Thumbnail
ΟΛΜΕ

Δελτίο Τύπου – Ενημερωτικό

Συνάντηση ΔΣ ΟΛΜΕ – Αν. Υπουργού Παιδείας

Πραγματοποιήθηκε σήμερα 29-4-2015, μετά από αίτημα της ΟΛΜΕ, συνάντηση του ΔΣ με τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας κ. Κουράκη. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έθεσε το σύνολο των αιτημάτων που περιέχονται στο από 10-2-2015 υπόμνημα της Ομοσπονδίας (http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=8983) και ζήτησε  να ενημερωθεί για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Αν. Υπουργό, σε νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί την ερχόμενη βδομάδα στη Βουλή θα συμπεριληφθούν οι τροπολογίες:

Α. για την επαναλειτουργία στα ΕΠΑΛ των ειδικοτήτων της ΤΕΕ που καταργήθηκαν,

Β. για τα πρότυπα – πειραματικά σχολεία,

Γ. για την επιλογή στελεχών διοίκησης και

Δ. εξεταστικό Γ’ Λυκείου και την τράπεζα θεμάτων.

Το ΔΣ έθεσε τα παρακάτω ζητήματα:

  1.     ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ: Για την επαναφορά των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ, που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα και την επαναφορά των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, ζητήσαμε να επισπευσθούν οι προθεσμίες έτσι ώστε μετά την ψήφιση των σχετικών νομοσχεδίων να υλοποιηθεί χωρίς καθυστέρηση η επαναλειτουργία των τομέων και η επιστροφή των εκπαιδευτικών στις αρχικές τους θέσεις. Τονίσαμε την αναγκαιότητα να μην υπάρχει η δυνατότητα να διατίθενται οι εκπαιδευτικοί, που δεν συμπληρώνουν ωράριο, εκτός νομού. Αυτά τα ζητήματα έγιναν αποδεκτά.

Επιμείναμε στα αιτήματά μας για πλήρη αναγνώριση του χρόνου διαθεσιμότητας ως χρόνου υπηρεσίας καθώς και την αναδρομική από 22-3-2014 χορήγηση του 75% του μισθού στους εκπαιδευτικούς στους οποίους έχει διακοπεί η μισθοδοσία τους. Σε αυτά ο Αν. Υπουργός δεν έδωσε απάντηση.

  1.      ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ: Για τον ν.4186/13 τονίσαμε την αναγκαιότητα της κατάργησής του και της θεσμοθέτησης συνολικών αλλαγών του εκπαιδευτικού συστήματος μετά από ουσιαστικό διάλογο.  Μαζί με την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της αλλαγής του εξεταστικού στη Α΄ και τη Β΄ Λυκείου, που υλοποιούνται με το σχετικό άρθρο στο νομοσχέδιο του Υφυπουργού Αθλητισμού, ζητήσαμε να υπάρξουν τροποποιήσεις για το εξεταστικό της Γ΄ Λυκείου, όπως αυτό καταγράφεται στο σχετικό νομοσχέδιο.

Συγκεκριμένα, στη λογική να διευρυνθούν οι επιλογές των μαθητών προτείναμε:
-Στις παιδαγωγικές σχολές να έχουν πρόσβαση οι υποψήφιοι από όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού.
-Η πρόσβαση στο 5ο Επ. Πεδίο να είναι εφικτή και από την πρώτη Ομάδα Προσανατολισμού. Αυτά δεν έγιναν αποδεκτά.

-Ζητήσαμε την κατάργηση των ΣΕΚ από τη νέα σχολική χρονιά. Αυτό έγινε αποδεκτό.

  1.      ΣΤΕΛΕΧΗ: Σχετικά με την προωθούμενη διάταξη για την επιλογή των στελεχών τονίσαμε τη διαφωνία μας και επισημάναμε ότι για το ΔΣ της ΟΛΜΕ αυτό δεν είναι μείζον ζήτημα. Επιμένουμε στην κατάργηση του «Καθηκοντολογίου» και την αναβάθμιση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων ως προς τις αρμοδιότητές του.
  2. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζήτησε να δοθούν στην Ομοσπονδία όλες οι προωθούμενες διατάξεις με νέο νομοσχέδιο, ώστε να έχουμε μια συνολική εκτίμηση για το τι προτίθεται το Υπουργείο να καταργήσει από το υπάρχον πλαίσιο. Σε αυτό υπήρξε η δέσμευση ότι θα μας αποσταλούν άμεσα. Δεν θα εμπεριέχεται σε αυτές η κατάργηση του ν.4024/11 με τις διατάξεις του οποίου συνδέεται η αξιολόγηση με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Τονίσαμε ότι η ΟΛΜΕ απαιτεί τη συνολική κατάργηση όλου του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των σχολείων.
  3. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ: Για όλα τα οικονομικά θέματα: ξεπάγωμα μισθολογίου, αυξήσεις μισθών, αναπλήρωση απωλειών, 13ος -14ος μισθός, επαναφορά ωραρίου, αριθμός μαθητών ανά τμήμα, η τοποθέτηση του Αν. Υπουργού ήταν πως σε ότι έχει σχέση με οικονομικό κόστος η απάντηση είναι αρνητική.
  4. ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Τονίσαμε για μια ακόμα φορά την αναγκαιότητα να καλυφθούν όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς. Για φέτος επιμείναμε στην πρόταση της Ομοσπονδίας να προταχθούν οι διοριστέοι του ΑΣΕΠ του 2008 καθώς και οι εκπαιδευτικοί που έχουν απομείνει στους πίνακες της 24μηνης και 30μηνης προϋπηρεσίας και οι υπόλοιποι διορισμοί να γίνουν με βάση τη συνολική προϋπηρεσία των αναπληρωτών. Ο Αν. Υπουργός επανέλαβε ότι θα διοριστούν 3.000 – 4.000 εκπαιδευτικοί σε όλες τις βαθμίδες . Για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνουν οι διορισμοί μας ενημέρωσε ότι θα συσταθεί επιτροπή με τη συμμετοχή των δύο Ομοσπονδιών ΟΛΜΕ – ΔΟΕ η οποία θα υποβάλει σχετική πρόταση.
  5. ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ: Θέσαμε το ζήτημα της δυνατότητας συνταξιοδότησης των  εκπαιδευτικών και σε άλλες περιόδους, σύμφωνα με την κοινή πρόταση ΟΛΜΕ – ΔΟΕ.
    (http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=9087).Σε αυτό ο Αν. Υπουργός επιφυλάχτηκε να απαντήσει.
  6. ΑΜΟΙΒΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ: Ζητήσαμε την άμεση πληρωμή των δεδουλευμένων των συναδέλφων από τις περσινές Πανελλαδικές Εξετάσεις. Σε αυτό πήραμε την απάντηση ότι έχει ρυθμιστεί γραφειοκρατικά και ότι οι συνάδελφοι θα πληρωθούν.
    Θέσαμε επίσης το ζήτημα της έγκαιρης έκδοσης της ΚΥΑ για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις της τρέχουσας χρονιάς, σημειώνοντας ότι από τον προϋπολογισμό προβλέπεται μείωση της συνολικής δαπάνης. Σε αυτό η απάντηση ήταν ότι όλα τα σχετικά κονδύλια θα εξασφαλιστούν, ακόμα κι αν χρειαστεί να γίνει αυτό από διαφορετικούς κωδικούς.
  7. ΠΡΟΤΥΠΑ-ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Επαναλάβαμε τη θέση της ομοσπονδίας μας για κατάργηση των προτύπων και τη μετατροπή όλων των ΠΠΣ σε Πειραματικά και εκφράσαμε τη διαφωνία μας με την προωθούμενη διάταξη.

Για το ΔΣ της ΟΛΜΕ


Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ

Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2       

ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255            Αθήνα, 29/04/2015

FAX: 210 33 11 338

www.olme.gr     

e-mail:[email protected]  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδί
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
«Την ίδια στιγμή, οι γονείς είτε αποφεύγουν να μιλήσουν ανοιχτά για το θέμα της σεξουαλικότητας είτε αδυνατούν να παρέχουν σωστή ενημέρωση και...
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
polixrwma stilo
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ
«Όταν οι συλλογικές Διαδικασίες δεν γίνονται σεβαστές, τα αποτελέσματα είναι τραγικά», καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