Thumbnail
Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων

            Συναδέλφισσες\οι, εδώ και κάποιες μέρες έχει μπει σε διαβούλευση ο κανονισμός λειτουργίας των Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.). Δυστυχώς το Υπουργείο προσπαθεί να περάσει εντέχνως μέσα από τον νέο κανονισμό την μείωση Εκπαιδευτικού Προσωπικού και κατά συνέπεια την μείωση του αριθμού των «μελλοντικών διορισμών».

Σύμφωνα λοιπόν με το Άρθρο 12 του κανονισμού παρ. 5 : «…Ο χωρισμός των τμημάτων γίνεται από το αντίστοιχο ΕΠΑ.Λ. λαμβάνοντας υπόψη τους/τις παρακολουθούντες/-ούσες μαθητές/-τριες κατά την έναρξη των μαθημάτων. Όταν ο αριθμός των μαθητών/-τριών δικαιολογεί το χωρισμό του τμήματος σε δύο ή περισσότερα τμήματα πρέπει να γίνεται ως εξής: Αν το τμήμα έχει μέχρι 37 μαθητές/-τριες, τότε γίνονται δύο τμήματα, ένα με 12 μαθητές/-τριες (οπότε απαιτείται ένας/μια καθηγητής/-τρια στο εργαστήριο) και ένα με τους υπόλοιπους μαθητές/-τριες (οπότε απαιτούνται δύο καθηγητές/-τριες στο εργαστήριο). Αν οι μαθητές/-τριες είναι από 38 έως 50 τότε χωρίζονται σε δύο ισάριθμα τμήματα. Με το ίδιο σκεπτικό γίνεται ο χωρισμός των τμημάτων σε κάθε περίπτωση…»

Σταματά η ισοκατανομή στα τμήματα των ΕΠΑΛ την πλέον παιδαγωγική και λογικά ορθή διαδικασία.

 Αντί λοιπόν η κατανομή να γίνει στη μέση, δηλαδή, 19 και 18 μαθητές αντίστοιχα που πάει να πει ότι θα χρειαστούν 2 εκπαιδευτικοί για κάθε τμήμα(4 συνολικά) καθώς ο κανονισμός λειτουργίας των εργαστηρίων προβλέπει 1 καθηγητή για κάθε 12 μαθητές σε εργαστηριακά μαθήματα, με την  προτεινόμενη ρύθμιση απαιτούνται 3 καθηγητές  ( 1 για το τμήμα των 12 ατόμων και 2 για αυτό των 25).

Με αυτόν τον τρόπο το Υπουργείο γράφει στα παλιά του τα παπούτσια τα ΕΠΑΛ και τους μαθητές τους!!!

Το παραπάνω μέτρο, σύμφωνα με το Υπουργείο, θα ισχύει όταν ο αριθμός των μαθητών είναι μικρότερος ή ίσος του 37.

Στην περίπτωση που ο αριθμός των μαθητών είναι από 38 ως 50 τότε χωρίζονται σε δυο ισάριθμα τμήματα. Δηλαδή 25 μαθητές ανά εργαστήριο οι οποίοι πρέπει να εκπαιδευτούν όλοι πάνω στα εργαλεία και στα αντικείμενα της ειδικότητάς τους.

Δυστυχώς το Υπουργείο δεν καταλαβαίνει ότι η εκπαίδευση 25 μαθητών σε εργαστηριακούς χώρους, που υπάρχουν εργαλεία και μηχανές, δεν είναι προβληματική και δεν εγκυμονεί μεγαλύτερους κινδύνους ασφαλείας.

Δεν καταλαβαίνει ή δεν θέλει να καταλάβει ότι τα εργαστήρια είναι εξοπλισμένα με 25 σταθμούς εργασίας.

Δεν θέλει να καταλάβει ότι όλο αυτό που προσπαθεί να περάσει θα έχει επιπτώσεις στην ποιότητα της εκπαίδευσης των μαθητών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας και πως οι επιλογές αυτές  θα αποβούν σε βάρος των μαθητών.

Στην δεύτερη λοιπόν περίπτωση, αν δημιουργούνταν ένα τμήμα των 12 οι εναπομείναντες μαθητές θα έπρεπε να ξαναχωριστούν σε άλλα δύο τμήματα, μιας και ο αριθμός τους θα ξεπερνούσε τον μέγιστο αριθμό ανά τμήμα. Έτσι θα δημιουργούνταν τρία τμήματα αντί των δυο που θα προκύψουν με την ισοκατανομή. 

Είναι φανερό  πως το Υπουργείο νομοθετηθεί μια κακή πρακτική που ακολουθούνταν από τις Δ/νσεις  Εκπ/σης και συναντούσε την αντίδραση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι όχι λίγες φορές κατάφεραν να αποτρέψουν έναν τέτοιο διαχωρισμό.

Η Κυβέρνηση, αντί να νομοθετήσει το αυτονόητο, δηλαδή μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα και να ισοκατανομή αυτών στα τμήματα, νομιμοποιεί μια απαράδεκτη, αντιπαιδαγωγική (και επισφαλή για μαθητές και εκπαιδευτικούς) πρακτική.

 

Ένα ακόμη αντιπαιδαγωγικό και αντιεκπαιδευτικό μέτρο για τα ΕΠΑ.Λ. έρχεται να προστεθεί στην λίστα των μέτρων που έχει πάρει το Υπουργείο για τα ΕΠΑ.Λ. όπως ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για την δημιουργία τμημάτων, τομέων και ειδικοτήτων, οι συγχωνεύσεις τομέων και ειδικοτήτων, ο χαρακτηρισμός μαθητών ως «μη παρακολουθούντες» στο τέλος του Α΄ τετραμήνου, οι αλλαγές σε ωρολόγια προγράμματα κτλ.

Από τη μία έχουμε την φιέστα με το «μια νέα αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» και από την άλλη επαναφορά στην κανονικότητα και στον προβληματισμό για το μέλλον της Τεχνικής Εκπαίδευσης.

Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων ζητά άμεσα:

  • Να αποσυρθεί η συγκεκριμένη διάταξη.
  • Μέγιστος αριθμός μαθητών:

  20 ανά τμήμα,

  15 στις Ομάδες Προσανατολισμού,

  10 στα εργαστήρια

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

akadimia athinon
Ακαδημία Αθηνών: Αντιπρόεδρος για το 2025 ο καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης Ν. Διαμαντούρος
Η Ακαδημία Αθηνών εξέλεξε ως Αντιπρόεδρό της για το έτος 2025 τον Καθηγητή Πολιτικής Επιστήμης κ. Νικηφόρο Διαμαντούρο
Ακαδημία Αθηνών: Αντιπρόεδρος για το 2025 ο καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης Ν. Διαμαντούρος
ελμε
Απαράδεκτες καταστάσεις με εργασιακό εκφοβισμό και μηνύσεις σε ολόκληρο Σύλλογο Εκπαιδευτικών
Μια απαράδεκτη κατάσταση σε βάρος των εκπαιδευτικών Λυκείου που αντιστέκονται σε κάθε προσπάθεια τρομοκράτησής τους
Απαράδεκτες καταστάσεις με εργασιακό εκφοβισμό και μηνύσεις σε ολόκληρο Σύλλογο Εκπαιδευτικών
aytismos
Συστάθηκε νέα «Ειδική Επιτροπή για τον Αυτισμό»: Τα μέλη και οι αρμοδιότητές της
Στοχος να χαρτογραφήσει την υφιστάμενη κατάσταση στην ελληνική επικράτεια, με έμφαση στους τομείς της υγείας, κοινωνικής πρόνοιας, εκπαίδευσης,...
Συστάθηκε νέα «Ειδική Επιτροπή για τον Αυτισμό»: Τα μέλη και οι αρμοδιότητές της