Thumbnail
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Το Υπουργείο Παιδείας στο νομοσχέδιο σκούπα, που εισήγαγε στη Βουλή με τη μορφή του κατεπείγοντος, περνά μία εξαιρετικά αρνητική ρύθμιση για τη συγκρότηση τμημάτων με μαθητές με αναπηρία ή /και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.  Συγκεκριμένα, καταργεί τη διάταξη (4186/13 αρ.28 παρ.15) σύμφωνα με την οποία για κάθε μαθητή επιτρέπεται η μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών του τμήματος  κατά 3.

      Με το άρθρο 10 της νέας νομοθετικής ρύθμισης γίνεται σχεδόν αδύνατη η ανάπτυξη των τμημάτων, εφόσον   προβλέπει πως ένα τμήμα με 27 μαθητές θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 2 μαθητές με αναπηρίες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και, αν πρόκειται για μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία κλπ, θα πρέπει να έχει 5 μαθητές. Πρόσθετη προϋπόθεση για τη συγκρότηση αυτών των τμημάτων είναι η έγκρισή τους από τον Περιφερειακό Δ/ντη Εκπαίδευσης.

     Στα πλαίσια της δημοσιονομικής προσαρμογής και της μείωσης των προσλήψεων θυσιάζονται για άλλη μία φορά τα  μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία ή /και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι διατάξεις αυτές αποτελούν νέο  «κόφτη» στην εκπαίδευση, στοχεύουν σε νέες συγχωνεύσεις όσων τμημάτων δεν εμπίπτουν στις προωθούμενες διατάξεις σε βάρος της εκπαίδευσης των παιδιών, που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη να υποστηριχθούν σε ένα δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και το δικαιούνται αυτό. Είναι φανερό πως αυτοί οι μαθητές εγκαταλείπονται στη τύχη τους, αφού είναι αδύνατον να τύχουν της απαραίτητης προσοχής που απαιτείται από το δάσκαλο ή τον καθηγητή σε τμήματα των 25 και 27 μαθητών αντίστοιχα. Είναι φανερή η κυνική αντιμετώπιση του κράτους σε αυτούς τους μαθητές όταν στις κατευθύνσεις και τις Ο.Π. θα στοιβάζονται σε  υπερπλήρη τμήματα… Να μας πουν από το Υπουργείο με τους 4 μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και τον 1 μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε ένα τμήμα πώς, για πόσο χρόνο, από ποιον και πού θα διαξάγεται η προφορική  εξέταση και μάλιστα η θεσμοθετημένου τύπου εξέταση (τετραμηνιαία) αυτών των μαθητών, όταν οι καθηγητές άγονται και φέρονται στις σχολικές μονάδες για συμπλήρωση ωραρίου;;;

 Ακόμη, η ρύθμιση του τρόπου εισαγωγής του ιδιώτη βοηθού και νοσηλευτή στο σχολείο, σε συνέχεια του ν 4286/2013 του κ. Αρβανιτόπουλου, συνεχίζει το απαράδεκτο καθεστώς της εισόδου ιδιωτών μέσα στο δημόσιο σχολείο με «μαύρη εργασία» για να καλύψουν τις επείγουσες ανάγκες των  συγκεκριμένων μαθητών  και βάζει σε αμφισβήτηση την εργασία των αναπληρωτών νοσηλευτών, του ειδικού βοηθητικού προσωπικού κλπ. Η ρύθμιση ανοίγει ευθέως το δρόμο ιδιωτικοποίησης κομματιών  του δημόσιου σχολείου, αφού επείγουσες ανάγκες των μαθητών θα καλυφτούν από ιδιώτες.

 Οι αλλαγές αυτές έρχονται  λίγες μέρες μετά την απόφαση του Υπουργείου Υγείας για παραπέρα μείωση των θεραπειών των μαθητών (μείωση 45% σε σχέση με πέρσι). Οι οικογένειες των μαθητών με αναπηρία  θα αναγκαστούν να βάλουν ακόμα βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για τις θεραπείες  και την εκπαίδευση των παιδιών τους. Οι ρυθμίσεις αυτές σε συνδυασμό με τα τεράστια κενά στην παράλληλη στήριξη και την μετακίνηση των αναπληρωτών της Π.Σ. σε 2 και 3 σχολεία, στην πράξη θα μειώσουν τις ώρες του εξατομικευμένου προγράμματος που έχουν ανάγκη οι μαθητές. Το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί την πολιτική της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που δηλώνει ότι οι μαθησιακές δυσκολίες δεν απαιτούν ειδική εκπαίδευση και για το λόγο αυτό η εκπαιδευτική ευθύνη μεταφέρεται στον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ, την ΟΛΜΕ, τους συλλόγους δασκάλων και τους γονείς να απαιτήσουν την απόσυρση της αντιεκπαιδευτικής ρύθμισης.

        ΜΟΝΙΜΟΙ μαζικοί ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ και άλλων ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ.

  • ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ σε σταθερές ΔΟΜΕΣ ΣΜΕΑΕ/Τ.Ε. και ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ.
  • 20 μαθητές το ανώτερο στα τμήματα με μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

.Ίδρυση σταθερών δημόσιων  δομών ειδικής εκπαίδευσης.                                                                                   

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PAIDEIAS
Υπουργείο Παιδείας: Σε απευθείας μετάδοση η κλήρωση για τα Πειραματικά Σχολεία του 2025-2026
Απευθείας μετάδοση της κλήρωσης για την εισαγωγή μαθητών και μαθητριών σε Πειραματικά Σχολεία για το 2025-2026
Υπουργείο Παιδείας: Σε απευθείας μετάδοση η κλήρωση για τα Πειραματικά Σχολεία του 2025-2026
aselgeia_7.jpg
Ένοχος κρίθηκε καθηγητής για ασέλγεια σε ανήλικες μαθήτριές του – Συγκλονίζει ένα από τα θύματά του
Καταδίκη καθηγητή για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας ανηλίκων στους Παξούς – Η φωνή των θυμάτων σπάει τη σιωπή
Ένοχος κρίθηκε καθηγητής για ασέλγεια σε ανήλικες μαθήτριές του – Συγκλονίζει ένα από τα θύματά του
καρυα
Έλληνες σκλάβοι των ναζί στο κάτεργο θανάτου της Καρυάς - Στο φως ντοκουμέντα για το κολαστήριο των Γερμανών

Ήταν ένα τυχαίο εύρημα σε παλαιοπωλείο που άνοιξε τον δρόμο για μία συγκλονιστική έρευνα. Ο Ανδρέας Ασσαέλ, παθιασμένος με την...

Έλληνες σκλάβοι των ναζί στο κάτεργο θανάτου της Καρυάς - Στο φως ντοκουμέντα για το κολαστήριο των Γερμανών
audi_0.jpg
Ανακαλούνται μοντέλα Audi και Volkswagen από την ελληνική αγορά για λόγους ασφαλείας
Προβλήματα στο λογισμικό φρένων και σε αερόσακους οδηγούν σε προληπτικές ανακλήσεις εκατοντάδων οχημάτων
Ανακαλούνται μοντέλα Audi και Volkswagen από την ελληνική αγορά για λόγους ασφαλείας