Thumbnail
Δελτίο τύπου της ΑΡΠΑ και συνεργαζόμενοι για τη συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΛΜΕ 19/03/2019

            Τα θέματα που συζητήθηκαν και οι αποφάσεις που ψηφίστηκαν είναι τα εξής:

  1. Κάλεσμα Αναπληρωτών: στο πλαίσιο της πρόσκλησης της ΕΛΜΕ προς τους αναπληρωτές, πραγματοποιήθηκε συζήτηση, η οποία σε γενικές γραμμές κινήθηκε ως εξής:

α. οι συνάδελφοι αναπληρωτές θεωρούν άκρως απαράδεκτο το προσοντολόγιο σε σχέση με τη διαδικασία του μόνιμου διορισμού τους. Επιθυμούν μαζικούς διορισμούς με μοναδικά κριτήρια το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Είναι πεπεισμένοι πως η αντιμετώπισή τους από το υπουργείο σχετίζεται με τη σκληρή αντιεκπαιδευτική που ασκεί η κυβέρνηση. Αναφέρθηκαν, επίσης στην απαίτησή τους για εξίσωση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς όσον αφορά τα εργασιακά τους δικαιώματα. Στηλίτευσαν έντονα την αρνητική στάση της ΟΛΜΕ στον αγώνα τους, η οποία επέδειξε χαρακτηριστική αδιαφορία στο ζήτημα και κατήγγειλαν τη στάση της. Ζήτησαν τη στήριξη της ΕΛΜΕ για περαιτέρω δράσεις όπως: συνέντευξη τύπου από τους αναπληρωτές, να συσταθεί επιτροπή αναπληρωτών και να βγει ανακοίνωση στήριξης από την ΕΛΜΕ, να υπάρξει συντονισμός στις δράσεις με αναπληρωτές και ΕΛΜΕ Αχαΐας.

 .β. όλες οι παρατάξεις του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ εξέφρασαν τη στήριξή τους στον αγώνα των αναπληρωτών. Υπήρξαν όμως και διαφοροποιήσεις σε συγκεκριμένα σημεία, οι οποίες έχουν ως εξής:

- ο εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ συμφώνησε με την ανάγκη για περισσότερες δράσεις και για την εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων – αναπληρωτών. Δεν συμφώνησε με τη σύσταση Επιτροπής αναπληρωτών.

- ο εκπρόσωπος της ΕΑΚ συμφώνησε στην ανάγκη διορισμών αν και προσπάθησε να απαλλάξει την κυβέρνηση από τις ευθύνες της σε σχέση με το προτεινόμενο σύστημα διορισμών, τονίζοντας πως το προσοντολόγιο είναι χρήσιμο στη διαδικασία διορισμών και δαιμονοποιείται χωρίς ουσιαστικό λόγο. Τόνισε, εξάλλου, ότι οι μόνιμοι διορισμοί γίνονται με βάση τα οργανικά κενά και ως εκ τούτου είναι ανεδαφική η απαίτηση για μαζικούς διορισμούς.

- οι εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ ενέταξαν το ζήτημα των αναπληρωτών στη γενικότερη υποταγή της κυβερνητικής πολιτικής στις επιταγές του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε., τη χαρακτήρισαν ανέντιμη και καθαρά προεκλογική εξαγγελία. Επίσης το ζήτημα των μαζικών διορισμών εκπαιδευτικών το συνέδεσαν με την αναθεώρηση του άρθρου 103 του συντάγματος περί  άρσης της συνταγματικής απαγόρευσης της μετατροπής των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου χρόνου.

- οι εκπρόσωποι της ΑΡΠΑ παρουσίασαν τη θέση τους, η οποία εδράζεται στην πεποίθηση της ανάγκης για μαζικούς μόνιμους διορισμούς με μοναδικά κριτήρια το πτυχίο και την προϋπηρεσία, για να καλύπτονται οι  όλες οι μορφωτικές και παιδαγωγικές ανάγκες των σχολείων και να εξασφαλίζονται αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για τους εκπαιδευτικούς. Καυτηρίασαν τη στάση της κυβέρνησης(που επιλέγει και προωθεί αντιεκπαιδευτικές πολιτικές του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε) απέναντι στην παιδεία συνολικά και ειδικότερα απέναντι στους αναπληρωτές που χρησιμοποιούνται ως ανελαστικά εργαζόμενοι. Σχετικά με την κινητοποίηση για αναθεώρηση του άρθρου 103 του συντάγματος περί  άρσης της συνταγματικής απαγόρευσης της μετατροπής των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου χρόνου, υποστήριξαν ότι δεν διαφωνούν με την αναθεώρηση του παραπάνω άρθρου αλλά με τη χρονική στιγμή που επιλέχθηκε να γίνει η συγκεκριμένη κινητοποίηση, γιατί: - έβαζε σε κίνδυνο αποκλιμάκωσης τον αγώνα των αναπληρωτών, που βρισκόταν τη δεδομένη στιγμή σε εξέλιξη –δεν αντιμετώπιζε ουσιαστικά το προσοντολόγιο –οι αναπληρωτές/ριες δεν κατέβηκαν στους δρόμους για να γίνουν οι συμβάσεις τους αορίστου χρόνου αλλά για μαζικούς διορισμούς εδώ και τώρα. Τέλος  συμφώνησαν να υλοποιηθούν όλες οι δράσεις υποστήριξης που πρότειναν  στην ΕΛΜΕ οι ίδιοι οι αναπληρωτές.

Τελικά, αποφασίστηκαν τα παρακάτω:

  • να διατηρηθούν στη δημοσιότητα (σε τοπικόκεντρικό επίπεδο) τα θέματα των αναπληρωτών/να μπουν μπροστά οι αναπληρωτές
  • να συσταθεί μια επιτροπή αναπληρωτών
  • νέο κάλεσμα των αναπληρωτών από την ΕΛΜΕ για να διευρυνθεί η επιτροπή αναπληρωτών.
  • να συγκεντρωθούν τα emails των αναπληρωτών
  • να υπάρξει συνεργασία με τους αναπληρωτές της Πρωτοβάθμιας
  • να συνταχθεί ψήφισμα συμπαράστασης από την ΕΛΜΕ
  1. Νέο Λύκειο: το προεδρείο και τα μέλη του Δ. Σ. διαπίστωσαν τη σοβαρότητα του συγκεκριμένου νομοσχεδίου και συμφώνησαν στο ακόλουθο πλαίσιο δράσης:

     -      να οριστούν ενημερώσεις σε συλλόγους διδασκόντων, γονέων-κηδεμόνων και στα δεκαπενταμελή μαθητικά

          συμβούλια σε Πύργο και Αμαλιάδα

     - να υπάρξει ανακοίνωση από την ΕΛΜΕ και να σταλεί στα σχολεία

     - να συγκληθεί  Γ.Σ.

     - να  ζητηθεί σύγκληση Γ.Σ. Προέδρων από την ΟΛΜΕ για περαιτέρω κλιμάκωση.

 

                                                                                                      21-03-2019

Διαβάστε επίσης στο alfavita.gr

Μοριοδοτούμενο εξ αποστάσεως σεμινάριο του Παν.Πελοποννήσου: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

Σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών: Λάβε 4 μόρια με ECDL εξ αποστάσεως

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Επανέρχεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα το αγαπημένο μάθημα των μαθητών με νέα θεματική

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

salata
Καλοκαιρινή σαλάτα με φράουλες και τυρί: Δροσιά, χρώμα και γεύση στο πιάτο σας
Το καλοκαίρι είναι η ιδανική εποχή για ανάλαφρες, φρέσκες σαλάτες και η σημερινή πρόταση αξιοποιεί έναν πρωταγωνιστή της εποχής: τις φράουλες.
Καλοκαιρινή σαλάτα με φράουλες και τυρί: Δροσιά, χρώμα και γεύση στο πιάτο σας
bari
Oδηγός για να χτίσετε μυϊκή μάζα με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα
Αν κοιτάζετε τους αλτήρες που αγοράσατε αλλά δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε, ίσως ήρθε η ώρα να δοκιμάσετε την προπόνηση με αντιστάσεις.
Oδηγός για να χτίσετε μυϊκή μάζα με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα
paralia
Πώς θα μπορούσαν η περιβαλλοντική και η κυκλική εκπαίδευση να είναι αποτελεσματικές;
Αν οι αυριανοί πολίτες γνωρίσουν την Κυκλική Οικονομία και την εφαρμόσουν, αυξάνονται οι ελπίδες για ένα βιώσιμο περιβάλλον για τα παιδιά μας
Πώς θα μπορούσαν η περιβαλλοντική και η κυκλική εκπαίδευση να είναι αποτελεσματικές;