Διακήρυξη και Υποψήφιοι ΣΥΝΕΚ Λάρισας για εκλογές της ΕΛΜΕ
Ανακοίνωση

ΣΥΝεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις ΛΑΡΙΣΑΣ

Διακήρυξη και Υποψήφιοι για εκλογές ΕΛΜΕ 2019

Η αυτοδυναμία της ΝΔ, ως αποτέλεσμα των εκλογών της 7ης Ιουλίου 2019, σήμανε το πισωγύρισμα σε νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χαρακτηριστικές ενός εκσυγχρονισμένου δεξιού παλαιοκομματισμού.

Οι θιασώτες του νεοφιλελευθερισμού με τις εθνικιστικές, σκοταδιστικές και ακροδεξιές αποκλίσεις τους, όπως φάνηκε από τους πρώτους κιόλας μήνες μιας νεποτικής, ρεβανσιστικής και αυταρχικής διακυβέρνησης, έχουν ως μοναδικό στόχο να αλώσουν το κράτος και να ιδιωτικοποιήσουν ό,τι απέμεινε όρθιο, παραδίδοντας τη χώρα και τους εργαζόμενους στις πιο ακραίες δυνάμεις της αγοράς, εξυπηρετώντας τα συμφέροντα των ισχυρών ελίτ και διαφυλάσσοντας τα κέρδη και την ασυλία τους.

Το αμέσως επόμενο διάστημα, συνεπικουρούμενοι και από τη συντονισμένη επικοινωνιακή προπαγάνδα των ελεγχόμενων ΜΜΕ, θα εντείνουν την ανοικτή και ολομέτωπη επίθεση κατά των δικαιωμάτων των εργαζομένων και της συλλογικής και συνδικαλιστικής τους έκφρασης.

Για την ελληνική κοινωνία και τους εργαζομένους, που δεν πρέπει να ξεχνούν ποιοι ευθύνονται για τη χρεωκοπία, τα μνημόνια, τη φτωχοποίηση και τη διάλυση της κοινωνικής συνοχής, η κατάσταση που διαμορφώνεται αποτελεί ιστορική πρόκληση.

Το συνδικαλιστικό κίνημα οφείλει να σταθεί ανάχωμα στα νεοφιλελεύθερα πισωγυρίσματα, συμβάλλοντας αποφασιστικά στη συσπείρωση στα σωματεία και τη διεκδίκηση λύσεων μέσα από την ανάπτυξη μαζικών αγώνων που θα εξυπηρετούν λαϊκές και κοινωνικές ανάγκες, θα προασπίζουν τα κοινωνικά αγαθά, θα αναδεικνύουν την παγκόσμια απειλή της κλιματικής αλλαγής λόγω της περιβαλλοντικής υποβάθμισης, θα υπερασπίζονται σταθερά τις αξίες του σεβασμού, της διαφορετικότητας και της ειρηνικής επίλυσης των διαφορών ενάντια στους πολέμους και τις τραγικές συνέπειές τους για τους λαούς, δημιουργώντας ρωγμές στις νεοφιλελεύθερες και συντηρητικές πολιτικές. Παλεύοντας για την οριστική ανατροπή αυτών των πολιτικών, δημιουργούνται προϋποθέσεις για την υλοποίηση του οράματος μιας πιο δημοκρατικής και πιο δίκαιης κοινωνίας.

Η κατάσταση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών πέτυχε σημαντικές νίκες στα χρόνια της προηγούμενης διακυβέρνησης της χώρας, οι οποίες ήταν κυρίως ο εκδημοκρατισμός των Δομών της Δημόσιας Εκπαίδευσης, η ποιοτική αναβάθμιση της ΤΕΕ, η οργάνωση της Προσφυγικής Εκπαίδευσης, η ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής. Εντούτοις τα χρόνια των μνημονιακών πολιτικών συσσώρευσαν στα ήδη οξυμμένα προβλήματα και νέα, με αποτέλεσμα να ελαστικοποιηθούν περαιτέρω οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών και να επιδεινωθούν οι όροι και οι συνθήκες της εργασίας τους, ενώ ταυτόχρονα παρέμεινε υποβαθμισμένο το ποιοτικό περιεχόμενο της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Είναι προφανές ότι η κατάσταση στην Παιδεία απαιτεί μία ριζική τομή σε όλα τα επίπεδα, ώστε οι νέοι/ες να αποκτούν μέχρι τα 18 μία στέρεη, σύγχρονη, ανθρωπιστική παιδεία αξιών, με γενική γνώση όλων των επιστημών, με σύγχρονες μορφωτικές δυνατότητες και τεχνοεπαγγελματικές γνώσεις, με κριτική ικανότητα και ελεύθερο πνεύμα, που θα διασφαλίζουν την κοινωνική ένταξη και την καταλυτική τους παρέμβαση στη βελτίωση ενός γρήγορα μεταβαλλόμενου κόσμου.

Στη φάση όμως στην οποία εισερχόμαστε, με τη νεοφιλελεύθερη αντιεκπαιδευτική πολιτική σε εξέλιξη, βασικό καθήκον μας είναι να αποτρέψουμε το αντιδραστικό πισωγύρισμα και να υπερασπιστούμε τις βασικές κατακτήσεις του κλάδου, αποκρούοντας παράλληλα την αναχρονιστική και σκοταδιστική ιδεολογία που προανήγγειλε η νέα υπουργός στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης («ιεροδιδάσκαλοι», επιστροφή παλιού αναλυτικού προγράμματος θρησκευτικών με απόφαση του ΣΤΕ, δευτερεύουσες δεξιότητες και έννοιες επιχειρηματικότητας, αγοράς, ανταγωνισμού και αριστείας, κατάργηση κοινωνιολογικού περιεχομένου του μαθήματος της Ιστορίας, κλπ.), ενώ παράλληλα να εντείνουμε τους αγώνες μας για τις διεκδικήσεις του κλάδου στα βασικά αιτήματα του συνδικαλιστικού κινήματος.

Από τις μέχρι τώρα διακηρύξεις και πρακτικές της κυβέρνησης της ΝΔ, φαίνεται ότι δρομολογούνται άμεσα:

  • η επαναφορά της αυτοαξιολόγησης, της ατομικής και εξωτερικής αξιολόγησης και της κατηγοριοποίησης των σχολείων.
  • η επαναφορά του αυταρχικού επιθεωρητισμού και ανατροπές στις δομές εκπαίδευσης, νέος νόμος για την επιλογή στελεχών και αποκλεισμός των αιρετών του κλάδου από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
  • η επίθεση στα μέτρα στήριξης των ΕΠΑΛ, στα διετή προγράμματα ΚΕΕ, στη μαθητεία, αλλά και στη σύνδεση  της ΤΕΕ με τις δυνάμεις της αγοράς, χωρίς τους αναγκαίους όρους και τις προϋποθέσεις που διασφαλίζουν το δημόσιο χαρακτήρα της.
  • οι αντιεκπαιδευτικές αλλαγές για μία ακόμα φορά στο Λύκειο που εξαγγέλθηκαν (Τράπεζα θεμάτων, βαθμός πρόσβασης με συνυπολογισμό του προφορικού βαθμού και των 3 τάξεων, επαναφορά της βάσης του 10 και καθορισμός του αριθμού εισακτέων από τα Πανεπιστήμια), οι οποίες θα οδηγήσουν στον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών/τριών από τα ΓΕΛ και από τα δημόσια ΑΕΙ.

Παράλληλα με τους αγώνες μας για την ανάσχεση των παραπάνω, οφείλουμε να υπερασπιστούμε το δικαίωμα στην εκπαίδευση όλων των παιδιών, αποτρέποντας οποιουσδήποτε φραγμούς και αποκλεισμούς (προσφυγόπουλα, Ρομά, παιδιά με αναπηρίες, κρατούμενοι/-ες σωφρονιστικών καταστημάτων κλπ), και να εναντιωθούμε στην περιστολή των δικαιωμάτων των μαθητών (καταστολή μαθητικών κινητοποιήσεων).

Το Συνδικαλιστικό Κίνημα

Η συνδικαλιστική χρονιά που τελειώνει χαρακτηρίζεται κυρίως από δύο φάσεις:

  • Η πρώτη φάση, μέχρι τις βουλευτικές εκλογές, χαρακτηρίστηκε από τη λυσσαλέα επίθεση και την πλήρη καταστροφολογία των παρατάξεων ΔΑΚΕ – ΠΕΚ – ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ σε όλα ανεξαιρέτως τα εκπαιδευτικά και κοινωνικο–οικονομικά ζητήματα.
  • Η δεύτερη φάση, μετά τις βουλευτικές εκλογές ως σήμερα, που ενώ τα προβλήματα από την αρχή της σχολικής χρονιάς είναι πάρα πολλά και στην ουσία είχαμε πισωγύρισμα σε σχέση με τη λειτουργία των σχολείων, οι υπόλοιπες παρατάξεις στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ βρίσκονται σε μια φάση «ύπνωσης» η οποία οδηγεί το σωματείο σε πλήρη αδράνεια.

Το κύριο βάρος πρέπει να πέσει:

  • Στην οργάνωση των συναδέλφων/ισσών σε κάθε σχολείο, στην άμεση σύνδεση της ΕΛΜΕ με τα σχολεία, καθώς και στην ανάληψη πρωτοβουλιών που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα του εκπαιδευτικού και θα επιλύουν εργασιακά προβλήματα, μέσα από παρεμβάσεις στα σχολεία και κινητοποιήσεις στις Διευθύνσεις.
  • Στην ουσιαστική προετοιμασία των θεμάτων των Γενικών Συνελεύσεων μέσα στα σχολεία.
  • Στην εμπλοκή όλων των συναδέλφων/ισσών στη δημόσια ζωή του σωματείου, στη συζήτηση και την επεξεργασία προτάσεων για τη λύση προβλημάτων.
  • Στη διεύρυνση του περιεχομένου δράσης της ΕΛΜΕ που θα στηρίζει τις ανάγκες και θα ακουμπάει στα ενδιαφέροντα κάθε εκπαιδευτικού, παίρνοντας πρωτοβουλίες σε επίκαιρα εκπαιδευτικά θέματα, και ιδιαίτερα σε ζητήματα περιεχομένου της εκπαίδευσης.
  • Στην ανάπτυξη της δράσης της ΕΛΜΕ και με θέματα παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά, κοινωνικά, πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αθλητικά.

Ιδιαίτερα η επίθεση στα συνδικαλιστικά δικαιώματα είναι πολύ σοβαρό και επικίνδυνο θέμα. Στην ουσία πρόκειται για κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας και των συνδικαλιστικών/καταστατικών διαδικασιών των σωματείων. Είναι κορυφαίο ζήτημα δημοκρατίας και πρέπει να αποτραπεί από τη μαζική αντίδραση των συνδικάτων. Συνάμα πρέπει να γίνει συστηματικά οργανωμένη συζήτηση με τους συναδέλφους/ισσες στα σχολεία, ώστε να συνειδητοποιήσουν ότι η αποχή από τις διαδικασίες του κλάδου ανοίγει την όρεξη στις πιο αντιδραστικές δυνάμεις για να καταργήσουν θεμελιώδη δικαιώματα.

 

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΕΛΜΕ & Ν.Τ.ΑΔΕΔΥ

Γεωργίου Τίνα

ΠΕ05

1ο Γυμνάσιο Λάρισας

Δημόκας Τάσος

ΠΕ03

2ο ΓΕΛ Λάρισας

Ζαχαράκης Βαγγέλης

ΠΕ04.01

ΓΕΛ Αμπελώνα

Ζέρβας Κώστας

ΠΕ78

7ο Γυμνάσιο Λάρισας

Καραγιάννης Ισίδωρος

ΠΕ04.01

Γυμνάσιο-ΛΤ Βερδικούσας

Καρυώτης Θεόδωρος

ΠΕ06

2ο ΕΠΑΛ Λάρισας

Κοσμούογλου Χριστίνα

ΠΕ02

2ο ΓΕΛ Λάρισας

Κουτσοκώστα Κατερίνα

ΠΕ04.01

9ο ΓΕΛ Λάρισας

Κριαράς Βασίλης

ΠΕ04.01

2ο Γυμνάσιο Φαρσάλων

Λυπημένου Ελένη

ΠΕ88.02

6ο ΕΠΑΛ Λάρισας (Εσπερινό)

Μαγαλιού Ερμίνα

ΠΕ02

ΓΕΛ Αμπελώνα

Μανουλιάς Θανάσης

ΠΕ03

ΓΕΛ Ελασσόνας

Μαχαιράς Τάσος

ΠΕ87.07

ΕΠΑΛ Ελασσόνας

Μπακομιχάλη Μαρία

ΠΕ87.04

ΕΠΑΛ Ελασσόνας

Μπαντραλέξης Μανώλης

ΠΕ02

ΓΕΛ Αμπελώνα

 

Μπιζέλη Βάσω

ΠΕ80

2ο Γυμνάσιο Τυρνάβου

Νικολαΐδης Γιώργος

ΠΕ86

Γυμνάσιο-ΛΤ Αρμενίου

Πούρικας Χρήστος

ΠΕ83

1ο ΕΚ Ελασσόνας

Σακελλαρίου Δημήτρης

ΠΕ02

Γυμνάσιο-ΛΤ Αρμενίου

Σούρλας Ναπολέων

ΠΕ04.05

15ο Γυμνάσιο Λάρισας

Τζημαγεώργης Γιώργος

ΤΕ01.06

2ο ΕΠΑΛ Λάρισας

Τζιότζιου Άννα

ΠΕ79.01

14ο Γυμνάσιο Λάρισας

Τσακνάκης Γιάννης

ΠΕ03

3ο Γυμνάσιο + 9ο Γυμνάσιο Λάρισας

Τσιόπας Χρήστος

ΠΕ82

6ο ΕΠΑΛ Λάρισας (Εσπερινό)

σχετικά άρθρα

Σύστημα διορισμών: Καμία πρόβλεψη για εκπαιδευτικούς ΑμεΑ
Σύστημα διορισμών: Καμία πρόβλεψη για εκπαιδευτικούς ΑμεΑ
Το σύστημα διορισμών σε συνδυασμό με την τιμωρητική διάταξη 58 στο πρόσφατα κατατεθειμένο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας αφήνουν πρακτικά εκτός...
Σύστημα διορισμών: Καμία πρόβλεψη για εκπαιδευτικούς ΑμεΑ