Στα μέσα Νοέμβρη πλησιάζουμε – πάνω από δυο μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς- και τα κενά στον Πειραιά είναι δεκάδες με δραματικές συνέπειες για την εκπαιδευτική διαδικασία, τη μόρφωση των μαθητών και τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών.
Να θυμίσουμε ότι πριν από τη γ΄φάση πρόσληψης αναπληρωτών στις αρχές Νοέμβρη έλειπαν 120 εκπαιδευτικοί στην Α’ Πειραιά και 30 στη Β’ Πειραιά! Δηλαδή, 150 εκπαιδευτικοί! Προσλήφθηκαν 124 στη γ΄ φάση, από τους οποίους παραιτήθηκαν 26.
Υπολογίζεται ότι τα κενά είναι πάνω από 50! ‘Ετσι οι δεσμεύσεις του ΔΔΕ Πειραιά στη συνάντηση που είχε με το ΔΣ της ΕΛΜΕ στις 26 0κτώβρη τινάζονται στον αέρα. Δεσμεύσεις που αφορούσαν την κάλυψη όλων των κενών με τη γ΄φάση πρόσληψης των αναπληρωτών και την άρση του μέτρου των υποχρεωτικών υπερωριών.
Χαρακτηριστικές είναι οι ελλείψεις στα σχολεία της Αίγινας και του Αγκιστρίου της Β’ Πειραιά. Ελλείψεις ειδικοτήτων και καθηγητών μαθημάτων Γενικής Παιδείας στο ΕΠΑΛ της Αίγινας. Ελλείψεις και στο 2ο Γυμνάσιο Αίγινας, στο Γυμνάσιο Μεσαγρού. Το Γυμνάσιο – Λυκειακές Τάξεις στο Αγκίστρι από την αρχή της χρονιάς η κατάσταση είναι δραματική. Δεν υπάρχουν καθηγητές για να διδαχθούν ακόμα και πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Ποια είναι η «λύση» που προκρίνει η κυβέρνηση και ο ΔΔΕ Πειραιά;
Η κάλυψή τους να γίνεται με με υπερωρίες, που εξουθενώνουν τους εκπαιδευτικούς, έχουν επιπτώσεις στο παιδαγωγικό τους έργο, στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη μόρφωση των παιδιών στερώντας ταυτόχρονα θέσεις εργασίας από άνεργουςεκπαιδευτικούς. Εκτός από αυτά οι εκπαιδευτικοί έχουν αναλάβει ένα σωρό εξωδιδακτικές εργασίες. Αναπληρωτές «μπαλάκι» σε δύο, ενίοτε και τρία σχολεία, μαθητές που δεν έχουν διδαχτεί ούτε μια ώρα σε πολλά μαθήματα, γονείς σε κρίση πανικού.
Εντατικοποίηση, υπερωρίες 5 ώρες, υπέρογκος φόρτος δουλειάς και στέρηση βασικών δικαιωμάτων συνθέτουν τις συνθήκες εργασίας σε πολλά σχολεία.
Οδηγούν τους εκπαιδευτικούς, που έχουν επιφορτιστεί τα πάντα μέσα στο σχολείο, στην εξουθένωση (συνεχόμενα 5ωρα και 6 ωρα, ταυτόχρονα με εφημερίες και διοικητικές εργασίες)! Χωρίς ανάσα, από την πρώτη ώρα, μέχρι το τέλος του ωραρίου!
Δε φτάνουν μόνο αυτά, αλλά τους στερούν και βασικά εργασιακά δικαιώματα. Εκπαιδευτικοί - λάστιχο με υπερωρίες και τεράστιο φόρτο εργασίας στερούνται ακόμα και κανονική άδεια, όταν ζητούν!
Αυτή η γκρίζα εικόνα διαμορφώνεται από την εκπαιδευτική πολιτική των ελάχιστων διορισμών της υποχρηματοδότησης και της απαξίωσης του δημόσιου σχολείου. Μια πολιτική που φορτώνει τα βάρη της κρίσης του σχολείου στους εκπαιδευτικούς. Με τον διοικητικό μηχανισμό να θεωρεί ότι είναι «λύση» οι υποχρεωτικές υπερωρίες, χωρίς να νοιάζονται για τις συνθήκες διδασκαλίας από εξουθενωμένους (από τις υπερωρίες και ένα σωρό γραφειοκρατικές διαδικασίες) και «γυρολόγους» εκπαιδευτικούς και για τις επιπτώσεις στη μόρφωση των μαθητών.
Η τυπική πλευρά της «κάλυψης των κενών» τους ενδιαφέρει και τίποτα παραπάνω. Και γενικότερα με προκλητικό τρόπο για τα κενά, τις ελλείψεις και τις παθογένειες του σχολείου φταίνε οι εκπαιδευτικοί!
* Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά, μέλος της ΣΕ του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» του Εκπαιδευτικού Ομίλου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη