Thumbnail
Η Ριζοσπαστική Παρέμβαση εκπαιδευτικών ΠΕ Κοζάνης για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Μια από τις χρόνιες διεκδικήσεις του κλάδου μας, η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης άρχισε να υλοποιείται τη σχολική χρονιά που διανύουμε μετά την ψήφιση του αρ.33 του ν. 4521/18.  Τη σχολική χρονιά 2018-19 εφαρμόζεται σε 184 από τους 325 δήμους της επικράτειας.

Η θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης τη σχολική χρονιά που διανύουμε έφερε περισσότερα παιδιά στα δημόσια νηπιαγωγεία. Ταυτόχρονα διαψεύστηκαν όλοι εκείνοι που προέβλεπαν μειώσεις παιδιών, κλείσιμο, καταστροφή και απολύσεις στους βρεφονηπιακούς σταθμούς των δήμων, αφού ανοίξανε θέσεις για παιδιά κάτω των τεσσάρων που μέχρι πρότινος μένανε εκτός Παιδικών Σταθμών.

Είναι επείγουσα εκπαιδευτική και κοινωνική αναγκαιότητα λοιπόν η θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης άμεσα σε όλους τους δήμους της χώρας.

Το Υπ. Παιδείας αντί να προχωρήσει προς αυτή την κατεύθυνση, έδωσε εντολή και φέτος να συγκροτηθούν τριμερείς επιτροπές με τις οποίες αναγορεύει και πάλι τους Δήμους σε ρυθμιστές της εκπαιδευτικής πολιτικής, με αρμοδιότητα να αποφασίζουν και με δυνατότητα να μπλοκάρουν την επέκταση της υποχρεωτικότητας παντού.

Για πρώτη φορά θεσμοθετείται η εμπλοκή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε θέματα εκπαίδευσης. Οι δήμαρχοι απέκτησαν ενεργό ρόλο στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, ένα ρόλο που  διεκδικούσαν από χρόνια και δεν είχαν αποκτήσει, εξαιτίας των σφοδρών αντιδράσεων του εκπαιδευτικού κινήματος.

Ανάμεσα στους Δήμους που δεν εφαρμόστηκε φέτος είναι και ο Δήμος Κοζάνης, ύστερα από την αρνητική στάση του Δημάρχου αλλά και του Δ/ντή Εκπ/σης.

Την Πέμπτη 15/11/2018 συνεδρίασε η Τριμερής Επιτροπή του Δήμου Κοζάνης για να αποφασίσει την δυνατότητα  εφαρμογής  της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής  Αγωγής και Εκπαίδευσης από το σχολικό έτος 2019-2020. Το αποτέλεσμα της συνεδρίασης ήταν για άλλη μια φορά η αρνητική στάση του Δημάρχου Κοζάνης, ενώ ο Δ/ντής Εκπ/σης ψήφισε αυτή τη φορά υπέρ της εφαρμογής.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του συλλόγου μας: «Ο Δήμαρχος του Δήμου Κοζάνης προτείνει: Την αξιοποίηση της τριετούς προαιρετικής εφαρμογής του νόμου, ώστε να προετοιμαστούν οι δομές του Δήμου για την ομαλή εφαρμογή του νέου μέτρου. Συνεπώς προτείνει την προαιρετική εφαρμογή την φοίτησης των προνήπιων σύμφωνα με τη θέληση των γονέων είτε σε Δημοτικό Παιδικό Σταθμό για το Σχ. Έτος 2019-2020.»

Εμείς δεν μπορούμε παρά να αναρωτηθούμε:

•          Τι είδους προετοιμασία χρειάζονται οι δομές του Δήμου όταν σε Νηπιαγωγεία υπάρχουν αίθουσες κλειστές; Όταν οι συγχωνεύσεις τμημάτων τα τελευταία χρόνια έχουν σαν αποτέλεσμα 28 για φέτος στο νομό μας υπεράριθμες νηπιαγωγούς;

•          Τι ενέργειες έκανε ο Δήμος  μετά την πρόσκληση του Υπουργείου  Παιδείας το καλοκαίρι  του 2018 για αγορά  αιθουσών;

•          Τι ενέργειες έκανε ο Δήμος για εύρεση χώρων προς ενοικίαση;

Αν από την μεριά του έκανε όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για να λύσει το κτιριακό πρόβλημα (αν υπάρχει), τότε ποιος ο λόγος της άρνησης της εφαρμογής του νόμου την επόμενη σχολική χρονιά;

Το μόνο που μπορούμε να σκεφτούμε είναι πως ο Δήμος συντάσσεται  με τη γνωστή «γραμμή» της ηγεσίας της ΚΕΔΕ (και των κομμάτων που ήταν αντίθετα στη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης), και συμμετέχει στο ιδιότυπο καθεστώς άρνησης εφαρμογής του πρόσφατα ψηφισμένου νόμου ή αδράνειας σε πρωτοβουλίες  που θα βοηθήσουν την υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

  • Καλούμε τον σύλλογο να παρέμβει αποφασιστικά σε όλες τις διαδικασίες και να πιέσει σε κάθε κατεύθυνση προκειμένου να γίνει πράξη το χρόνιο αίτημα της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
  • Καλούμε τη Διδασκαλική Ομοσπονδία να απαιτήσει την καθολική εφαρμογή της σε όλη την επικράτεια την επόμενη σχολική χρονιά, πιέζοντας το Υπουργείο να μην λάβει υπόψη τις αρνητικές ψήφους των δημάρχων στις τριμερείς επιτροπές.
  • Καλούμε το Υπουργείο να αναλάβει τις ευθύνες του. Σε κανένα σημείο του νόμου δεν προβλέπεται η ομοφωνία στην επιτροπή. Αν θέλει να πείσει γονείς, εκπαιδευτικούς και ολόκληρη την κοινωνία για την πρόθεσή του να εφαρμόσει καθολικά την υποχρεωτικότητα, θα πρέπει να λάβει υπόψη του την πλειοψηφία σε κάθε επιτροπή. Διαφορετικά θα επαληθευτεί η υποψία όλων (για μας η βεβαιότητα) πως η θεσμοθετημένη για πρώτη φορά εμπλοκή των δημάρχων στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι είναι σκόπιμη και μεθοδευμένη.

Όλα αυτά τα βλέπουμε άμεσα συνδεδεμένα με τον αγώνα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς νηπιαγωγών, τη μείωση του αριθμού των παιδιών στην τάξη στα 15 και την πλήρη κάλυψη των δημόσιων νηπιαγωγείων με βοηθητικό προσωπικό και υποστηρικτικές δομές (ειδική αγωγή, παράλληλη στήριξη, ψυχολόγους, τραπεζοκόμους κλπ).

 

Κοζάνη,     21-11-‘18

 

 Ριζοσπαστική Παρέμβαση εκπαιδευτικών ΠΕ Κοζάνης

Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις ΠΕ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ηλικιωμένος εκπαιδευτικός
Εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και αναπληρωτές): εκπαιδευτικών: Ποιες είναι οι προϋπηρεσίες που προσμετρούνται
Όπου στις κείμενες διατάξεις αναφέρεται προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και αναπληρωτές): εκπαιδευτικών: Ποιες είναι οι προϋπηρεσίες που προσμετρούνται