Thumbnail
Με δική μας πρωτοβουλία αποφασίστηκε παράσταση από το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ στον Διευθυντή Εκπαίδευσης Πειραιά...

Ενημερωτικό των αιρετών του ΠΑΜΕ στο ΠΥΣΔΕ Πειραιά (ΑΡ.22 Οχτώβρης 2012)

 

ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΝΑ

  ΠΑΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΤΩΝ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Απ’ την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε η διαδικασία (3 Σεπτέμβρη)  καταγραφής των λειτουργικών κενών για την τοποθέτηση ή μετακίνηση των εκπαιδευτικών οι αιρετοί που εκλέχτηκαν με το ψηφοδέλτιο της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ ( το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ) ενημέρωναν συνεχώς τους εκπαιδευτικούς για τα τεκταινόμενα ( βλέπε ενημερωτικά 20 και 21).

Μετά την ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας, κρίνουμε σκόπιμο να ενημερώσουμε τους συναδέλφους για όλα όσα έγιναν.Απ’ την πρώτη στιγμή φάνηκε η πρόθεση της Διοίκησης, με συμφωνία της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ ( με ψήφους 4 έναντι 1), να γίνουν όλα με συνοπτικές διαδικασίες. Οι αιρετοί του ΠΑΜΕ  διαφώνησαν και τόνισαν ότι χωρίς καλή και πλήρη εικόνα των κενών, η διαδικασία τοποθέτησης ή  μετακίνησης των εκπαιδευτικών  (π.χ. υπεραριθμίες, αποσπάσεις, τοποθετήσεις Δ.Π.), όπως έδειξε και η περσινή εμπειρία,  θα είναι αδιαφανής και προβληματική.

Με δική μας πρωτοβουλία αποφασίστηκε παράσταση από το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ στον Διευθυντή Εκπαίδευσης Πειραιά, από τον οποίο ζητήθηκε παράταση στη συγκέντρωση των κενών απ’ τα σχολεία και μετά να ξεκινήσει η κατάθεση αιτήσεων-δηλώσεων από τους εκπαιδευτικούς. Τελικά δόθηκε παράταση δύο  περίπου ημερών  η οποία, όπως επισημάναμε,  αποδείχτηκε ανεπαρκής. Έτσι  και φέτος παρουσιάστηκαν προβλήματα π.χ. εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν σε σχολείο χωρίς να υπάρχει κενό, εκπαιδευτικοί δηλώθηκαν λαθεμένα ως υπεράριθμοι, με αποτέλεσμα τις πολλές και δικαιολογημένες ενστάσεις. Αποτέλεσμα: να γίνει  επανατοποθέτηση των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ13 και να τροποποιείται καθημερινά απ’ το ΠΥΣΔΕ η τοποθέτηση δεκάδων συναδέλφων.

    Το ΠΥΣΔΕ (εκτός από τη συμπλήρωση ωραρίου, με την οποία διαφωνήσαμε) προχώρησε τελικά στις τοποθετήσεις για κάθε κατηγορία με τη σειρά που προτείναμε και υιοθετήθηκε ομόφωνα και από την ΕΛΜΕ. Αναλυτικότερα:

 

  1.  ΡΥΘΜΙΣΗ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΑΣ

Πρώτα έγινε η ρύθμιση υπεραριθμίας μόνο για όσους έκαναν, μετά από πρότασή μας, θετική δήλωση.

 

  1. ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ

Διαφωνήσαμε να προηγηθεί η συμπλήρωση ωραρίου απ’ την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών που είναι στη Διάθεση ΠΥΣΔΕ (Δ.Π.), γιατί  μπορεί να έμεναν εκπαιδευτικοί χωρίς ωράριο και να κινδυνέψουν έτσι  να μετακινηθούν στην Περιφέρεια. Η συμπλήρωση έγινε για πρώτη φορά με αίτηση του συναδέλφου και σε ώρες που ανακοινώθηκαν από πριν. Θέση μας είναι κανείς εκπαιδευτικός να μην πηγαίνει σε 3 σχολεία, εκτός και αν συστεγάζονται, και να μη μετακινείται κανείς για συμπλήρωση μέχρι 3 ώρες.  Ορισμένες φορές αυτό παραβιάζεται από την πλειοψηφία αλλά κι από συναδέλφους που από ανασφάλεια κι αβεβαιότητα ζητάνε ( κακώς) οι ίδιοι να μετακινηθούν για 2 ώρες.

 

  1.  ΠΡΩΤΗ ΦΑΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ ΕΝΤΟΣ ΠΥΣΔΕ

Στην πρώτη φάση των αποσπάσεων αποσπάστηκαν οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες-  πολύτεκνοι, ή ζητούσαν αλλαγή βάρδιας για οικογενειακούς λόγους, τόσο μέσα στην ίδια μεταθετική περιοχή ( από Α΄σε Α΄ ή από Β΄ σε Β΄), όσο και από τη μια μεταθετική περιοχή στην άλλη ( από Β΄ σε Α΄ και από Α΄ σε Β΄).

 

  1. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ Δ.Π.

Η κατηγορία αυτή είναι η πολυπληθέστερη. Με  πρότασή μας , που υιοθέτησε και η ΕΛΜΕ, προηγήθηκε για πρώτη φορά η τοποθέτησή τους από τις “συνήθεις”(χωρίς σοβαρό λόγο) αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ.

 

  1. ΔΙΑΘΕΣΗ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ Α΄/ΘΜΙΑ

   Η διάθεση εκπαιδευτικών στην Α΄/θμια  έγινε φέτος, όπως ζητούσαμε πάντα, μετά τις τοποθετήσεις στη Β΄/θμια. Έτσι οι εκπαιδευτικοί, που είναι στη Δ.Π., δεν στερήθηκαν το δικαίωμά τους να  κάνουν δήλωση τοποθέτησης σε σχολείο της Β΄/θμιας και μετά να διατεθούν στην Α΄/θμια με αίτησή τους. Θεωρούμε όμως απαράδεχτη την απόφαση της πλειοψηφίας (με ψήφους 4-1) να κάνει αυτοδίκαιες τοποθετήσεις στη Β’ περιοχή, όπως και να μετακινήσει στην Α΄/θμια  συναδέλφους  χωρίς αίτησή τους και η Α’ /θμια να τους τοποθετεί σε 5 σχολεία (!) κι όχι με τη σωστή σειρά.

Καταθέσαμε στη συνέχεια πρόταση να γίνει δεκτή η αίτηση όλων των συναδέλφων (και όσων είχαν τοποθετηθεί αυτοδίκαια π.χ. ΠΕ05),  για διάθεσή τους από τη Β΄ περιοχή στην Α΄/θμια της Α΄ περιοχής. Η πρόταση απορρίφθηκε με πρόσχημα τις ανάγκες της υπηρεσίας. Προφανώς οι ανάγκες των εκπαιδευτικών (οικονομικές, οικογενειακές) δεν τους ενδιαφέρουν.

  1. ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΑΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ ΕΝΤΟΣ ΠΥΣΔΕ

Ικανοποιήθηκαν όλες οι αποσπάσεις εντός κάθε μεταθετικής περιοχής ( από Α΄ σε Α΄ και από Β΄ σε Β΄ περιοχή), εφόσον βέβαια υπήρχε κενό στο σχολείο που ζητούσε ο συνάδελφος. Επίσης ικανοποιήθηκαν όλες οι αιτήσεις για απόσπαση από Α΄ σε Β΄ περιοχή. Δεν ικανοποιήθηκαν όμως όλες οι αιτήσεις, εκεί που  υπήρχαν κενά, για απόσπαση από τη Β΄ στην Α΄ περιοχή. Αφού ικανοποιήθηκαν όλες οι αιτήσεις του ΠΕ02 και 1 ΠΕ16, η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ ανέτρεψε προηγούμενη ομόφωνη απόφαση και με πρόσχημα πάλι τις ανάγκες της υπηρεσίας, σταμάτησε τις αποσπάσεις. Το αποτέλεσμα είναι τα κενά της Α΄ περιοχής να καλύπτονται από αποσπασμένους από άλλο ΠΥΣΔΕ ή από αναπληρωτές και ο συνάδελφος της Β΄ περιοχής να μην μπορεί να αποσπαστεί.

  1. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΑΛΛΟ ΠΥΣΔΕ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

         Οι αποσπασμένοι εντός  και οι αποσπασμένοι από άλλο ΠΥΣΔΕ τοποθετήθηκαν ενιαία με βάση τα μόριά τους.

 

                  ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΙ, ΤΑ “ΠΑΡΑΘΥΡΑ” ΚΑΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ

 

Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η Διοίκηση μαζί με την εκάστοτε κυβερνητική παράταξη (πότε την ΠΑΣΚ, πότε τη ΔΑΚΕ)  επιδιώκουν τις πελατειακές σχέσεις, για να κρατάνε τους εκπαιδευτικούς σε ομηρία. Η παρουσία όμως των αιρετών του ΠΑΜΕ, παρά τα εμπόδια της Διοίκησης ( π.χ. την τελευταία στιγμή να δίνονται τα σχετικά στοιχεία, για να δυσκολευόμαστε στον έλεγχο) είναι καταλυτική για τον έλεγχο της Διοίκησης και της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ. Με τη συμμετοχή μας σ’ όλες τις συνεδριάσεις, με ενημέρωση της ΕΛΜΕ και με τις προτάσεις μας ασκούσαμε πίεση για τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Για πρώτη φορά, με τα 22 ενημερωτικά μας, οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν αναλυτικά  για τα τεκταινόμενα στο ΠΥΣΔΕ. Οι αιρετοί της ΠΑΣΚ και προηγούμενα της ΔΑΚΕ δεν έλεγξαν ποτέ τη διοίκηση ( αντίθετα δήλωναν την εμπιστοσύνη τους), δεν ενημέρωσαν ποτέ τους εκπαιδευτικούς για το ΠΥΣΔΕ, αλλά απλώς υπέγραφαν τα πρακτικά και «κυνηγούσαν» κανένα ρουσφέτι.

 Οι παραπάνω διαδικασίες (1-7)  έγιναν με αίτηση των συναδέλφων και με βάση τη σειρά των μορίων τους, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπήρξαν, με ευθύνη της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ, προβλήματα στην όλη διαδικασία.  

     Η προσπάθεια του οποιουδήποτε ( π.χ. Προϊστάμενος, Διευθυντή σχολείου, της ΠΑΣΚ και του στελέχους της Γραμματέα του ΠΥΣΔΕ κ.ά.) να εμφανίσει το δικαίωμα ως χαριστική εξυπηρέτηση είναι σκέτη κοροϊδία και προσβάλλει τους εκπαιδευτικούς. Για παράδειγμα, ενώ ικανοποιήθηκαν όλες οι αιτήσεις, εφόσον υπήρχε κενό, για απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ (εκτός των αποσπάσεων από τη Β’ στην  Α΄ περιοχή που σταμάτησαν με ευθύνη της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ) κάποιοι προσπαθούν να το εμφανίσουν ως εξυπηρέτηση. Αντιμετωπίσαμε με ενιαία κριτήρια όλους τους συναδέλφους και στηρίξαμε όλες τις ενστάσεις και τα αιτήματα των συναδέλφων, αρκεί να μην παραβίαζαν τη σειρά των μορίων (π.χ επανατοποθετήσεις, τροποποίηση τοποθέτησης, συμπλήρωση ωραρίου κ.λ.π.).Κανένας εκπαιδευτικός δεν οφείλει τίποτα και σε κανένα.

          Βέβαια παράθυρα και παραθυράκια υπάρχουν ή δημιουργούνται απ’ τη Διοίκηση και το μηχανισμό της ΠΑΣΚ (προηγούμενα της ΔΑΚΕ) σε μια προσπάθεια να εξυπηρετηθούν οι “ημέτεροι”.

α) Η συμπλήρωση ωραρίου στο ίδιο σχολείο με Β΄ ανάθεση αφήνει περιθώρια, πότε με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου, πότε με οδηγίες του Προϊστάμενου ή του Γραμματέα του ΠΥΣΔΕ (ο οποίος αυθαίρετα υποκαθιστά το ΠΥΣΔΕ), για εξυπηρετήσεις. Π.χ. εκπαιδευτικός σ’ ένα σχολείο με 4 ώρες Α΄ ανάθεσης χαρακτηρίζεται (σωστά) ως υπεράριθμος, ενώ σε άλλο σχολείο εκπαιδευτικός ή εκπαιδευτικοί  με τις ίδιες ώρες συμπληρώνουν με Β΄ ανάθεση στερώντας ολόκληρο κενό από άλλο κλάδο. Πρόβλημα εμφανίζεται και με την ανάθεση του πρότζεκτ.

β) Η συμπλήρωση ωραρίου σε άλλο σχολείο αφήνει περιθώρια “εξυπηρετήσεων”. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που λόγω αβεβαιότητας ενημερώνονται από μόνοι τους και σπεύδουν να κάνουν αίτηση για συμπλήρωση, ενώ  άλλοι  με μειωμένο ωράριο δεν ανησυχούν ποτέ. Το πρόβλημα θα περιοριστεί, αν η συμπλήρωση ωραρίου δε γίνεται με βάση την ενημέρωση του κάθε εκπαιδευτικού, αλλά ανακοινώνονται κατά διαστήματα όλες οι διαθέσιμες ώρες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί να δηλώσουν ( η πρόταση αυτή απορρίφθηκε απ’ την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ).

γ)  Ορισμένες φορές εμφανίζονται καθυστερημένα κενά απ’ τα σχολεία, χωρίς επαρκή δικαιολογία. Δεν είναι εύκολο να διαπιστωθεί αν αυτό οφείλεται σε λάθος ή αν πρόκειται για κενό που προέκυψε ξαφνικά  ή αν έγινε σκόπιμα για να εξυπηρετηθεί κάποιος που, αν και  είναι στις πρώτες θέσεις στη φθίνουσα σειρά μορίων, απέφυγε να δηλώσει σχολείο τοποθέτησης περιμένοντας να δοθεί το συγκεκριμένο κενό. Επίσης ελάχιστοι εκπαιδευτικοί, αν και  είναι στις πρώτες θέσεις στη φθίνουσα σειρά μορίων, φαίνεται να προτιμούν να  μείνουν  στη Δ.Π. αναμένοντας μια καλύτερη τοποθέτηση.

        Σημαντικές είναι οι ευθύνες του Γραμματέα του ΠΥΣΔΕ και στελέχους της ΠΑΣΚ που, π.χ. συχνά δίνει οδηγίες (εντολές) στους Διευθυντές των σχολείων εξ ονόματος του ΠΥΣΔΕ (π.χ. σε θέματα Β΄ ανάθεσης), έφερνε το ΠΥΣΔΕ μπροστά σε τετελεσμένα (π.χ. ανάρτησε τα κενά της Β΄ Πειραιά, χωρίς καν να έχουν εγκριθεί από το ΠΥΣΔΕ).

                     

ΣΤΙΣ 7 ΝΟΕΜΒΡΗ ΕΚΛΕΓΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΑΙΡΕΤΟ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ ΠΕΙΡΑΙΑ,

ΠΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΞΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ:

  • ΘΑ ΠΑΛΕΥΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Σάββας  Σάββα – Κώστας Άννινος  (τακτικό και αναπληρωματικό μέλος του ΠΥΣΔΕ Πειραιά,

εκλεγμένοι με το ψηφοδέλτιο της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ που στηρίζει το ΠΑΜΕ)                                                                             

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει η φράση «Απορία ψάλτου βηξ»;

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 2/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πανελλαδικές εξετάσεις
Πανελλαδικές Αρχαία Ελληνικά: Έργα που εξετάστηκαν ως «Αδίδακτο Κείμενο» την τελευταία 20ετία
Έργα και συγγραφείς που εξετάστηκαν στα Αρχαία Ελληνικά σε προηγούμενες Πανελλήνιες εξετάσεις
Πανελλαδικές Αρχαία Ελληνικά: Έργα που εξετάστηκαν ως «Αδίδακτο Κείμενο» την τελευταία 20ετία