Κινητοποιήσεις
Menelaos Myrillas / SOOC
Κινητοποίηση στη ΔΙΔΕ Πειραιά για τα κενά και τις υποχρεωτικές υπερωρίες εκπαιδευτικών την Παρασκευή

Σε νέα κινητοποίηση στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την Παρασκευή 18/11 καλεί η ΕΛΜΕ Πειραιά, με αφορμή το πλήθος κενών που καταγράφονται στα σχολεία της περιοχές και τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών, με υποχρεωτικές υπερωρίες και πιέσεις για εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε υπό κατάληψη σχολεία.

Η κινητοποίηση θα πραγματοποιηθεί στη ΔΙΔΕ Πειραιά την Παρασκευή 18/11 στις 13:30.

Αναλυτικά η καταγγελία της ΕΛΜΕ Πειραιά:

Για την συνάντηση με τον ΔΙΔΕ Πειραιά

Νέα κινητοποίηση στη ΔΙΔΕ Πειραιά την Παρασκευή 18/11 13:30

• Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά

• Να σταματήσουν οι υποχρεωτικές υπερωρίες

• Να σταματήσουν οι πιέσεις για εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε υπό κατάληψη σχολεία

Την Τετάρτη 26/10, πραγματοποιήθηκε κινητοποίηση στα γραφεία της ΔΙΔΕ Πειραιά, με αφορμή τα ζητήματα που είχαν ανακύψει και για τα οποία είχαμε τοποθετηθεί σε προηγούμενη ανακοίνωσή μας (κενά, ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών, υποχρεωτική μετακίνηση συναδέλφισσας, παρά τη θέλησή της, κλήση Διευθυντών σε έγγραφες εξηγήσεις, συνάντηση με τον Ταξίαρχο της Αστυνομίας σχετικά με τις μαθητικές καταλήψεις, βλέπε και ανακοινώσεις 124/29-09-2022, 129/6-102-2022, 137/20-10-2022). Στην κινητοποίηση συμμετείχαν δεκάδες συναδέλφισσες και συνάδελφοι.

Πριν την συνάντηση, ο ΔΙΔΕ Πειραιά ζήτησε να συναντηθεί με έως πενταμελή αντιπροσωπεία του Δ.Σ., προβάλλοντας σαν αιτία την ύπαρξη κρουσμάτων covid στην Διεύθυνση. Δεν μπορούμε παρά να σημειώσουμε ότι καθημερινά, οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία είναι αντιμέτωποι με σωρεία κρουσμάτων, αλλά δεν είδαμε καμία ευαισθησία να δημιουργηθεί κάποιο όριο 5 μαθητών στην τάξη. 

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καταγγέλλει τον ΔΙΔΕ Πειραιά γιατί, κατά την συνάντηση όχι μόνο δεν ικανοποίησε τα αιτήματά μας, όχι μόνο απέφυγε ουσιαστικές απαντήσεις στα ζητήματα που τέθηκαν, αλλά όταν βρισκόταν σε δύσκολη θέση, δεν δίστασε να επιτεθεί με αήθη τρόπο στους εκπαιδευτικούς.

Πιο συγκεκριμένα:

1. Για την κάλυψη των κενών το Δ.Σ. ζήτησε συγκεκριμένα στοιχεία και ενημερώθηκε πως έλειπαν (πριν τη Γ’ Φάση), 120 εκπαιδευτικοί στην Α’ Πειραιά και 30 στη Β’ Πειραιά! Δηλαδή, 150 εκπαιδευτικοί, στο τέλος του Οκτώβρη! Ο ΔΙΔΕ Πειραιά παρέπεμψε τη λύση του ζητήματος στη Γ’ φάση προσλήψεων. Στη Γ’ φάση προσλήφθηκαν 124 συνάδελφοι/συναδέλφισσες, εκ των οποίων οι 12 Μειωμένου Ωραρίου (Τάξεις Υποδοχής και ΜΝΑΕ στη Β’ Πειραιά). Ωστόσο, 26 συνάδελφοι/συναδέλφισσες δεν ανέλαβαν υπηρεσία, αφού οι συνθήκες με τις οποίες καλούνται να εργαστούν οι εκπαιδευτικοί (οι οποίοι προσλαμβάνονται Νοέμβρη, λες και μέχρι τότε δεν πρέπει να δουλέψουν για να ζήσουν), ιδιαίτερα στον Αργοσαρωνικό, είναι τραγικές. 

Με βάση τον τελευταίο πίνακα των κενών (10/11) λείπουν στη Γενική Εκπαίδευση:

◦ 1101 ώρες στην Α’ Πειραιά (περίπου 48 εκπαιδευτικοί), 

◦ 458 ώρες στη Β’ Πειραιά

◦ 31 ώρες στα Κύθηρα (Γ’ Πειραιά)

Στην Ειδική Αγωγή, με βάση και τις νέες εγκρίσεις για Παράλληλη Στήριξη μαθητών/μαθητριών, λείπουν:

◦ 584 ώρες από τα Τμήματα Ένταξης (27 εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής)

◦ 1117 ώρες στην Παράλληλη Στήριξη (50 εκπαιδευτικοί)

Σύνολο, λείπουν μέχρι και σήμερα 125 εκπαιδευτικοί, χωρίς να λάβουμε υπόψη τη Β’ (Αργοσαρωνικός) και Γ’ Πειραιά (Κύθηρα), όπου οι ώρες είναι σε διάφορα εκπαιδευτικά αντικείμενα και είναι δύσκολο να υπολογιστεί ο ακριβής αριθμός των εκπαιδευτικών που απαιτούνται. Μάλιστα, έχουν υπολογιστεί στον αριθμό των εκπαιδευτικών που λείπουν και τα τυχόν πλεονάσματα σε κάποιο σχολείο.

Σαν αποτέλεσμα, υπάρχουν σχολεία στον Αργοσαρωνικό, όπως το Γυμνάσιο Πόρου (5 εκπαιδευτικοί όλοι-όλοι), το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Αγκιστρίου (βλέπε και πρόσφατη ανακοίνωση 145/12-11-2022 ειδικά για τα σχολεία της Αίγινας και του Αγκιστρίου), που κυριολεκτικά υπολειτουργούν από την αρχή της σχολικής χρονιάς και η μέχρι τώρα “λύση” του ζητήματος από Υπουργείο και ΔΙΔΕ Πειραιά είναι η ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών.

2. Για την ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών αρχικά ο ΔΙΔΕ ισχυρίστηκε ότι «έχει προσωρινό χαρακτήρα μέχρι την Γ’ φάση προσλήψεων». Ωστόσο, όπως φαίνεται παραπάνω, τόσο τα κενά, όσο και οι υποχρεωτικές υπερωρίες (βλέπε Γυμνάσιο Πόρου), παραμένουν και μετά τη Γ’ φάση των προσλήψεων! Όταν το Δ.Σ. απαίτησε να σταματήσουν οι πιέσεις προς Διευθυντές/Διευθύντριες σχολείων (για ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών) και ρωτήθηκε συγκεκριμένα ο ΔΙΔΕ «τι θα κάνει αν ένας/μία Διευθυντής/Διευθύντρια δεν προχωρήσει στην ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών», τότε έχασε την ψυχραιμία του. Δήλωσε ότι θα «το εξετάσει κατά περίπτωση» και δεν δίστασε να ισχυριστεί ότι «δεν θα επιτρέψει να φεύγουν εκπαιδευτικοί για να πάνε να κάνουν ιδιαίτερα»! Δηλαδή, τι θέλει να πει ο ΔΙΔΕ Πειραιά; Ότι οι καθηγητές είναι «ιδιαιτεράκηδες», που θέλουν για το λόγο αυτό να σχολάνε πριν τις 14:00 (άσχετα αν ολοκλήρωσαν το ωράριό τους και τις εξωδιδακτικές εργασίες που έχουν αναλάβει)! Και όχι μόνο αυτό. Ανοίγει ξεκάθαρα μία λογική, ότι κανείς δεν μπορεί να φεύγει πριν τις 14:00 από το σχολείο, αν η υπηρεσία έχει ανάγκη (βλέπε υποχρεωτικές υπερωρίες ή οτιδήποτε άλλο σκαρφιστούν διάφοροι φωστήρες), δηλαδή να μην φεύγεις τελικά, ακόμα και αν έχεις ολοκληρώσει την εργασία σου! Να ξεκαθαρίσουμε το εξής: για τα κενά και τις χαμένες διδακτικές ώρες δεν φταίνε οι εκπαιδευτικοί, αλλά η πολιτική του ΥΠΑΙΘ, των κυβερνήσεων διαχρονικά με τους ελλιπέστατους εδώ και χρόνια διορισμούς, παρά τις χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Η κάλυψή τους πρέπει να γίνεται με προσλήψεις και όχι με υπερωρίες, που εξουθενώνουν περεταίρω τον εκπαιδευτικό, έχουν επιπτώσεις στο παιδαγωγικό του έργο και στα παιδιά, στερούν θέσεις εργασίας από άνεργους συναδέλφους. Το διδακτικό ωράριο (το οποίο μάλιστα αυξήθηκε) των εκπαιδευτικών είναι καθορισμένο από το νόμο (γι’ αυτό και το ΥΠΑΙΘ, η ΔΙΔΕ καταφεύγουν στις υπερωρίες και μάλιστα υποχρεωτικά). Οι εκπαιδευτικοί έχουν αναλάβει πάνω από 70 εξωδιδακτικές εργασίες, κάθε είδους, εξαιτίας της έλλειψης κατάλληλου προσωπικού (ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, διοικητικών υπαλλήλων, νοσηλευτικού προσωπικού κ.α.). Οι εκπαιδευτικοί γυρίζουν τα νησιά του Αργοσαρωνικού, έρχονται από κάθε πλευρά της χώρας, για να μορφώσουν τα παιδιά του κόσμου, με μισθούς λεηλατημένους, μισθούς-ψίχουλα, που κανείς άνθρωπος «δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα». Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν, ούτε στο ΔΙΔΕ Πειραιά να «κουνάει το δάκτυλο» στους εκπαιδευτικούς, συκοφαντώντας τους από πάνω, όπως κάνουν κατά καιρούς διάφορες συστημικές φυλλάδες, για να βγει λάδι η κυβέρνηση και η αντιεκπαιδευτική πολιτική, που τόσο πρόθυμα υπηρετεί ο ΔΙΔΕ. 

3. Για την υποχρεωτική μετακίνηση συναδέλφισσας, δήλωσε ότι «δεν είναι μεγάλο ζήτημα», «είναι προσωρινή». Πράγματι, τις επόμενες ημέρες, μετά την πίεση και της ΕΛΜΕ, ανακλήθηκε η υποχρεωτική μετακίνηση και η συναδέλφισσα επέστρεψε στο σχολείο που είχε τοποθετηθεί.

4. Για την κλήση των Διευθυντών σε έγγραφες εξηγήσεις: υπερασπίστηκε την επιλογή του («έφταιγαν οι διευθυντές γιατί δεν έδιναν τα κενά») και ταυτόχρονα προσπάθησε να «χρυσώσει το χάπι», λέγοντας ότι δεν συνιστά δίωξη κλπ. Ανεξάρτητα από αυτό, είναι φανερό ότι γίνεται προσπάθεια να στοχοποιηθούν οι Διευθυντές/Διευθύντριες των σχολείων για το χάος που υπήρξε στις τοποθετήσεις, αντί να αναλάβει ο ίδιος την ευθύνη. 

5. Για την συνάντησή του με τον ταξίαρχο της Αστυνομίας ισχυρίστηκε ότι «ήθελε να ξεκαθαρίσει ότι άποψη της Διεύθυνσης είναι ότι οι καταλήψεις δεν αντιμετωπίζονται με αστυνομική παρέμβαση και με κοψίματα αλυσίδων». Όταν του τέθηκε το ζήτημα ότι στο ενημερωτικό κείμενο της ιστοσελίδας της ΔΙΔΕ, η παραπάνω προσέγγιση συνοδευόταν με την «υποχρέωση των εκπαιδευτικών να κάνουν Webex στα υπό κατάληψη σχολεία», δηλαδή επιφορτίζονται οι εκπαιδευτικοί με το απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό καθήκον να λειτουργούν ως απεργοσπάστες των μαθητικών καταλήψεων δεν υπήρξε καμία απάντηση, πέραν του γνωστού περί «εφαρμογής του νόμου».

6. Θυμίζουμε το έγγραφό του προς Διευθυντές/ριες όπου καλούνταν να «ελέγχουν τις απουσίες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών [...] οποιαδήποτε αίτηση των εκπαιδευτικών δεν αποτελεί αιτιολογία μη προσέλευσης στη σχολική μονάδα σύμφωνα με το σχολικό ωράριο»! Τι θέλει να πει ο ΔΙΔΕ, άραγε; Μήπως, ότι οι αναπληρωτές –το πιο εκμεταλλευόμενο τμήμα του κλάδου- που ταλαιπωρήθηκαν περαιτέρω από τους χειρισμούς του ΔΙΔΕ στις τοποθετήσεις τρέχουν για αιτήσεις στην Διεύθυνση για να μην πάνε στη δουλειά τους;

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καταγγέλλει τον ΔΙΔΕ Πειραιά για τα παραπάνω και δηλώνει ότι δεν πρόκειται να κάνει πίσω.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε αγωνιστική επαγρύπνηση και ετοιμότητα. Είναι φανερό ότι τα κενά στα σχολεία, η κάλυψή τους με την ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών, η εφαρμογή συνολικά του αντιεκπαιδευτικού θεσμικού-νομοθετικού πλαισίου, της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, συνιστούν τις προτεραιότητες του ΔΙΔΕ Πειραιά. Σε αντίθεση δηλαδή με τις πραγματικές ανάγκες, τα αιτήματα, τις αγωνίες των εκπαιδευτικών.

Απαιτούμε:

• Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά.

• Να σταματήσουν οι υποχρεωτικές υπερωρίες.

• Να σταματήσουν οι πιέσεις για εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε υπό κατάληψη σχολεία. Υπενθυμίζουμε ότι μπορεί να αξιοποιηθεί η σχετική Απεργία-Αποχή που έχει κηρυχτεί από την ΟΛΜΕ (για ανακοινώσεις-έντυπα απευθυνόμαστε στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ). Δεν έχει καμία δουλειά η Αστυνομία στις μαθητικές κινητοποιήσεις, όχι στον αυταρχισμό και την τρομοκρατία.

Υ.Γ.: Τουλάχιστον, υπάρχει και κάτι θετικό από την κινητοποίηση. Η συνάντηση μάλλον δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις για να... φωτογραφηθεί και να ανεβεί η φωτογραφία στο διαδικτυακό τόπο της ΔΙΔΕ Πειραιά, τον οποίο αντιμετωπίζει ως προσωπικό του facebook ο προϊστάμενος. Ευτυχώς… 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taxi
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς
Για να ανατεθούν οι όποιες υπερωρίες, πρέπει να υπάρχει έγγραφη βεβαίωση από τη διοίκηση αφενός ότι δεν υπάρχουν πλεονάσματα ωρών της ίδιας...
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς