Τέλος στις “λίστες αγορών” στα σχολεία: Τι απαγορεύεται να ζητούν οι εκπαιδευτικοί από τους γονείς
Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Ζακύνθου υπενθυμίζει ότι η δημόσια παιδεία είναι δωρεάν και προειδοποιεί για παραβάσεις σχετικά με τις σχολικές λίστες

Με αφορμή καταγγελίες βιβλιοπωλών της Ζακύνθου για “σχολικές λίστες” που φέρονται να κατευθύνουν γονείς σε συγκεκριμένα πολυκαταστήματα, ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου, Αθανάσιος Κατσιμπέλης, εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση, υπενθυμίζοντας στους διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς τα όρια που θέτει ο νόμος.

Ο κ. Κατσιμπέλης υπογραμμίζει ότι η δημόσια εκπαίδευση είναι συνταγματικά κατοχυρωμένα δωρεάν, ενώ απαγορεύεται ρητά κάθε εμπορική σύσταση ή προώθηση ιδιωτικών συμφερόντων μέσω σχολικών λιστών ή αναρτήσεων.

Η ανακοίνωση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου

Αγαπητές/οί Διευθύντριες/ντες,

Με αφορμή αναφορές βιβλιοπωλών της Ζακύνθου ότι διανέμονται «σχολικές λίστες» οι οποίες συστήνουν συγκεκριμένο πολυκατάστημα, υπενθυμίζουμε τα παρακάτω, με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο :

Η εκπαίδευση στα δημόσια σχολεία παρέχεται δωρεάν, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 4 του Συντάγματος: «Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης». Οι τυχόν λίστες υλικών επιτρέπεται να αφορούν μόνο προσωπικής χρήσης, χαμηλού κόστους είδη (π.χ. τετράδια, μολύβια, γόμες).

Σύμφωνα με τα άρθρα 24 και 25 του Ν. 3528/2007 (Υπαλληλικός Κώδικας), οι δημόσιοι υπάλληλοι, άρα και οι εκπαιδευτικοί, οφείλουν να ενεργούν με αμεροληψία και να αποφεύγουν οποιαδήποτε προώθηση ιδιωτικών συμφερόντων. Κατά συνέπεια, απαγορεύεται οποιαδήποτε σύσταση ή υπόδειξη συγκεκριμένου καταστήματος, πλατφόρμας ή μάρκας.

Δεν επιτρέπεται να ζητούνται από τους γονείς υλικά που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου (π.χ. χαρτί Α4, σαπούνια, χαρτί υγείας κ.λ.π.). Οι ανάγκες αυτές καλύπτονται από τις πιστώσεις που προβλέπονται για τον σκοπό αυτό, μέσω των αρμόδιων φορέων.

Οι τυχόν λίστες που ενδέχεται να δοθούν στους γονείς: – πρέπει να είναι ενδεικτικές, – δεν πρέπει να περιλαμβάνουν μάρκες ή τεχνικές προδιαγραφές που οδηγούν σε συγκεκριμένο προϊόν, – δεν πρέπει να αναρτώνται ή να διανέμονται με λογότυπα ή συνδέσμους καταστημάτων, – πρέπει να συνοδεύονται από ρητή φράση: «Η παρούσα λίστα είναι ενδεικτική. Οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν να προμηθευτούν ό,τι τυχόν χρειάζεται το παιδί από προμηθευτή της επιλογής τους».

Παρακαλούμε οι Σύλλογοι Διδασκόντων να μεριμνήσουν για την άμεση απόσυρση ή διόρθωση τυχόν λιστών που αντίκεινται στα παραπάνω και για την ενημέρωση των Εκπαιδευτικών και των Συλλόγων Γονέων.

Νομικό πλαίσιο:

  • Άρθρο 16 Συντάγματος – Δωρεάν παιδεία σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης.
  • Ν. 3528/2007 (Υπαλληλικός Κώδικας), άρθρα 24-25 – Υποχρέωση αμεροληψίας και αποφυγής προώθησης ιδιωτικών συμφερόντων.

Ετήσιες εγκύκλιοι λειτουργίας δημοτικών και νηπιαγωγείων – Καθορίζουν ότι οι μαθητές παραλαμβάνουν δωρεάν τα σχολικά βιβλία και δεν προβλέπονται υποχρεωτικές λίστες αγοράς υλικών.

Για διευκρινίσεις, οι σχολικές μονάδες μπορούν να απευθύνονται στη Διεύθυνσή μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Η δύναμη της πολυγλωσσίας: Γιατί οι ξένες γλώσσες είναι το διαβατήριο του μέλλοντος
Η δύναμη της πολυγλωσσίας: Γιατί οι ξένες γλώσσες είναι το διαβατήριο του μέλλοντος

Σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία και γίνεται ολοένα πιο διασυνδεδεμένος, η γνώση ξένων γλωσσών δεν αποτελεί πλέον...

Η δύναμη της πολυγλωσσίας: Γιατί οι ξένες γλώσσες είναι το διαβατήριο του μέλλοντος
idiki agogi
Μία αποσιωπημένη πραγματικότητα της Ειδικής Αγωγής
Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν καταγραφεί αυξανόμενα περιστατικά ψευδών ή αβάσιμων καταγγελιών από γονείς προς εκπαιδευτικούς, τόσο στην Ελλάδα όσο...
Μία αποσιωπημένη πραγματικότητα της Ειδικής Αγωγής