Της Άννας Ανδριτσάκη
Οι περισσότερες από τις – γνωστές από καιρό – ρυθμίσεις που περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας αποτέλεσαν εξαρχής στόχους αμφισβήτησης τους για τομές σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Υπάρχουν ωστόσο ρυθμίσεις, όπως εκείνες που αφορούν τα ιδιωτικά σχολεία και την αξιολόγηση, που προκάλεσαν αρκετά έντονες εσωτερικές τριβές και αδιέξοδες διαβουλεύσεις που μόλις τις τελευταίες ημέρες ξεπεράστηκαν, ενώ για ορισμένες δεν είναι απολύτως βέβαιο ότι θα παραμείνουν ανέγγιχτες κατά το πέρασμα τους από τον τομέα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ.
Η αξιολόγηση ήταν από τα θέματα που σημαδεύτηκαν από μακρά εσωτερική συζήτηση πάνω στο δίπολο κατάργηση διαδικασιών αξιολόγησης- πρόβλεψη μηχανισμών παρακολούθησης και αποτίμησης του έργου μέσα στο σχολείο. Εν τέλει την τελευταία στιγμή – στην κυριολεξία – εισήχθη διάταξη η οποία με τίτλο « Προγραμματισμός και κριτική αποτίμηση της δράσης των σχολικών μονάδων» αποδίδει την πρόθεση της ηγεσίας του υπουργείου να δώσει το πρώτο στίγμα του συνολικού συστήματος αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου που σκοπεύει στο μέλλον να καθιερώσει.
Σύμφωνα με την συγκεκριμένη προσθήκη, που ουσιαστικά αντικαθιστά τις αυτοαξιολογικές διαδικασίες, ο Σύλλογος Διδασκόντων με τη βοήθεια του σχολικού συμβουλίου, αξιοποιώντας και ενισχύοντας το υπάρχον πλαίσιο προγραμματισμού της χρονιάς, αναλαμβάνει τον σχεδιασμό, την παρακολούθηση και την αποτίμηση του συνολικού έργου στις τρεις αντίστοιχες χρονικές περιόδους (αρχή, μέση, τέλος σχολικής χρονιάς). Χωρίς ποσοτικά στοιχεία, χωρίς λαμβάνονται υπ’ όψιν στοιχεία όπως η απόδοση των καθηγητών ή οι επιδόσεις των μαθητών, τονίζουν κατηγορηματικά στελέχη του υπουργείου.
Η ρύθμιση για την ιδιωτική εκπαίδευση εξακολουθεί να πυροδοτεί αντιδράσεις από τον χώρο, οι οποίες έφεραν διαφωνίες εντός του υπουργείου αλλά και εντός του κυβερνητικού κόμματος. Δεν αποσύρθηκε καμία από τις επίμαχες διατάξεις, όπως η απαγόρευση των φροντιστηρίων, των κέντρων ξένων γλωσσών και οι εργασιακές προβλέψεις .
Ωστόσο φαίνεται να διαμορφώνεται ένα πιο ευέλικτο πλαίσιο, με την πρόβλεψη δυνατότητας «παρέκκλισης από το πρόγραμμα και πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες πέραν του ωρολόγιού προγράμματος», χωρίς βέβαια να αφήνει μεγάλα περιθώρια αξιοποίησης από τους ιδιοκτήτες οι οποίοι επιμένουν ότι επίκειται στραγγαλισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης με θύματα και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.
Μια διάταξη ακόμα παραχωρεί καθεστώς λειτουργίας ξένου σχολείου σε κάμποσα γνωστά ιδιωτικά σχολεία.
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη