Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο που εξισώνει τα ιδιωτικά κολέγια με τα δημόσια Πανεπιστήμια
«Η κυβέρνηση ενισχύει με όλους τους τρόπους την ιδιωτική εκπαίδευση, τους επιχειρηματίες και τους σχολάρχες, εμπορευματοποιεί τα πτυχία και επιτίθεται στη δημόσια εκπαίδευση» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Συλλόγος Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Με τις διατάξεις που πρόσθεσε αιφνιδιαστικά την Παρασκευή(10/1) το βράδυ η κυβέρνηση της Ν.Δ. στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια προωθείται, με διαδικασίες fast track, η δυνατότητα χιλιάδων αποφοίτων ιδιωτικών κολεγίων να εισαχθούν άμεσα στην προκήρυξη της γενικής αγωγής.

Η εξέλιξη αυτή θα εξισώσει de facto τα ιδιωτικά κολέγια με τα δημόσια πανεπιστήμια, θα οδηγήσει στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους, στην πλήρη εμπορευματοποίηση της τριτοβάθμιας και στην υποβάθμιση των πανεπιστημιακών πτυχίων. Ήδη, η προώθηση του αντιδραστικού και νεοφιλελεύθερου νόμου Γαβρόγλου για  τον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών (προσοντολόγιο) και στη γενική αγωγή με την συγκεκριμένη προκήρυξη λειτουργεί ως ολετήρας για τα επαγγελματικά δικαιώματα, το πτυχίο και την προϋπηρεσία των συναδέλφων, ήδη χιλιάδες απολύσεις είναι γεγονός στην ειδική αγωγή με την αντίστοιχη προκήρυξη. Η αναγνώριση των πτυχίων των ιδιωτικών κολλεγίων καθιστά πλέον το τοπίο αφόρητα εφιαλτικό!

Είναι σαφές: η κυβέρνηση ενισχύει με όλους τους τρόπους  την ιδιωτική εκπαίδευση, τους επιχειρηματίες και τους σχολάρχες, εμπορευματοποιεί τα πτυχία και επιτίθεται στη δημόσια εκπαίδευση κατασυκοφαντώντας με κάθε ευκαιρία την ίδια, τους εκπαιδευτικούς και τους /τις μαθητές /τριες.

Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις»:

  • Προβλέπει τις προσλήψεις στο δημόσιο, μέσω ΑΣΕΠ, πτυχιούχων ιδιωτικών κολεγίων που είναι παραρτήματα αναγνωρισμένων ΑΕΙ του εξωτερικού (ΕΕ ή τρίτης χώρας).
  • Επανιδρύει την Αρχή Αξιολόγησης στα ΑΕΙ με αυξημένες αρμοδιότητες.
  • Προβλέπει εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση στα ΑΕΙ και συνδέει το 20% της χρηματοδότησής τους με την Αξιολόγηση.
  • Αναστέλλει τη λειτουργία δεκάδων τμημάτων ΑΕΙ που επρόκειτο να ξεκινήσουν από το 2020-21.
  • Μετατρέπει ξανά την 30η Ιανουαρίου σε γιορτή από αργία στην πρωτοβάθμια και το επεκτείνει και στη Δευτεροβάθμια.
  • Αυξάνει την τιμωρία των νεοδιοριζόμενων εάν παραιτηθούν σε τρία χρόνια.

Τι σημαίνουν τα παραπάνω:

  1. Τη στιγμή που υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, απόφοιτοι Πανεπιστημίων, η κυβέρνηση με διάταξη που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή κάνει δεκτά τα πτυχία κολεγίων για τον διορισμό εκπαιδευτικών στο δημόσιο. Δηλαδή, καταργεί από το παράθυρο το άρθρο 16 του Συντάγματος βάζοντας από την πόρτα τα επί πληρωμή πτυχία από κάθε φύσης ιδιωτικά κολέγια. Με βάση το άρθρο 50, ο ΑΣΕΠ θα κάνει δεκτούς τους τίτλους σπουδών της αλλοδαπής (άρα και των ιδιωτικών κολεγίων που λειτουργούν ως παράρτημά τους) για τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα δημόσια σχολεία, ακόμη και αν οι υποψήφιοι δεν έχουν εξασφαλίσει την ακαδημαϊκή αναγνώριση των πτυχίων τους μέσω ΔΟΑΤΑΠ.
  2. Η κυβέρνηση από τη μια δρομολογεί μείωση του αριθμού των εισακτέων και βάση του 10 για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια, επικαλούμενη την ανάγκη να ανέβει το μορφωτικό επίπεδο μαθητών και φοιτητών, στο όνομα μιας κατ’ επίφαση αριστείας και από την άλλη εξισώνει επαγγελματικά δικαιώματα δημόσιων ΑΕΙ και ιδιωτικών κολλεγίων και δίνει το δικαίωμα στους αποφοίτους των τελευταίων να διοριστούν/προσληφθούν στο δημόσιο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες θεωρούνται ανεπαρκείς για το δημόσιο πανεπιστήμιο, αλλά επαρκείς για τα ιδιωτικά κολλέγια.
  3. Το 80% της τακτικής επιχορήγησης των ΑΕΙ θα κατανέμεται βάσει κριτηρίων που έχουν να κάνουν με τον συνολικό αριθμό των εγγεγραμμένων φοιτητών, το εκτιμώμενο ετήσιο κόστος σπουδών ανά φοιτητή, τη διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών και το μέγεθος αλλά και τη γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος, ενώ το 20% θα κατανέμεται «με βάση ενδεικτικούς δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων, στους οποίους επιλέγει να αξιολογηθεί κάθε ΑΕΙ». Μεταξύ αυτών είναι η αριθμητική σχέση των αποφοίτων προς τους εισερχόμενους φοιτητές, ο αριθμός των μελών του επιστημονικού προσωπικού που επιτυγχάνουν να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια και ο αριθμός των αλλοδαπών φοιτητών.
  4. Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ βάσει αξιολόγησης θα οδηγήσει στην υποβάθμιση πανεπιστημίων, σε συγχωνεύσεις τμημάτων ή ακόμη και σε κατάργηση σχολών εφόσον τα Ιδρύματα θα είναι αναγκασμένα να κυνηγούν κονδύλια και αλλοδαπούς φοιτητές (!) για να εξασφαλίσουν μέρος των κρατικών πόρων. 
  5. Η αξιολόγηση των ΑΕΙ καταδεικνύει με σαφήνεια τι θα ακολουθήσει με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών. Οι δηλώσεις της υπουργού περί μη τιμωρητικής αξιολόγησης μόνο ως κακόγουστο ανέκδοτο ακούγονται πλέον.
  6. Η 30η Ιανουαρίου μετατρέπεται σε ημέρα υποχρεωτικής κατήχησης εντός των διδακτικών αιθουσών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Επιπλέον, για δεύτερη φορά (η πρώτη αφορούσε στην επιλογή σημαιοφόρων), το Υπουργείο εισάγει στην διοίκηση της εκπαίδευσης την «καινοτομία» της …προοικονομίας, καθώς εκδίδει εγκυκλίους που, παραβιάζοντας κάθε δικονομική λογική, ορίζουν τη σχολική ζωή με βάση αυτά που αναμένεται ότι ΘΑ ψηφιστούν από τη Βουλή. Αντιδημοκρατική και επικίνδυνη τακτική – αλλά ποιος περίμενε κάτι διαφορετικό από την κυβέρνηση Μητσοτάκη;

Ταυτόχρονα έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια ολομέτωπη επίθεση σε κάθε πτυχή της ζωής μας ως  εργαζόμενων με στόχο την «ανάπτυξη των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων. Οι συνολικότερες εξελίξεις στην περιοχή μας, η ένταση των αντιθέσεων και των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, η κατάσταση στο Ιράν και τη Λιβύη, η μετατροπή της χωράς σε μια απέραντη βάση των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ μόνο κινδύνους προμηνύουν για τον λαό μας. Την άλλη πλευρά του ίδιου νομίσματος αποτελεί η επίθεση τα εργατικά δικαιώματα! Η κυβέρνηση της Ν.Δ. μπορεί να προπαγανδίζει την επιστροφή στην «κανονικότητα» και στην ανάπτυξη, στην πράξη όμως κλιμακώνει την επίθεση με αιχμή  την αντιασφαλιστική μεταρρύθμιση, την εφαρμογή του νόμου των απολύσεων, την προώθηση της αξιολόγησης και των αντιδραστικών αλλαγών στη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου.

Η κοινωνική ασφάλιση δεν είναι μόνο η σύνταξη. Αφορά όλη τη ζωή μας: την υγεία, την πρόνοια, την περίθαλψη, τις άδειες, το δικαίωμα στη μητρότητα, τα ΑΜΕΑ, τις παροχές. Όλα αυτά επιδιώκουν να τα μετατρέψουν σε ατομική υπόθεση, να τα παραδώσουν στους ιδιώτες.

Η κοινωνική ασφάλιση σχετίζεται άμεσα με το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά. Αφορά πρώτα και κύρια στους χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους που δουλεύουν με ελαστικές εργασιακές σχέσεις, που απολύονται κάθε Ιούνη, που έχουν τσακισμένα εργασιακά δικαιώματα (βλ. άδειες, μητρότητα, επιδόματα). Αφορά κάθε εκπαιδευτικό, είτε μόνιμο είτε αναπληρωτή. Όσο θα ενισχύεται ο λεγόμενος ανταποδοτικός χαρακτήρας του ασφαλιστικού συστήματος οι αναπληρωτές – συμβασιούχοι ολοένα και πιο δύσκολα θα φτάνουν στη συνταξιοδότηση (αφού δουλεύουν το πολύ 9 μήνες τον χρόνο), για τους δε μόνιμους, θα καθηλώνονται οι συντάξεις στα ψίχουλα της "εγγυημένης" σύνταξης ή θα αυξάνεται το όριο συνταξιοδότησης.  Η επίθεση στην κοινωνική ασφάλιση πάει χέρι – χέρι με την επίθεση στην μόνιμη και σταθερή εργασία.

Η  κυβέρνηση της Ν.Δ., συνεχίζοντας στον ίδιο δρόμο με όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις και υιοθετώντας ακόμα χειρότερα και πιο αντιλαϊκά – αντεργατικά μέτρα, επιδιώκει να απαλλάξει το Κράτος και την εργοδοσία από τα παραπάνω δικαιώματα, επιχειρούν να τα μετατρέψουν σε ατομική υπόθεση, να τα παραδώσουν στους ιδιώτες. Εφαρμόζει πιστά το νόμο Κατρούγκαλου (τον οποίο προεκλογικά είχαν πει ότι θα καταργήσουν),  αφού διατηρεί τις μειώσεις στις συντάξεις, τις περικοπές στις παροχές, ετοιμάζεται να παραδώσει τα αποθεματικά της Επικουρικής Ασφάλισης στον τζόγο του Χρηματιστήριου και διατηρεί την αύξηση ορίων συνταξιοδότησης!

Για όλα τα παραπάνω η εκπαιδευτική κοινότητα και όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να αφυπνισθούν άμεσα πριν οι εξελίξεις φτάσουν σε ένα σημείο χωρίς επιστροφή. Ο κάθε συνάδελφος πρέπει να πάρει τις ευθύνες του απέναντι στη νεοφιλελεύθερη/νεοσυντηρητική καταιγίδα που εξαπολύει η κυβέρνηση στην εκπαίδευση και στα εργασιακά και κοινωνικά δικαώματα. Ο μόνος που μπορεί να ορθώσει εμπόδια ανυπέρβλητα στην κυβερνητική επιθετικότητα και την αντιλαϊκή επίθεση είναι ένα μαζικό πανεκπαιδευτικό κίνημα, ένα μαζικό πανεργατικό – πανυπαλληλικό κίνημα. Απαιτείται, άμεσα, οι Ομοσπονδίες, οι Σύλλογοι ΠΕ και οι ΕΛΜΕ, οι φοιτητικοί σύλλογοι, οι γονεϊκοί φορείς να πάρουν θέση. Να οργανωθεί άμεσα πανεκπαιδευτική απεργία και πανελλαδική κινητοποίηση. Να επιστρέψουμε στους δρόμους του αγώνα, στις διαδηλώσεις, στις γενικές συνελεύσεις και να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, όπως το Γενάρη του 2019, αδιαμεσολάβητα, μαζικά, μαχητικά για να αντιμετωπίσουμε την επίθεση της κυβέρνησης στο Δημόσιο Σχολείο και σε συνεργασία με τους μαζικούς φορείς και τα συνδικάτα των υπόλοιπων εργαζόμενων να αντιπαλέψουμε και την επίθεση της κυβέρνησης στις ασφαλιστικές – συνταξιοδοτικές κατακτήσεις των εργαζόμενων ώστε:

Να μην περάσει η νέα επίθεση  στη Δημόσια Εκπ/ση στο Δημόσιο Σχολείο και Πανεπιστήμιο και στα Μορφωτικά – Εργασιακά – Ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζόμενων!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Καλούμε σε ΑΠΕΡΓΙΑΚΟ ΞΕΣΗΚΩΜΟ! Με τη μαζική μας συμμετοχή στους αγώνες του επόμενου διαστήματος να μην επιτρέψουμε να περάσει η νέα μεγάλη αντιλαϊκή – αντεργατική επίθεση της κυβέρνησης της Ν.Δ. σε βάρος μας. Να διεκδικήσουμε, για μας και τα παιδιά μας, τη ζωή που μας αξίζει με βάση και τις μεγάλες δυνατότητες της εποχής μας!

 

Συνεχίζουμε - κλιμακώνουμε τον αγώνα μας με:

  • Συμμετοχή στην Παναττική Σύσκεψη συντονισμού  Συλ. Εκπ. Π. Ε. – ΕΛΜΕ την Πέμπτη 16 – 1 – 2020 στις 18:30 στα γραφεία της ΔΟΕ (ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα των Συλλόγων Εκπ/κών Π. Ε. Α΄ Αθηνών και «Ηρώ Κωνσταντοπούλου) για την οργάνωση του αγώνα ενάντια στα μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση στο χώρο της Δημόσιας Εκπ/σης και στο ασφαλιστικό.
  • Απεργιακή κινητοποίηση, όταν η κυβέρνηση φέρει το αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο – έκτρωμα με προοπτική συνέχισης και απεργιακής κλιμάκωσης.
  • Προγραμματίζουμε εκδήλωση για το ασφαλιστικό (10 – 2 – 2020), ενημερωτικές περιοδείες  στα σχολεία για τις εξελίξεις στην Εκπαίδευση και στο ασφαλιστικό.
  • Απαντάμε με απεργιακή κινητοποίηση και 3ωρη στάση εργασίας την ημέρα ψήφισης του ν/σχ για την εξίσωση των πτυχίων των Πανεπιστημίων με αυτά των Κολλεγίων στη Βουλή, 22 ή 23 – 1 – 2020 (θα προκηρυχθεί τρίωρη επιπλέον στάση από το Δ. Σ. του Σ.Ε.Π.Ε. Αμαρουσίου μαζί με την τρίωρη στάση που θα προκηρύξει το Δ. Σ. της ΔΟΕ).
  • Η 31 – 1 – 2020 να είναι μέρα απεργιακής κινητοποίησης με Πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα (ημέρα πανεκπαιδευτικής απεργιακής κινητοποίησης ενάντια στο προσοντολόγιο ν. 4589/2019 με αίτημα την απόσυρση – κατάργηση του και διενέργεια μαζικών μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών τώρα αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, ενάντια στην αντιασφαλιστική επίθεση, την προωθούμενη αξιολόγηση, το χτύπημα του δικαιώματος στη διαδήλωση, για την άμεση καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης).

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα