Thumbnail
Αρχαία ελληνική γλώσσα

   ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ

    Με την εκπαίδευση επισήμως έχω ολοκληρώσει τον κύκλο της υπηρεσιακής μου θητείας, ανησυχώ όμως πάντα κι εξακολουθώ να διατηρώ έντονο το ενδιαφέρον μου για τα εκπαιδευτικά θέματα,

 Εξ αυτού ορμώμενη, σας αντιγράφω απόσπασμα από το προλογικό σημείωμα της συγγραφικής ομάδας του σχολικού βιβλίου των Αρχαίων Ελληνικών της Α΄ Γυμνασίου, θέτοντας στην κρίση σας τέσσερα ερωτήματα προς το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, πρώην Παιδαγωγικό, που με περίσσευμα έκπληξης, μου γέννησε η όντως καθυστερημένη  εκ μέρους μου, ανάγνωσή του.

      ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, σελ.7,  ΠΡΟΛΟΓΟΣ.  2η  παράγραφος:

   « Προσπαθήσαμε με το παρόν βιβλίο να δείξουμε αυτή την συνέχεια και την συγγένεια ( εννοεί την προαναφερθείσα εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας) με τρόπο απλό και ευχάριστο, γιατί θέλουμε τα ελληνόπουλα να αγαπήσουν τα «Αρχαία Ελληνικά», να πάψουν να τα θεωρούν δύσκολα και ακόμη να πιστέψουν ότι είναι χρήσιμα. Ελπίζουμε ότι σε μεγάλο βαθμό θα πετύχουμε αυτούς τους στόχους μας. Είναι καιρός να πάψουν να θεωρούνται τα «Αρχαία Ελληνικά» μάθημα στην καλύτερη περίπτωση δύσκολο και στην χειρότερη άχρηστο. Είναι οι ρίζες της γλώσσας μας και πρέπει να τα φροντίζουμε γιατί η γλώσσα μας τα έχει ανάγκη, όπως ακριβώς κάθε ζωντανός οργανισμός έχει ανάγκη τις ρίζες του…….»

   Διάβασα το εν λόγω κείμενο μαζί με τη βαφτισιμιά μου, δύο ημερών μαθήτρια του Γυμνασίου, παιδί αλλοδαπών γονιών και μητρική γλώσσα τα αλβανικά, με τη βεβαιότητα ότι ανάμεσα στις γραμμές του θα εύρισκα ερεθίσματα και πειστικά επιχειρήματα, προκειμένου να κεντρίσω το ενδιαφέρον της και να της απαλύνω το άγχος της πρώτης επαφής, με ένα εξ ολοκλήρου νέο και απαιτητικό διδακτικό αντικείμενο.

    Χωρίς άλλα σχόλια,  ακολουθούν  τα ερωτήματα μου:

1. Τι αίσθημα μειονεξίας και περιθωριοποίησης προκαλεί σ’ έναν αλλοδαπό μαθητή/τρια, η ρητή  αναφορά  του κειμένου στα «ελληνόπουλα» που οι συντάκτες του βιβλίου επιθυμούν και στοχεύουν να κάνουν  κατ’ αποκλειστικότητα να αγαπήσουν τα «Αρχαία Ελληνικά»;

2. Ποια είναι σήμερα η αναλογία του ποσοστού αλλοδαπών μαθητών στα ελληνικά δημόσια σχολεία;

3. Πόσα εκατομμύρια ευρώ  έχουν δαπανηθεί από το Υπουργείο Παιδείας  και πόσοι τόμοι μελετών έχουν εκπονηθεί από ειδικούς, για ευρωπαϊκά και άλλα προγράμματα  διαπολιτισμικής εκπαίδευσης;

4. Από πόσους υπευθύνους έργου, κριτές και αξιολογητές  έχει ελεγχθεί και εγκριθεί η έκδοση του σχετικού  εγχειριδίου;   

  Εβίτα Καραγεώργου, διαρκώς φιλόλογος, τέως σχολική σύμβουλος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Θέλω να πατήσω ένα κουμπί και να εξαφανίσω τους τουρίστες» – Η αίσθηση της έλλειψης χώρου στην Αθήνα

Προσοχή! Νέο κύμα καύσωνα από σήμερα Κυριακή με διάρκεια και κινδύνους – Ποιες περιοχές θα «καούν»

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Λιβύη, ΑΟΖ
Από τη Βεγγάζη ως την Αθήνα: Η διαχείριση της ΑΟΖ στο νέο γεωπολιτικό παιχνίδι της Λιβύης
Η γεωπολιτική αναμέτρηση στην Ανατολική Μεσόγειο και οι προκλήσεις για την Ελλάδα στην οριοθέτηση ΑΟΖ με τη Λιβύη
Από τη Βεγγάζη ως την Αθήνα: Η διαχείριση της ΑΟΖ στο νέο γεωπολιτικό παιχνίδι της Λιβύης
Φωτιά σε εργοστάσιο ανακύκλωσης
Σε εξέλιξη η φωτιά σε εργοστάσιο ανακύκλωσης στην Αλεξανδρούπολη – Συναγερμός για τοξικό καπνό
Συνεχίζεται η φωτιά στην Αλεξανδρούπολη - Αποπνικτική η ατμόσφαιρα
Σε εξέλιξη η φωτιά σε εργοστάσιο ανακύκλωσης στην Αλεξανδρούπολη – Συναγερμός για τοξικό καπνό
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Αδιανόητο! Πειθαρχική δίωξη (;) της εκπαιδευτικού Έφης Λάζου για θεατρικό έργο με αναφορές στην Παλαιστίνη
Η υπόθεση της θεατρολόγου Έφης Λάζου δεν αφορά μόνο ένα πρόσωπο. Θίγει τον πυρήνα του ρόλου του εκπαιδευτικού, τη θέση της Τέχνης στην κοινωνία και...
Αδιανόητο! Πειθαρχική δίωξη (;) της εκπαιδευτικού Έφης Λάζου για θεατρικό έργο με αναφορές στην Παλαιστίνη
anoia.jpg
Oι 4 κανόνες για να διατηρήσετε το μυαλό σας κοφτερό μέχρι τα βαθιά γεράματα
Ο καθηγητής Anthony D. Fredericks αποκαλύπτει τις καθημερινές του συνήθειες που κρατούν τον εγκέφαλό του ακμαίο στα 78 του χρόνια
Oι 4 κανόνες για να διατηρήσετε το μυαλό σας κοφτερό μέχρι τα βαθιά γεράματα