Τα χρόνια της προσμονής περάσανε κι έδωσαν τη θέση τους στις αδυσώπητες βεβαιότητες. Οι άνθρωποι στέκονται αποσβολωμένοι, θωρούν τις ζωές τους κι αναρωτιούνται. Τι άραγε να ήταν λάθος; Το όραμα της απαλλαγής από τα μνημόνια ή η διάψευσή του;
Ή, ακόμα χειρότερα, η δύναμη της συνήθειας;
Κι όμως, συνηθίζεις…….!
Να μη σου φτάνει το δεκαπενθήμερο ούτε για τις πρώτες εφτά μέρες. Να μην έχεις να πληρώσεις το νοίκι. Το φροντιστήριο του παιδιού. Το λογαριασμό της ΔΕΗ. Τους φόρους. Να διαβάζεις στο διαδίκτυο για το σπίτι κάποιου συμπολίτη σου που βγαίνει σε πλειστηριασμό. Να υπολογίζεις τα χρόνια μέχρι τη σύνταξη και μετά από κάθε μνημόνιο να σου βγαίνουν περισσότερα.
Συνηθίζεις……! Το ένα πρωινό δάσκαλος στο τμήμα σου και το επόμενο μεσημέρι στ’ ολοήμερο. Τα εναλλασσόμενα ωράρια σε ένα σχολείο που μοιάζει όλο και λιγότερο με σχολείο. Την εναλλαγή ωρών και αντικειμένων, διδασκαλίας και κενών από διάλειμμα σε διάλειμμα. Τις αλλαγές στο πρόγραμμα, ξανά και ξανά. Την κούραση, την αίσθηση της ματαιότητας και τη βεβαιότητα της αποτυχίας που αναδύεται από την παιδαγωγική του αχταρμά, από το σχολείο των κατακερματισμένων γνώσεων και δεξιοτήτων. Λίγο απ’ όλα και τελικά τίποτα.
Συνηθίζεις………! Την εναλλαγή από τμήμα σε τμήμα και από σχολείο σε σχολείο, πέντε τμήματα τη μέρα, τέσσερα σχολεία την εβδομάδα, κάτι σαν κούριερ της εκπαίδευσης.
Συνηθίζεις………! Το ολοήμερο νηπιαγωγείο να γίνεται φύλαξη, παιδοφυλακτήριο, πάρκινγκ παιδικών ψυχών. Την ιδέα πως αν αρρωστήσεις ή αν χρειαστεί να λείψεις, δεν υπάρχει καμιά/κανείς να σε αναπληρώσει.
Συνηθίζεις………! Να ακούς τον Υπουργό Παιδείας να υπόσχεται χιλιάδες διορισμούς και να ξέρεις ότι λέει ψέματα. Να μαθαίνεις ότι, ο ίδιος υπουργός, της ίδιας κυβέρνησης, προωθεί νόμο που προβλέπει μηδενικούς διορισμούς για φέτος. Και για του χρόνου. Συνηθίζεις στην ιδέα να είσαι αναπληρώτρια/
-ης για μια ζωή. Όπως οι φίλοι σου συνηθίζουν να είναι άνεργοι.
Συνηθίζεις….......! Να θεωρείς δεδομένη την κόλαση των άλλων. Αυτών που βρίσκονται στον πάτο του βαρελιού. Αυτών που εργάζονται μήνες ολόκληρους χωρίς να πληρώνονται δεκάρα τσακιστή. Αυτών που χάνουν τη δουλειά τους μετά από μια ζωή μόχθου και εργασίας.
Συνηθίζεις……...! Την τρόικα που έρχεται και φεύγει, από διαπραγμάτευση σε διαπραγμάτευση, από μνημόνιο σε μνημόνιο. Τη μονότονη συνταγή της εθνικής δημαγωγίας, το μότο «βγαίνουμε από τα δύσκολα». Το νέο success story της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αντίστοιχο με αυτό των κυβερνήσεων Σαμαρά – Βενιζέλου – Παπαδήμου και Γ. Παπανδρέου, τα πολιτικά παιχνίδια που συνοδεύουν και το επόμενο 4ο Μνημόνιο κοινωνικής λεηλασίας και περικοπών.
Κάπως έτσι λοιπόν δουλεύει η καθημερινότητα της κρίσης. Όπως όλες οι καπιταλιστικές κρίσεις άλλωστε. Κάνοντας φθηνές τις ζωές των ανθρώπων. Απαξιώνοντας την εργασία τους. Την υγεία τους και τη μόρφωση των παιδιών τους. Την ίδια τους την ύπαρξη. Στο λεξιλόγιο των οικονομολόγων αυτό λέγεται «υποτίμηση της εργασίας». Και προϋποθέτει ένα μίνιμουμ κοινωνικής ανοχής και συναίνεσης. Προϋποθέτει τη δική σου ανοχή, τη δική σου συναίνεση.
Όμως, είσαι αλήθεια έτοιμος να συναινέσεις; Σε μια ζωή φθηνή και μίζερη, στη συνεχή και βασανιστική κάθοδο προς την ισοπέδωση των αναγκών και των δικαιωμάτων σου;
Κάποτε ο σιδερένιος κλοιός θα ραγίσει
οι κόσμοι θα τρίξουν
έντρομοι οι ρήτορες θα σωπάσουν
και θ’ ακουστεί η φωνή μας
Τώρα λοιπόν, που το παρόν σου γίνεται αδιανόητο, διάλεξε εκείνο που δεν σου επιτρέπεται να διαλέξεις. Διάλεξε να μη συνηθίσεις. Διάλεξε να μη συναινέσεις. Διάλεξε ΖΩΗ! Μια ζωή αξιοβίωτη και αξιοπρεπή. Διάλεξε το μέλλον σου.
Εδώ, στης κανονικότητας την εποχή που όλα ζυγίζονται και υπολογίζονται με το καντάρι της επιβίωσης, το έμαθες πια καλά πως τη ζωή σου την αλλάζεις χωρίς δεκανίκια, χωρίς αυταπάτες, με πόνο, με αγώνα.
Διάλεξε το δρόμο της συλλογικότητας!!!!
Διάλεξε ν’ αντισταθείς!!!!
Στο μνημονιακό καθεστώς κοινωνικής λεηλασίας και επιτροπείας που έχουν επιβάλει εφτά χρόνια τώρα κυβερνήσεις, ΕΕ και ΔΝΤ. Στα μνημόνια διαρκείας που ισοπεδώνουν μισθούς, συντάξεις, ασφάλιση, περίθαλψη, υγεία, παιδεία, κοινωνικά δικαιώματα.
Στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και όλη τη συστημική αντιπολίτευση που μας καλούν να γίνουμε ξανά θυσία, για τα αιματηρά πλεονάσματα του 3,5%, για την "ανάπτυξη" των κερδών του κεφαλαίου.
Στο νέο 4ο μνημόνιο και τα αντιλαϊκά μέτρα που προβλέπει ο λογαριασμός των 3,6 δις που προβλέπει η συμφωνία της Μάλτας. Στις μειώσεις των συντάξεων κατά 1,8 δις και των μισθών των πιο χαμηλόμισθων εργαζόμενων μέσα απ’ την πρωτοφανή μείωση του αφορολόγητου. Στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και το χτύπημα των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων.
Στις νέες πολεμικές ιμπεριαλιστικές εκστρατείες των ΗΠΑ και στη συναίνεση της ελληνικής κυβέρνησης.
Στο φασισμό και τις νεοναζιστικές συμμορίες, που υπηρετώντας τις πιο ακραίες συστημικές αντιλήψεις, στοχοποιούν τους πρόσφυγες, τους μετανάστες, τις συλλογικότητες του κινήματος, κάθε ριζοσπαστική φωνή.
Στις υπουργικές αποφάσεις Φίλη για το «ενιαίο» Δημοτικό σχολείο και Νηπιαγωγείο που εμπεδώνουν μια εκπαιδευτική λειτουργία μετάδοσης κατακερματισμένων γνώσεων και δεξιοτήτων, απαξιώνοντας τον παιδαγωγικό χαρακτήρα της πρωτοβάθμιας και περικόπτοντας ταυτόχρονα χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Στα νέα σχέδια προώθησης της αξιολόγησης, με την Έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) να προωθεί τη διασφάλιση της συναίνεσης των εκπαιδευτικών και την ενεργή εμπλοκή τους στις διαδικασίες αξιολόγησης, ώστε να προωθηθούν οι μορφές αυτοαξιολόγησης και εξωτερικής αξιολόγησης «αφού έχει εμπεδωθεί κουλτούρα αξιολόγησης».
Στους μηδενικούς διορισμούς, την διαιώνιση της ελαστικής εργασίας, τα τεχνητά πλεονάσματα προσωπικού, τη δραστική περικοπή των μεταθέσεων, τις υποχρεωτικές μετακινήσεις, τις συμπτύξεις τμημάτων, τη στυγνή εφαρμογή του μνημονιακού κόφτη στην εκπαίδευση.
Στην υποβάθμιση της ειδικής αγωγής, στις τροπολογίες που προωθούν το προσοντολόγιο ως διαδικασία πρόσληψης.
Στα σχέδια κυβέρνησης – ΟΟΣΑ – ΣΕΒ για αποκέντρωση και αυτονομία των σχολικών μονάδων, που θα λειτουργούν ως επιχειρήσεις, σχολεία-επιχειρήσεις, «αυτόνομα», σε ανταγωνιστική μεταξύ τους βάση, σε άγρα των μαθητών-πελατών, σχολεία που υπόκεινται σε τυποποιημένους ποσοτικούς δείκτες αξιολόγησης και εξαρτώνται από τις χορηγίες της «επιχειρηματικής φιλανθρωπίας» και την κατ’ επιλογήν χρηματοδότησης από την τοπική αυτοδιοίκηση.
Η εμπειρία μας από τους αγώνες των τελευταίων ετών δείχνει δύο πράγματα:
- Ότι η παθητική αναμονή των κεντρικών πολιτικών εξελίξεων, η λογική ότι ένας πολιτικός φορέας θα μας λύσει το πρόβλημα ενώ εμείς θα παρακολουθούμε απαθείς, καταντά πλέον μια επικίνδυνη αυταπάτη, ειδικά όταν όπως αποδεικνύεται ολόκληρο το πολιτικό σύστημα υπηρετεί τη μνημονιακή βαρβαρότητα ή στην καλύτερη περίπτωση, αρκείται στην ανέξοδη, εκ του ασφαλούς καταγγελία της.
- Ότι ο επίσημος, κατεστημένος κομματικός συνδικαλισμός σε όλες τις εκδοχές του, από τη ΔΑΚΕ, την ΔΗ.ΣΥ (ΠΑΣΚ) και την Ε.Ρ.Α. ως το ΠΑΜΕ, αρκείται να οργανώνει αποκλειστικά και μόνο απεργίες και κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας, αρνούμενος ακόμα και να σκεφτεί καν αγωνιστικές μορφές ρήξης, σύγκρουσης και νικηφόρας πορείας για το κίνημα.
αυταπάτες τέλος, ώρα για οργάνωση………
…………να μιλήσουμε φωναχτά στη μοίρα μας!!!
Η απάντηση σε αυτή την επίθεση που δεχόμαστε, θα κρίνει το μέλλον μας. Τα κρίσιμα σημεία που συνιστούν μια αποτελεσματική απάντηση κατά τη γνώμη μας είναι:
- Η συγκρότηση ενός πλατιού κοινωνικού πολιτικού μετώπου ρήξης, ανατροπής και σύγκρουσης με την Ε.Ε., το Δ.Ν.Τ. και κάθε πολιτικό διαχειριστή αυτής της πολιτικής. Σ’ αυτό το μέτωπο έχουν θέση όλες οι δυνάμεις και αγωνιστές που συμφωνούν σ’ ένα ελάχιστο δυνατό πρόγραμμα ρήξης που θα υπηρετεί τα συμφέροντα της εργαζόμενης πλειοψηφίας. Οι δυνάμεις που αρνούνται αυτό το μέτωπο, αρνούνται στην πραγματικότητα ν’ αναλάβουν τις ιστορικές ευθύνες τους. Ένα τέτοιο μέτωπο μπορεί να επιβληθεί μόνο από τη βάση των εργαζομένων.
- Η δημιουργία μεγάλων κινηματικών και αγωνιστικών γεγονότων που θα υπερβαίνουν το πλαίσιο της διαμαρτυρίας, θα έρχονται σε ρήξη με το μνημονιακό καθεστώς, θα είναι κοινωνικά αποτελεσματικά και πολιτικά επικίνδυνα, θα συνδυάζουν παραδοσιακές μορφές πάλης και θα διαμορφώνουν μια εξεγερσιακή κατάσταση.
Οι Γενικές Συνελεύσεις που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο σ’ όλους τους Συλλόγους για την εκλογή αντιπροσώπων για την 86η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ, αποτελούν μια ευκαιρία για την ανασυγκρότηση του κινήματος. Οι αποφάσεις που θα πάρουν και οι συσχετισμοί που θα διαμορφώσουν θα κρίνουν τον προσανατολισμό του εκπαιδευτικού κινήματος την επόμενη περίοδο.
Απαραίτητη προϋπόθεση η ισχυροποίηση των Συλλόγων μας (πρωτοβάθμιων σωματείων) και του ανεξάρτητου ριζοσπαστικού ρεύματος σε επίπεδο συσχετισμών στο Δ. Σ. της Δ.ΟΕ. και η υπεράσπιση της ανεξάρτητης, αγωνιστικής, ταξικής φυσιογνωμίας τους. Στην περίπτωση του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου, αφορά στην ενίσχυση του ανεξάρτητου ρεύματος της ΔΙΕΞΟΔΟΥ στις εκλογικές του διαδικασίες (τους συσχετισμούς στα Δ.Σ. των πρωτοβάθμιων σωματείων αλλά και της ΔΟΕ), τη μαζικοποίηση των Γενικών Συνελεύσεων και των συλλογικών διαδικασιών ενάντια στις λογικές της ανάθεσης.
Το ανεξάρτητο αγωνιστικό δυναμικό έδωσε σκληρές μάχες τα προηγούμενα χρόνια, ενάντια στις αντιλαϊκές – μνημονιακές πολιτικές, τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, την αξιολόγηση. Τώρα οφείλουμε να αγωνιστούμε ενάντια στην επιβολή των νεοφιλελεύθερων πολιτικών, που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ μας τις παρουσιάζει ως μονόδρομο αλλά και στην παλινόρθωση των δυνάμεων του συναινετικού – γραφειοκρατικού συνδικαλισμού (ΔΑΚΕ – ΔΗ.ΣΥ(ΠΑΣΚ) – Ε.Ρ.Α).
Με τους αγώνες μας χτίζουμε το εκπαιδευτικό κίνημα για το σχολείο της ισότητας και της ελευθερίας, ενάντια στο σχολείο του φόβου για:
- Δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλους.
- Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 15% του Γ.Κ.Π. ή στο 5% του Α.Ε.Π. Κατάργηση ολόκληρου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης – χειραγώγησης με ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών.
- Ο Σύλλογος Διδασκόντων κυρίαρχο όργανο στη διοίκηση του σχολείου και τη σχολική ζωή – εκδημοκρατισμός του θεσμικού πλαισίου – άμεση και ολοκληρωτική εκλογή των Δ/ντών των σχολείων από τους συλλόγους διδασκόντων – αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και του ρόλου του Δ/ντή Σχολικής μονάδας.
- Ενιαίος μισθός για όλους τους εκπαιδευτικούς, ανεξάρτητα από τη θέση τους στη διοίκηση.
- Προσλήψεις - διορισμοί μόνιμων συναδέλφων για την κάλυψη όλων των πάγιων αναγκών με βάση το έτος λήψης πτυχίου και αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας τους ως αναπληρωτών.
- Αναγνώριση των πρόσθετων αναγκών όσων μαθητών αντιμετωπίζουν προβλήματα σχολικής αποτυχίας – όλα τα παιδιά μπορούν να μορφωθούν. Άμεση στελέχωση των ενισχυτικών δομών (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, τάξεις υποδοχής, ενισχυτική διδασκαλία).
- Αναβάθμιση των εκπαιδευτικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών που παρέχονται στους μαθητές με ειδικές ανάγκες.
- Αποφασιστική στήριξη των παιδιών που αντιμετωπίζουν προβλήματα φτώχειας.
- Επανασχεδιασμός των αναλυτικών προγραμμάτων και των διδακτικών εγχειριδίων με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών της πράξης.
- Δίχρονη προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά.
- Επαναλειτουργία των διδασκαλείων, αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών τους και δυνατότητα μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης για όλες τις ειδικότητες των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
- Σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες που έχουν μεταταχθεί από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπ/ση.
- Εξίσωση ωραρίου των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης με αυτό των εκπ/κών της Δευτεροβάθμιας.
- Άμεση απόσυρση της Υπουργικής απόφασης και όλων των εγκυκλίων και τροπολογιών για τα νηπιαγωγεία, την ειδική αγωγή, την κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας.
- Κατάργηση του Ν. 3848/210.
- Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα.
- Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος σχολείου και νηπιαγωγείου.
- Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο - Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.
- Λέμε όχι στο μνημονιακό σχολείο είτε με την παλιά είτε με τη νέα του μορφή (κατάργηση των υπουργικών αποφάσεων Φίλη για το Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο). Όχι στο φθηνό και ευέλικτο σχολείο της αγοράς, του κατακερματισμού της γνώσης και των αντικειμένων, των ταξικών φραγμών.
- Αγωνιζόμαστε για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και ενιαίο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό δωδεκάχρονο σχολείο. Με στόχο τη βαθιά και ολοκληρωμένη γνώση, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης κόντρα στις δεξιότητες και τον κατακερματισμό της γνώσης. Με δυνατότητα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, συνεργατικής διδασκαλίας και συνδιδασκαλίας, με αντισταθμιστική εκπαίδευση (ενισχυτική διδασκαλία, Τάξεις υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη). Με τη λειτουργία δημιουργικών δραστηριοτήτων (χορωδία, αθλητικά, εικαστικά, θεατρική ομάδα, εργαστήριο πληροφορικής κ.ά.) ώστε να καλύπτονται ολόπλευρα οι ανάγκες των μαθητών και όλοι οι εκπαιδευτικοί να μείνουν στο σχολείο, να αποκτούν ουσιαστική σχέση με αυτό και με τους μαθητές του.
- Διαγραφή του ληστρικού – τοκογλυφικού χρέους τώρα – Κατάργηση των μνημονίων και της Λιτότητας – Καμιά θυσία για το ευρώ (Έξοδος από την ευρωζώνη και την Ε. Ε.)
- ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΩΡΑ!!!!
ΟΛΟΙ – ΟΛΕΣ
ΣΤΗΝ ΤΑΚΤΙΚΗ Γ. Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ
ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 31 – 5 – 2017
στο 3ο & 11ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου (Φλοίας 33 & Μεσογείων – Μαρούσι)
Στις ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ για την 86η Γ. Σ. της
Δ. Ο. Ε. ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ – ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ
ΨΗΦΙΣΤΕ – ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΗ ΔΙΕΞΟΔΟ
για Ταξικό Συνδικάτο στην υπηρεσία των μελών του –
για μια ομοσπονδία αγωνιστική και μαχητική
ΣΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ
Ατζέμης Αργύρης Δάσκαλος 5ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου
Βαγενά Αλεξάνδρα Δασκάλα 8ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου
Διαμάντη Εύα (αναπλ.) Θεατρικής Αγωγής 1ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου
Ηλιάκης Γιάννης Εικαστικών 8ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου
Ιωσηφίδου Άννα Φυσ. Αγωγής 1ο Δημ. Σχ. Πεύκης
Καββαδία Φωτεινή Δασκάλα 3ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου
Κοκκινομηλιώτης Γιώργος Δάσκαλος 8ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου
Κουκουβίνου Βάση Δασκάλα 5ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου
Μοναστήρας Κώστας Δάσκαλος 2ο Δημ. Σχ. Κηφισιάς
Οικονόμου Βασίλης Δάσκαλος 1ο Ειδ. Δ.Σχ. Αμαρουσίου (Σικιαρίδειο)
Παπαγεωργίου Γιάννης Δάσκαλος 4ο Δημ. Σχ. Κηφισιάς
Πολυχρονιάδης Δημήτρης Δάσκαλος 1ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου
Σιούτογλου Έφη Εικαστικών 3ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου
Σταμούλου Παναγιώτα Δασκάλα 1ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου
Συνοδινού Σοφία Μουσικής 3ο Δημ. Σχ. Μελισσίων
Τολιάκης Βασίλης Δάσκαλος 3ο Δημ. Σχ. Μελισσίων
Τσισμαλίδου Ιωάννα Δασκάλα 15ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου
Χανιώτη Έλενα Δασκάλα 5ο Δημ. Σχ. Κηφισιάς
Χαψής Χρήστος Δάσκαλος 1ο Δημ. Σχ. Μελισσίων
Χριστόπουλος Βασίλης (αναπλ.) Θεατρ. Αγωγής 8ο Δ.Σχ.Αμαρουσίου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη