Δώστε εξοπλισμό και δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τώρα!
Το Υπουργείο Παιδείας εμπαίζει εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές με τα επικοινωνιακά παιχνίδια για παροχή laptop και «προαιρετικών» μαθημάτων τις ημέρες του Πάσχα

Ανακοίνωση καταγγελία του ΣΕΠΕ Αμαρουσίου

Α. Στα κορυφαία fake news των τελευταίων ημερών περιλαμβάνονται πλέον οι ειδήσεις ότι το Υπουργείο Παιδείας θα μοιράσει laptop σε μαθητές και εκπαιδευτικούς!

Καταγγέλλουμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τον απόλυτο εμπαιγμό και τον εξευτελισμό κάθε διαδικασίας καταγραφής αναγκών από τις σχολικές μονάδες.

Συγκεκριμένα:

Το Υπουργείο Παιδείας, με τη νέα του εγκύκλιο (9/4), ουσιαστικά παραδέχεται ότι σε πανελλαδικό επίπεδο η συντριπτική πλειοψηφία των διευθυντών/τριων, προϊσταμένων και συλλόγων γονέων ακολούθησε την καταγραφή των πραγματικών αναγκών που είναι τεράστιες και την οδηγία της ΔΟΕ ότι «αποτελεί μονόδρομο για τους/τις διευθυντές/ντριες να δηλώσουν το σύνολο των μαθητών του σχολείου ώστε να μην υπάρξει κίνδυνος αποκλεισμών», διαφορετικά για τους όποιους αποκλεισμούς θα είναι συνυπεύθυνοι οι διευθυντές/τριες και οι προϊσταμένες νηπιαγωγείων.  

Έστειλε λοιπόν, με τη σημερινή εγκύκλιο, νέα εκδοχή της καταγραφής αναγκών εξοπλισμού με γρίφους:

«διευκρινίζουμε ότι η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)».

Δηλαδή; Τι θα πει αυτό; Με ποιο κριτήριο θα μετρηθούν οι ανάγκες της σχολικής μονάδας; Με κριτήρια κανονικής λειτουργίας ή πανδημίας και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης;

Θα έχουν ΟΛΟΙ οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί πρόσβαση ή όχι;

Μήπως θα υπάρχει ένας υπολογιστής σε κάθε τάξη; Ή μήπως ένας σε κάθε θρανίο; Ή μήπως ένας ανά 5 μαθητές;

Η απάντηση στα παραπάνω δίνεται με πλάγιο τρόπο: Το Υπουργείο Παιδείας με προφορική εντολή που εκτελούν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, υποβάλει στα σχολεία ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΩΣ (!!) συγκεκριμένες απαντήσεις στο ερώτημα που έθεσε το ίδιο σε σχέση με τις ανάγκες των εκπαιδευτικών και των μαθητών σε εξοπλισμό! Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από αυτές τις άτυπες ενημερώσεις, κάθε νηπιαγωγείο θα πάρει από ένα (1) , κάθε δημοτικό σχολείο θα πάρει ένα (1) ανά 45-50 μαθητές, ενώ τα δημοτικά σχολεία που είχαν πάρει το «ερμάριο» (πρώην ΕΑΕΠ), δεν θα πάρουν τίποτα! Ό,τι κι αν δηλώσουν! Σημειωτέον ότι αυτός ο εξοπλισμός δεν θα δανείζεται στους μαθητές! Τότε γιατί ρωτάει τα σχολεία αφού η απάντηση πρέπει να είναι δεδομένη; Επομένως, ζητείται η συναίνεση των σχολικών μονάδων στα παραπάνω στοιχεία, ώστε το Υπουργείο να βγει και να πει στην κοινωνία ότι μας έδωσε ό,τι ζητήσαμε και ό,τι χρειαζόμασταν, άρα, οι διαδικασίες της τηλεκπαίδευσης συνεχίζονται απρόσκοπτα! Με τη σειρά τους, ήδη τα ΜΜΕ αναπαράγουν το μέγα αυτό ψεύδος ανακοινώνοντας ότι η κυβέρνηση μοιράζει laptop  στα παιδιά. Επομένως οι γονείς θα αναζητήσουν και πάλι από εμάς τις ευθύνες γιατί δεν πήραν τα laptop  που ήδη διαφημίζει η κρατική τηλεόραση! Ήδη σε σχολεία της περιοχής μας, τα τηλέφωνα έχουν σπάσει από γονείς που ρωτούν τι δικαιολογητικά πρέπει να προσκομίσουν και πότε θα πάρουν laptop που ανακοινώνονται από την τηλεόραση!

Απέναντι σε αυτόν τον πρωτοφανή εμπαιγμό και τον εξευτελισμό κάθε διαδικασίας, απέναντι στους κινδύνους στους οποίους εκθέτει το δημόσιο σχολείο το ίδιο το Υπουργείο, η απάντηση πρέπει να είναι μία. Ό,τι δηλώσαμε και χθες. Ζητάμε laptop  για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Αυτό πρέπει να καταγραφεί ως απάντηση στο σχετικό ερώτημα.

Η Υπουργός Παιδείας να αφήσει τους θεατρινισμούς και τα επικοινωνιακά παιχνίδια και να ανακοινώσει άμεσα την παροχή laptop, αλλά και γρήγορο και δωρεάν internet, για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Επιπλέον, καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει το κρυφτούλι και να ανακοινώσει δημόσια τα στοιχεία που κατατέθηκαν χθες από τις σχολικές μονάδες!

 

Β. Ταυτόχρονα, με ανακοίνωσή του το Υπουργείο Παιδείας ενημερώνει ότι «θα δύναται να παρέχεται σε προαιρετική βάση εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και κατά τη διάρκεια των δύο επερχόμενων εβδομάδων, με εξαίρεση το χρονικό διάστημα από Μεγάλη Τετάρτη 15.04.2020 ως και Τρίτη 21.04.2020. Το ακριβές πλαίσιο θα οριστεί με σχετικές διατάξεις». Θέλουμε να υπενθυμίσουμε ότι η λειτουργία του σχολείου, η έναρξη των μαθημάτων, οι διακοπές και οι αργίες, ρυθμίζονται με το ΠΔ79 άρθρο 3
παράγραφος 1 στ. «Τα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία δεν λειτουργούν τις ακόλουθες
ημέρες:.... από τη Μεγάλη Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή του Διακαινησίμου». Το οποίο δεν αναιρείται ούτε με υπουργικές αποφάσεις ούτε με συστάσεις ούτε με προσφυγή στον κοινωνικό αυτοματισμό.

Και ρωτάμε:

 1.Από πότε η λειτουργία του δημόσιου σχολείου έγινε προαιρετική; Δεν υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία που καθορίζει τις ημέρες και ώρες που λειτουργούν τα σχολεία;

2. Σε τι θα βοηθήσει στην παρούσα φάση η ένταση του πολυκερματισμού που ήδη λαμβάνει χώρα στο χώρο της εκπαίδευσης.

3. Τι υπονοεί το υπουργείο πετώντας για άλλη μια φορά το μπαλάκι στους εκπαιδευτικούς; Ότι υπάρχουν εργατικοί εκπαιδευτικοί που δουλεύουν και το Πάσχα και κατ΄ αντιστοιχία οι τεμπέληδες που δε δουλεύουν, ενεργοποιώντας τον κοινωνικό αυτοματισμό, εργαλείο χρήσιμο για τα επόμενα μέτρα που ετοιμάζει;

Υπάρχει λοιπόν συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο (ΠΔ79) που ορίζει με ενιαίο τρόπο τη λειτουργία των σχολείων και αυτό θα ακολουθήσουμε όλοι και όλες απαρέγκλιτα. Τα υπόλοιπα, ας τα βρει το Υπουργείο Παιδείας με τους αυλικούς του δημοσιογράφους που είναι ήδη σε διατεταγμένη υπηρεσία να βγουν στα κανάλια και να προαναγγέλλουν μειώσεις μισθών για τους «τεμπέληδες» εκπαιδευτικούς!

Για όλα τα παραπάνω καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να πάρει άμεσα θέση.

 

Αυτές τις ώρες σκυμμένοι πάνω από τα πληκτρολόγια ή με ένα τηλέφωνο στο χέρι δίνουμε τη μάχη της μόρφωσης και της αλληλεγγύης για να στηρίζουμε τους μαθητές μας τις οικογένειες τους. Δίνουμε τη μάχη για να σταθούμε στους μαθητές που τώρα μας θέλουν δίπλα τους. Αφήστε μας απερίσπαστους. Τα επικοινωνιακά παιχνίδια, οι πολιτικές σκοπιμότητες, οι συκοφαντικές επιθέσεις εναντίον μας, τα τρομολαγνικά σενάρια και τα στημένα ρεπορτάζ που απειλούν το κύρος και τους μισθούς μας από τα δελτία των επτά δεν  βοηθούν.

Εν κατακλείδι:

  • Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να αγνοήσουν τα επικοινωνιακά παιχνίδια του υπουργείου Παιδείας συνεχίζοντας απρόσκοπτα τη δύσκολη και κοπιαστική δουλειά δίπλα στους μαθητές τους.
  • Απαιτούμε πλήρης στήριξη των εκπαιδευτικών και των μαθητών σε υλικοτεχνική υποδομή (laptop για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο για όλους).

Οι εκπαιδευτικοί να εφαρμόσουν τον νόμο ( προεδρικό διάταγμα 79) και να μην γίνουν πιόνια στα επικοινωνιακά παιχνίδια και τις αυθαιρεσίες του ΥΠΑΙΘ. Οι διακοπές για την περίοδο του Πάσχα αρχίζουν Μ. Δευτέρα 13/4/2020 και τελειώνουν Παρασκευή 24/4/2020, τίποτα άλλο δεν είναι αποδεκτό και νόμιμο( είτε βαφτίζεται προαιρετικό είτε όχι). Αν το ΥΠΑΙΘ θέλει να περικόψει για μία εβδομάδα τις διακοπές μαθητών και εκπαιδευτικών να νομοθετήσει.

σχετικά άρθρα

Καταγγελία: Παιδικοί σταθμοί λειτουργούν κανονικά ενώ στο κτίριο πραγματοποιούνται οικοδομικές εργασίες
Καταγγελία: Παιδικοί σταθμοί λειτουργούν κανονικά ενώ στο κτίριο πραγματοποιούνται οικοδομικές εργασίες
Άμεση λύση στο πρόβλημα ζητά το Σωματείο Εργαζομένων στο δήμο Βύρωνα
Καταγγελία: Παιδικοί σταθμοί λειτουργούν κανονικά ενώ στο κτίριο πραγματοποιούνται οικοδομικές εργασίες
Ολοκλήρωση του 2ου κύκλου της Β’ επιμορφωτικής φάσης της Πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών/εκπαιδευτών σε θέματα μαθητείας»
Ολοκλήρωση του 2ου κύκλου της Β’ επιμορφωτικής φάσης της Πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών/εκπαιδευτών σε θέματα μαθητείας»
Ανακοίνωση του ΙΕΠ
Ολοκλήρωση του 2ου κύκλου της Β’ επιμορφωτικής φάσης της Πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών/εκπαιδευτών σε θέματα μαθητείας»