Thumbnail
Α ΕΛΜΕ Κορινθίας

Λαμβάνοντας υπόψη τις τοποθετήσεις αρκετών συναδέλφων στην έκτακτη γενική συνέλευση του κλάδου, που πραγματοποιήθηκε στις 15-2-2017 σχετικά με την εγκύκλιο του Υπουργείου για τη θεματική εβδομάδα και ενόψει της Γενικής Συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ που θα πραγματοποιηθεί στις 18-2-2017 και στην οποία θα προτείνουμε την άμεση απόσυρση της παραπάνω εγκυκλίου και την πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη από την ΟΛΜΕ για τους συναδέλφους και τους συλλόγους των καθηγητών που δε θα υλοποιήσουν τη συγκεκριμένη εγκύκλιο, προτείνουμε το παρακάτω σχέδιο απόφασης, το οποίο κάθε σύλλογος μπορεί να το εμπλουτίσει με βάση τα δικά του δεδομένα.

 Δείτε παρακάτω το προτεινόμενο σχέδιο απόφασης.

ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Ο Σύλλογος διδασκόντων του ………………………….. κατά τη συνεδρίασή του συζήτησε την εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας για την θεματική εβδομάδα. Κατά τη συζήτηση διατυπώθηκαν προβληματισμοί και ενστάσεις.

Οι ενότητες που καλύπτει η θεματική εβδομάδα, είναι αντικείμενο μαθημάτων που διδάσκονται στο σχολείο (οικιακή οικονομία, βιολογία, γλώσσα – κοινωνική και πολιτική αγωγή), οι ώρες μάλιστα των οποίων μειώθηκαν πρόσφατα από το υπουργείο. Ακόμη, η θεματολογία αυτή εντασσόταν και στο μάθημα των Βιωματικών Δράσεων, το οποίο επίσης καταργήθηκε από το υπουργείο. Συνεπώς, έχουμε αντικατάσταση διδακτικών ωρών εκπαιδευτικών, από μια παράλληλη δραστηριότητα, η οποία μάλιστα επιβαρύνεται από μια αχρείαστη γραφειοκρατική δουλειά.

 Τα θέματα αυτά, ως σοβαρότατα για την εφηβική ηλικία, αντιμετωπίζονταν μέχρι τώρα από τα διδασκόμενα αντικείμενα, τα οποία έχουν μία συνέχεια και εσωτερική λογική. Η προτεινόμενη “θεματική εβδομάδα” αποκόπτει τα ζητήματα αυτά από τη βασική και συγκροτημένη διδασκαλία, αντικαθιστά το αντικείμενο με το θέμα κι ακόμη χειρότερα, με το “πρόγραμμα”. Οι μαθητές/ριες θα «βομβαρδίζονται» στη διάρκεια της εβδομάδας αυτής με σκόρπιες πληροφορίες χωρίς την απαραίτητη συζήτηση, ανατροφοδότηση και τελικά αφομοίωση, που επιτυγχάνεται μόνο μέσα από την συνεχή, συστηματική, ενσωματωμένη στη σχολική ζωή διδασκαλία και δραστηριότητα.

Στο πνεύμα των παραπάνω, είναι προβληματικό ότι οι δράσεις της “θεματικής εβδομάδας” υλοποιούνται από εκπαιδευτικούς που το γνωστικό τους αντικείμενο δεν έχει απαραίτητα σχέση με την προτεινόμενη θεματολογία. Αυτό με τη σειρά του οδηγεί στην καταφυγή στο προτεινόμενο από το ΙΕΠ υλικό, που προέρχεται και από επιχειρήσεις και ΜΚΟ, γεγονός που δεν είναι μόνο προβληματικό από επιστημονικής άποψης, αλλά προκαλεί και σκέψεις για το ίδιο το μέλλον του χαρακτήρα του Δημόσιου Σχολείου.

Εξαιρετικά ανησυχητική είναι η παράμετρος της αξιολόγησης, η οποία δεν αφορά στην κριτική αποτίμηση των δράσεων, αλλά στο πώς υλοποιήθηκε το πρόγραμμα από το κάθε σχολείο. Η λογική του προγράμματος κινείται στη γραμμή της επανόδου της κακόφημης “αξιολόγησης” που ο κόσμος της εκπαίδευσης απέρριψε με συντριπτικά επιχειρήματα και αγώνες.

Τέλος, στο καθαρά πρακτικό μέρος, η αναπροσαρμογή του σχολικού προγράμματος, και μάλιστα με ανακοίνωση στο μέσο της χρονιάς, ανατρέπει τον προγραμματισμό του σχολείου και του κάθε εκπαιδευτικού ξεχωριστά.

Λαμβάνοντας υπόψη του όλα τα παραπάνω ο Σύλλογος Διδασκόντων του ………………………………………… αποφάσισε να συνεχίσει την εκπαιδευτική διαδικασία, σύμφωνα με το πρόγραμμά του, με την αυτονόητη για εκπαιδευτικούς ευαισθησία, εντάσσοντας, άρα, όπου και όταν αυτό είναι εφικτό, στοιχεία της προτεινόμενης θεματολογίας στα αντίστοιχα μαθήματα.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παύλος Φύσσας
Παύλος Φύσσας: 12 χρόνια από τη δολοφονία – Οι μαθητές μετατρέπουν τα σχολεία σε κύτταρα αντιφασιστικής μνήμης
Μαθητικές δράσεις στα σχολεία για να τιμηθεί η μνήμη του Παύλου Φύσσα και να σταλεί μήνυμα κατά του φασισμού
Παύλος Φύσσας: 12 χρόνια από τη δολοφονία – Οι μαθητές μετατρέπουν τα σχολεία σε κύτταρα αντιφασιστικής μνήμης
Γιώργος Χ. Σωτηρέλης
Ιδιωτικά και κερδοσκοπικά (μη) Πανεπιστήμια: Οι θλιβερές επιπτώσεις μιας διάτρητης δικαστικής απόφασης
Το τελευταίο διάστημα υπήρξαν ορισμένες νομικοπολιτικές εξελίξεις, οι οποίες ξανάφεραν στο προσκήνιο μία υπόθεση που όχι μόνον αποτέλεσε  κόλαφο για...
Ιδιωτικά και κερδοσκοπικά (μη) Πανεπιστήμια: Οι θλιβερές επιπτώσεις μιας διάτρητης δικαστικής απόφασης
Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών
Υπουργείο Παιδείας: Κάλεσμα στα σχολεία για τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών
Προσκαλούνται και εφέτος οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/-τριες των σχολείων της χώρας να συμμετάσχουν στον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας...
Υπουργείο Παιδείας: Κάλεσμα στα σχολεία για τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών
Καρδιά
Καρδιολόγος προειδοποιεί: Αυτές είναι οι εξετάσεις που αποκαλύπτουν αν έχετε φραγμένες αρτηρίες
Καρδιολόγος εξηγεί ποιες τέσσερις εξετάσεις μπορούν να εντοπίσουν το πρόβλημα εγκαίρως, προλαμβάνοντας σοβαρές επιπλοκές όπως έμφραγμα ή εγκεφαλικό.
Καρδιολόγος προειδοποιεί: Αυτές είναι οι εξετάσεις που αποκαλύπτουν αν έχετε φραγμένες αρτηρίες