ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΙ ΕΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Για ακόμη μία φορά θεατές του θεάτρου σκιών!
Από το 2010 όλοι εμείς οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, αποτελούμε για την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας ένα πολύ ενδιαφέρον κοινό το οποίο είναι έτοιμο όχι μόνο να παρακολουθήσει αλλά και να συμμετέχει σε οποιαδήποτε παράσταση οργανώσουν, που άλλοτε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κωμωδία και άλλοτε τραγωδία.
Αφού λοιπόν φρόντισαν να μας εντάξουν σε ένα καθεστώς μόνιμης ομηρίας στερώντας μας ουσιαστικά το δικαίωμα του μόνιμου διορισμού, αφού μας αφαίμαξαν οικονομικά και ψυχικά, αφού μας τιμώρησαν με 2ετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση άρνησης της πρόσληψής μας, αφού μας χώρισαν σε διάφορες κατηγορίες (ωρομίσθιοι, τακτικού προϋπολογισμού, ΕΣΠΑ, εργαζόμενοι με μπλοκάκι κτλ), αφού μας ακύρωσαν τα μεταπτυχιακά, έρχονται αυτές τις μέρες και ενώ περιμένουμε την εγκύκλιο των αναπληρωτών (που παρεμπιπτόντως θα έβγαινε μέχρι τις 10 Ιουλίου!) με δηλώσεις σε εφημερίδες, τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές να ενισχύσουν την εργασιακή ανασφάλεια, τη σύγχυση και την ταλαιπωρία μας!
Τι ακριβώς αλήθεια σημαίνουν όλα τα λεγόμενα των εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας περί εντοπιότητας και επιπλέον μοριοδότησης αναπληρωτών στις παραμεθόριες περιοχές; Γιατί δε μας λένε ξεκάθαρα τι άλλο σκέφτονται και αυτή τη φορά; Γιατί δε συζητούν επί της ουσίας μαζί μας και με τους εκπροσώπους μας; Γιατί να πρέπει να κάνουμε πάλι υποθέσεις και προσωπικές ερμηνείες για το τι ακριβώς θα γίνει;
Ποιος ευθύνεται κ. Υπουργέ που υπάρχουν τόσα κενά στα σχολεία;
1. Ας μας απαντήσουν οι αρμόδιοι για ποιον λόγο στην εκπαίδευση οι διορισμοί μονίμων όχι μόνο δεν ακολουθούν την αναλογία 1:5, αλλά είναι ουσιαστικά ανύπαρκτοι; Ακόμη και ο πιο ευκολόπιστος αδυνατεί να πιστέψει ότι τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν στα σχολεία και που διαρκώς αυξάνονται μπορούν να καλύπτονται συνεχώς μόνο με αναπληρωτές!
2. Οι συνάδελφοι που κάθε χρόνο κάνουν αίτηση είναι χιλιάδες και όποιος αρνείται την πρόσληψη, η θέση καλύπτεται από τον επόμενο υποψήφιο. Το γεγονός ότι όλη η διαδικασία δε γίνεται έγκαιρα και γρήγορα (φέτος κλήθηκαν αναπληρωτές λίγες ημέρες πριν τελειώσει η σχολική χρονιά!) δεν είναι αποκλειστικά ευθύνη του υπουργείου; Το ότι έχουν καταργηθεί όλα τα κίνητρα για να δηλώσει ο κάθε εκπαιδευτικός όλες τις περιοχές της Ελλάδας, δεν είναι αποκλειστικά ευθύνη του υπουργείου; Tο ότι στη σχολική χρονιά που μας πέρασε πολλοί καθηγητές που δούλευαν χρόνια ως αναπληρωτές έμειναν άνεργοι, παρόλο που είχαν δηλώσει το περιβόητο «κουτάκι», ενώ ταυτόχρονα τα σχολεία δεν είχαν καθηγητές όπως δήλωσε ο υπουργός, δεν είναι ευθύνη του υπουργείου; Αν όλα τα παραπάνω συνεχίσουν να υφίστανται τι θα προσφέρουν επί της ουσίας τα μόρια εντοπιότητας ή η επιπλέον μοριοδότηση των δυσπρόσιτων για τα οποία γίνεται λόγος;
3. Αν υποθέσουμε ότι θα δίνονται μόρια εντοπιότητας α) αυτό δε θα έπρεπε να ισχύει για όλους τους εκπαιδευτικούς αναφορικά με τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους; β) τι επιπτώσεις θα έχει κάτι τέτοιο στην σειρά κατάταξης στους αντίστοιχους πίνακες που θα προκύψουν; γ) Έχουν μελετηθεί τα αντίστοιχα σενάρια;
4. Πώς θα μοριοδοτηθούν όσοι εργαστούν σε δυσπρόσιτα από τη στιγμή που οι πίνακες είναι κλειστoί από τις 30/6/2010; α) Αν οι πίνακες δεν ανοίξουν τι να τα κάνουν οι συνάδελφοι τα υποσχόμενα μόρια;;; β) Αν πάλι οι πίνακες ξεκλειδώσουν δε θα πρέπει να προσμετρηθούν και όλα τα μόρια προϋπηρεσίας που εδώ και 4 χρόνια δε μετρούν και δε φαίνονται πουθενά; Γιατί η προϋπηρεσία, που σημαίνει πολύτιμη διδακτική εμπειρία ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ;
5. Γιατί το σύστημα διορισμού αναπληρωτών και μονίμων που υπήρχε μέχρι το 2010 καταργήθηκε από τον περίφημο ν. 3848-έκτρωμα (ν. Διαμαντοπούλου) εν μία νυκτί; Μήπως κάποιοι που σήμερα χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τα δυσπρόσιτα σχολεία, πρωτοστατούσαν τότε (2010) στην κατάργηση των πινάκων διορισμού μας και στην εκστρατεία κατασυκοφάντησής μας; Έλεος πια! Δεν κόντεψε τόσο η μνήμη μας…
Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Το κύριο πρόβλημα είναι η έλλειψη μόνιμων διορισμών. Όσο παγιώνεται αυτή η παρωδία, το σύνολο των εκπαιδευτικών και των μαθητών θα υποφέρει. Οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί θα προσπαθήσουν να βρουν μια οποιαδήποτε άλλη δουλειά για να ζήσουν, οι μόνιμοι θα αναλαμβάνουν υπερωρίες για να καλύψουν όσο το δυνατόν περισσότερες διδακτικές ώρες, ενώ ταυτόχρονα όσοι επιθυμούν θα αδυνατούν να πάρουν μετάθεση, οι μαθητές δε θα έχουν καθηγητές και τα σχολεία που θα απομείνουν, θα υπολειτουργούν!
Αυτή δυστυχώς είναι η πραγματικότητα που μοιάζει με ταινία επιστημονικής φαντασίας, για όλους όμως εμάς είναι η ιστορία της ίδιας μας της ζωής!!!
Γιαννάτου Κική
Αναπληρώτρια Εκπαιδευτικός
Πρόεδρος Β΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη