Thumbnail
ΕΛΜΕ Κέρκυρας

Μια πρώτη προσέγγιση στην τράπεζα θεμάτων (ή θυμάτων;)

Αντί προλόγου

Σε όλα τα μεταρρυθμιστικά εγχειρήματα που επιχειρήθηκαν στην εκπαίδευση μετα- πολεμικά, μόνιμος στόχος ήταν η στροφή των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τη γενική στην τεχνική εκπαίδευση. Οι εισηγητές των μεταρρυθμίσεων αυτών με μελαγχολία συχνά διαπίστωναν ότι η Ελληνική οικογένεια αρνιόταν να σπρώξει τα παιδιά της σε τεχνικά επαγγέλμα- τα και επέμενε στις σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κανείς από αυτούς δεν προσπάθησε να προσεγγίσει τη συμπεριφορά αυτή με βάση την κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα της χώρας και πολλοί την αντιμετώπιζαν σαν ένα είδος κοινωνικής παθογένειας.

Το νεοελληνικό λαϊκό αίτημα «μάθε παιδί μου γράμματα» αντιμετωπίστηκε από την άρχουσα τάξη της χώρας σαν μία «ιδιοτροπία» του λαού μας που «εμπόδιζε» την χώρα να μοιάσει με τις ανεπτυγμένες χώρες της Δύ- σης. Ήταν μία αντιστροφή του προβλήματος, που απέδιδε τις στρεβλώσεις του μοντέλου οικονομι- κής ανάπτυξης στην παιδεία. Μία οικονομία με πρωτογενή τομέα εγκαταλειμμένο, με δευτερογενή τομέα περιορισμένο, στρεβλό και συχνά τεχνολογικά εξαρτημένο ή καθυστερημένο και τέλος τρι- τογενή τομέα βασικά προσανατολισμένο στον τουρισμό, είχε ελάχιστες ανάγκες από ουσιαστικές τεχνικές ειδικότητες. Οι τεχνικές ειδικότητες, που υπήρχαν, ήταν περιορισμένης εξειδίκευσης και κατά συνέπεια μειωμένου κοινωνικού κύρους. Καμία σχέση φυσικά με τους εξειδικευμένους τεχνι- κούς των ανεπτυγμένων καπιταλιστικών χωρών.

Δείτε αναλυτικά σε μορφή pdf

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος ή εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα: Με μία κίνηση παίρνεις Voucher 750€

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

απθ
Ο αυτισμός δεν “χωράει” στο ΑΠΘ; - Γροθιά στο στομάχι η επιστολή φοιτητή με αναπηρία που το Πανεπιστήμιό του θέτει εμπόδια
Η ΕΣΑμεΑ καταγγέλλει: Απαράδεκτες ελλείψεις στην υποστήριξη φοιτητών με αναπηρία
Ο αυτισμός δεν “χωράει” στο ΑΠΘ; - Γροθιά στο στομάχι η επιστολή φοιτητή με αναπηρία που το Πανεπιστήμιό του θέτει εμπόδια
paidikoi-stathmoi
ΔΥΠΑ: Παράταση στις αιτήσεις για τους Βρεφονηπιακούς Σταθμούς έως την Κυριακή 22 Ιουνίου
Ποιοι γονείς και κηδεμόνες είναι δικαιούχοι για τις εγγραφές στους 28 Βρεφονηπιακούς Σταθμούς (ΒΝΣ) της ΔΥΠΑ για τη σχολική χρονιά 2025-2026
ΔΥΠΑ: Παράταση στις αιτήσεις για τους Βρεφονηπιακούς Σταθμούς έως την Κυριακή 22 Ιουνίου
sxoleia_defteris_eykairias
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Σε ΦΕΚ η απόφαση για την Επιλογή Διευθυντών και Υποδιευθυντών
Διαδικασία υποβολής αιτήσεων και κριτήρια επιλογής στα ΣΔΕ - Ολόκληρη η απόφαση (ΦΕΚ)
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Σε ΦΕΚ η απόφαση για την Επιλογή Διευθυντών και Υποδιευθυντών