Thumbnail
ΠΕΚΑΔΕ

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε.) εκφράζει τον έντονο προβληματισμό των εκπαιδευτικών ΠΕ06 Αγγλικής αναφορικά με τις σοβαρές αρνητικές συνέπειες της εφαρμογής της με αρ. πρωτ. 135800/Δ2/23-8-2016 Υ.Α. (ΦΕΚ 2732/τ.Β’/31-8-2016) με θέμα «Διδασκαλία Αγγλικής Γλώσσας κατά επίπεδα γνώσεων στο Γυμνάσιο» όπως διευρύνθηκε με το με αρ. πρωτ. 152928/Δ2/19-09-2016 έγγραφο του ΥΠΠΕΘ ώστε να ισχύει και για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Η κατεπείγουσα εφαρμογή της καθολικής κατάργησης των επιπέδων διδασκαλίας σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου με με μοναδικό κριτήριο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού δυναμικού για κάλυψη διδακτικών αναγκών, επιφέρει σειρά διοικητικών και λειτουργικών παρενεργειών, θέτει σε κίνδυνο την κατοχύρωση οργανικότητας θέσεων και ακυρώνει τα οφέλη της διδακτικής κατά επίπεδα γλωσσομάθειας.   

O θεσμός της διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας κατά επίπεδα γνώσεων, που καθιερώθηκε με τη με αρ. πρωτ. Γ2/4230/12-07-1996 εγκύκλιο του ΥΠ.Ε.Π.Θ., υιοθετήθηκε ως ο πλέον ορθός τρόπος διαχείρισης των αντικειμενικών ανισοτήτων που προέκυπταν λόγω ανομοιογένειας γνώσεων των μαθητών/-τριών ως αποτέλεσμα της διδασκαλίας της Αγγλικής από 4-θέσια δημοτικά σχολεία και πάνω. Ως εκ τούτου, στο πλαίσιο μιας ισότιμα κατανεμημένης διδακτικής πρακτικής στο Γυμνάσιο, εφαρμοζόταν στην Α’ τάξη κατατακτήρια δοκιμασία και εισαγωγή των μαθητών/-τριών σε επίπεδα γλωσσομάθειας που καθιστούσε ομαλή την ένταξη τους στα απαιτούμενα επίπεδα γλωσσομάθειας για την κατάκτηση γνώσεων και δεξιότητων σε αντιστοιχία με την πρότερη γνώση τους.
Η Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε. αναγνωρίζει ότι, με τη με αρ. πρωτ. Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016 Υ.Α. του ΥΠΠΕΘ που καθορίζει ένα Ενιαίου τύπου Δημοτικό Σχολείο, αίρεται σταδιακά η γνωσιακή ανομοιογένεια καθιστώντας εν ευθέτω χρόνω απαραίτητη την αναδιαμόρφωση της επιπεδοποίησης με γνώμονα το κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς για τις ξένες γλώσσες του Συμβουλίου της Ευρώπης. Εντούτοις, γίνεται αντιληπτό ότι μια τέτοια αναδιαμόρφωση των επιπέδων οφείλει να συντελεστεί σε σχετικό χρονικό διάστημα κι όχι να εφαρμοστεί  άμεσα, όπως προβλέπει η με  αρ, πρωτ. 135800/Δ2/23-8-2016 Υ.Α. Επιπλέον, προβληματικό και χωρίς παιδαγωγική τεκμηρίωση κρίνουμε το με αρ. πρωτ.  152928/Δ2/19-09-2016 έγγραφο που αυθαίρετα επεκτείνει το άμεσα επιβεβλημένο μέτρο στις Β’ και Γ’ Γυμνασίου, όπου τα τμήματα λειτουργούν ήδη ομαλά με το καθεστώς των επιπέδων. Ως προς αυτή την βεβιασμένη άρση επιπέδων παρατηρούνται τα εξής:

  • Η με ημερ. 12/07/1996 εγκύκλιος προέβλεπε την οριζόντια επιπεδοποίηση χωρίς μεταβολή του αριθμού των υπαρχόντων τμημάτων και άρα χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο. Στην περίπτωση δε ύπαρξης μονού τμήματος, επέτρεπε το χωρισμό μόνο σε συνδυασμό με άλλο μάθημα του ωρολογίου προγράμματος κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Συλλόγου Διδασκόντων, ενώ με την με ημερ. 8-9-2014 εγκύκλιο το μονό τμήμα χωριζόταν με απόφαση Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης. 
  • Με την πρόσφατη Υ.Α. για το 2016-17, καταργείται πλήρως η δυνατότητα ύπαρξης επιπέδων σε σχολεία με μονό αριθμό τμημάτων. Ως αποτέλεσμα, οι μεν μαθητές/-τριες Γυμνασίου με ζυγό αριθμό τμημάτων ενδέχεται να διδάσκονται ανά επίπεδο γλωσσομάθειας, ενώ οι μαθητές/-τριες μονών τμημάτων να διδάσκονται με κριτήριο την μεγαλύτερη ομοιογένεια. Κατά συνέπεια, οι μαθητές υψηλότερου γνωστικού επιπέδου δε θα βελτιώνονται περαιτέρω, ενώ οι μαθητές χαμηλότερου γνωστικού επιπέδου δε θα κατακτούν το αμέσως επόμενο επίπεδο γλωσσομάθειας. Στην περίπτωση αυτή καλλιεργείται σε γονείς και μαθητές/-τριες η αντίληψη της άνισης μεταχείρισης και διάκρισης από σχολείο σε σχολείο. Συνολικά, δημιουργούνται μεγάλα προβλήματα στην κατάκτηση του προβλεπόμενου επιπέδου γλωσσομάθειας βάσει του Νέου Προγράμματος Σπουδών (ΕΠΣ-ΞΓ).
  • Η αναδρομική ισχύς της Υ.Α. για τη Β’ και Γ’ τάξη σε σχολεία με μονά τμήματα ακυρώνει στην πράξη την παιδαγωγική και διδακτική πρακτική στην οποία έχουν προσαρμοστεί με βάσει τις ανάγκες και δυνατότητές τους οι μαθητές/-τριες οι οποίοι επί ένα ή δύο έτη αντιστοίχως ακολουθούν συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών, με συγκεκριμένη ύλη και βιβλία.
  • Σε επίπεδο κατανομής εκπαιδευτικού δυναμικού, ο μη διαχωρισμός μονών τμημάτων ανά επίπεδα οδηγεί σε ουσιαστικό κίνδυνο απώλειας οργανικής θέσης των εκπαιδευτικών ΠΕ06 Αγγλικής με την μείωση 4-6 διδακτικών ωρών ανά σχολική μονάδα.
  • Περαιτέρω, καθίσταται αναγκαία η μετακίνηση εκπαιδευτικών σε τουλάχιστον δύο με τρία σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου, γεγονός που απορρυθμίζει την εκάστοτε σχολική μονάδα και δυσχεραίνει το έργο των εκπαιδευτικών.

Τέλος, η Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε. αντιπροτείνει:

  1. Την ανάκληση της Υ.Α. και της επέκτασής της στη Β’ και Γ’ Γυμνασίου έως ότου τα υπάρχοντα επίπεδα γνώσεων αντικατασταθούν στην πράξη με τα επίπεδα γλωσσομάθειας της εξάβαθμης κλίμακας για την υποχρεωτική εκπαίδευση, όπως προβλέπονται και έχουν θεσπιστεί με τη με αρ. 141417/Δ2 απόφαση (ΦΕΚ 2871/9-9-2016) για το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις ξένες γλώσσες (ΕΠΣ-ΞΓ).
  2. Την  ενίσχυση της ξενόγλωσσης διδασκαλίας με τμήματα εντός και πέραν του ωρολογίου προγράμματος στα σχολεία, εν όψει της προαναγγελθείσας διασύνδεσης του ΚΠγ με τη δημόσια εκπαίδευση που θα λειτουργήσει ως κοινωνικό μέτρο ενάντια στην οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών για την εκμάθηση ξένων γλωσσών.

Σε συνέχεια των ως άνω, θεωρούμε επιβεβλημένη την ανάκληση της με αρ. πρωτ. 135800/Δ2/23-8-2016 Υ.Α. και του με αρ. πρωτ. 152928/Δ2/19-09-2016 συνοδευτικού εγγράφου.

Με Εκτίμηση

  Για το  Δ.Σ. της Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε.

        Ο Πρόεδρος                                 Η Γεν. Γραμματέας   

 Δημήτριος Παπαδάκης                                   Αγγελική Πολίτη

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Πολύ σημαντική ανακοίνωση της Πειραιώς για όλους τους χρήστες- Τι πρέπει να κάνετε

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Στρατιωτικές σχολές
Στρατιωτικές και Αστυνομικές σχολές: Ανοικτές οι προθεσμίες για υποψήφιους Έλληνες του εξωτερικού
Ξεκινά η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για τις Προκαταρκτικές Εξετάσεις του ακαδημαϊκού έτους 2025–2026 – Αναλυτικές οδηγίες και ημερομηνίες υποβολής
Στρατιωτικές και Αστυνομικές σχολές: Ανοικτές οι προθεσμίες για υποψήφιους Έλληνες του εξωτερικού
iep
ΙΕΠ: Στοχασμός και τεχνητή νοημοσύνη - Το σχολείο του αύριο ξεκινά σήμερα
Το “The Lyceum Project 2025” ανοίγει διάλογο για την εκπαίδευση στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης – Παρασκευή 20 Ιουνίου στο Ωδείο Αθηνών
ΙΕΠ: Στοχασμός και τεχνητή νοημοσύνη - Το σχολείο του αύριο ξεκινά σήμερα
ftiakste-laxanokipo-sto-mpalkoni-sas-03.jpg
Καταγγελία εκπαιδευτικών: Λαχανόκηποι πολυτελείας στα σχολεία της... ένδειας
Έντονες αντιδράσεις για το πρόγραμμα δημιουργίας σχολικών λαχανόκηπων εν μέσω οικονομικής ασφυξίας στα σχολεία
Καταγγελία εκπαιδευτικών: Λαχανόκηποι πολυτελείας στα σχολεία της... ένδειας