Thumbnail
ΔΟΕ

Αυταρχική διοικητική πρακτική, λογιστική αντιμετώπιση των παιδαγωγικών σχέσεων και απαξίωση των αναγκών για αντισταθμιστικές δομές αποπνέει εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας με ημερομηνία 25 Ιανουαρίου 2016 και υπογραφή του υπουργού Νίκου Φίλη.

Η εγκύκλιος δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνείας: οι μνημονιακοί περιορισμοί καλύπτουν ακόμα και τις λεπτομέρειες της καθημερινής λειτουργίας των σχολείων, συμπεριλαμβανομένης και της ενισχυτικής διδασκαλίας.
Πιο συγκεκριμένα, η εγκύκλιος με θέμα «διαχείριση πλεοναζουσών διδακτικών ωρών» στιγματίζει ως «σοβαρό παράπτωμα» και «κακή διοικητική πρακτική», μία πάγια τακτική στα σχολεία μας, σύμφωνα με την οποία δεν περιμένουμε την τυπική έγκριση της ανάθεσης ενισχυτικής διδασκαλίας για τη συμπλήρωση ωραρίου. Μια πάγια, με παιδαγωγικό προσανατολισμό, πρακτική που αντιμετωπίζει τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις προς όφελος των μαθητών μας, μετατρέπεται (από τον Υπουργό Παιδείας) σε παράπτωμα, υπό το βάρος του 3ου μνημονίου και των σχετικών απαιτήσεων των δανειστών για περιορισμό των κρατικών δαπανών για τη δημόσια εκπαίδευση.Κάτω από το ίδιο βάρος, οι παιδαγωγικές σχέσεις μετατρέπονται σε λογιστικά ζητήματα, αφού το θέμα δεν είναι πια η διευκόλυνση της παιδαγωγικής σχέσης μέσα από τη σταθερότητα και την αφοσίωση των προσώπων, αλλά η κάλυψη εργατοωρών διδασκαλίας.
Τέλος, μέσα από την ίδια εγκύκλιο, με οδηγό αλλά και πρόσχημα τις μνημονιακές επιταγές, απαξιώνονται πλήρως οι αναγκαίες υποστηρικτικές δομές για την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και της ανισότητας στα σχολεία μας. Ακόμα και το μηδαμινό περιθώριο που είχε το δημόσιο σχολείο για να φροντίσει τους πιο αδύναμους μαθητές του, θυσιάζεται. Οι ελάχιστες ώρες που, κατά περίπτωση, θα μπορούσαν να προσφέρονται στα παιδιά αυτά, διατίθενται για την κάλυψη των κενών, κι ενώ έχουμε φτάσει ήδη στα μέσα της σχολικής χρονιάς.

Καλούμε τον υπουργό να αποσύρει την εγκύκλιο και να αναγνωρίσει τόσο τη σημασία των υποστηρικτικών δομών όσο και τον μορφωτικό αγώνα που δίνουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΣΕΠ 3ΕΑ/2019: Αναμορφωμένοι πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί: Σοβάδες, κοντέινερ και πλημμυρισμένα προαύλια: Η πραγματικότητα στα σχολεία της Κεφαλονιάς
Εκπαιδευτικοί της Κεφαλονιάς και Ιθάκης καταγγέλλουν την κυβερνητική επίσκεψη ως επικοινωνιακή προπαγάνδα – «Απαιτούνται λύσεις, όχι βιτρίνες»
Εκπαιδευτικοί: Σοβάδες, κοντέινερ και πλημμυρισμένα προαύλια: Η πραγματικότητα στα σχολεία της Κεφαλονιάς
καιρός βροχές
Απότομη πτώση της θερμοκρασίας και τοπικά έντονα φαινόμενα – Η πρόγνωση της ΕΜΥ έως την Πέμπτη
Φθινοπωρινή μεταβολή με βροχές, καταιγίδες και πτώση θερμοκρασίας – Πού θα χτυπήσουν τα φαινόμενα
Απότομη πτώση της θερμοκρασίας και τοπικά έντονα φαινόμενα – Η πρόγνωση της ΕΜΥ έως την Πέμπτη
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Γιατί οι Μεγάλες Ελληνικές Επιχειρήσεις καθυστερούν στην υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης;
​​​​​​​Η χαμηλή ψηφιακή ωριμότητα, η έλλειψη στρατηγικής και ο φόβος της καινοτομίας κρατούν την Ελλάδα πίσω στη νέα τεχνολογική εποχή
Γιατί οι Μεγάλες Ελληνικές Επιχειρήσεις καθυστερούν στην υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης;
eidiki_agogi_4.jpg
ΑΣΕΠ 4ΕΑ/2025: Νέα προκήρυξη για εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής
Στο ΦΕΚ δημοσιεύθηκε η νέα προκήρυξη του ΑΣΕΠ (4ΕΑ/2025), που αφορά την κατάταξη υποψηφίων εκπαιδευτικών κατηγορίας ΤΕ στην Πρωτοβάθμια και...
ΑΣΕΠ 4ΕΑ/2025: Νέα προκήρυξη για εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής