Ελληνική PISA: «Γιατί λέμε όχι» - Επιστολή εκπαιδευτικών στους γονείς
«Ο διαγωνισμός PISA είναι βαθύτατα ταξικός, με τα συμπεράσματα του θέλει να χρεώσει την σχολική αποτυχία σε όλους εμάς, στον εκπαιδευτικό, τον γονιό, τον μαθητή»

Τους λόγους για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί είναι αντίθετοι με τη διεθαγωγή των διαγνωστικών εξετάσεων του «ελληνικού διαγωνισμού PISA» στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών, εξηγεί με επιστολή προς τους γονείς των μαθητών ο ΣΕΠΕ Νησιών Αργοσαρωνικού

Γράμμα στους Γονείς για το διαγωνισμό της ελληνικής PISA

Αγαπητοί γονείς,

στις 18 Μάη 6.000 παιδιά τάξεων Στ΄ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου θα εξεταστούν στον «ελληνικό διαγωνισμό PISA» στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Η διεξαγωγή του διαγωνισμού αυτού γίνεται με βάση το νόμο που ψηφίστηκε το καλοκαίρι για την εκπαίδευση. Φέτος θα γίνει σε 300 δημοτικά και 300 γυμνάσια σε όλη τη χώρα. Ο ελληνικός διαγωνισμός PISAθα γίνει για πρώτη φορά, με βάση τον διεθνή διαγωνισμό PISAπου γίνεται από το 2000. Οι εμπειρίες ιδιαίτερα από Αγγλία, Γερμανία, ΗΠΑ δείχνουν ξεκάθαρα το διαχωρισμό των μαθητών και τη διοχέτευση αυτών, που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα, σε σχολεία υποβαθμισμένα.

Οι μεταρρυθμίσεις- και μέσω του διαγωνισμού pisa- προωθoύν παραπέρα την στρατηγική των δεξιοτήτων, τη σύνδεση των σχολείων με τις επιχειρήσεις, τη μείωση της χρηματοδότησης των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό και το σταμάτημα μεγαλύτερου ποσοστού μαθητικού δυναμικού στην υποχρεωτική εκπαίδευση δηλαδή στην Γ΄ Γυμνασίου.

Δεξιότητες αντί για ακαδημαϊκή γνώση σημαίνει απλά να μπορείς να κάνεις λογαριασμούς, να καταλαβαίνεις τι λέει μια ανακοίνωση ενός σούπερ μάρκετ ή να ανταποκρίνεσαι σε ερωτήσεις με προεπιλεγμένες απαντήσεις. Αντί λοιπόν να αναλύεις τον Ελύτη, τον Ρίτσο, τον Καβάφη αντί να μαθαίνεις να μελετάς, να φαντάζεσαι και να επινοείς, αντί να μορφώνεσαι να εκπαιδεύεσαι να αμφισβητείς και να μυείσαι σε ανώτερες ανθρωπιστικές αξίες για την ειρήνη, το περιβάλλον, τα αναλυτικά προγράμματα στοχεύουν να μαθαίνεις χειρισμούς που θα ανταποκρίνονται «στις ανάγκες επίτευξης οικονομικών στόχων».

Τα δημόσια σχολεία στραγγαλίζονται οικονομικά, κάθε χρόνο ο προϋπολογισμός μειώνεται αντί να αυξάνεται. Οι ελλείψεις από τα πλέον προφανή, καθαριότητα, σχολικοί φύλακες, υποδομές, χώροι εκδηλώσεων, εργαστήρια, η αύξηση των μαθητών στην τάξη σε 26-28, η έλλειψη εκπαιδευτικών και τα κενά που σημαίνουν εκατομμύρια χαμένες διδακτικές ώρες με καθαρή ευθύνη των υπουργείων παιδείας όλων των κυβερνήσεων (50.000 αναπληρωτές και φέτος σε πρωτοβάθμια- δευτεροβάθμια) υποβαθμίζουν και καταβαραθρώνουν το δημόσιο σχολείο μέρα με τη μέρα. Με σχεδόν «χαμένα» μαθησιακά τρία χρόνια πανδημίας, με την πολυδιαφημισμένη και χρυσοπληρωμένη στην Cisco τηλεκπαίδευση, που δεν αναπληρώθηκαν μαθησιακά ποτέ, με διογκωμένη ύλη που θεωρήθηκε διδαγμένη, οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί της τάξης όσο και οι γονείς γνωρίζουμε πολύ καλά τι μπορεί να δείξει ένας τέτοιος διαγωνισμός.

251.816€ είναι το κονδύλι από ΕΣΠΑ για την πιλοτική εφαρμογή του διαγωνισμού PISA. Ενώ τα Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα αποτελέσουν δείκτη «ποιότητας» και θα κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία σε «καλά» και «κακά» με βάση τις επιδόσεις των μαθητών. Και με βάση το αν «αξίζει» το σχολείο ή όχι θα παίρνει ή όχι χρήματα από το κράτος.

Λένε ότι: ο ανταγωνισμός θα κάνει καλύτερα τα σχολεία και τους μαθητές, ότι οι μαθητές εξοικειώνονται με τις εξετάσεις και την αξιολόγηση κι ότι ο διαγωνισμός είναι ουδέτερος και άρα αντικειμενικός. ** Σε καμιά περίπτωση το σχολείο σε καμιά βαθμίδα του-πόσο μάλλον στο δημοτικό- δεν πρέπει να είναι ένας χώρος που τα παιδιά θα προετοιμάζονται για εξετάσεις. Τα τεστ θα είναι ανώνυμα, όμως τα αποτελέσματα θα ανακοινώνονται σε επίπεδο σχολείου, δήμου, περιφέρειας. Ένα σχολείο ,άρα και οι μαθητές του , όμως έχουν ονοματεπώνυμο και θα μπουν στη δημόσια κριτική. Όχι για να «βελτιωθεί», αλλά για να κατηγοριοποιηθεί με «ικανούς» και «μη ικανούς» μαθητές, με σχολεία «καλά» και «κακά».

Ο διαγωνισμός PISA είναι βαθύτατα ταξικός, με τα συμπεράσματα του θέλει να χρεώσει την σχολική αποτυχία σε όλους εμάς, στον εκπαιδευτικό, τον γονιό, τον μαθητή.

*Το Υπουργείο θα σας πει ότι η συμμετοχή των παιδιών σας είναι «υποχρεωτική».

Το λέει για να σας πιέσει, γιατί ξέρει ότι υπάρχουν αντιδράσεις. Λέμε καθαρά : δεν υπάρχει καμία συνέπεια ,αν δεν συμμετέχουν στο διαγωνισμό. Εμείς από τη δική μας πλευρά, μέσα από τα εκπαιδευτικά σωματεία κι εσείς από τη δική σας, με τη δυνατότητα που έχετε, να μη συμφωνήσετε στη συμμετοχή των παιδιών σας. Πρέπει να ακυρώσουμε τη διεξαγωγή του! -Γιατί αν πραγματοποιηθεί φέτος, από του χρόνου θα αφορά όλους τους μαθητές Στ΄ Δημοτικού Και Γ΄ Γυμνασίου και αργότερα κι άλλες τάξεις κι άλλα μαθήματα. -Γιατί αν ξεκινήσει τώρα, δυσκολότερα θα εμποδίσουμε τη μετατροπή των σχολείων σε προπαρασκευαστήριο τεστ.- Γιατί θέλουμε σχολείο να μορφώνει ολόπλευρα και ουσιαστικά!

  • 18 Μαΐου πρέπει να είναι ημέρα απεργίας για όλους τους εκπαιδευτικούς.

  • Εμποδίζουμε γονείς και εκπαιδευτικοί τον διαγωνισμό της ντροπής! Συμμετέχουμε στις απεργιακές κινητοποιήσεις της ημέρας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα