Thumbnail
Έως ότου υλοποιηθούν το ταχύτερο δυνατό συγκεκριμένα μέτρα βελτίωσης των συνθηκών διδασκαλίας και λυθούν τα προβλήματα συστέγασης του σχολείου και έως ότου βρεθεί εφικτή μόνιμη λύση ώστε το Μουσικό να αποκτήσει δική του στέγη

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Μουσικού Σχολείου Μυτιλήνης, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τον μακροχρόνιο εμπαιγμό από όλες τις αρμόδιες αρχές, αποφασίζει την αναστολή οποιασδήποτε μουσικής-θεατρικής εκδήλωσης προς το κοινό, έως ότου, πρώτον, υλοποιηθούν το ταχύτερο δυνατό συγκεκριμένα μέτρα βελτίωσης των συνθηκών διδασκαλίας και λυθούν τα προβλήματα συστέγασης του Μουσικού Σχολείου Μυτιλήνης με το 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης, με βάση επίσημα καταγεγραμμένες προτάσεις του Συλλόγου Καθηγητών, και, δεύτερον, έως ότου βρεθεί εφικτή μόνιμη λύση ώστε το Μουσικό Σχολείο να αποκτήσει την δική του στέγη.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ

ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΣΒΟΥ ΣΙΓΕΙ

Το Μουσικό Σχολείο Λέσβου ιδρύθηκε το 1994, ως το τέταρτο στην Ελλάδα μουσικό σχολείο. Ξεκίνησε με ένα πολύ μικρό τότε αριθμό μαθητών και χρόνο με το χρόνο αύξησε το δυναμικό του. Σήμερα, έχει 152 μαθητές και είναι ίσως το μοναδικό σχολείο του Β. Αιγαίου που συνεχίζει να έχει αυξητική πορεία – έχει καταγραφεί αύξηση του μαθητικού δυναμικού για το σχολείο κατά 28,5% μέσα στην τελευταία πενταετία. Το μεγάλο του πρόβλημα όμως παραμένει η έλλειψη στέγης. Ενός κτηρίου που θα μπορεί όχι μόνο να χωρέσει το διαρκώς αυξανόμενο πλήθος των μαθητών και του προσωπικού, αλλά και θα καλύπτει τις προδιαγραφές λειτουργίας ενός μουσικού σχολείου (ηχομονώσεις χώρων, αίθουσα εκδηλώσεων, τάξεις ατομικών μαθημάτων, χώροι αποθήκευσης μουσικών οργάνων, αίθουσα σίτισης  κ.λπ.), ώστε τα μαθήματα να μπορούν να διεξάγονται απρόσκοπτα, ευχάριστα  και αποτελεσματικά.

Εδώ και πολλά χρόνια το Μουσικό Σχολείο συνεχίζει να συστεγάζεται με το 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης σε ένα κτήριο το οποίο είναι κατασκευασμένο για να εξυπηρετεί το μαθητικό δυναμικό δύο γενικών σχολείων αλλά δεν έχει καμία προδιαγραφή λειτουργίας και ασφάλειας για Μουσικό Σχολείο. Του ανήκουν μόνο 2 αίθουσες και 3 βοηθητικοί χώροι από το κυρίως κτήριο, για μαθήματα γενικής παιδείας, η αίθουσα της βιβλιοθήκης (που χρησιμοποιείται ως αίθουσα μουσικών οργάνων και αίθουσα διδασκαλίας) και άλλες 4 λυόμενες αίθουσες διάσπαρτες στην αυλή του σχολείου. Επίσης, του ανήκουν άλλες 2 αίθουσες για ατομικά μαθήματα, οι οποίες στην ουσία ήταν τα γραφεία του Διευθυντή και της Γραμματείας του σχολείου. Σε πλήρη λειτουργία, σύμφωνα με το υπάρχον μαθητικό δυναμικό, απαιτούνται περί τις 35 αίθουσες, κι έτσι αναγκαστικά τα μαθήματα διεξάγονται στους διαδρόμους του σχολείου, σε αποθήκες και γραφεία που μετατράπηκαν σε «αίθουσες» χωρίς παράθυρα, εξαερισμό και με τον ελάχιστο ανά μαθητή χώρο, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων (που είναι σε κοινή χρήση με το συστεγαζόμενο σχολείο και χρησιμοποιείται ταυτόχρονα με αυτό και μάλιστα ως χώρος για γυμναστική), στο γραφείο των καθηγητών, στο κυλικείο του σχολείου, στην αυλή όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν, ακόμα και στον προθάλαμο της τουαλέτας.

Όταν ο καιρός είναι βροχερός η κατάσταση επιδεινώνεται δραματικά, καθώς οι μαθητές και οι καθηγητές θα πρέπει να μεταφέρουν τα μουσικά τους όργανα στη βροχή -συχνά με δυσάρεστα επακόλουθα- μέχρι να φτάσουν στα λυόμενα, τα οποία πλημμυρίζουν και γεμίζουν λάσπη. Το μάθημα γυμναστικής και των δύο σχολείων συχνά, λόγω έλλειψης χώρων, διεξάγεται ταυτόχρονα με μουσικά μαθήματα στην ίδια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων.

Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου επί σειρά ετών δεν έχουν πάψει να αναφέρουν τα λειτουργικά τους προβλήματα στην Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης, την Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης Β. Αιγαίου, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και στο Υπουργείο Παιδείας, να διαμαρτύρονται, να διαδηλώνουν, να κάνουν σχετικές εκδηλώσεις και συνεχώς να εισπράττουν υποσχέσεις για ανέγερση νέου κτηρίου, για μεταστέγαση σε υφιστάμενο κτήριο, για άμεση επίλυση των θεμάτων. Οι υποσχέσεις όμως δεν υλοποιούνται ποτέ, και σήμερα, μετά από 25 χρόνια απραξίας και ανεκπλήρωτων υποσχέσεων, η κατάσταση είναι πιο δύσκολη από ποτέ, με επισωρευμένα ανυπέρβλητα προβλήματα, χωρίς όμως να διαφαίνεται καμμία βούληση για κάτι καλύτερο από τους αρμόδιους φορείς.

Tο Μουσικό Σχολείο Μυτιλήνης έως σήμερα έχει διακριθεί σε πολλούς πανελλήνιους διαγωνισμούς και έχει κάνει εμφανίσεις με τα μουσικά του σύνολα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει κάνει σημαντικές συνεργασίες και συμπράξεις με ορχήστρες, χορωδίες αλλά και καλλιτέχνες της εγχώριας μουσικής σκηνής, με παράλληλη προβολή του στεγαστικού προβλήματος το οποίο ποτέ δεν εισακούστηκε. Όλες οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνταν αποκλειστικά από το μεράκι και την τεράστια προσπάθεια μαθητών και καθηγητών χωρίς κανένα απολύτως βοήθημα εκ μέρους της πολιτείας, και με πολλές ώρες εθελοντικής εργασίας λόγω των προβλημάτων συστέγασης, η οποἰα πολύ συχνά δεν επιτρέπει μουσικές δραστηριότητες του Μουσικού Σχολείου εντός ωρολογίου προγράμματος.

Το Μουσικό Σχολείο εξυπηρετεί τις ανάγκες μαθητών από όλο τον νομό Λέσβου. Οι μαθητές εισάγονται σ’ αυτό, με εισαγωγικές εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα, ενώ ειδικά φέτος, το ⅓ των μαθητών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και πέρασαν στις εισαγωγικές εξετάσεις, δεν φοίτησαν στο σχολείο εξαιτίας της ανεπάρκειας των κτιριακών υποδομών, η οποία οφείλεται στη μόνιμη αδράνεια των αρμοδίων φορέων.

Στη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής παγκοσμίως, είναι δεδομένη η ισότητα όλων των μαθητών στο δικαίωμα της εκπαίδευσης, καθώς και η προτεραιότητα στην ικανοποίηση των αναγκών και την παροχή κάθε δυνατής βοήθειας για την εξέλιξη και αναβάθμιση επιτυχημένων θεσμών, όπως τα Μουσικά Σχολεία. Η αγανάκτηση του Συλλόγου Διδασκόντων είναι έκδηλη εξαιτίας της αίσθησης εγκατάλειψης και του εμπαιγμού από όλους τους αρμόδιους φορείς από ιδρύσεως του.

Ο αγώνας των εκπαιδευτικών για την παροχή μουσικής-καλλιτεχνικής παιδείας προς τους μαθητές και τη δημιουργία πολιτισμού θα συνεχιστεί με την ίδια αγάπη και πάθος, με την ίδια ορμή και σθένος, το ίδιο αίσθημα ευθύνης, παρά τις αντιξοότητες και τα εμπόδια που κάθε φορά συσσωρεύονται. Εν αναμονή της βούλησης των αρμοδίων να πράξουν το χρέος τους ως πολιτεία απέναντι στους νεαρούς μαθητές, το σχολείο σιγεί και παύει να είναι ανοιχτό στην κοινωνία της Λέσβου, έως ότου υλοποιηθούν οι υποσχέσεις για λύσεις στα προβλήματα συστέγασης, μέχρι την οριστική λύση του στεγαστικού προβλήματος, έτσι ώστε να γίνει η εκπαιδευτική διαδικασία στο σχολείο μας αξιοπρεπής, λειτουργική και αποτελεσματική, . 

Ώρα μαθήματος «ατομικού» οργάνου στον διάδρομο μπροστά από το κυλικείο!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κυριακή Μάλαμα
Κ. Μάλαμα για αδιανόητη συμπεριφορά διευθυντή Γυμνασίου: Έχει κινηθεί η πειθαρχική διαδικασία από το ΥΠΑΙΘΑ;
Για τις πολύ σοβαρές καταγγελίες της ΕΛΜΕ Χαλκιδικής ως προς την συμπεριφορά του διευθυντή του Γυμνασίου Σήμαντρων – Η ερώτηση της βουλευτή
Κ. Μάλαμα για αδιανόητη συμπεριφορά διευθυντή Γυμνασίου: Έχει κινηθεί η πειθαρχική διαδικασία από το ΥΠΑΙΘΑ;