Αρνητική έκπληξη στην εκπαιδευτική κοινότητα αποτέλεσε η φετινή εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ. (αριθμ. πρωτ. 37423/Ε2/08-03-2019) για τον προσδιορισμό κενών οργανικών θέσεων στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η οποία για μια ακόμα χρονιά αναφέρει ότι “Τα Τμήματα Ένταξης, δεν θα ληφθούν υπόψη για τον υπολογισμό των οργανικών θέσεων.”.
Το παραπάνω γεγονός έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις δηλωθείσες προθέσεις του Υπουργείου, σύμφωνα με τις οποίες η Υφυπουργός Παιδείας κα Τζούφη σε συνέντευξή της στις 02-11-2018 μας ενημέρωσε ότι γίνονται ενέργειες, ώστε να δοθούν οργανικές θέσεις στα Τμήματα Ένταξης Γυμνασίων και Λυκείων, - και όντως προς αυτή την κατεύθυνση προσδιορίστηκαν ξεκάθαρα τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στην Δευτεροβάθμια - με το άρθρο 40, παράγραφος 5β του Νόμου 4589/2019 (ΦΕΚ 13/ τ. Α΄/ 29-1-2019), οι ειδικότητες που θα τα στελεχώνουν.
Αυτή η καταφανέστατη αδικία απέναντι στο προσωπικό της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, απέναντι στα παιδιά με Ε.Ε.Α. και στους γονείς τους, δεν συμβαδίζει με την λογική ότι το Υπουργείο Παιδείας είναι Υπουργείο Παιδείας για όλους. Φαίνεται ότι η καλή του διάθεση σταματάει στην τελευταία τάξη του Δημοτικού, αφού μέχρι εκεί ένα Τμήμα Ένταξης έχει δικαίωμα να έχει οργανικό κενό. Επομένως, ένα παιδί που φοιτά σε αυτό δύναται να έχει σταθερό εκπαιδευτικό, αλλά μόλις αλλάξει βαθμίδα η δυνατότητα αυτή χάνεται και η εκπαίδευσή του μπαίνει σε δεύτερη μοίρα.
Η ακατανόητη αυτή ενέργεια του Υπουργείου προφανώς στοχεύει στους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή που θα πραγματοποιήσει για πρώτη φορά. Όπως ορίζει η νομοθεσία, διορισμοί μπορεί να γίνουν μόνο εάν έχουμε κενές οργανικές θέσεις, οι οποίες πρώτα δίνονται για μεταθέσεις του μόνιμου προσωπικού και έπειτα για διορισμό, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Νόμου 3699/2008“3. Στις απομένουσες μετά τις μεταθέσεις κενές οργανικές θέσεις διορίζονται οι περιλαμβανόμενοι στους πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ εκπαιδευτικοί ΕΑΕ της παραγράφου 1 του άρθρου 16, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.”.
Αν δεν υπάρχουν οργανικές για τα 550+ τμήματα ένταξης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία μπορούν να δώσουν 1000-1500 οργανικές θέσεις, καταλαβαίνουμε ότι η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα πάρει από την κατανομή των 4500 τα ελάχιστα οργανικά κενά, που απομένουν σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΣΥ προς όφελος προφανώς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Επειδή δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι μια τέτοια άδικη και αποκρουστική μεθόδευση είναι στον σχεδιασμό του Υπουργείου, το καλούμε:
α) να ζητήσει από τις υπηρεσίες του να υπολογίσουν τα οργανικά κενά και τα Τμήματα Ένταξης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
β) να δώσει επίσημα το πλήθος των οργανικών κενών στην ειδική αγωγή και των δύο βαθμίδων και
γ) να προχωρήσει σε ισομερή κατανομή των 4500 θέσεων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη