρακολούθηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η αίτηση του φυσικού προσώπου περιλαμβάνει και εκδήλωση βούλησης φυσικής παρουσίας στον χώρο της εκπαιδευτικής δομής, που διεξάγεται εκπαιδευτική διαδικασία.

Σκοπός της πλατφόρμας είναι ο έλεγχος της συνδρομής των νόμιμων προϋποθέσεων για τη δυνατότητα της φυσικής παρουσίας και συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία στις ανωτέρω εκπαιδευτικές δομές στο πλαίσιο

Τι ισχύει στα Πανεπιστήμια

Η πιο πρόσφατη υπουργική απόφαση προβλέπει ότι το διδακτικό προσωπικό και οι φοιτητές, όταν προσέρχονται στα Πανεπιστήμια, οφείλουν να πληρούν μία από τις εξής προϋποθέσεις:

  • να επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού για Covid-19, τον οποίο έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον 14 ημερών ή
  • να επιδεικνύουν πιστοποιητικό νόσησης τελευταίου εξαμήνου, ή
  • να επιδεικνύουν βεβαίωση αρνητικού αποτελέσματος σε εργαστηριακό έλεγχο (rapid ή PCR) για κορονοϊό 2 φορές την εβδομάδα, με δική τους δαπάνη, έως 48 ώρες πριν την προσέλευσή τους στα ΑΕΙ κάθε Τρίτη και Παρασκευή.

Οι φοιτητές, όπως άλλωστε και οι μαθητές, υποχρεούνται να καταθέσουν τα πιστοποιητικά εμβολιασμού, νόσησης, εργαστηριακών τεστ στην πλατφόρμα. Τα πιστοποιητικά θα επιβεβαιώνονται από το σύστημα, το οποίο συνδέεται με τις βάσεις του ΕΟΔΥ. Τα δεδομένα θα διαγράφονται μετά από επτά ήμερες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
diamartiria
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
Μαζική διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στα γραφεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
taksi
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών
Αγανάκτηση από τους γονείς του 1ου Γυμνασίου Χολαργού για τα εκπαιδευτικά κενά που παραμένουν ακάλυπτα
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών
kinito_fortisi
Ένας top χάκερ παγκοσμίως εξηγεί γιατί πρέπει να προσέχεις όταν δανείζεσαι φορτιστή από άλλους

Ο Ryan Montgomery, γνωστός και ως ο «καλύτερος χάκερ στον κόσμο», προειδοποιεί για τους κινδύνους που ελλοχεύουν όταν...

Ένας top χάκερ παγκοσμίως εξηγεί γιατί πρέπει να προσέχεις όταν δανείζεσαι φορτιστή από άλλους