Κίεβο - Πόλεμος στην Ουκρανία
«Είναι χαρακτηριστικό ότι το βασικό κριτήριο αυτού του αποκλεισμού είναι η ρωσική υπηκοότητα, ανεξάρτητα από τη ατομική θέση την οποία έχουν πάρει για τον πόλεμο, καθιστώντας αυτή την κίνηση ξεκάθαρα ρατσιστική»

Τον “τραυματισμό” της επιστημονικής έρευνας μέσα από τη στοχοποίηση των Ρώσων εργαζόμενων σ’ αυτήν, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του για τον παραλογισμό των κυρώσεων σε βάρος επιστημόνων μόνο και μόνο λόγω της καταγωγής τους, ο Σύλλογος Ερευνητών/Ερευνητριών και Εργαζομένων στην Έρευνα Ηρακλείου.

Οπως τονίζουν οι Ελληνες ερευνητές «δεν είναι δυνατόν, να αποκλείονται από την πρόσβαση στην επιστημονική γνώση, ερευνητές των οποίων η δουλειά χρησιμοποιείται από τους ίδιους ανθρώπους που ζητάνε τον αποκλεισμό τους. Δεν είναι δυνατόν, εργαζόμενοι στην έρευνα να μην μπορούν να πληρωθούν επειδή η χώρα καταγωγής τους διεξάγει πόλεμο. Απ’ τη μεριά της, η ΕΕ εντελώς υποκριτικά, παίρνει μέτρα ενάντια σε ρώσικα ιδρύματα ενώ άλλοτε έχει σιωπήσει ή και ενισχύσει πολέμους που διεξήγαγε η Δύση».

Ολη η ανακοίνωση

Στις 24 Φεβρουαρίου η Ρωσία, απαράδεκτα και παράνομα, εισέβαλε στην Ουκρανία κλιμακώνοντας τη σύγκρουση που είχε ξεκινήσει ήδη από το 2014 μεταξύ της Ρωσίας από τη μία πλευρά και του ΝΑΤΟ και της ΕΕ από την άλλη. Σκοπός είναι ο ορισμός ζωνών επιρροής και η εκμετάλλευση του πλούτου της Ουκρανίας. Ο Ουκρανικός λαός βρίσκεται στη μέση μιας σύγκρουσης που δεν είναι δική του και πραγματοποιείται στις πλάτες του. Ήδη μετράμε εκατοντάδες νεκρούς, χιλιάδες πρόσφυγες και κατεστραμμένα σπίτια και υποδομές.

Όπως και σε κάθε πόλεμο, γινόμαστε μάρτυρες και του πολέμου προπαγάνδας και του οικονομικού πολέμου. Πληθώρα fake news και από τις δύο πλευρές παρελαύνουν στα ΜΜΕ και στα social media, οικονομικές κυρώσεις ανακοινώνονται και καλλιτεχνικές παραστάσεις από ρωσικούς φορείς απαγορεύονται.

Στα πλαίσια αυτά, ενημερωθήκαμε και για άλλο ένα περιστατικό: τον “τραυματισμό” της επιστημονικής έρευνας μέσα από τη στοχοποίηση των Ρώσων εργαζόμενων σ’ αυτήν. Επιστήμονες από την Ουκρανία και από άλλες χώρες συνυπογράφουν μια έκκληση προς τη διεθνή επιστημονική κοινότητα για κυρώσεις προς Ρώσους ερευνητές και ερευνήτριες και ρωσικά Ινστιτούτα. Μεταξύ άλλων, η έκκληση αυτή μιλάει για μπλοκάρισμα της πρόσβασης των Ρώσων υπηκόων στην επιστημονική γνώση και την ακύρωση συμμετοχής Ρώσων φοιτητών και ερευνητών σε προγράμματα κινητικότητας (Erasmus). Η Γερμανία έχει ήδη σταματήσει τη συνεργασία με τη Ρωσία, ακολουθούμενη από τη Δανία.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση μάλιστα, αποφάσισε την αναστολή πληρωμών σε τέσσερις κοινοπραξίες που χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα, επειδή συμμετέχουν Ρώσοι εταίροι. Επιπλέον, στις Η.Π.Α. έχει αρχίσει συζήτηση σχετικά με το αν θα έπρεπε να εκδιωχθούν Ρώσοι φοιτητές από τα Αμερικανικά πανεπιστήμια.

Οι συνάδελφοι ερευνητές που έχουν υπογράψει την έκκληση φαίνεται ότι ξεχνούν ότι τα αποτελέσματα της έρευνας είναι κοινωνικό αγαθό και ότι είναι αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς που εκτείνεται τόσο στο χώρο όσο και στο χρόνο. Δεν είναι δυνατόν, να αποκλείονται από την πρόσβαση στην επιστημονική γνώση, ερευνητές των οποίων η δουλειά χρησιμοποιείται από τους ίδιους ανθρώπους που ζητάνε τον αποκλεισμό τους. Δεν είναι δυνατόν, εργαζόμενοι στην έρευνα να μην μπορούν να πληρωθούν επειδή η χώρα καταγωγής τους διεξάγει πόλεμο. Απ’ τη μεριά της, η ΕΕ εντελώς υποκριτικά, παίρνει μέτρα ενάντια σε ρώσικα ιδρύματα ενώ άλλοτε έχει σιωπήσει ή και ενισχύσει πολέμους που διεξήγαγε η Δύση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το βασικό κριτήριο αυτού του αποκλεισμού είναι η ρωσική υπηκοότητα, ανεξάρτητα από τη ατομική θέση την οποία έχουν πάρει για τον πόλεμο, καθιστώντας αυτή την κίνηση ξεκάθαρα ρατσιστική. Αναρωτιόμαστε αν οι εν λόγω επιστήμονες έχουν αναλογιστεί τι θα γινόταν αν τη συγκεκριμένη τακτική ακολουθούσαμε και σε άλλες περιπτώσεις. Η μισή διεθνής ερευνητική κοινότητα δε θα είχε πρόσβαση στα αποτελέσματα της έρευνας καθώς οι ΗΠΑ, το Ισραηλ, η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία, αλλά κι η Ρωσία και άλλες χώρες, δεν έχουν αφήσει και πολλά χρόνια της πρόσφατης ανθρώπινης ιστορίας χωρίς πόλεμο.

Καλούμε τις επιστημονικές ενώσεις, τα ακαδημαϊκά και ερευνητικά Ιδρύματα και τον/την κάθε επιστήμονα, να πάρουν θέση ενάντια στην εργαλειοποίηση της επιστήμης για λόγους οικονομικού πολέμου.

Η έρευνα θα συνεχίσει να δουλεύει ανεξάρτητα από τους πολέμους τους και εμείς θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για να λειτουργεί προς όφελος της κοινωνίας και με σκοπό τη βελτίωση των όρων διαβίωσης και όχι με σκοπό το κέρδος και την πολεμική προετοιμασία. Όντας τόσο διεθνοποιημένη, ρόλος της επιστήμης είναι να ενώνει τον κόσμο και όχι να τον χωρίζει.

Έξω ΝΑΤΟ και Ρωσία από την Ουκρανία

Όχι στη συμμετοχή της Ελλάδας στα πολεμικά σχέδια του ΝΑΤΟ και της ΕΕ

Όχι στη στοχοποίηση και στον αποκλεισμό Ρώσων επιστημόνων και καλλιτεχνών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικοσ
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
«Θα ήταν σοβαρή παράλειψη η μη συμμετοχή και εκπαιδευτικών ΠΕ71 οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι σε θέματα προσαρμογής αναλυτικών προγραμμάτων όλων των...
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Πέλλα: Μαθητής Γυμνασίου κατηγορείται ότι έβρισε και απείλησε συνομήλική του μέσα στο σχολείο
15χρονη μαθήτρια γυμνασίου κατήγγειλε στις 9 Απριλίου στο Αστυνομικό Τμήμα Σκύδρας, ότι συνομήλικός της την απείλησε και την εξύβρισε
Πέλλα: Μαθητής Γυμνασίου κατηγορείται ότι έβρισε και απείλησε συνομήλική του μέσα στο σχολείο