Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

Με αφορμή την ανακοίνωση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ που αναφέρεται στα ΕΠΑΛ και στη διάθεση εκπαιδευτικών στα ΙΕΚ σημειώνουμε τα ακόλουθα:

  1. Για τα ΕΠΑΛ

Το Υπουργείο Παιδείας με τις πράξεις του, μετά την ανάληψη της εξουσίας από τον ΣΥΡΙΖΑ, αποδεικνύει τη ουσιαστική στήριξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η οποία είχε υποστεί πολλαπλές αρνητικές παρεμβάσεις τα προηγούμενα χρόνια και ιδιαίτερα με την ψήφιση των νόμων 4186/13 και 4172/13. Το Υπουργείο Παιδείας με την πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία του (ν.4327/15) επανασύστησε όλες τις καταργημένες ειδικότητες των μαθητών των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ που είχαν γίνει με το ν.4186/13 και επανατοποθέτησε  όλους και όλες τους εκπαιδευτικούς που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα από τις 23/7/13, στις θέσεις τους. Χαρακτηριστικό αυτής της σημαντικής αλλαγής είναι πως  10.000 μαθητές και μαθήτριες μόνο στη Β΄ τάξη τη φετινή χρονιά (25% του συνόλου) σπουδάζουν στις ειδικότητες που με βίαιο τρόπο είχαν καταργηθεί. Αυτή είναι μια αδιαμφισβήτητη επιτυχία της κυβέρνησής μας για την οποία είμαστε υπερήφανοι.

Στα  ΕΠΑΛ τη φετινή χρονιά λόγω της επανασύστασης των ειδικοτήτων αλλά και της δομής τους που ο ν.4186/13 έχει  προβλέψει λειτουργούν σε Β΄ και Γ΄ τάξη 38 ειδικότητες. Τα ανώτατα όρια λειτουργίας τμημάτων στα ΕΠΑΛ είναι 25 μαθητές, συν 10% σε ιδιαίτερες συνθήκες. Τα κατώτατα όρια που απαιτούνται για να λειτουργήσει ένα τμήμα είναι 15 στην Α΄, 12 στη Β΄ και 10 στη Γ΄ και Δ΄ (μόνο στα εσπερινά).

Από την πρώτη στιγμή και για να στηριχθούν τα ΕΠΑΛ, ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε στο ΔΣ της ΟΛΜΕ πως θα ληφθεί μέριμνα να λειτουργήσουν και ολιγομελή τμήματα μαθητών, δηλαδή, τμήματα με αριθμό μαθητών ακόμα και κάτω από τα κατώτατα όρια, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες της φετινής χρονιάς, τα σχολεία που βρίσκονται σε νησιά ή απομακρυσμένες περιοχές και την ιδιαιτερότητα των αποστάσεων των σχολείων. Λαμβάνοντας αυτά υπόψη, έχουν εγκριθεί σε πολλές περιπτώσεις  να λειτουργήσουν τη σχολική χρονιά 2015-16 πολύ μικρότερα σε αριθμό μαθητών τμήματα όχι μόνο σε νησιά ή απομακρυσμένες περιοχές, αλλά ακόμα και στα αστικά κέντρα.

Στους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ παρουσιάστηκαν αναλυτικά αριθμητικά και στατιστικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι εγκρίθηκε μεγάλος αριθμός ολιγομελών τμημάτων. Τα στοιχεία αυτά δεν αμφισβητήθηκαν. 

Από τα στοιχεία αυτά αποδείχθηκε ότι είναι εντελώς έωλα τα επιχειρήματα ορισμένων περί καταστροφής της τεχνικής εκπαίδευσης και εκδίωξης μαθητών από τα ΕΠΑΛ, επειδή, συγχωνεύτηκαν ομοειδή τμήματα προκειμένου να είναι βιώσιμα.

 

  1. ΔΙΑΘΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΙΕΚ

Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν διδακτικό ωράριο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μπορούν με απόφαση Υπουργού μετά από τις προτάσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης να διατεθούν στα δημόσια ΙΕΚ για διδακτικό έργο.

Η διαδικασία διάθεσης στα ΙΕΚ είναι διαφορετική από αυτή στην Α΄/θμια. Πρέπει πρώτα  να διατίθενται ΟΛΟΙ οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί γιατί αυτό είναι προϋπόθεση ώστε στη συνέχεια να προσληφθούν ωρομίσθιοι. Προφανώς όλοι είναι σε θέση να αντιληφθούν ότι αυτό δε θα  μπορούσε αυτό να καθυστερήσει επί μακρόν.

Τη φετινή χρονιά διατέθηκε στα ΙΕΚ ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών ειδικοτήτων από τα ΕΠΑΛ, λόγω της επιστροφής των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που ήταν σε διαθεσιμότητα και  δεν συμπληρώνουν ωράριο αντικειμενικά λόγω της μη λειτουργίας της Γ΄ τάξης σε αυτές τις ειδικότητες, αφού δεν υπάρχουν ακόμη μαθητές  σε αυτή την τάξη.

Αυτό το γεγονός όχι μόνο ήταν γνωστό στους ίδιους, αλλά η σχετική διάταξη του ν.4327/15 που το προβλέπει ήταν με τη σύμφωνη γνώμη της ΟΛΜΕ και των ιδίων. Οι εκπαιδευτικοί προβλέφθηκε να διατεθούν σε σχολεία της περιοχής τους και σε πολλές περιπτώσεις στο ΕΠΑΛ που διδάσκουν, στην απογευματινή βάρδια του οποίου λειτουργεί και το ΙΕΚ.

Λάθη και που υπήρξαν στην πρώτη απόφαση διάθεσης διορθώθηκαν αμέσως με νέα Υ.Α που υπεγράφη στις 25/11/15.

Στη συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με το διευθυντή του γραφείου του Υπουργού κ. Κατσαρό και τον Διευθυντή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του ΥΠΠΕΘ κ. Μουστάκα, αναφέρθηκε πως θα θεσμοθετηθεί  ένα βελτιωμένο σύστημα διάθεσης εκπαιδευτικών που δεν συμπληρώνουν ωράριο στα ΙΕΚ και ζητήθηκαν οι προτάσεις της ΟΛΜΕ τις οποίες και αναμένουμε. Με προτεραιότητες  βέβαια,  τη λειτουργία δημοσίων σχολείων και ΙΕΚ, τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου των  εκπαιδευτικών  και το σεβασμό των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εκπαιδευτικών.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα