Thumbnail
Να αναλάβουν ΟΛΟΙ τις ευθύνες τους

Να σταματήσουν τα παιχνίδια

στις πλάτες των παιδιών, των νηπιαγωγών και του Δημόσιου Νηπιαγωγείου

Παρά την ψήφιση του Ν. 4521/2018 για την υποχρεωτική εφαρμογή της 2χρονης Προσχολικής Αγωγής, η κατάσταση είναι πιο κρίσιμη από ποτέ.

Η κυβέρνηση ουσιαστικά υπονομεύει την εφαρμογή του Νόμου, αφού:

α) έχει αφήσει το περιθώριο στους Δήμους να την εφαρμόσουν σε βάθος τριετίας, με αποτέλεσμα 27 Δήμοι που έχουν περίπου το 50% των νηπίων ηλικίας 4-6 ετών, να βρίσκονται ακόμη εκτός της υποχρεωτικότητας.

β) ένα και πλέον χρόνο μετά την ψήφιση του νόμου δεν έχει στείλει τις αίθουσες που χρειάζονται για να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες σε κτιριακή υποδομή. Ταυτόχρονα κανένας σχεδιασμός και κανένα χρονοδιάγραμμα δεν έχει ανακοινωθεί για το πότε και πώς θα καλυφθούν αυτές οι ανάγκες.

γ) Κανένας προγραμματισμός δεν υπάρχει για τον διορισμό των επιπλέον 2.000 νηπιαγωγών που χρειάζονται για την πλήρη κάλυψη της δίχρονης προσχολικής Αγωγής.

Την ίδια στιγμή η ΚΕΔΕ ζητάει την αναστολή του νόμου που τόσο πολέμησε, δεκάδες Δήμοι ζητούν εξαίρεση για την εφαρμογή της 2χρονης, ιδιωτικά συμφέροντα και σχολάρχες περιμένουν μια κυβέρνηση που θα αναστείλει τον νόμο, ιδιωτικά σχολεία και παιδικοί σταθμοί  αναζητούν διακαώς την εφαρμογή των vouchers ώστε να μετατραπεί σε εμπορεύσιμο είδος το δημόσιο δικαίωμα για προσχολική Αγωγή, ενώ πλήθος συντεχνιακών συμφερόντων αναζητούν την ενοποίηση των ηλικιών 0-6 ετών, ώστε να αλλάξουν άρδην τα επαγγελματικά δικαιώματα που δίνονται από τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Αγωγής.

Οι Δήμοι της περιοχής μας δεν έχουν προχωρήσει σε καμία ουσιαστική ενέργεια, με το πρόσχημα της αναμονής των αιθουσών ή της αδυναμίας για ενοικίαση αυτών. Όμως κανένας χώρος δεν έχει ακόμη διαμορφωθεί, καμία πρόσκληση για ενοικίαση δεν έχει γίνει, κανένα χρονοδιάγραμμα δεν έχει εκδοθεί, κανένα οικόπεδο δεν έχει αναζητηθεί… Μήπως περιμένουν να βρουν οι εκπαιδευτικοί τα απαιτούμενα οικόπεδα;  Οι Δήμοι δεν έχουν προχωρήσει ούτε σε αυτά για τα οποία έχουν δεσμευτεί στις αλλεπάλληλες συναντήσεις με τον Σύλλογο Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου και τους αρμόδιους της Δ/νσης Π. Ε. Β΄ Αθήνας. Υπαναχωρούν ακόμη και από τις θέσεις που έχουν υπογράψει.

Η Διοίκηση αντί να προβεί σε ίδρυση παραρτημάτων και νέων νηπιαγωγείων, περιμένει τις αίθουσες που δεν έρχονται, τους Δημάρχους που δεν εμφανίζονται, οδηγώντας γονείς και εκπαιδευτικούς σε ομηρία έως τον Σεπτέμβριο… Μόνο που τον Σεπτέμβριο θα είναι πολύ αργά… πραγματικά πολύ αργά για όλους.

Ξεκαθαρίζουμε απέναντι στη Διοίκηση ότι δεν θα επιτρέψουμε να μεταφερθεί η κυβερνητική ολιγωρία, η δημοτική απραξία και η διοικητική αναμονή στις πλάτες των νηπίων και των νηπιαγωγών.

Ξεκαθαρίζουμε ότι τα τμήματα των νηπιαγωγείων μπορούν να έχουν έως 22 νήπια. Και το 22 σημαίνει 22 και όχι 25. Καλούμε τη διοίκηση να υπολογίσει τις ανάγκες με βάση τα 22 νήπια ανά τμήμα.

Είναι φανερό ότι αν δεν εφαρμοστεί άμεσα η 2χρονη, θα βρεθούμε μπροστά σε πολύ άσχημες εξελίξεις που ουσιαστικά θα αναιρέσουν την Προσχολική Αγωγή ως διακριτή, υποχρεωτική εκπαιδευτική βαθμίδα, με αποτέλεσμα να περάσει βαθμιαία στη δικαιοδοσία των Δήμων. Αυτός άλλωστε ήταν από τους πρώτους νεοφιλελεύθερους στόχους που επιχειρήθηκε να εφαρμοστεί από το 1995, αλλά η αντίσταση του κλάδου έχει αποτρέψει μέχρι σήμερα.

Είναι φανερό ότι πρέπει να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για την άμεση εφαρμογή της 2χρονης Προσχολικής Αγωγής, για όλα τα παιδιά 4-6 ετών. Όσοι ολιγωρούν, αναβάλλουν, παρουσιάζουν προσκόμματα, στην πραγματικότητα οδηγούν την κατάσταση στην πλήρη κατάργηση της προσχολικής Αγωγής και στο πέρασμά της στους Δήμους και τις αδηφάγες ορέξεις της αγοράς.

Η μάχη για τη 2χρονη Προσχολική Αγωγή είναι μάχη για Δημόσιο σχολείο, είναι μάχη για την ισότητα απέναντι στα παιδιά και τις οικογένειές τους, είναι μάχη για σταθερά επαγγελματικά δικαιώματα.

Οι μνημονιακές πολιτικές της λιτότητας και της εγκατάλειψης της Δημόσιας εκπαίδευσης πετάνε εκατοντάδες προνήπια εκτός Δημόσιου Νηπιαγωγείου, στους Δήμους της περιοχής μας. Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί, γιατί θα διαμορφώσει ένα διπλό δίκτυο στο χώρο της Προσχολικής Αγωγής, με συνέπεια τη νομιμοποίηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των κουπονιών.

 

Πώς διαμορφώνεται η κατάσταση μετά τη λήξη των εγγραφών:

 

Με βάση τα ήδη εγγραφέντα νήπια και προνήπια χρειαζόμαστε τουλάχιστον 35 αίθουσες (15 στο Δήμο Αμαρουσίου, 10 στο Δήμο Κηφισιάς και 10 στο Δήμο Λυκόβρυσης – Πεύκης (ο Δήμος Πεντέλης – Μελισσίων παραμένει εκτός της 2χρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής) για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των Δημόσιων Νηπιαγωγείων με τμήματα που να έχουν από 22 παιδιά και κάτω.

Στη σύσκεψη που έγινε την Τρίτη 4 – 6 – 2019 στην έδρα της Δ/νσης Π. Ε. Β΄ Αθήνας με τη συμμετοχή των Προϊστάμενων των Νηπιαγωγείων του Δήμου Αμαρουσίου, της Προέδρου της Δ.Ε.Π. Αμαρουσίου και της εκτελούσας χρέη Δ/ντριας Π. Εκπ/σης Β΄ Αθήνας κας Παπαγιάννη Αικ. και την παρουσία του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου πληροφορηθήκαμε ότι η Δ/νση Π. Ε. Β΄ Αθήνας υπολογίζει τα τμήματα των Νηπιαγωγείων στη βάση του αριθμού των 25 νηπίων – προνηπίων (προκειμένου να στοιβάξει τα νήπια και προνήπια όπως – όπως στα υπάρχοντα νηπιαγωγεία) και ακόμα ότι αναζητούνται από τη Δ/νση Π. Ε. Β΄ Αθήνας αίθουσες που τυχόν περισσεύουν(;) εντός των όμορων Δημοτικών Σχολείων για να στεγαστούν τα νήπια και προνήπια.

