kriton arsenis
Nick Paleologos / SOOC
«Μειώστε τώρα την ύλη για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις – Καταργήστε την Τράπεζα Θεμάτων και την ΕΒΕ»

Πιστή στη στρατηγική επιλογή υπουργείου-κυβέρνησης να προσθέτουν αντί να αφαιρούν βάρη εν μέσω πανδημίας σε δεκάδες χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους, εμφανίστηκε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη για την ύλη και τις εξετάσεις στο Λύκειο, λέγοντας ότι το υπουργείο δε σκοπεύει να μειώσει την ύλη, ούτε να καταργήσει την “Τράπεζα Θεμάτων” και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
 
«Όχι, δε θα την περιορίσουμε φέτος, γιατί η ύλη έχει καλυφθεί», είπε η κ. Μακρή. Τότε γιατί με έγγραφό του στα σχολεία στις 26 Μαρτίου ο γενικός γραμματέας του υπουργείου ζητά την πλήρη κάλυψη της ύλης, ακόμα και με αναμόρφωση του ωρολόγιου προγράμματος, για τις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄και Β΄Λυκείου;  «Όπου παρατηρείται καθυστέρηση”, λέει το υπουργείο, σαν να πρόκειται για εξαίρεση ενώ η πανδημία έχει σαρώσει τη χώρα. Όμως η ΟΛΜΕ γράφει σε πρόσφατη ανακοίνωσή της ότι “η απόφαση αυτή του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, αποτελεί έμμεση παραδοχή ότι καμία κανονικότητα δεν υφίσταται στην εκπαιδευτική διαδικασία και φέτος».
 
Ξέρει το υπουργείο ότι μαθητές και καθηγητές αρρώσταιναν με covid και έμπαιναν σε καραντίνα, με αποτέλεσμα να χάνονται συνεχώς διδακτικές ώρες. Στη Γαλλία και την Αυστρία, αναφέρει η ΟΛΜΕ, τμήματα έκλειναν με τρεις μαθητές να νοσούν. Στην Ελλάδα έκλειναν αν νοσούσε το 50+1% των μαθητών, με αποτέλεσμα την ακόμα μεγαλύτερη διασπορά. Πόσες διδακτικές ώρες σε μαθήματα της Τράπεζας Θεμάτων χάθηκαν;
 
Και τι κάνει το υπουργείο γνωρίζοντας όλα αυτά; Έρχεται φέτος και αυξάνει την ύλη για τις Πανελλαδικές, προκαλώντας ακόμα μεγαλύτερη πίεση στους μαθητές της Γ΄Λυκείου. Αυξάνει επιπλέον την πίεση για τους μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου με την Τράπεζα Θεμάτων. “Χρήσιμο εργαλείο” τη χαρακτήρισε η υφυπουργός Παιδείας, όταν οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών καταγγέλλουν αυτό το μοντέλο των προαγωγικών στο Λύκειο, μιλώντας για “υπέρογκη ύλη” και “υπερβολικά απαιτητικές” εξετάσεις.
 
Εμμένει το υπουργείο στη διατήρηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, ενώ μόλις τον περασμένο χρόνο 16.000 υποψήφιοι μαθητές έμειναν εκτός πανεπιστημίου λόγω της ΕΒΕ -αφού προφανώς με 8.000 μόρια δε “χωράς” στο δημόσιο πανεπιστήμιο αλλά με μερικές χιλιάδες ευρώ χωράς άνετα στο ιδιωτικό κολέγιο. Διασφαλίζει την επιτυχή φοίτηση και την ολοκλήρωση των σπουδών η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, είπε η κ. Μακρή, γιατί “το 30% των φοιτητών δεν αποφοιτούσε ποτέ”. Δεν έχουν ακούσει μάλλον στο υπουργείο ότι πολλοί φοιτητές δουλεύουν παράλληλα με τις σπουδές τους και γι΄αυτό δε μπορούν να τις ολοκληρώσουν.
 
