Παρότι οι δυναμικές κινητοποιήσεις της προηγούμενης διετίας στην εκπαίδευση ξεκίνησαν από τους αναπληρωτές, αυτοί συνεχίζουν να δουλεύουν σε καθεστώς πλήρους ανασφάλειας και εκμετάλλευσης. Και παρά τις 31.000 και πλέον προσλήψεις αναπληρωτών, τα σχολεία παραμένουν με χιλιάδες κενά. Μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού δεν γίνονται λόγω απουσίας εκπαιδευτικών, σχολεία σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές παραμένουν κλειστά.
Και δεν αρκεί ότι σε κάποιες περιπτώσεις οι αναπληρωτές αδυνατούν να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα (πχ ανεύρεση κατοικίας), έχουν να αντιμετωπίσουν πολλές φορές και απάνθρωπες μετακινήσεις από σχολείο σε σχολείο που κάνουν ακόμα πιο δύσκολη την εργασιακή τους καθημερινότητα. Όλες οι τελευταίες μνημονιακές κυβερνήσεις δείχνουν να τους θεωρούν σύγχρονους «είλωτες» χωρίς πλήρη εργασιακά δικαιώματα. Δεν τους αναγνωρίζονται δικαιώματα που αφορούν την μητρότητα και την πατρότητα, τις αναγκαίες αναρρωτικές άδειες, ούτε το δικαίωμα συνδικαλίζεσθαι, παρότι καλύπτουν πάγια και διαρκή κενά κάθε χρόνο.
Και σαν να μην φτάνουν όλα αυτά απειλούνται βάναυσα με τον νόμο 4589/2019 που εισάγει το προσοντολόγιο στην διαδικασία μόνιμου διορισμού τους. Σε αξιολογικούς πίνακες -«κινούμενη άμμο» οι αναπληρωτές θα καλούνται να κυνηγούν-αγοράζουν «προσόντα». Δεκάδες αλλά και εκατοντάδες μήνες προϋπηρεσίας πετιούνται στα σκουπίδια, αφού εξισώνονται με τα ακαδημαϊκά κριτήρια, και συνθλίβονται τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο. Το προσοντολόγιο αποτελεί άμεση και επιθετική αξιολόγηση των αναπληρωτών που οδηγεί σε απολύσεις. Ουσιαστικά είναι ένα βήμα στην καθιέρωση, έστω κι έμμεση, ατομικών συμβάσεων εργασίας (αφού καθένας θα διορίζεται με βάση διαφορετικά προσόντα, θα εξελίσσεται και διαφορετικά μισθολογικά κλπ.) και στη διάλυση κάθε συλλογικής διεκδίκησης και συνείδησης.
Η απόπειρα εφαρμογής του ν.4589/19 του προσοντολογίου έχει ξεκινήσει με την εμφάνιση των προσωρινών πινάκων των ΕΒΠ. Οι συνέπειες της απόπειρας εφαρμογής του προσοντολογίου μας καλούν να ξαναπιάσουμε το νήμα των αγώνων του Γενάρη.
Το όλο εγχείρημα της δημιουργίας των πινάκων κατάταξης των αναπληρωτών καταδεικνύουν την εικόνα μιας σκληρής αξιολόγησης που προετοιμάζεται να έρθει και στους μόνιμους εκπαιδευτικούς! Ανοίγει για όλους μας πλέον ο ασκός του Αιόλου με την εισαγωγή κριτηρίων για την επαγγελματική εξέλιξη που αναιρούν το πτυχίο και την εμπειρία-προϋπηρεσία. Το κυνήγι των «εξαγοράσιμων» και μη παρεχομένων από το κράτος επιμορφώσεων έχει ξεκινήσει και για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Πρέπει να γίνει κατανοητό αυτό και στις συνδικαλιστικές ηγεσίες της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ που δεν θέλουν να αντιταχθούν ξεκάθαρα στο προσοντολόγιο, κατ’ επιταγή των κομματικών κηδεμόνων όσων ελέγχουν την πλειοψηφία των ΔΣ. Ως προς αυτό χαρακτηριστική ήταν η στάση των ΣΥΝΕΚ στο τελευταίο συνέδριο της ΟΛΜΕ όπου έθεσε προς ψήφιση ένα κείμενο αντιπαραθετικά με την πρόταση που κατέθεσαν οι αναπληρωτές, ώστε να αποφευχθεί η λήψη απόφασης κατά του προσοντολογίου, «ξελασπώνοντας» έτσι και τις υπόλοιπες συστημικές παρατάξεις (ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚ). Ενώ δεν μπορούμε να ξεχάσουμε την ανασταλτική στάση όλων αυτών στις δυναμικές κινητοποιήσεις των αναπληρωτών της προηγούμενης διετίας.
Από την άλλη μεριά χρειάζεται να ξεπεραστούν οι λογικές της παραταξιακής εκμετάλλευσης των δίκαιων αιτημάτων των αναπληρωτών. Πρωτοβουλίες για ξεχωριστό συντονισμό κάποιων από αυτούς λειτουργεί διασπαστικά, καθώς επίσης και η επιχειρούμενη μετατόπιση της αγωνιστικής στόχευσης για κατάργηση του προσοντολογίου, σε μια γενική διεκδίκηση της μονιμοποίησης των συμβασιούχων, ένεκα υπάρχουσας κομματικής πρωτοβουλίας. Θεμιτή και δίκαιη πρωτοβουλία, η οποία δεν έπρεπε όμως να υπερκαλύπτει αυθαίρετα το συγκεκριμένο αίτημα που ήταν σε διαδικασία δυναμικής διεκδίκησης εκείνη την περίοδο.
Πρέπει πρωτίστως να διασφαλιστεί η ενότητα των αναπληρωτών για να μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα υπάρξει αγώνας για το δίκιο τους. Μια ενότητα που βάλλεται ήδη από το επερχόμενο προσοντολόγιο, καθώς ο καθένας από αυτούς ωθείται στον ατομικό δρόμο της συσσώρευσης προσόντων.
Σε αυτό το πλαίσιο χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία συγκρότησης Συντονιστικού Αναπληρωτών και στο νομό μας. Ένα συντονιστικό που θα οργανώνει τη δράση στα μεγάλα ζητήματα (διορισμοί, προσοντολόγιο) αλλά και τα μικρά (εξασφάλιση δωρεάν σίτισης, μειωμένο κόστος στις μεταφορές, διευκολύνσεις στην εύρεση κατοικίας κλπ). Είναι σημαντικό οι ίδιοι οι αναπληρωτές να παίρνουν στα χέρια τους την τύχη του αγώνα τους.
Άλλωστε τα περισσότερα εκπαιδευτικά ζητήματα είναι αντικείμενο αγώνα για όλους τους εκπαιδευτικούς (μόνιμους και αναπληρωτές) σε πανελλαδικό και τοπικό επίπεδο. Σε τοπικό επίπεδο οι αυθαιρεσίες της διοίκησης με την αλλοίωση της χωροτάξικης κατανομής με παράνομες μετεγγραφές ώστε να περικόπτονται τμήματα σε σχολεία ή η καταγγελλόμενη απόκρυψη υπαρκτών κενών στην πρώτη φάση των αναπληρωτών, χρήζουν επιτέλους μιας δυναμικής απάντησης. Χρειάζεται επίσης να υπάρξει πίεση ώστε να καλυφθούν άμεσα τα κενά στο νομό μας που παραμένουν πολλά, ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή, όπου πρέπει να λειτουργήσουν τα ήδη υπάρχοντα Τμήματα Ένταξης αλλά και να συσταθούν ανάλογα και στα υπόλοιπα γυμνάσια.
Από εκεί και πέρα συνεχίζουμε να παλεύουμε για όλα τα γενικά ζητήματα που απασχολούν την εκπαίδευση. Να στείλουμε ξεκάθαρο μήνυμα ανυποχώρητου αγώνα προς όλες τις κατευθύνσεις!
- Κατάργηση του νόμου 4589/19 Απαιτούμε και αγωνιζόμαστε για την οριστική κατάργηση του νόμου – εκτρώματος, κατάργηση που μόνο αυτή θα επιφέρει αρχικά την προσμέτρηση ολόκληρης της προϋπηρεσίας και θα ανοίξει το δρόμο για τη δικαίωση του αγώνα για τον άμεσο μόνιμο διορισμό ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχει ανάγκη το δημόσιο σχολείο από καθαρούς πίνακες με βάση αποκλειστικά το πτυχίο και ΟΛΗ την προϋπηρεσία.
- Πλήρη εξίσωση προς τα πάνω των εργασιακών, ασφαλιστικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων – πλήρης προστασία της μητρότητας.
Προωθούμε ταυτόχρονα τα αιτήματα αιχμής:
- Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανείς κάτω από 1.000 ευρώ καθαρά! Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού.
- Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου και όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας. Σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας.
- Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση – Οργανώνουμε απεργία – αποχή.
- Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
- 20 μαθητές στο τμήμα - 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού - 10 στα εργαστήρια.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί δικαιούνται να εργάζονται σε συνθήκες αξιοπρέπειας και ασφάλειας.
Να δοθεί τώρα ένα τέλος στην αδιοριστία με σεβασμό σε αυτούς που κρατούν τα σχολεία μας ανοιχτά τόσα χρόνια.
30-10-2019
Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική ΠΑρέμβαση
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη