Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας: Ψήφισμα για μονιμοποίηση σχολικών καθαριστριών
Η  Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας υποστηρίζει την μονιμοποίηση των ήδη συμβασιούχων καθαριστριών - καθαριστών, καθώς και την πρόσληψη νέων εργαζομένων για να καλυφθούν τα μεγάλα κενά. 

Απόφαση για Μέτρα ουσιαστικής υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία!

Μονιμοποίηση των ήδη συμβασιούχων καθαριστριών - καθαριστών, καθώς και τπρόσληψη νέων εργαζομένων για να καλυφθούν τα μεγάλα κενά !

Οι ανακοινώσεις των μέτρων για την επαναλειτουργία των Γυμνασίων και των Λυκείων, καθώς και των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, έφερε στην επιφάνεια τις διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων για τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες.      

  Η κυβέρνηση συνεχίζει να μην καταβάλει καμία προσπάθεια, ώστε να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα, όπως για παράδειγμα: η έλλειψη καθαριότητας, οι ανεπαρκείς κτηριακές υποδομές, τα εκπαιδευτικά κενά, τα μέσα ατομικής προστασίας και τα υλικά καθαρισμού κ.λπ. Προβάλλει για άλλη μια φορά την ατομική ευθύνη, αντί να αναλάβει τη δική της ευθύνη για την προστασία όλων των εργαζομένων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους. Το κύριο ζήτημα που παραμένει είναι πώς θα διασφαλιστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία, αν πραγματικά προστατεύεται η υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών με ευθύνη του κράτους, χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς και μαθητές.

Η πανδημία ανέδειξε το ρόλο και την ευθύνη των εργαζομένων στην καθαριότητα. Είναι οι εργαζόμενοι που έχουν το βαρύ καθήκον και την ευθύνη της καθαριότητας στις εκπαιδευτικές μονάδες.

Την ίδια στιγμή όμως οι χιλιάδες εργαζόμενοι στη σχολική καθαριότητα βρίσκονται στον αέρα καθώς με βάση το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, οι συμβάσεις τους λήγουν τον Ιούνιο.

Οι χιλιάδες συμβασιούχοι στη σχολική καθαριότητα εργάζονται με διαρκείς συμβάσεις ομηρίας που αρχίζουν και τελειώνουν με τη σχολική χρονιά, με άθλιους μισθούς καθώς το ύψος τους υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τις σχολικές αίθουσες που καθαρίζονται χωρίς να υπολογίζονται οι υπόλοιποι χώροι των σχολείων όπως είναι οι αίθουσες εργαστηρίων, οι βοηθητικοί χώροι και οι σχολικές αυλές, τα γραφεία διδασκόντων, οι τουαλέτες. Παράλληλα υπάρχει συνεχής καθυστέρηση στα δεδουλευμένα τους, δεν υπάρχουν συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα (άδειες, ωράριο κλπ) και σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει ανεπάρκεια σε μέτρα προστασίας.

Στη φάση της πανδημίας με ευθύνη της κυβέρνησης οι συμβασιούχοι στη σχολική καθαριότητα μετακινήθηκαν αυθαίρετα σε διάφορες υπηρεσίες των Δήμων. Καθάρισαν Δημαρχεία, πολιτιστικούς χώρους, αποθήκες, πεζοδρόμια, δρόμους. Δηλαδή εργασίες που ουδεμία σχέση έχουν με τους όρους των συμβάσεων τους. Σήμερα, ένα μεγάλο μέρος των σχολικών καθαριστριών - καθαριστών καλείται εκ νέου να εργαστεί  με αρνητικές μεταβολές στο ωράριο και με τους ίδιους απαράδεκτους μισθούς.

Με το άνοιγμα των Δημοτικών σχολείων πολλές καθαρίστριες και πολλοί καθαριστές που είχαν μεταφερθεί από τους Δήμους στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα επιστρέψουν στη θέση τους, έτσι πολλά  σχολεία θα μείνουν ακάλυπτα από άποψη καθαριότητας. Οι περισσότερες καθαρίστριες και οι περισσότεροι καθαριστές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, είναι με σύμβαση έργου ή ωρομίσθιες και δε φτάνουν να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες των σχολείων που έτσι κι αλλιώς καλύπτονταν πλημμελώς και προ κορωνοϊού. Οι ανάγκες θα είναι πολύ μεγαλύτερες στο μέλλον με το νέο άνοιγμα των σχολείων όπου τα παιδιά θα είναι περισσότερα.

Τον Σεπτέμβριο και με δεδομένο το ενδεχόμενο ενός νέου κύματος της πανδημίας όπως εκτιμά η επιστημονική κοινότητα, δεν επιτρέπονται πειράματα όσον αφορά την υγιεινή και την καθαριότητα, την επαρκή κάλυψη των σχολικών μονάδων. Ιδιαίτερα σήμερα που οι ανάγκες καθαριότητας, αφορούν την υγιεινή και ασφάλεια μαθητών και διδασκόντων. Το ζήτημα του μόνιμου και του αναγκαίου σε αριθμό προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία ούτε αναβολή παίρνει ούτε μπορεί να αφεθεί σε εργολάβους.

Η  Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας υποστηρίζει την μονιμοποίηση των ήδη συμβασιούχων καθαριστριών - καθαριστών, καθώς και την πρόσληψη νέων εργαζομένων για να καλυφθούν τα μεγάλα κενά. 

 

Για το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;