Προέχει η ψυχική υγεία και η ισορροπία των μαθητών/τριών μας που διαταράχθηκε λόγω της πανδημίας, λέει στην ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία των εκπαιδευτικών.  «Καλούμε την κυβέρνηση να προχωρήσει σε άμεση περικοπή της διδακτέας ύλης και στις τρεις τάξεις του Λυκείου και στη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων για την Α’ και Β’ Λυκείου και της ΕΒΕ».
 
«Βλέπουμε τους μαθητές μας να παθαίνουν κρίσεις άγχους εξαιτίας της καθημερινής πίεσης που βιώνουν για να μπορέσουν μέσα σε αυτές τις συνθήκες να πετύχουν στις εξετάσεις», έγραψαν πριν από λίγες μέρες καθηγητές λυκείου από την Πρέβεζα.

Έφηβοι με κρίσεις άγχους. Είναι αδιαφορία αυτό που επιδεικνύει η κυβέρνηση μπροστά στο ψυχικό μαρτύριο εκατοντάδων χιλιάδων έφηβων; Δεν είναι αδιαφορία. Είναι κεντρική τους επιλογή η “Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής” -που άφησε πέρυσι δεκάδες χιλιάδες μαθητές εκτός πανεπιστημίου. Είναι κεντρική τους επιλογή η “Τράπεζα Θεμάτων” για να βάλουν ένα ακόμα εμπόδιο στην είσοδο στο Λύκειο. Είναι κεντρική επιλογή της κυβέρνησης -και το υπουργείο Παιδείας την εφαρμόζει- να βάζει όλο και πιο πολλούς “κόφτες” στην προσπάθεια των παιδιών των δημόσιων σχολείων να μορφωθούν, και απέναντι σε αυτή την προσπάθεια πρέπει να υψώσουμε τείχος για να τη σταματήσουμε.
 

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό 2024: Αφιέρωμα στα τμήματα Πληροφορικής των δημόσιων ΑΕΙ

Σχολές έως 15.000 μόρια με επαγγελματικές ευκαιρίες

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

iky-flag.jpg_501x267_q75_subsampling-2.jpg
ΙΚΥ: Πρόγραμμα επιβράβευσης διάκρισης φοιτητών/τριών Ελληνικών ΑΕΙ σε διεθνείς διαγωνισμούς έτους 2024
Ανακοίνωση για την υποβολή αιτήσεων στο πλαίσιο του προγράμματος «Χορήγηση βραβείων σε ομάδες φοιτητών/τριων που πρώτευσαν ή διακρίθηκαν σε διεθνείς...
ΙΚΥ: Πρόγραμμα επιβράβευσης διάκρισης φοιτητών/τριών Ελληνικών ΑΕΙ σε διεθνείς διαγωνισμούς έτους 2024
ΑΣΕΠ
Διορισμοί εκπαιδευτικών - ΑΣΕΠ: Σε εξέλιξη ο έλεγχος των ενστάσεων της προκήρυξης 2ΓΕ/2023
ΑΣΕΠ: Σε εξέλιξη ο έλεγχος επί των προσωρινών πινάκων και η εξέταση των ενστάσεων της προκήρυξης 2ΓΕ/2023 για διορισμούς εκπαιδευτικών και...
Διορισμοί εκπαιδευτικών - ΑΣΕΠ: Σε εξέλιξη ο έλεγχος των ενστάσεων της προκήρυξης 2ΓΕ/2023
mousiko sxoleio
Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου: Κτιριακό πρόβλημα με αφορμή τις εξετάσεις επιλογής
«Λυπούμαστε πάρα πολύ και εκφράζουμε την συμπαράστασή μας στις οικογένειες των υποψηφίων μαθητών που δε θα φοιτήσουν στο ΜΣΗ φέτος, παρά την...
Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου: Κτιριακό πρόβλημα με αφορμή τις εξετάσεις επιλογής