apergia
Nick Paleologos / SOOC
«Με τις εξετάσεις PISA το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να μεταβιβάσει τις ολέθριες συνέπειες των πολιτικών του στη δημόσια εκπαίδευση, σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς»

Τριπλή απάντηση στις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας που στοχεύουν στο «να γίνουν οι μαθητές μας και τα σχολεία μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος διάλυσης, κατηγοριοποίησης, ανταγωνισμού και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου», δίνει η  Αγωνιστική Παρέμβαση Πειραιά.

Σε ανακοίνωσή της η παράταξη ανακοίνωσε την απόφαση για Απεργία-Αποχή από τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης των σχολείων και τη διαδικασία αποτίμησης της σχολικής χρονιάς (έκθεση αυτοξιολόγησης), απεργία ή στάση εργασίας την πρώτη μέρα εφαρμογής της τράπεζας θεμάτων, στις 23/5/2022 και συμμετοχή στη στάση εργασίας της ΕΛΜΕ στις 18/5 και ακυρώνουμε τις εξετάσεις PISA.

«Τα αμφιβόλου εγκυρότητας αυτά τεστ κατατάσσουν και αποδίδουν ταμπέλες σε όλους αυτούς στη βάση των «επιδόσεων» τους. Αποσπούν την προσοχή από τομείς που είναι αδύνατο (ή λιγότερο δυνατό) να μετρηθούν, με καταστροφικές επιπτώσεις για τα συστήματα εκπαίδευσης», αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί για τις διαγνωστικές εξετάσεις PISA.

Η ανακοίνωση της Αγωνιστικής Παρέμβασης Πειραιά

Συμμετέχουμε μαζικά στη Γ.Σ. της ΕΛΜΕ τη Δευτέρα 16/5/2022 και ώρα 2μ.μ. στο συγκρότημα Τζαβέλλα

Αποφασίζουμε Απεργία-Αποχή από τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης των σχολείων και τη διαδικασία αποτίμησης της σχολικής χρονιάς (έκθεση αυτοξιολόγησης).

Αποφασίζουμε απεργία ή στάση εργασίας την πρώτη μέρα εφαρμογής της τράπεζας θεμάτων, στις 23/5/2022

Συμμετέχουμε στη στάση εργασίας της ΕΛΜΕ στις 18/5 και ακυρώνουμε τις εξετάσεις PISA

Δεν επιτρέπουμε να γίνουν οι μαθητές μας και τα σχολεία μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος διάλυσης, κατηγοριοποίησης, ανταγωνισμού και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου

Το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει να πραγματοποιήσει στις 18/5/2022, σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα τύπου PISA για τις/ους μαθητ(ρι)ες της ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού και της Γ΄ τάξης των Γυμνασίων.

Στην περιοχή της ευθύνης της ΕΛΜΕ Πειραιά (για τις ελληνικές εξετάσεις τύπου PISA) είναι τα παρακάτω σχολεία:

Ζάννειο Πρότυπο Γυμνάσιο, 1ο Γυμνάσιο Αίγινας, 1ο Γυμνάσιο Αγίου Ιωάννη Ρέντη, 1ο Γυμνάσιο Νίκαιας, 2ο Γυμνάσιο Πειραιά, Γυμνάσιο Κυθήρων, Γυμνάσιο Νέου Φαλήρου, 4ο Γυμνάσιο Νίκαιας, 4ο Γυμνάσιο Πειραιά, 7ο Γυμνάσιο Πειραιά, 7ο Γυμνάσιο Κερατσινίου, 14ο Γυμνάσιο Πειραιά.

Σε συνέντευξή της η υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι "συνιστά ένα εργαλείο αποτίμησης της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού συστήματος, της εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών, του βαθμού επίτευξης προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων".

Ποια είναι η αλήθεια για τις εξετάσεις PISA;

Το 2014 συγκεντρώθηκαν χιλιάδες υπογραφές γονιών, εκπαιδευτικών και ακαδημαϊκών εκφράζοντας έντονη ανησυχία για τις επιπτώσεις των τεστ PISA και καλούσαν σε παύση της διεξαγωγής τους, γιατί συμβάλουν στη δραματική αύξηση της εξάρτησης από ποσοτικές μετρήσεις, που σημαίνει χρήση σταθμισμένων τεστ για την αξιολόγηση μαθητών και άμεση συσχέτιση τους με την αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών που θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους, αλλά και απολύσεις εκπαιδευτικών.

Τα αμφιβόλου εγκυρότητας αυτά τεστ κατατάσσουν και αποδίδουν ταμπέλες σε όλους αυτούς στη βάση των «επιδόσεων» τους. Αποσπούν την προσοχή από τομείς που είναι αδύνατο (ή λιγότερο δυνατό) να μετρηθούν, με καταστροφικές επιπτώσεις για τα συστήματα εκπαίδευσης.

Όπως μας πληροφορεί βίντεο του ΙΕΠ: «Η PISA είναι πνευματικό παιδί του ΟΟΣΑ και είναι ένα εργαλείο, προκειμένου οι βέλτιστες πρακτικές που υπάρχουν στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ να γενικευτούν και να υιοθετηθούν στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά προγράμματα». Άρα λοιπόν, το ερώτημα Γιατί αντιδράτε τόσο στην «ελληνική» όσο και στη διεθνή PISA πρέπει να μπει στη σωστή του βάση: Γιατί αντιδράτε στην πολιτική της κυβέρνησης για την παιδεία και στις πρακτικές του ΟΟΣΑ;

Στο ίδιο βίντεο αναφέρεται απροκάλυπτα και μία από τις προθέσεις του ΟΟΣΑ για το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν αυτά τα εργαλεία, αφού σαν συμπέρασμα, από την αποτίμηση των αποτελεσμάτων, εξάγεται ότι «η έλλειψη ίσων ευκαιριών ειδικά για τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα δεν οφείλεται στις κοινωνικές ανισότητες αλλά στο ότι οι χαμηλού επιπέδου μαθητές δεν έχουν πρόσβαση σε σχολεία με εκπαιδευτικούς υψηλών προσόντων». Για αυτό βάζει στόχο για τα εκπαιδευτικά συστήματα «την προσέλκυση εκπαιδευτικών με αυξημένα προσόντα οι οποίοι διαρκώς θα εκπαιδεύονται με αξιολογήσεις και επιμορφώσεις και θα κρατούν τους καλύτερους».

Ο ΟΟΣΑ, απ' την άλλη, βάζει μπροστά την οικονομική χρηματοδότηση των δημόσιων σχολείων, για να προωθήσει περικοπές και προτείνει συνεργασίες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και με πολυεθνικές κερδοσκοπικές επιχειρήσεις. Κυρίως όμως, βλάπτει τα παιδιά μας και προσανατολίζει σε προσχεδιασμένα μαθήματα από «προμηθευτές» που βρίσκονται έξω από το σχολείο.

Όλα τα παραπάνω είναι μόνο μερικές απλές και αυτονόητες αλήθειες. Υπάρχουν και χειρότερες.

Με τις εξετάσεις PISA το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να μεταβιβάσει τις ολέθριες συνέπειες των πολιτικών του στη δημόσια εκπαίδευση, σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.

Το PISA που αποθεώνει τις μετρήσεις, κατατάσσει, κατηγοριοποιεί και υποκινεί τον ανταγωνισμό, τελικά έχει συνέπεια την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, υποβαθμίζοντας τις γνώσεις σε πληροφορίες και «δεξιότητες», διαστρεβλώνει και υποβιβάζει τη διδασκαλία και τη μάθηση, τις καθοδηγεί ώστε να προσαρμόζονται στην ανταπόκριση στις εξετάσεις και να απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τη γνώση και την κριτική σκέψη, τελικά «προπονεί» τους μαθητές για τέτοιου είδους εξετάσεις αντί να τους διδάσκει και τους «καταρτίζει» αντί να τους εκπαιδεύει.

Οι εξετάσεις PISA έχουν συγκεκριμένες στοχεύσεις:

Δια μέσου του εκβιασμού των «καλών» αποτελεσμάτων επιδιώκουν να δημιουργήσουν εκείνα τα εργαλεία ώστε να δώσουν δικαιολογίες για συνολική και σε αντιδραστική κατεύθυνση μετάλλαξη του εκπαιδευτικού συστήματος.

Οι εξετάσεις PISA μόνο αθώες δεν είναι!

Να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, τόση και αυτή που απαιτεί η αγορά.

Kαλούμε:

- Να συνεδριάσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων των σχολείων που έχουν επιλεγεί και να απορρίψουν τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό.

- Να γίνουν πολύμορφες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας γονιών, μαθητών, εκπαιδευτικών, μέσα κι έξω από τα Γυμνάσια αυτά, με στόχο την ακύρωση της «ελληνικής PISA» της Τετάρτης 18 Μάη.

- Τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να προκηρύξουν πανελλαδική στάση εργασίας ή απεργία για να ακυρωθεί, αυτή η πρώτη απόπειρα εφαρμογής της «ελληνικής PISA». Να στηρίξουν τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας των ΕΛΜΕ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;