Από την πλευρά της Προέδρου της Δ.Ε.Π. Αμαρουσίου (κας Λέκκα Ελ.) τονίστηκε ότι ο Δήμος Αμαρουσίου δεν έχει βρει καμία αίθουσα από αυτές που χρειάζονται για να καλύψει το Δημόσιο Νηπιαγωγείο και τις ανάγκες του.

Απέναντι σε όλα τα παραπάνω απαράδεκτα που ακούσαμε ως σωματείο τονίσαμε ότι:

  • η ίδια η διοίκηση πέρυσι (2017 – 2018) με τις ενέργειές της (κατόπιν δικής της εισήγησης και με βάση τις αποφάσεις του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και του συλλόγου διδασκόντων του 18ου Δημ. Σχ. Αμαρουσίου) εξέβαλε το 18ο Νηπιαγωγείο Αμαρουσίου από το κτήριο του 18ου Δημοτικού Σχολείου αναγνωρίζοντας (με υπογραφή Περιφερειακού Δ/ντή Π. & Δ. Εκπ/σης Αττικής) το γεγονός ότι κατά παρέκκλιση στεγάζονται Νηπιαγωγεία εντός των Δημοτικών Σχολείων και τώρα με οξύμωρο τρόπο επιδιώκει η ίδια η διοίκηση με τη συνεργασία του Δήμου Αμαρουσίου να προχωρήσει σε παράνομες ενέργειες που θα αποβούν σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων και της ασφάλειας των μαθητών Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της περιοχής μας,
  • δεν πρόκειται να αποδεχτούμε την εγκατάσταση αιθουσών προκάτ ελαφρού τύπου (εμπορευματοκιβώτια – container) στα προαύλια των σχολείων και νηπιαγωγείων μας,
  • δεν θα αποδεχτούμε με πιέσεις της Δ/νσης Π. Ε. Β΄ Αθήνας  οι σύλλογοι διδασκόντων των Δημοτικών Σχολείων και οι Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων να υποβαθμίσουν τη λειτουργία των Δημοτικών Σχολείων περιορίζοντας τα προαύλια των σχολείων ή παραχωρώντας αίθουσες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία των σχολείων,
  • δεν θα αποδεχτούμε ενέργειες από το Δήμο Αμαρουσίου (ο οποίος με βάση τα λεγόμενα του τέως Περιφερειακού Δ/ντή Π. & Δ. Εκπ/σης Αττικής κου Λόντου έχει την πλήρη ευθύνη για την αντιμετώπιση των κτηριακών αναγκών των Δημοτικών Σχολείων & Νηπιαγωγείων της περιοχής με βάση το νόμο) σύμφωνα με τις οποίες θα επιχειρηθεί με παράνομες ενέργειες οποιαδήποτε εκχώρηση αιθουσών Δημοτικών Σχολείων της περιοχής για τη στέγαση Νηπιαγωγείων,
  • δεν θα αποδεχτούμε τη λειτουργία τμημάτων των νηπιαγωγείων της περιοχής ευθύνης του σωματείου μας με αριθμό άνω των 22 νηπίων – προνηπίων,
  • καταγγείλαμε ως υποκριτική τη στάση του Δήμου Αμαρουσίου και του απερχόμενου Δημάρχου κου Γ. Πατούλη, ο οποίος, αν και υπέγραψε στην τριμερή επιτροπή για την εφαρμογή της Δίχρονης στο Μαρούσι, δεν έκανε απολύτως τίποτα για την εξεύρεση αιθουσών, όπως δεν έκανε απολύτως τίποτα επί 13 χρόνια που ήταν Δήμαρχος Αμαρουσίου για την ανέγερση έστω κι ενός νέου Νηπιαγωγείου ή Δημοτικού Σχολείου, ενώ τώρα ζητά την αναστολή της εφαρμογής της Δίχρονης στο Δήμο Αμαρουσίου έχοντας ως στόχο το πέρασμα των Νηπιαγωγείων στους Δήμους.    

Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες που έχουμε ανάλογη κατάσταση επικρατεί και στους Δήμους Κηφισιάς και Λυκόβρυσης – Πεύκης με αποτέλεσμα να επικρατούν σκέψεις στις εκεί Δημοτικές Αρχές για υποβολή προτάσεων για αναστολή της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και σε αυτούς τους Δήμους.     

Ύστερα από όσα καταθέσαμε η απάντηση που λάβαμε από την εκτελούσα χρέη Δ/ντριας Π. Ε. Β΄ Αθήνας κα Παπαγιάννη Αικατερίνη είναι ότι η Δ/νση Π. Ε. Β΄ Αθήνας θα προχωρήσει τις ενέργειές της για χωρισμό των τμημάτων των Νηπιαγωγείων με αριθμό άνω των 22 νηπίων και προνηπίων και εφόσον έως τις αρχές Σεπτέμβρη δεν έχουν εξευρεθεί οι απαραίτητες αίθουσες τότε ο κάθε Δήμος της περιοχής έχει το δικαίωμα να ζητήσει αναστολή της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπ/σης στην περιοχή ευθύνης του.  

 

Με βάση τα παραπάνω απαιτούμε:

  1. από το ΥΠΠΕΘ και την κυβέρνηση να προχωρήσουν άμεσα στους αναγκαίους διορισμούς Νηπιαγωγών και την εξασφάλιση πιστώσεων για την υλικοτεχνική υποδομή των Νηπιαγωγείων, ώστε να υπάρξει άμεση και καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. Να σταλούν άμεσα οι απαιτούμενες αίθουσες (βαρέως τύπου) για την πλήρη κάλυψη των αναγκών. Να δημοσιεύσει έως  τις 13/6 χρονοδιάγραμμα κάλυψης όλων των αναγκών. Να μην υπάρξει καμία εξαίρεση, αναβολή ή παράταση εφαρμογής της 2χρονης Προσχολικής Αγωγής.
  2. από τη Δ/νση Π. Ε. Β΄ Αθήνας να προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες (ιδρύσεις νέων Νηπιαγωγείων ή αναβάθμιση οργανικότητας Νηπιαγωγείων και συγκρότηση τμημάτων με 22 νήπια ανά τμήμα) ώστε να εγγραφούν στα Δημόσια Νηπιαγωγεία της περιοχής μας όλα τα προνήπια ηλικίας 4 – 5 ετών από το επόμενο σχολικό έτος.
  3. από τους Δήμους Αμαρουσίου – Κηφισιάς – Λυκόβρυσης & Πεύκης να μεριμνήσουν άμεσα για τις υλικοτεχνικές υποδομές και το κτιριακό (αίθουσες) που χρειάζονται για την άμεση εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης. Να δοθούν άμεσες λύσεις συνολικά στο κτιριακό με τοποθέτηση αιθουσών (βαρέως τύπου), ενοικίαση κατάλληλων χώρων, δέσμευση οικοπέδων και να προχωρήσει άμεσα σχεδιασμός/προγραμματισμός για εύρεση οικοπέδων και ανέγερση κτιρίων, όπως αναλυτικά περιγράφουμε στα υπομνήματα που έχουμε καταθέσει στους Δήμους.
  4. από την ΚΤΥΠ να δημοσιεύσει άμεσα χρονοδιάγραμμα παράδοσης αιθουσών, καθώς και προγραμματισμό ανέγερσης νέων κτιριακών υποδομών.
  5. από την Περιφέρεια να προβεί στην άρση των γραφειοκρατικών διαδικασιών και τη δημιουργία Τεχνικής ομάδας ανά Δήμο, αποκλειστικά για την άμεση εφαρμογή του νόμου για την υποχρεωτική 2χρονη προσχολική αγωγή.
  6. Το ΥΠΠΕΘ να επανιδρύσει άμεσα τον Ο. Σ. Κ. και να αφαιρέσει κάθε είδους αρμοδιότητα των Δήμων σε ό,τι αφορά το κτηριακό των Δημόσιων Σχολείων και Νηπιαγωγείων.
  7. Δηλώνουμε από την πλευρά μας ότι θα κινηθούμε και το επόμενο διάστημα σταθερά στην κατεύθυνση αγωνιστικής διεκδίκησης όλων των απαραίτητων μέτρων για να υλοποιηθεί ο θεσμός της 2χρονης σε όλη τη χώρα, με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες στη βάση της υπεράσπισης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας και των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων μας νηπιαγωγών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;