Η Κυβέρνηση της ΝΔ, καταθέτει για διαβούλευση και άμεσα για ψήφιση ένα ακόμα αντιδραστικό αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Η υπουργός κ. Κεραμέως συνεχίζει την πολιτική των προκατόχων της Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλου, Γαβρόγλου, φροντίζοντας ώστε οι προτεραιότητες της Παιδείας να παραμένουν απαρέγκλιτα στις κατευθύνσεις των ΣΕΒ, Ε.Ε. και ΟΟΣΑ. Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν επιλύεται κανένα από τα μεγάλα και επείγοντα προβλήματα της εκπαίδευσης, αλλά υψώνονται νέοι ταξικοί φραγμοί στην Παιδεία, χειροτερεύουν οι όροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ανοίγεται διάπλατα ο δρόμος για την παραπέρα απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου.
Πρόκειται για απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες τα τελευταία χρόνια και που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης. Πρόκειται για μια άκρως επιθετική εκ μέρους της Κυβέρνησης προσπάθεια εκμετάλλευσης της κρίσης και της πανδημίας ως ευκαιρίας, ώστε να περάσει ριζικές αναδιαρθρώσεις που επιφέρουν συντριπτικά πλήγματα σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών.
Οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων είμαστε κάθετα αντίθετοι με το πολυνομοσχέδιο γιατί:
- Προωθείται η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο!! Η καθιέρωση του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών ανά τάξη στα 7θέσια και πάνω Δημοτικά και των 16 στα διθέσια και πάνω Νηπιαγωγεία θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, σε απολύσεις αναπληρωτών και φυσικά θα χειροτερεύσει την εκπαιδευτική διαδικασία. Για τα Γυμνάσια και Λύκεια ο ελάχιστος και ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα θα καθορίζεται με Υπουργικές Αποφάσεις, δηλαδή θα γίνεται λάστιχο!
- Στο Γυμνάσιο διατηρούνται και επεκτείνονται οι ομάδες μαθημάτων, άρα και η κατηγοριοποίηση των μαθημάτων σε πρωτεύουσας και δευτερεύουσας σημασίας. Η αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων δεν αντιμετωπίζει ουσιαστικά τα εκπαιδευτικά προβλήματα.
- Υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς, θέτει νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν, να εισαχθούν στα Πανεπιστήμια. Εισάγει την Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ, έναν θεσμό που ήδη έχει δοκιμαστεί και αποτύχει στο πρόσφατο παρελθόν. Το Λύκειο μετατρέπεται σε «εξεταστική αρένα» και ο ανταγωνισμός θα γιγαντωθεί.
- Η συγχώνευση των Ομάδων προσανατολισμού στην Γ΄ Λυκείου από 4 σε 3 γίνεται χωρίς κανένα παιδαγωγικό κριτήριο παρά μόνο με «δημοσιονομικό». Δηλαδή λιγότερα τμήματα άρα και λιγότεροι εκπαιδευτικοί. Ακόμα περισσότεροι αναπληρωτές θα δουν τον δρόμο της απόλυσης.
- Με τη ρύθμιση για ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ τα 17 έτη, κλείνει ο δρόμος για χιλιάδες μαθητές (αποφοίτων ΕΠΑΛ και ΓΕΛ) να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στην ειδικότητα της επιλογής τους. Πρόκειται κυρίως για εργαζόμενους μεγαλύτερης ηλικίας των 17 ετών, που δουλεύουν σε βραδινές εργασίες (εστίαση, καφετέριες, ντελίβερυ κλπ.) και φοιτούν στα ημερήσια πρωινά ΕΠΑΛ Στην ουσία ωθούνται όλοι αυτοί οι μαθητές στις διάφορες μορφές κατάρτισης προς όφελος των ιδιωτικών ΚΕΚ, ΙΕΚ και των υπό ίδρυση μεταγυμνασικαών Σχολών Κατάρτισης.
- Επανέρχεται η αναγραφή της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και οι λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών! Είναι αναχρονιστικά μέτρα που η εφαρμογή τους οδηγεί στο στιγματισμό των μαθητών για όλη τους τη ζωή.
- Η εισαγωγή των λεγόμενων «εργαστηρίων δεξιοτήτων» δεν έχει σκοπό την κάλυψη υπαρκτών αναγκών των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Αντίθετα ανοίγει ο δρόμος για νέες αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο του σχολείου. Αντί να δοθεί προτεραιότητα στις αναγκαίες αλλαγές των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των Σχολικών Εγχειριδίων, που προωθούν τα Μαθηματικά του «περίπου», τη διδασκαλία της Γλώσσας μέσα από συνταγές μαγειρικής, την αποσπασματικότητα στη γνώση, αντί να ενισχυθεί η σύγχρονη γενική παιδεία και μόρφωση για όλα τα παιδιά, που είναι και το υπόβαθρο για την κατάκτηση των αναγκαίων ικανοτήτων, τελικά ενισχύονται όλα εκείνα τα στοιχεία, που έχουν οδηγήσει το σχολείο στα σημερινά αδιέξοδα.
- Δεν λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου και για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό. Δεν μπορεί η ευθύνη, όχι μόνο για παιδαγωγικά αλλά και για κοινωνικά, ψυχολογικά και αλλά ζητήματα, που αφορούν και άλλες ειδικότητες, που δεν υπάρχουν σήμερα στα σχολεία, όπως π.χ. κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κλπ., να μεταφέρεται για μια ακόμα φορά στις πλάτες των εκπαιδευτικών μέσω του θεσμού των Εκπαιδευτικών Εμπιστοσύνης (Ε.Ε.).
- Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση προωθεί τη λεγόμενη «Αριστεία» για τους λίγους σε αντίθεση με την αναγκαιότητα της εποχής μας, που είναι η ενιαία, καθολική, δημόσια και δωρεάν Παιδεία, που θα εξυψώνει το μορφωτικό επίπεδο του λαού μας. Το αντιδραστικό πλαίσιο λειτουργίας που θεσμοθετείται θα διαχυθεί συνολικά στην Εκπαίδευση.
- Τιμωρούνται για μια ακόμα φόρα οι αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων. Αντί να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσής τους εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, τιμωρούνται με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας. Η διάταξη για την «κατά προτεραιότητα κάλυψη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων» ομολογεί με τον πιο επίσημο τρόπο πως το κράτος και το Υπουργείο Παιδείας θα αφήνει ακάλυπτα χιλιάδες κενά σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις και τις ειδικότητες. Η μείωση κατά 25% των κονδυλίων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Δαπανών του 2021 για προσλήψεις αναπληρωτών επιβεβαιώνει το παραπάνω.
- Οι διατάξεις για κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης κ.ά. ακάλυπτα. Ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής χρειάζεται όλοι οι μαθητές από την πρώτη μέρα του σχολείου να έχουν τον εκπαιδευτικό δίπλα τους.
- Η εισαγωγή των υποχρεωτικών εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης έρχεται ως επιστέγασμα στη λειτουργία ενός σχολείου υποχρηματοδοτούμενου, που αναζητά «χορηγούς» και «χρηματοδότες». Ο Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με τους γονείς θα καλείται να διαχειριστεί τη φτώχεια από την ελλιπή κρατική υποχρηματοδότηση.
- Θεσπίζει ξανά την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, εσωτερική και εξωτερική, με «άξονες και σχέδια δράσης», με προγραμματισμούς και αποτιμήσεις, ανάρτηση συνεχών ποσοτικών στοιχείων, από την επόμενη σχολική χρονιά. Η Αξιολόγηση γενικά είναι στυγνό μέτρο άρσης των εργασιακών και δημοκρατικών κατακτήσεων, μετατρέπει το σχολείο σε μονάδα με μετρήσιμα κριτήρια «απόδοσης», δηλαδή επίδοσης των μαθητών στις εξετάσεις και προσαρμογής των εκπαιδευτικών στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις. Στόχος είναι η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, η κατηγοριοποίηση, η σύνδεση της χρηματοδότησης με την αξιολόγηση, όπως θεσμοθετήθηκε για τα ΑΕΙ, το σπάσιμο του ενιαίου του αναλυτικού προγράμματος, το κλείσιμο σχολείων και η αποτροπή της μαζικής εκπαίδευσης.
Για όλους αυτούς τους λόγους την Πέμπτη 30 Απρίλη οι εκπαιδευτικοί διοργανώνουμε πανελλαδικά συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, απαιτώντας την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου!
Καλούμε όλα τα μέλη μας σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας (τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας),
την Πέμπτη 30 Απρίλη στις 12μ.μ. στην πλατεία της Ν. Ορεστιάδας.
ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΝΟΝΟΣΧΕΔΙΟΥ!
ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ!
ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ!
ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!
Κλιμακώνουμε τους αγώνες μας για την υπεράσπιση της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας και Υγείας για όλους χωρίς αποκλεισμούς και για πλήρη εργασιακά - συνδικαλιστικά δικαιώματα!
Φοράμε μάσκα, αλλά έχουμε φωνή!
Όλοι στους αγώνες. Η συλλογική πάλη μπορεί να νικήσει!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη