anapiria
«Υπάρχει μέριμνα για τους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν στα τμήματα ένταξης είτε έχουν παράλληλη στήριξη στα σχολεία που θα μετατραπούν σε Ωνάσεια;»

O Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ) μέσω ανακοίνωσή του εκφράζει τις ανησυχίες του για τις εξαγγελίες ίδρυσης των Ωνάσειων Σχολείων, καθώς δεν φαίνεται να λαμβάνεται υπόψη η συμπερίληψη των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Αναλυτικά:

Διαβάσαμε με μεγάλη προσοχή τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Παιδείας για την ίδρυση των Ωνάσειων Σχολείων στην Ελλάδα. Η πρόθεση για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και τη δημιουργία σχολικών μονάδων που θα προσφέρουν ποιοτική εκπαίδευση και ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά είναι αναμφισβήτητα προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, η προσπάθεια αυτή φαίνεται να παραβλέπει μία εξαιρετικά κρίσιμη παράμετρο: Τη συμπερίληψη των παιδιών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Στις εξαγγελίες δεν υπάρχει καμία αναφορά σε προτάσεις για τη συμπερίληψη των παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις νέες σχολικές δομές. Ειδικότερα, διαβάζουμε ότι η εισαγωγή στα Ωνάσεια Σχολεία θα πραγματοποιείται μέσω εξετάσεων, όπως συμβαίνει στα πρότυπα σχολεία. Ωστόσο, δεν γίνεται καμία αναφορά στις απαραίτητες εύλογες προσαρμογές που χρειάζεται να ληφθούν υπόψη κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, όπως προβλέπει η Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, την οποία η χώρα μας έχει υπογράψει και κυρώσει.

Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη μας ότι τα Ωνάσεια Σχολεία ιδρύονται σε ευάλωτες περιοχές με στόχο την ενίσχυση τους, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι η μη συμπερίληψη των ατόμων με αναπηρία αντίκειται σε οποιαδήποτε προσπάθεια ενίσχυσης κάθε μορφής ευάλωτων πληθυσμιακών ομάδων, γεγονός που εν τελεί ακυρώνει τον σκοπό ίδρυσης τους.

Επιπλέον, δεν αναφέρεται πουθενά η ανάγκη για την ενσωμάτωση δομών ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης στα Ωνάσεια Σχολεία. Δεν διευκρινίζεται εάν θα υπάρχουν, για παράδειγμα, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη ή Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης. Εξίσου σημαντικό είναι το ότι δεν γίνεται λόγος για το εάν θα ληφθεί μέριμνα ώστε να περιληφθούν επαγγελματίες που μπορούν να συμβάλλουν στην έγκαιρη ανίχνευση των παιδιών που βρίσκονται σε κίνδυνο (at risk) και στην εξειδικευμένη εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Υπάρχει μέριμνα για τους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν στα τμήματα ένταξης είτε έχουν παράλληλη στήριξη στα σχολεία που θα μετατραπούν σε Ωνάσεια;

Για να εξασφαλιστεί ότι τα Ωνάσεια Σχολεία θα ανταποκριθούν στις αρχές των ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών για όλα τα παιδιά, προτείνουμε τα εξής, τα οποία θα πρέπει να διασφαλιστούν πριν την έναρξη της λειτουργίας τους:

  1. Πρόνοια για όλες τις εύλογες προσαρμογές σχετικά με την εισαγωγή των μαθητών/μαθητριών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με βάση τα διεθνή πρότυπα και τις υποχρεώσεις της χώρας σύμφωνα με τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες.
  2. Ενσωμάτωση δομών ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης (Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη Στήριξη, Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης) σε κάθε Ωνάσειο Σχολείο, προκειμένου να διασφαλιστεί η πλήρης συμμετοχή όλων των παιδιών στην εκπαίδευση.
  3. Επαρκές και εξειδικευμένο προσωπικό εκπαιδευτικών και άλλων επαγγελματιών, όπως εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί και λογοθεραπευτές, που μπορούν να στηρίξουν τις ανάγκες των παιδιών με δυσκολίες μάθησης ή με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  4. Προγράμματα κατάρτισης των εκπαιδευτικών των γενικών τάξεων για την εκπαίδευση όλων των παιδιών, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική τάξη.
  5. Να διασφαλιστεί από το Υπουργείο Παιδείας ότι δεν θα χαθεί καμία οργανική θέση.
  6. Θεσμοθέτηση συνεργασίας των Ωνάσειων Σχολείων με τις δομές ειδικής αγωγής, όπως τα Ειδικά Σχολεία και τα ΚΕΔΑΣΥ, καθώς και με Πανεπιστήμια και το ΙΕΠ, για την προώθηση της ενταξιακής εκπαίδευσης και την έγκαιρη υποστήριξη των αναγκών όλων των παιδιών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αει
O Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών ζητά στοιχεία για το πρώτο ιδιωτικό πανεπιστήμιο – Εξετάζει προσφυγή στη Δικαιοσύνη
Ο ΔΣΑ σε θέση μάχης για την ίδρυση ιδιωτικού πανεπιστημίου
O Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών ζητά στοιχεία για το πρώτο ιδιωτικό πανεπιστήμιο – Εξετάζει προσφυγή στη Δικαιοσύνη
ΔΕΘ Παπει
  Εγκαίνια του περιπτέρου του Πανεπιστημίου Πειραιώς στην 89η Δ.Ε.Θ.
Η εκδήλωση έλαβε χώρα στις 10:30 π.μ. στο Pavillion 17 – Stand 40, συγκεντρώνοντας πλήθος επισκεπτών, μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας, αλλά και...
  Εγκαίνια του περιπτέρου του Πανεπιστημίου Πειραιώς στην 89η Δ.Ε.Θ.
erasmus
Erasmus+ Job Shadowing στο 3ο ΓΕΛ Κορυδαλλού-«Μελίνα Μερκούρη» με το Liceo Galileo Galilei Ιταλίας
Η δράση ανέδειξε τη σημασία της συνεργασίας Ελλάδας–Ιταλίας, τη δυναμική της ΤΝ ως εργαλείου μάθησης και τη συμβολή του job shadowing στη διάδοση...
Erasmus+ Job Shadowing στο 3ο ΓΕΛ Κορυδαλλού-«Μελίνα Μερκούρη» με το Liceo Galileo Galilei Ιταλίας
oikonomia_261218_1134.jpeg
Μάθημα Οικονομίας/ΑΟΘ: Πρακτικός οδηγός μελέτης για - Βήμα-βήμα προς τις Πανελλαδικές
Η εκπαιδευτικός Αναστασία Κιολέ παρουσιάζει στρατηγικές, εργαλεία και συμβουλές για μαθητές και γονείς, ενισχύοντας την προετοιμασία και την...
Μάθημα Οικονομίας/ΑΟΘ: Πρακτικός οδηγός μελέτης για - Βήμα-βήμα προς τις Πανελλαδικές