Thumbnail
Μη  ξεχνάμε ότι οι μαθητές είναι άνθρωποι...

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ  2014.

Στο  ίδιο  έργο  θεατές;

            Δύο εβδομάδες απομένουν περίπου μέχρι την  έναρξη των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων και το θερμόμετρο δυστυχώς "ανεβαίνει " επικίνδυνα.

...και λέω δυστυχώς για την κατευθυνόμενη, κατά τη γνώμη μου, τρομοκρατία που ασκείται σε μαθητές , γονείς και εκπαιδευτικούς - τα τελευταία χρόνια - από την σκυταλοδρομία   της ΟΕΦΕ και της Κ.Ε.Ε.

Για να εξηγούμαι, είμαι μαθηματικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον ιδιωτικό τομέα( φροντιστήρια) . Παρ΄όλα αυτά κι ενώ το φροντιστήριο που διευθύνω έχει συμμετάσχει στα επαναληπτικά θέματα της  ΟΕΦΕ , δεν μπορώ να παραβλέψω τα εξής:

1ο)      Κάθε χρόνο παρατηρείται εκθετική αύξηση της δυσκολίας των θεμάτων. Είναι απορίας άξιον αν τα θέματα και της επιτροπής και της ομοσπονδίας απευθύνονται σε μαθητές ή  σε καθηγητές.

Κι αν απευθύνονται σε μαθητές , σε ποιούς ακριβώς απευθύνονται, αν λάβουμε υπ' όψιν ότι το 2013 το ποσοστό των μαθητών της τεχνολογικής και της θετικής κατεύθυνσης που έγραψαν από  18  μέχρι   20,  ήταν   0,65%  και   2,47% αντίστοιχα;

Φτάνουμε στο σημείο ό ένας καθηγητής να κάνει  "καζούρα" στον άλλο αν κατάφερε να λύσει τα  θέματα!  Ο καθηγητής!

2ο)      Η ασκησιοκεντρική  δομή  των θεμάτων την οποία ακολουθούν και τα βοηθήματα  μαθηματικών , έχει  αποτέλεσμα την στείρα "παπαγαλία".  Για παράδειγμα  σε ένα καθιερωμένο  4ο θέμα , θα συναντήσουμε την συνάρτηση  ολοκλήρωμα.

Ο μαθητής  έχει αποστηθίσει τον τρόπο που αυτή παραγωγίζεται και εκτελεί την παραγώγιση ,  ασχέτως από  το τί ζητάει η άσκηση και πολύ χειρότερα,  χωρίς να γνωρίζει την έννοια του ορισμένου ολοκληρώματος.

3ο)      Παραδοσιακά τα θέματα της ΟΕΦΕ είναι δυσκολότερα από τα θέματα της Κ.Ε.Ε . Έτσι υποτίθεται αυξάνεται το κύρος των φροντιστηρίων και τονώνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ τους, οδηγώντας τους μέτριους και καλούς μαθητές στην απογοήτευση,  δύο μήνες πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις. Σε αυτό το σημείο η Κ.Ε.Ε παίρνει  την σκυτάλη.

Αφού τα παιδιά έχουν επαφή με τέτοιου είδους θέματα και τα έχουν διδαχθεί στο φροντιστήριο,  δεν υπάρχει λόγος εκείνοι να προτείνουν πιο εύκολα θέματα . Έτσι φτάσαμε στο αποκορύφωμα δυσκολίας το 2013 και ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται.

Για να μη σχολιάζω χωρίς να προτείνω :

            Καλώς διαβαθμισμένα θέματα που να εξετάζουν τον μαθητή στην πλήρη κατανόηση  των βασικών εννοιών , χωρίς έμφαση σε ταχυδακτυλουργικά τεχνάσματα.

Μη  ξεχνάμε ότι οι μαθητές είναι άνθρωποι...

Βιώνης Παναγιώτης 

Μαθηματικός 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taksi_xristougenna
Μαθητές και εκπαιδευτικοί υποδέχονται τα Χριστούγεννα με γιορτή και πολιτιστικές δράσεις
Το 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Κέρκυρας διοργανώνει γιορτή για μικρούς και μεγάλους
Μαθητές και εκπαιδευτικοί υποδέχονται τα Χριστούγεννα με γιορτή και πολιτιστικές δράσεις
Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο δίνει λόγο στις φοιτήτριες και στους φοιτητές του
ΑΠΘ: «AU S-Bar», το νέο εργαλείο που δίνει φωνή στους φοιτητές
Πρωτοβουλία των Πρυτανικών Αρχών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου για ένα μόνιμο, διαφανές «βαρόμετρο» που αποτυπώνει προσδοκίες, εμπειρίες και την...
ΑΠΘ: «AU S-Bar», το νέο εργαλείο που δίνει φωνή στους φοιτητές
Πανεπιστήμιο Πειραιά
Πανεπιστήμιο Πειραιώς: Με επιτυχία το συνέδριο «Τουρισμός Αξίας – Από τη Θεωρία στην Πράξη»
Το Πανεπιστήμιο Πειραιώς αναδεικνύει τον Τουρισμό Αξίας ως κεντρικό στρατηγικό ζητούμενο για το μέλλον του ελληνικού τουρισμού
Πανεπιστήμιο Πειραιώς: Με επιτυχία το συνέδριο «Τουρισμός Αξίας – Από τη Θεωρία στην Πράξη»