ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΡΟΖΑΒΑ
ΑΠ 139-12/3/15 Προς : τα μελη, εκπαιδευτικά σωματεία, ΔΟΕ
ΘΕΜΑ : H νέα συμφωνία κυβέρνησης – ΕΕ, οι συνέπειες στην Παιδεία και τη ζωή μας και οι διεκδικήσεις μας
Μαζική παράσταση εκπ. σωματείων στο Υπ. Παιδείας, Τρίτη 17/3, στις 2.30μμ.
Τα 5 χρόνια των Μνημονίων ζήσαμε μια ασύλληπτη επίθεση :
1. ενάντια στο δημόσιο σχολείο για την επιβολή του σχολείου της αγοράς και
2. σε βάρος κοινωνικών και εργασιακών δικαιωμάτων σε όλους τους τομείς ζωής.
Το εκπαιδευτικό και λαϊκό κίνημα έδωσε μεγάλες μάχες για να ανακόψει, να εμποδίσει και να ανατρέψει αυτή την επίθεση με σημαντικές επιτυχίες.
Σταθερή θέση μας ήταν η πλήρης ανατροπή της πολιτικής των κυβερνήσεων – ΕΕ - ΔΝΤ - κεφαλαίου και η πεποίθηση ότι υπάρχει άλλος δρόμος αντίθετος με την υποταγή στην πολιτική τους ώστε να ικανοποιηθούν τα αιτήματα και οι ανάγκες των εκπαιδευτικών, της εκπαίδευσης και γενικότερα του κόσμου της εργασίας.
Σ΄ αυτή τη θέση επιμένουμε και σήμερα που βρισκόμαστε μπροστά σε κρίσιμες εξελίξεις όπου αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει πεδίο διαπραγμάτευσης για ουσιαστική ανατροπή της επίθεσης στους εργαζόμενους σε συμφωνία με τους δανειστές τοκογλύφους (ΕΕ-ΔΝΤ-τράπεζες), οι οποίοι προχωρούν στους πιο ωμούς εκβιασμούς σε βάρος του ελληνικού λαού και πιέζουν τη νέα ελληνική κυβέρνηση να αποδεχτεί πλήρως τη συνέχιση της ίδιας πολιτικής των μνημονίων.
Η αποδοχή με τη νέα συμφωνία “της πλήρους και έγκαιρης αποπληρωμής του χρέους”,
της παράτασης της αντιλαϊκής δανειακής σύμβασης, η αναγνώριση των “θετικών βημάτων” που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια!!! και η δέσμευση ότι δε θα ανατρέψει τις προηγούμενες μεταρρυθμίσεις, της συνέχισης της επιτήρησης-η οποία αλλάζει μόνο το όνομα (από τρόικα σε “θεσμούς”) και η δέσμευση να υποβάλει για έγκριση στους “θεσμούς” κάθε μέτρο πριν το φέρει στην ελληνική Βουλή (αυτό μπορεί να είναι ακόμα και οι διορισμοί στην εκπαίδευση, το ξεπάγωμα των βαθμών, ο αριθμός των μαθητών στην τάξη, η αύξηση των δαπανών για την Παιδεία κ.λ.π.)
ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ.
Η νέα συμφωνία, το μέιλ του υπ. Οικονομικών Βαρουφάκη και η αποδοχή του πλαισίου και της εργαλειοθήκης της ΕΕ και του ΟΟΣΑ ανοίγουν το δρόμο της συνέχισης της πολιτικής των μνημονίων και ακυρώνουν τόσο τη λήψη άμεσων μέτρων ουσιαστικής ανακούφισης του λαού όσο και την ικανοποίηση των αναγκών και δικαιωμάτων μας.
Η αποδοχή του χρέους και η εξυπηρέτησή του οδηγεί σε ανάγκη νέας χρηματοδότησης – νέο δάνειο άρα και νέα δανειακή σύμβαση, νέους εκβιασμούς στο λαό και νέο Μνημόνιο.
Σ΄ αυτές τις συνθήκες όρος για θετικές εξελίξεις είναι η αποφασιστική παρέμβαση του εργατικού κινήματος με στόχο την ανατροπή της πολιτικής των Μνημονίων της ΕΕ και του ΔΝΤ κόντρα στο “μονόδρομο” της εξυπηρέτησης του χρέους, της ΕΕ, του ευρώ, της εξυπηρέτησης των τραπεζών και της οικονομικής ολιγαρχίας.
Παραμένουμε ταξικά προσανατολισμένοι στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων της εργαζόμενης πλειοψηφίας και των εκπαιδευτικών, αταλάντευτα και μαχητικά στην προβολή και στη διεκδίκηση όλων των αιτημάτων για τα οποία αγωνίστηκαμε και το προηγούμενο διάστημα.
Αναβαθμίζουμε την πάλη μας και επιμένουμε και στα κεντρικά ζητήματα που καθορίζουν την τύχη των αιτημάτων μας και της ζωής μας ότι ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.
ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ
Ο σύλλογος μας συμμετέχει (μαζί με άλλα σωματεία, ομοσπονδίες και φορείς) στην καμπάνια και τον αγώνα για τη διαγραφή του χρέους. Το χρέος από 300δις και 115% του ΑΕΠ το 2010 που μπήκαμε στα Μνημόνια, μετά από 5 χρόνια κοινωνικής καταστροφής, έφτασε στα 340δις και 175% του ΑΕΠ! Η μαύρη τρύπα του χρέους δεν κλείνει ποτέ. Αντίθετα αποτελεί μηχανισμό για τη ληστεία των λαών και την επιστροφή σε μεσαιωνικούς όρους για την εργασία σε όφελος των οικονομικών ελίτ, για να ξεπεράσουν την κρίση του συστήματος.
Το χρέος το έχει χιλιοπληρώσει (3 φορές μόνο τα τελευταία 20 χρόνια) ο λαός μας, δεν το δημιούργησε ο λαός, δεν χρησιμοποιήθηκε σε όφελός του και ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΕΙ.
Απαιτούμε να ΜΗ ΔΟΘΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ για το επαχθές χρέος. Τα 22 δις που αποτελούν τις δανειακές ανάγκες της χώρας μόνο για το 2015!!!, να διατεθούν στην ικανοποίηση των αιτημάτων για την άμεση βελτίωση της ζωής του λαού και να συνοδευτούν από μέτρα ώστε να υποχρεωθεί το κεφάλαιο (τράπεζες και οικονομική ολιγαρχία) να πληρώσει για την κρίση που αυτο δημιούργησε και να επιστρέψουν όσα πήραν από τους εργαζόμενους.
ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ τις πρώτες απαντήσεις του Υπ. Παιδείας στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες όπου απέκλεισε οποιαδήποτε ικανοποίηση αιτήματος που έχει οικονομικό χαρακτήρα γιατί υπερβαίνει τη συμφωνία με την ΕΕ και την εκπλήρωση του προϋπολογισμού του 2015 της προηγούμενης μνημονιακής κυβέρνησης.
ΔΕΝ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ
Με βάση αυτά το εκπαιδευτικό και συνδικαλιστικό κίνημα θα συνεχίσει να διεκδικεί:
Αναμόρφωση του προϋπολογισμού του 2015 της προηγούμενης κυβέρνησης, με βάση τις λαϊκές ανάγκες. Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση στην προοπτική του 15% του Γ. Κ. Προϋπολογισμού. Άμεσο διπλασιασμό των επιχορηγήσεων των σχολείων στις σχολικές επιτροπές.
Αιτήματα απόλυτης προτεραιότητας, χωρίς καμία καθυστέρηση, ενώ παραθέτουμε, στη συνέχεια, το συνολικό διεκδικητικό πλαίσιο :
Κάλυψη όλων των πραγματικών κενών εκπαιδευτικών στα σχολεία. (δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, ειδικότητες, παράλληλη στήριξη για όλα τα παιδιά που έχουν την έγκριση του ΚΕΔΔΥ και ειδική αγωγή)
Κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου για την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση : Διαφωνούμε με τις πρώτες τοποθετήσεις του Υπ. Παιδείας που μιλάνε για κατάργηση “ορισμένων διατάξεων” από το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης. Κάθε συζήτηση περί «καλής» αξιολόγησης επαναφέρει από το παράθυρο το ζήτημα της χειραγώγησης και της υποταγής των εκπαιδευτικών και θα μας βρει απέναντι. Κατάργηση των μηχανισμών της αξιολόγησης και διάλυση όλων των σχετικών επιτροπών και της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. Άμεση απόδοση των κονδυλίων που προορίζονταν για την εφαρμογή της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης σε λειτουργικές δαπάνες. Στον αντίποδα της πολιτικής της αξιολόγησης, σήμερα, περισσότερο από ποτέ, χρειαζόμαστε ένα νέο μορφωτικό/κοινωνικό σχέδιο για το δημόσιο δωρεάν σχολείο, για τη δημοκρατική λειτουργία του, με κυρίαρχο το ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων.
Επαναλειτουργία των καταργημένων τομέων στην Τεχνική Εκπαίδευση με επαναπρόσληψη όλων των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.
Κατάργηση του Ν. 4093 (πειθαρχικό δίκαιο) που παραβιάζει το τεκμήριο της αθωότητας και θέτει σε αργία υπαλλήλους για τους οποίους έχει κινηθεί διαδικασία πειθαρχικού ή έχει ασκηθεί δίωξη για συγκεκριμένα αδικήματα. Άμεση παύση κάθε δίωξης εκπαιδευτικού και ανάκληση αργιών και ποινών που επιβλήθηκαν με βάση το ισχύον αυταρχικό πειθαρχικό δίκαιο των Δ.Υ.
Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων και ο εξεταστικός Μινώταυρος που έχει μετατρέψει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ένα πελώριο φροντιστήριο και έχει κάνει ακόμα πιο πλούσιους τους έμπορους της γνώσης. Η καλά σχεδιασμένη μείωση/αναπροσαρμογή της ύλης συνολικά στη δευτεροβάθμια, θα δημιουργήσει νέα δεδομένα και θα επιτρέψει και την αντίστοιχη/απαραίτητη μείωση της ύλης και στην πρωτοβάθμια. Δεσμευτική παρέμβαση των εκπαιδευτικών της τάξης σ΄ αυτό.
Άμεση κατάργηση της υπουργικής απόφασης που προβλέπει τη δημιουργία πληθωρικών τμημάτων (10% επιπλέον του ορίου των 25 μαθητών) ώστε κανένα τμήμα να μην είναι πάνω από 25 μαθητές από τη νέα σχολική χρονιά στην προοπτική της μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τάξη στους 20 στην Α΄ και Β΄τάξη και 15 στο νηπιαγωγείο.
Μαζικοί διορισμοί για την κάλυψη των μεγάλων αναγκών που δημιούργησαν οι 9000 συνταξιοδοτήσεις και οι μόλις 278 διορισμοί καθώς και οι αναγκες στο δημόσιο νηπιαγωγείο, την ειδική αγωγή, ειδικότητες κλπ.
Δημιουργία οργανικών θέσεων για κάθε εκπαιδευτικό έργο που παρέχεται για όλους τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στο δημόσιο σχολείο.
Άμεσο ξεπάγωμα των βαθμολογικών προαγωγών με επαναφορά της ακώλυτης βαθμολογικής και μισθολογικής εξέλιξης. Τώρα επαναφορά του μισθού των νεοδιόριστων και των χαμηλότερων βαθμών στα επίπεδα του 2009 στην κατεύθυνση της επαναφοράς μισθών και συντάξεων στο επίπεδο του 2009.
Δημοκρατία στο σχολείο – ακύρωση όλων των ιεραρχικών – αυταρχικών μέτρων συγκεντρωτικής διοίκησης της εκπαίδευσης με κατάργηση του σχετικού νομοθετικού πλαίσιου (καθηκοντολόγιο, υποχρεωτικές μεταθέσεις, μετακινήσεις εκπαιδευτικών στα πλαίσια της περιφέρειας, κλπ). Κυρίαρχο όργανο διοίκησης του σχολείου ο σύλλογος διδασκόντων και δ/ντης εκπρόσωπός / συντονιστής του.
Μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης. Ενίσχυση της ειδικής αγωγής. Επαρκής στελέχωση της ενισχυτικής διδασκαλίας, της παράλληλης στήριξης, των τμημάτων ένταξης Στελέχωση και στήριξη της λειτουργίας των ΚΕΔΔΥ.
Επανίδρυση των σχολικών μονάδων που συγχωνεύτηκαν. Το 12θέσιο δημοτικό σχολείο πρέπει να είναι το μέγιστο ανώτατο όριο. Αποκατάσταση απαραίτητων δομών που καταργήθηκαν.
Άμεσα μέτρα αντιμετώπισης του εκρηκτικού (σε ορισμένες περιοχές πχ. Αν Αττική) προβλήματος της σχολικής στέγης.
επισημαίνουμε ακόμα ότι :
Κάθε προσπάθεια αναπροσανατολισμού της εκπαίδευσης προϋποθέτει ένα συνολικό απολογισμό της προηγούμενης περιόδου. Από την εποχή της εξομοίωσης ως τις τελευταίες αμοιβές αξιολογητών απορροφήθηκαν αρκετά κοινοτικά κονδύλια στην εκπαίδευση. Πού πήγαν; Ποιοι επωφελήθηκαν από αυτά; Πόσο; Τι άφησαν πίσω τους; Π.χ. τα νέα αναλυτικά προγράμματα που σαπίζουν σε κάποια συρτάρια, κόστισαν 100.000.000 ευρώ εν μέσω κρίσης, την ώρα που από τους εκπαιδευτικούς αφαιρούνταν το 1/3 του εισοδήματός τους. Π.χ. να επανεξεταστεί η αναγκαιότητα και ο τρόπος χρήσης εποπτικών πληροφοριακών συστημάτων όπως το myschool που κατέληξαν να λειτουργούν ως σκιώδεις ασφυκτικοί μηχανισμοί διοίκησης.
Πρωτοβουλίες - δράσεις
Ο σύλλογός μας, χωρίς λογικές αναμονής, θα συμβάλει στο συντονισμό και την οργάνωση του εκπαιδευτικού και λαϊκού κινήματος.
· Θα συμμετέχει στην καμπάνια και το αγώνα για τη διαγραφή του χρέους
· Θα συμμετέχει στο συντονισμό πρωτοβάθμιων σωματείων στην εκπαίδευση και ευρύτερα για την ενημέρωση των εργαζόμενων και την οργάνωση των αγώνων.
· Θα συμμετέχει στην παράσταση των εκπαιδευτικών σωματείων στο Υπ. Παιδείας την Τρίτη 17/3, στις 2.30μμ.
· Θα στηρίξει τις τοπικές αγωνιστικές πρωτοβουλίες (ενάντια στους πλειστηριασμούς, τις ιδιωτικοποιήσεις (παραλιακό μέτωπο, Ιππόδρομος, κλπ)
· Θα προχωρήσει σε έκτακτη ΓΣ του συλλόγου μέσα στο Μάρτιο.
Παραθέτουμε το ευρύτερο διεκδικητικό πλαίσιο του συλλόγου που διαμορφώθηκε με βάση παλιότερες αποφάσεις ΓΣ και άλλες τοποθετήσεις του συλόγου όπου συμπυκνώνεται ένα ευρύ φάσμα βασικών διεκδικήσεων στην πλειοψηφία των ζητημάτων που απασχολούν την εκπαίδευση και την εργασία (το πλαίσιο θα εμπλουτιστεί στη ΓΣ του συλλόγου και εν όψη του συνεδρίου της ΔΟΕ τον Ιούνη του 2015 )
Α. Ικανοποίηση των εργασιακών και οικονομικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Μισθολογικά - ασφαλιστικά
Άμεσο ξεπάγωμα των βαθμολογικών προαγωγών με επαναφορά της ακώλυτης βαθμολογικής και μισθολογικής εξέλιξης. Τώρα επαναφορά του μισθού των νεοδιόριστων και των χαμηλότερων βαθμών στα επίπεδα του 2009 στην κατεύθυνση της επαναφοράς μισθών και συντάξεων στο επίπεδο του 2009. Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού. Κατάργηση όλων των νόμων που εισήγαγαν τις αντιασφαλιστικές και μισθολογικές περικοπές. Κατάργηση του νόμου για το μισθολόγιο/βαθμολόγιο.
Να ζούμε με αξιοπρέπεια εμείς και οι οικογένειές μας από το μισθό μας. Ενιαία συλλογική σύμβαση. Γνήσιες συλλογικές συμβάσεις εργασίας εφ’ όλης της ύλης.
-Άμεση χρηματοδότηση όλων των ταμείων (ΜΤΠΥ, ΤΕΑΔΥ, ΤΠΔΥ) για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς τους δικαιούχους. Όχι στη διάλυση της επικουρικής ασφάλισης και στη μείωση των εφάπαξ. Επιστροφή των κλεμμένων στα ασφαλιστικά Ταμεία. Να δώσει το Κράτος τα χρήματα που δεν έχει αποδώσει για χρόνια στα Ταμεία του δημοσίου. Ο έλεγχος των ταμείων να περάσει άμεσα στα χέρια των εργαζόμενων. Να ακυρωθούν-καταργηθούν όλες οι αντιδραστικές αλλαγές που έγιναν με τα αντι-ασφαλιστικά μέτρα και νόμους την τελευταία δεκαετία. Δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα με εργατικό έλεγχο, που να καλύπτει πλήρως και ποιοτικά τις ανάγκες των εργαζόμενων και των συνταξιούχων. Άμεση παροχή όλων των ιατρικών εξετάσεων και πλήρης δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε όλους –ες.
Διορισμοί – εργασιακά
ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών για κάθε εκπαιδευτικό έργο στην εκπαίδευση για να καλυφτούν τουλάχιστον για τα 4 τελευταία χρόνια η μείωση εκπαιδευτικών όπου συνταξιοδοτήθηκαν 9.000 εκπαιδευτικοί της Π.Ε. κι έγιναν μόνο 278 μόνιμοι διορισμοί. –
Δημιουργία αντίστοιχων οργανικών θέσεων για όλους και κάθε εκπιδευτικό έργο ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά και να λειτουργήσουν τα σχολεία με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό.
Επαναφορά του ωράριου στη ΔΕ στο προηγούμνο επίπεδο και μείωση του ωραρίου στην ΠΕ στα επίπεδα της ΔΕ με κατοχύρωση του ωραρίου των νηπιαγωγών. Άρση των κατασκευασμένων υπεραριθμιών στην ΔΕ και τους εκβιασμούς στους συναδέλφους της ΔΕ για να επιβληθούν οι υποχρεωτικές παράνομες μετατάξεις. Δυνατότητα επιστροφής όσων επιθυμούν στη ΔΕ.
Διορισμοί όλων των αναπληρωτών με έστω μία σύμβαση. Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Διορισμοί με βάση την προυπηρεσία – η οιποία πρέπει να αναγνωριστή στο σύνολό της - και το χρόνο λήψης πτυχίου.
Κάλυψη αποκλειστικά για έκτακτες ανάγκες με αναπληρωτές μόνο από τον κρατικό προυπολογισμό – όχι στους διάφορους τύπους αναπληρωτών (ΕΣΠΑ, ΠΔΕ, κλπ)
Όχι στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, στο όνειδος της απλήρωτης εθελοντικής εργασίας, στα κοινωφελή προγράμματα και την ωρομισθία. Όχι στις υπερωρίες και τα ελαστικά ωράρια.
Κατάργηση του ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις/μετακινήσεις.
Ίσα δικαιώματα στους αναπληρωτές, ισότιμη σχέση στο σχολείο (άδειες, επιμόρφωση – σεμινάρια κλπ) αναγνώριση όλης της προυπηρεσίας τους και κατάργηση της ποινής 2 χρόνων αποκλεισμού από τους πίνακεες αν αρνηθούν διορισμό.
Β. Ολοκληρωμένο σχέδιο για τον επαναπροσδιορισμό και την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου
Άρνηση-ακύρωση των κατευθύνσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ στην εκπαίδευση. Όχι στην αριστεία, τον ανταγωνισμό, τους εξεταστικούς φραγμούς, στην επιβολή του περιεχομένου εκπαίδευσης σύμφωνου με τις ανάγκες της αγοράς, στη χορηγία, την παιδεία των λίγων και εκλεκτών.
· Όχι στην επιβολή του επιχειρηματικού μοντέλου στην εκπαίδευση, με την αξιολόγηση, το διευθυντικό δικαίωμα, την ιεραρχία, το συνεχή γραφειοκρατικό έλεγχο, την ανισότητα των μισθών, τον ανταγωνισμό, την ανασφάλεια και την υπαγωγή όλων στο ατομικό όφελος. Όχι στην αξιολόγηση.
Όχι στην κατηγοριοποίηση και την πολυτυπία σχολείων διαφορετικών ταχυτήτων (κλασσικά, ΕΑΕΠ, πρότυπα – πειραματικά) και στο «αρχιπέλαγος» «καινοτόμων προγραμμάτων» και ειδικών ημερών του κοινωνικού σχολείου.
Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο κόντρα στην πολυδιάσποαση και κατακερματισμό της γνώσης και την αποθέωση των δεξιοτήτων, με δίχρονη, δημόσια και δωρεάν, υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση σε όλες τις βαθμίδες, για όλους.
Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του ΓΚΠ. Δημιουργία ενός αποτελεσματικού δικτύου υποστηρικτικών θεσμών μέσα στο δημόσιο σχολείο για τους μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Εξοπλισμός όλων των σχολείων με εργαστήρια πληροφορικής, δημιουργία μεγάλης βιβλιοθήκης σε κάθε σχολικό συγκρότημα. Αυξημένη χρηματοδότηση των νηπιαγωγείων ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες για εκπαιδευτικό υλικό, γραφική ύλη και αναλώσιμα και να μην επιβαρύνονται οι γονείς.
Νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που να αντιστοιχούν στο στόχο της γενικής μόρφωσης και της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης όλου του μαθητικού πληθυσμού. Αναγνώριση της διπλής αξίας της σχολικής γνώσης και μόρφωσης, αφενός για τη συνολική υπόθεση της κοινωνικής χειραφέτησης και αφετέρου για την υπόθεση καλλιέργειας κάθε μαθητή ξεχωριστά. Γνώση και κριτήρια για να ανακαλύπτουν τους νόμους κίνησης και της εξέλιξης της κοινωνίας και της φύσης. Μείωση της ύλης σε όλο το εύρος της εκπαίδευσης. Βασικός στόχος να είναι η συνεχής επιδίωξη για ισότητα στη μόρφωση, ακόμη κι αν αυτή προϋποθέτει τη θετική διάκριση υπέρ εκείνων που αντιμετωπίζουν περισσότερες δυσκολίες.
Κρατικό πιστοποιητικό, γλωσσομάθειας για Αγγλικά – δεύτερη ξένη γλώσσα και πληροφορική με την αποφοίτηση από το Λύκειο για ουσιαστικό χτύπημα της παραπαιδείας.
Το σχολείο είναι συχνά ο μόνος δημόσιος χώρος με ελεύθερους χώρους και υποδομές. Πρέπει να καλύψει το ευρύ φάσμα μορφωτικών και αθλητικών δραστηριοτήτων των παιδιών, σε εθελοντική βάση με δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα, ιδιαίτερα τώρα που το μεγάλο μέρος της κοινωνίας, λόγω της κρίσης, αδυνατεί να το κάνει. Διεκδικούμε την αξιοποίηση του σε μια λογική αντιπαράθεσης με τα ΕΑΕΠ και τις πολιτικές εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης. Το σχολείο να στεγάσει σε μια ζώνη ελεύθερων δραστηριοτήτων με μόνιμο προσωπικό (εκπαιδευτικοί, φύλακες, κλπ.) όλες εκείνες τις αθλητικές, πολιτιστικές δραστηριότητες που οι γονείς αδυνατούν πια να προσφέρουν στα παιδιά τους.
Δημοκρατική λειτουργία της σχολικής μονάδας με ανώτερο αποφασιστικό όργανο το Σύλλογο Διδασκόντων. Με διευθυντή/συντονιστή, εκπρόσωπο του συλλόγου διδασκόντων, αιρετό και ανακλητό συνάδελφο που θα έχει διδακτικά καθήκοντα και τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και ανώτατο όριο θητείας. Λειτουργία γραμματειακής υποστήριξης σε όλα τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία.
Περιορισμό της αυταρχικής ιεραρχίας στην εκπαίδευσης – ακύρωση της συγκέντρωσης των αποφάσεων στους δ/ντές εκπαίδευσης δ/ντές κλπ.
Επιμόρφωση/μετεκπαίδευση όλων των εκπαιδευτικών σε αντίστοιχη κατεύθυνση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Επαναφορά των εκπαιδευτικών αδειών. Αναδιαμόρφωση του προγράμματος σπουδών, περιεχομένου και στόχων της μόρφωσης των εκπαιδευτικών στα παιδαγωγικά τμήματα, τμήματα νηπιαγωγών και τις καθηγητικές σχολές.
Ίδρυση νηπιαγωγείων, σύγχρονων με βοηθητικούς χώρους και μόνιμο βοηθητικό προσωπικό. Μαζικοί διορισμοί νηπιαγωγών στην προοπτική της μείωση του αριθμού των παιδιών στα 15 στο τμήμα.
Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη στους 20 στην Α΄ και Β΄τάξη και 15 στο νηπιαγωγείο.
Ενίσχυση της αντισταθμιστικής εκπαίδευσης (τμήματα ένταξης, παράλληλης στήριξης, τμήματα υποδοχής και ενισχυτικής διδασκαλίας) αποκλειστικά με εκπαιδευτικούς από το δημόσιο.
Ειδική Αγωγή
• Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Με μόνιμες δομές, στήριξη των ΚΕΔΔΥ και διαμόρφωση αποκεντρωμένων υπηρεσιών ανά ομάδα σχολείων και στελεχωμένα με ειδικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κλπ).
• Κάθε παιδί με ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
• Κατασκευή κατάλληλων κτιρίων και εμπλουτισμός με το απαραίτητο εποπτικό και διαγνωστικό υλικό. Ίδρυση Ειδικών Νηπιαγωγείων.
Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής που εδώ και πολλά χρόνια βρίσκονται σε ομηρία και αντιμετωπίζουν την κοροϊδία των κυβερνήσεων για το διορισμό τους.
Ευρύτερες διεκδικήσεις:
σε συνέχεια των διεκδικήσεων ενάντια στο χρέος, την ΕΕ – ΔΝΤ, τη νέα συμφωνία διεκδικούμε μαζί με το λαό
-Φραγμός στη φοροεπιδρομή και την φοροληστεία του εισοδήματος. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και κάθε είδους χαρατσιού στους εργαζομένους. Κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη.
-Άμεση μείωση των τιμών στα βασικά είδη διατροφής – ένδυσης καθώς και των τιμών για τις στοιχειώδεις κοινωνικές υπηρεσίες (φως, νερό, τηλέφωνο) με τη δραστική μείωση της έμμεσης φορολογίας και την κατάργησή της για τα είδη πρώτης ανάγκης.
-Διεύρυνση των δημοκρατικών και συνδικαλιστικών ελευθεριών των εργαζομένων. Κατάργηση του θεσμού της πολιτικής επιστράτευσης.
Συμπλήρωσε το newsletter της Carrefour και κέρδισε δωροεπιταγή 200€
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη