Η αποσπασματική εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης συνεχίζεται!
Χωρίς συνολική πρόταση για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, χωρίς σχέδιο για την εκπαίδευση, χωρίς καμιά διαδικασία θεσμικού διαλόγου, η Υπουργός Παιδείας εξήγγειλε αλλαγές στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, αλλαγές που καταπατούν τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του νηπιαγωγείου. Το Νηπιαγωγείο, η πρώτη αλλά ίσως και η σημαντικότερη βαθμίδα της εκπαίδευσης κι ένας από τους βασικότερους μετά την οικογένεια θεσμούς κοινωνικοποίησης, με βασική επιδίωξή του την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, την υποστήριξη της ανάπτυξης όλων των ικανοτήτων και τη συναισθηματική και κοινωνική ενδυνάμωση των παιδιών, με μια ολιστική παιδαγωγική προσέγγιση επιστημονικά τεκμηριωμένη, γίνεται πεδίο επικοινωνιακής πολιτικής και ερασιτεχνισμών από την πλευρά της Υπουργού Παιδείας κας Κεραμέως και της κυβέρνησης της ΝΔ.
Η Υπουργός Παιδείας αγνοώντας τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου, εμφανίζεται πρόθυμη να προωθήσει πρακτικές κατακερματισμού των μαθημάτων στο Νηπιαγωγείο, με τη θεσμοθέτηση διακριτών γνωστικών αντικειμένων – μαθημάτων. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα συμβεί μια δομική αλλαγή του προγράμματος του νηπιαγωγείου και η μετατροπή του από χώρο ανάπτυξης της αντίληψης και της σκέψης, δια μέσου του παιχνιδιού και των αυθόρμητων ή προγραμματισμένων από τον/την νηπιαγωγό δραστηριοτήτων, σε χώρο αποσπασματικών κατακερματισμένων γνώσεων και δεξιοτήτων. Η αντικατάσταση της διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης από διακριτά γνωστικά αντικείμενα δεν λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας και σαφώς κινείται σε νεοφιλελεύθερες και στην ουσία τους μη επιστημονικά τεκμηριωμένες κατευθύνσεις.
Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου δηλώνουμε τη διαφωνία μας με την συγκεκριμένη αλλαγή του προγράμματος του νηπιαγωγείου και τη μετατροπή του από χώρο ανάπτυξης της αντίληψης και της σκέψης, σε χώρο αποσπασματικών κατακερματισμένων γνώσεων και δεξιοτήτων .
Συνεχίζουμε, σύμφωνα με τις αποφάσεις των Γ.Σ. μας και της ΔΟΕ, να διεκδικούμε:
- Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο).
- Νέα σύγχρονα κτήρια για τα νηπιαγωγεία που να ανταποκρίνονται στις βιολογικές και ψυχολογικές ανάγκες των παιδιών.
- Επαναλειτουργία των Διδασκαλείων σε σύνδεση με τα Πανεπιστήμια για την επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών.
- Τμήματα ένταξης σε όλα τα Νηπιαγωγεία.
- Μόνιμους διορισμούς με κάλυψη όλων των αναγκών της εκπαίδευσης, με βάση το έτος λήψης πτυχίου και την προϋπηρεσία.
- Μείωση αριθμού των νηπίων σε 15 ανά τμήμα.
- Αύξηση της χρηματοδότησης για την δημόσια εκπαίδευση.
- Πρόσληψη βοηθητικού προσωπικού και τραπεζοκόμων.
- Πρόβλεψη ώστε τα νήπια ηλικίας 4 ετών (τα οποία έρχονται για πρώτη φορά στο νηπιαγωγείο) να αξιολογούνται από την αρχή της σχολικής χρονιάς από τα Κ.Ε.Σ.Υ. κατά προτεραιότητα, ώστε να μη χάνεται πολύτιμος χρόνος για πρώιμη παρέμβαση σε όσα απαιτείται.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη