Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Χανίων

Το ολοήμερο Νηπιαγωγείο , ένας ιδιαίτερα καταξιωμένος θεσμός, βρίσκεται ξανά στο στόχαστρο. Μετά τις ρυθμίσεις για τον ελάχιστο αριθμό μαθητών ,που αυξήθηκε από 7 σε 14 στα αστικά κέντρα ,και τις προϋποθέσεις για την εγγραφή στο ολοήμερο, το Υπουργείο εν μέσω θέρους αυτή τη φορά επιχειρεί την πλήρη απαξίωση του, μετατρέποντας το σε υπηρεσία φύλαξης.

Στο συνέδριο των αντιπροσώπων της ΔΟΕ τον περασμένο Ιούνιο,  αλλά και στην ημερίδα για την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση ,κι ενώ είχε διαρρεύσει το σχέδιο του Υπουργείου,υπήρξε  απόφαση της ομοσπονδίας με συντριπτική πλειοψηφία, για την υπεράσπιση του χαρακτήρα του ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Ήταν  γνωστό λοιπόν ότι δεν υπάρχει η συναίνεση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ποιους εκπαιδευτικούς άραγε "συμβουλεύτηκε" το Υπουργείο;

Πηγαίνοντας στις Ελληνικές καλένδες την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση και με δέλεαρ την εξειδίκευση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών, που αποτελεί πάγιο αίτημά μας, το Υπουργείο ετοιμάζει αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα λειτουργίας του Νηπιαγωγείου, παραβλέποντας τις συνέπειες και τα παιδαγωγικά προβλήματα που προκύπτουν.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα λειτουργίας του Νηπιαγωγείου το οποίο   παρουσιάστηκε στη συνάντηση με τη ΔΟΕ προβλέπει :   

Βασικό πρόγραμμα για όλα τα παιδιά από τις 8.30 έως τις 13.00.

Πρωινή προαιρετική ζώνη από τις 7.45 έως τις 8.30 για τους μαθητές που εγγράφονται στο ολοήμερο και προσέλευση για τους μαθητές του βασικού προγράμματος από τις 8.20 έως τις 8.30.

Προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα από τις 13.00 έως τις 16.00. 

Το επιχείρημα ότι με αυτόν τον τρόπο θα υπάρχει ένα ενιαίου τύπου Νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά δεν μπορεί να σταθεί, αφού και πάλι θα υπάρχουν δύο τύποι προγράμματος.¨Αντί για κλασικό ,μικτό όπου ήταν αναγκαίο, και ολοήμερο θα έχουμε βασικό και προαιρετικό πρόγραμμα με όλα σχεδόν τα τμήματα μικτά.

Η βασική ένσταση είναι ότι αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του ολοήμερου ,αφού αλλάζει η ομάδα των  παιδιών  μετά τις 13.00 ,με αποτέλεσμα να αποκόπτεται το πρωινό από το μεσημεριανό πρόγραμμα, το οποίο ως τώρα είχε συνέχεια, και να υποβαθμίζεται η μεσημεριανή βάρδια.

Με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα επίσης  οι νηπιαγωγοί μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων θα αναλαμβάνουν το βασικό ή το ολοήμερο πρόγραμμα,ενώ οι  θέσεις ήταν ως τώρα ενιαίες και υπήρχε εναλλαγή των εκπαιδευτικών στις βάρδιες ,συνεργασία με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα και συνέχεια των πρωινών δραστηριοτήτων.

Η δημιουργία διαφορετικής σύνθεσης τμημάτων για το ολοήμερο πρόγραμμα , τόσο στην πρωινή ζώνη , οσο και στη μεσημεριανή,θα δημιουργήσει δυσκολίες στην προσαρμογή των παιδιών ,που σε αυτή την ηλικία χρειάζονται σταθερό περιβάλλον, καθώς και πρακτικά προβλήματα στη λειτουργία όλων  των τμημάτων .

Να σημειώσουμε ότι παιδαγωγικά ο τρόπος λειτουργίας του ολοήμερου Νηπιαγωγείου με βάση και το αναλυτικό πρόγραμμα δεν έχει καμία σχέση με το ολοήμερο του Δ. Σχολείου και δεν μπορεί να συγκριθεί.

Σοβαρά προβλήματα επίσης δημιουργεί η ώρα της πρωινής προσέλευσης ιδιαίτερα στα συστεγαζόμενα με Δημοτικό Σχολείο Νηπιαγωγεία, αλλα΄και η ώρα αποχώρησης για την οποία προβλέπεται ότι θα γίνεται σε ελάχιστο χρόνο τόσο στο βασικό όσο και στο ολοήμερο πρόγραμμα, ενώ τώρα η αποχώρηση διαρκεί 15 λεπτά.

Οι προτεινόμενες αλλαγές δεν είναι απάντηση στο αίτημα για την εξειδίκευση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών με ανάλογο με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της ΠΕ τρόπο, αφού το σύνολο σχεδόν των σχολικών μονάδων προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης είναι ολιγοθέσια σχολεία.Μόλις 9 από τα 5140 είναι πολυθέσια.

Ελάχιστοι λοιπόν θα είναι οι νηπιαγωγοί που θα επωφεληθούν από την Υπουργική απόφαση γαι το διδακτικό ωράριο.Το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι η εξειδίκευση του διδακτικού ωραρίου να αφορά όλο τον κλάδο και να ληφθούν υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας των νηπιαγωγείων.

Η επιλογή της ηγεσίας του Υπουργείου να προχωρήσει σε τόσο δραστικές δομικές αλλαγές στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, μέσ στον Αύγουστο, χωρίς μάλιστα να λάβει υπόψη τις τεκμηριωμένες ενστάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας , όπως εφράστηκαν στη συνάντηση που έγινε πρόσφατα με το Δ.Σ. της ΔΟΕ και εκπροσώπους των νηπιαγωγών,δείχνουν ότι οι αποφάσεις που αφορούν την εκπαίδευση δεν παίρνονται με επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια , αλλά εξυπηρετούν τις επιταγές    της Ε.Ε    και του Ο.Ο.ΣΑ, για τη δημοσιονομική προσαρμογή της χώρας και τη μείωση των δαπανών για την παιδεία.

Ακόμα και η ρύθμιση με την οποία όλα τα νηπιαγωγεία μπορούν να λειτουργήσουν ως ολοήμερα , είναι στην ουσία γράμμα κενό , αφού ούτε οι υποδομές υπάρχουν, ούτε η χρηματοδότητση έχει εξασφαλιστεί.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Χανίων με ομόφωνη απόφαση της τακτικής Γ. Συνέλευσης του Μαΐου του 2016 υπερασπίζεται τον  χαρακτήρα του ολοήμερου τμήματος του Νηπιαγωγείου, ως αμιγές τμήμα,  κάτι που  έχει αποδεχθεί και ήδη η κοινωνία ως  αντισταθμιστικού τύπου εκπαίδευση και όχι ως υπηρεσία φύλαξης των παιδιών των εργαζόμενων γονέων

 

 

                          Για το ΔΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πιερρακάκης-Μητσοτάκης
ΕΛΜΕ Ημαθίας: Η επίσκεψη του Πρωθυπουργού προμήνυμα για κλείσιμο και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και «ψηφιακή λειτουργία» τους
«Γονείς, κηδεμόνες, μαθήτριες/ες και εκπαιδευτικοί είμαστε ανυποχώρητοι/ες μπροστά στην ανάγκη για ποιοτική, αποκλειστικά δια ζώσης εκπαίδευση, που...
ΕΛΜΕ Ημαθίας: Η επίσκεψη του Πρωθυπουργού προμήνυμα για κλείσιμο και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και «ψηφιακή λειτουργία» τους