ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ
Με την εκπαίδευση επισήμως έχω ολοκληρώσει τον κύκλο της υπηρεσιακής μου θητείας, ανησυχώ όμως πάντα κι εξακολουθώ να διατηρώ έντονο το ενδιαφέρον μου για τα εκπαιδευτικά θέματα,
Εξ αυτού ορμώμενη, σας αντιγράφω απόσπασμα από το προλογικό σημείωμα της συγγραφικής ομάδας του σχολικού βιβλίου των Αρχαίων Ελληνικών της Α΄ Γυμνασίου, θέτοντας στην κρίση σας τέσσερα ερωτήματα προς το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, πρώην Παιδαγωγικό, που με περίσσευμα έκπληξης, μου γέννησε η όντως καθυστερημένη εκ μέρους μου, ανάγνωσή του.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, σελ.7, ΠΡΟΛΟΓΟΣ. 2η παράγραφος:
« Προσπαθήσαμε με το παρόν βιβλίο να δείξουμε αυτή την συνέχεια και την συγγένεια ( εννοεί την προαναφερθείσα εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας) με τρόπο απλό και ευχάριστο, γιατί θέλουμε τα ελληνόπουλα να αγαπήσουν τα «Αρχαία Ελληνικά», να πάψουν να τα θεωρούν δύσκολα και ακόμη να πιστέψουν ότι είναι χρήσιμα. Ελπίζουμε ότι σε μεγάλο βαθμό θα πετύχουμε αυτούς τους στόχους μας. Είναι καιρός να πάψουν να θεωρούνται τα «Αρχαία Ελληνικά» μάθημα στην καλύτερη περίπτωση δύσκολο και στην χειρότερη άχρηστο. Είναι οι ρίζες της γλώσσας μας και πρέπει να τα φροντίζουμε γιατί η γλώσσα μας τα έχει ανάγκη, όπως ακριβώς κάθε ζωντανός οργανισμός έχει ανάγκη τις ρίζες του…….»
Διάβασα το εν λόγω κείμενο μαζί με τη βαφτισιμιά μου, δύο ημερών μαθήτρια του Γυμνασίου, παιδί αλλοδαπών γονιών και μητρική γλώσσα τα αλβανικά, με τη βεβαιότητα ότι ανάμεσα στις γραμμές του θα εύρισκα ερεθίσματα και πειστικά επιχειρήματα, προκειμένου να κεντρίσω το ενδιαφέρον της και να της απαλύνω το άγχος της πρώτης επαφής, με ένα εξ ολοκλήρου νέο και απαιτητικό διδακτικό αντικείμενο.
Χωρίς άλλα σχόλια, ακολουθούν τα ερωτήματα μου:
1. Τι αίσθημα μειονεξίας και περιθωριοποίησης προκαλεί σ’ έναν αλλοδαπό μαθητή/τρια, η ρητή αναφορά του κειμένου στα «ελληνόπουλα» που οι συντάκτες του βιβλίου επιθυμούν και στοχεύουν να κάνουν κατ’ αποκλειστικότητα να αγαπήσουν τα «Αρχαία Ελληνικά»;
2. Ποια είναι σήμερα η αναλογία του ποσοστού αλλοδαπών μαθητών στα ελληνικά δημόσια σχολεία;
3. Πόσα εκατομμύρια ευρώ έχουν δαπανηθεί από το Υπουργείο Παιδείας και πόσοι τόμοι μελετών έχουν εκπονηθεί από ειδικούς, για ευρωπαϊκά και άλλα προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης;
4. Από πόσους υπευθύνους έργου, κριτές και αξιολογητές έχει ελεγχθεί και εγκριθεί η έκδοση του σχετικού εγχειριδίου;
Εβίτα Καραγεώργου, διαρκώς φιλόλογος, τέως σχολική σύμβουλος.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη