Άλλη μια σχολική χρονιά άρχισε σήμερα με σημαντικές ελλείψεις στα σχολεία, παρά τις διακηρύξεις και τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης για δήθεν κανονική λειτουργία των σχολείων από την πρώτη ημέρα του αγιασμού.
Παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης να εξαφανίσει τα χιλιάδες κενά με τα οποία τέλειωσε η προηγούμενη σχολική χρονιά με υπουργικές αποφάσεις και τροποποιήσεις που θίγουν τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά σχολεία, τα γυμνάσια, τα λύκεια, τα ΕΠΑΛ και την Ειδική Αγωγή, μέτρα που οδήγησαν στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και υποβαθμίσουν τη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, (ένα από τα χιλιάδες παραδείγματα είναι η περίπτωση συναδέλφου μας νηπιαγωγού, που μετά από 13 χρόνια εργασίας ως αναπληρώτριας, τα 2 τελευταία σε νηπιαγωγείο του νησιού μας, φέτος δεν διορίστηκε πουθενά και παρέμεινε άνεργη με παιδί που σπουδάζει), τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία του νησιού μας άνοιξαν με κενά που οδηγούν σε χαμένες διδακτικές ώρες για τους μαθητές.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας ζητά επιπλέον δάσκαλο για να καλυφθεί το κενό του Ε1 τμήματος.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου Μούδρου ζητά χωρισμό της Β΄τάξης σε 2 τμήματα (έχει 24 μαθητές με 2 εξ αυτών με διαγνωσμένες από το ΚΕΔΔΥ μαθησιακές δυσκολίες) και επομένως και επιπλέον δάσκαλο.
Τα περισσότερα Δημοτικά Σχολεία του νησιού μας μένουν ακάλυπτα από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (Φυσικής Αγωγής, Αγγλικών, 2ης ξένης Γλώσσας (Γαλλικά, Γερμανικά), Μουσικής, Πληροφορικής, Καλλιτεχνικών, Θεατρικής Αγωγής).
Οι ελλείψεις αυτές επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία τόσο των πρωινών τμημάτων των σχολείων, όσο και τα Ολοήμερα Τμήματα, από τα οποία η κυβέρνηση φρόντισε να εξαφανίσει τον υπεύθυνο δάσκαλο και να μοιράσει τις ώρες στους υπάρχοντες δασκάλους των πρωινών τμημάτων. Έτσι οι μαθητές του Ολοήμερου θα βλέπουν κάθε μέρα διαφορετικό δάσκαλο που θα τους βοηθά στη μελέτη – προετοιμασία των μαθημάτων. Αυτή είναι η νέα παιδαγωγική του «κόφτη» των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Και αυτό προσπαθούν να το περάσουν στους εκπαιδευτικούς με το μαστίγιο ( αν δεν εφαρμόσετε το νόμο θα έχετε κυρώσεις!)
Στηρίζουμε τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων των πολυθέσιων Δημοτικών Σχολείων Κοντοπουλίου, Μούδρου, 2ου Μύρινας και 1ου Μύρινας που εκφράζουν την αντίθεσή τους σ’ αυτό τον απαράδεκτο τρόπο λειτουργίας του Ολοήμερου και ζητούν ένα και μόνο δάσκαλο υπεύθυνο για το Ολοήμερο.
Ελλείψεις υπάρχουν και στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Παραμένουν χωρίς δάσκαλο τα Τμήματα Ένταξης των Δημοτικών Σχολείων Μούδρου και Κοντοπουλίου, ενώ σε κανένα νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο δεν τοποθετήθηκε ακόμα δάσκαλος και νηπιαγωγός Παράλληλης Στήριξης για τα παιδιά για τα οποία υπάρχει γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ.
Παράλληλα, έχουμε προβλήματα και στη δωρεάν μεταφορά των μαθητών, όπου, όπως μαθαίνουμε, η Περιφέρεια δεν καλύπτει τη μεταφορά των μαθητών από τα χωριά Προπούλι, Δάφνη, Σαρδές, Καρπάσι, προς το Δημοτικό Σχολείο Ατσικής.
Καλούμε τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους να αντιδράσουμε μαζικά και δυναμικά και να μη δεχθούμε τα νέα μέτρα – κόφτες στην εκπαίδευση, της κυβέρνησης.
Πρώτος σταθμός να είναι η συμμετοχή μας στην 24ωρη απεργία του Κλάδου μας την Πέμπτη 15 του Σεπτέμβρη και στη συγκέντρωση στην Πλατεία ΟΤΕ στις 10 το πρωί της ίδιας μέρας.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
- Άμεση απόσυρση των κυβερνητικών τροπολογιών και των Υπουργικών Αποφάσεων για το Ολοήμερο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο, την Ειδική Αγωγή, το ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου, την κατάργηση των υπευθύνων στα εργαστήρια στη Β/θμια.
- Μαζικοί – Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών των σχολείων της Λήμνου.
- Καμμιά απόλυση αναπληρωτή. Κανένας εκπαιδευτικός καμίας ειδικότητας δεν περισσεύει. Όχι στις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες των παιδιών.
- ΟΧΙ στις υποχρεωτικές μετακινήσεις και τις πλασματικές υπεραριθμίες. Οργανική θέση για όλους.
- Να ανοίξουν άμεσα όλες οι δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευση και να στελεχωθούν με όλο το μόνιμο και αναγκαίο προσωπικό. Κανένα παιδί έξω από τη δομή που έχει ανάγκη.
- Να υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος για τη λειτουργία του ολοήμερου.
- Να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα (15 νηπιαγωγείο, Α, Β, Δημοτικού. Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές)
- Να εφαρμοστεί επιτέλους ο νόμος για παραπέρα μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχουν διαγνώσεις για μαθητές που χρειάζονται ειδική παιδαγωγική στήριξη.
- Ούτε ένα 1€ από την τσέπη των λαϊκών οικογενειών για υλικά, αναλώσιμα. Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων.
- Ένα γεύμα δωρεάν για όλους τους μαθητές με ευθύνη της Κυβέρνησης.
- Πρόσληψη όλων των καθαριστριών με μόνιμη και σταθερή εργασία για καθαρά σχολεία.
- Μισθολογική αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας & των επιστημονικών προσόντων για μόνιμους και αναπληρωτές. Καμία μείωση μισθού, ξεπάγωμα των Μισθολογικών Κλιμακίων. Κατάργηση του ν.4354 (νέο μισθολόγιο).
Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων των σχολείων του νησιού μας, να αντισταθούν στη συνεχιζόμενη υποβάθμιση της μόρφωσης των παιδιών τους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη