Thumbnail
Να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την ίδρυση 6ου Λυκείου στο Αγρίνιο

Να ξεκινήσουν  οι  διαδικασίες  για  την  ίδρυση  6ου Λυκείου στο Αγρίνιο

Γράφει  ο  Αδάμης  Ευθύμιος 

(π. μέλος  Δ.Σ  Β΄ΕΛΜΕ)

Όλο  και  περισσότεροι  γονείς, οι  οποίοι βρέθηκαν  στη  δυσάρεστη  θέση  ν’  αποδεχθούν  την  αναγκαστική  μετακίνηση των  παιδιών  τους(παρότι  κατοικούν  

δίπλα στα  μεγάλα  σχολεία), διατυπώνουν  το  αίτημα να  συσταθεί  το  6ο  Λύκειο.

Την  ίδια  άποψη  καταθέτουν  επίσης  πολλοί  καθηγητές, οι  οποίοι  εργάζονται  ή  

εργάστηκαν  στα τρία  μεγάλα  Λύκεια, υπηρεσιακοί  παράγοντες,  πολίτες   με  παιδαγωγική  κατάρτιση  και  εκλεγμένα μέλη  στο  Δ.Σ.  της  Β΄ ΕΛΜΕ.

Όπως  έχω  αναφέρει  και  στο  παρελθόν  το ζήτημα έχει βαθιά  σχέση  

α) με  τα  παιδιά  που  φοιτούν σήμερα  στα  Δημοτικά  και  στα  Γυμνάσια, β)τις  υπάρχουσες  σχολικές  αίθουσες  των  πέντε  Λυκείων(αριθμός),   εννοώ  αυτές  που  λειτουργούν  ΝΟΜΙΜΑ, με  βάση  το  αρχιτεκτονικό  σχέδιο 

 του οικοδομήματος, γ) τον  αριθμό  των  μαθητών  κατά  τμήμα(έως 27 μαθητές),

δ) την  κατανομή  του πληθυσμού  στις  διάφορες  περιοχές  τη  πόλεως( την επέκταση  του  πολεοδομικού ιστού), ε) τις μετεγγραφές  των  μαθητών  και 

στ)  τον  αριθμό  μαθητών  που  φοιτούν  στην  τεχνική  εκπαίδευση (υπάρχουν  κι  άλλα δεδομένα  που  μπορούν  να  ελεγχθούν  όπως  π.χ. οι αστικές  αντιλήψεις  στην προτίμηση  των  σχολείων, οι  φιλίες  των  μαθητών…).

Όλα  τα  παραπάνω  φανερώνουν  πως  το  πρόβλημα  θα  διογκωθεί  την  επόμενη  

χρονιά, γιατί σχολεία  που  είναι  προγραμματισμένα  να  φιλοξενήσουν  300- 350  μαθητές,  για  ν’  ανταποκρίνονται στους  λειτουργικούς  τους  στόχους,  έχουν  ήδη   υπερβεί  κάθε  ανεκτό  όριο  και  πρέπει  να  βρεθεί μια  λύση.

Επανέρχομαι  λοιπόν  στο  ζήτημα  γιατί  θεωρώ  ότι  η  τοπική  ΕΛΜΕ  πρέπει  να  

πάρει  ξεκάθαρη θέση(ειδικά  τα  νεοεκλεγέντα  μέλη  που  εξελέγησαν  πρώτη  φορά με  την  υπόσχεση  ότι  θα  δράσουν  ανανεωτικά  και  διαφορετικά).

Η  ΕΛΜΕ  οφείλει  να  κατανοήσει  την  ταλαιπωρία  των  300 οικογενειών,  να  πλαισιώσει  την  αγωνία  τους,  να  υποστηρίξει  ευθαρσώς  την  δημιουργία   ενός νέου  Λυκείου, αρνούμενη να  συνταχθεί  με την  αναγκαστική  μετακίνηση   εκατοντάδων  παιδιών από  την  μια  μεριά  της  πόλης  στην  άλλη.

Μέλημά  των  εκπαιδευτικών  πρέπει  να  είναι η αναβάθμιση  των συνθηκών  στα   σχολεία  και  η προστασία  των  λειτουργικών  δομών  της  εκπαίδευσης και όχι  η  αποδοχή  συνθηκών   που δυσχεραίνουν  το  έργο  τους, όπως  είναι   τα  υπερφορτωμένα  τμήματα(που  καθιστούν  δύσκολες τις  συνθήκες  για  μαθητές  και  καθηγητές).

Είναι  λοιπόν  γεγονός  ότι  η δημιουργία  του  6ου Λυκείου  θ’  αποσυμφορήσει  τα  τρία  μεγάλα  Λύκεια, χωρίς  κανένα  κόστος  σε  προσωπικό  για  το  δημόσιο,  θ’ ανακουφίσει  τους  πολίτες  και θα μεταβάλλει  τις  συνθήκες  για τα  επόμενα   χρόνια.

Υπάρχουν  βέβαια  και οι  ενστάσεις,  που  οφείλονται  στον  φόβο  κάποιων   ότι   θα  κλείσει  το  5ο Λύκειο  γιατί (μετά  την  σύσταση  του  6ου)  θα  ενισχυθούν   κυρίως   τα  πέντε  Λύκεια  και  εκείνο  θα σβήσει.

Η αλήθεια  είναι ότι  αν  τα  σχολεία  χωροθετηθούν  σωστά  και  τηρηθεί η κατανομή  δεν  πρόκειται να  κλείσει  κανένα  Λύκειο. 

Την  ορθότητα  της  συγκεκριμένης  εκτίμησης  υποστηρίζουν  ο  αριθμός  των   μαθητών  στα Δημοτικά  και  στα  Γυμνάσια,  αλλά  και  η  γεωγραφική  θέση  των   σχολείων  η  οποία  πράγματι εξασφαλίζει  την  επιβίωσή  τους.

Το  Αγρίνιο  αποτελεί  μια  αναπτυσσόμενη  πόλη (είναι  η  δεύτερη  μεγάλη  πόλη   στη  Δυτική  Ελλάδα, μετά  την  Πάτρα)που  σε  διάστημα  τριάντα  πέντε   χρόνων αύξησε (διπλασίασε)  την  έκτασή  της  και τριπλασίασε  τον  πληθυσμό της.

Ο  εκσυγχρονισμός  των  δομών  της  πόλεως  δεν  αφορά  μόνο  τους  μεγάλους   δρόμους, τα πεζοδρόμια, τις  πλατείες,  τις  παιδικές  χαρές,  την  αποσυμφόρηση   του  κέντρου, την αισθητική ανανέωση της πόλης, αφορά και τις σχολικές υποδομές  με  τη  δημιουργία  νέων σχολείων, που θα αναβαθμίσουν τις  σχολικές  συνθήκες  και  θα  βελτιώσουν  την  ποιότητα  της  σχολικής  ζωής.   

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio-deuteris-eukairias-2.jpg
Πρόσκληση απόσπασης μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας για το σχολικό έτος 2025-2026
Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων από 16 έως 25 Ιουνίου 2025 για αποσπάσεις μόνιμων εκπαιδευτικών σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Πρόσκληση απόσπασης μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας για το σχολικό έτος 2025-2026
αστυν
Μακελειό σε φεστιβάλ στη Γιούτα: Τρεις νεκροί και δύο τραυματίες από πυροβολισμούς
Ένα βρέφος, μια 41χρονη και ένας 18χρονος μεταξύ των θυμάτων σε αιματηρή συμπλοκή κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ Westfest στο Σολτ Λέικ Σίτι
Μακελειό σε φεστιβάλ στη Γιούτα: Τρεις νεκροί και δύο τραυματίες από πυροβολισμούς
taksi
Ένωση Γονέων Καλαμαριάς κατά του «χαρατσιού» στη θερινή απασχόληση 2025
Οι γονείς καλούνται να πληρώσουν για πρώτη φορά συμμετοχή στο πρόγραμμα, ενώ η Ένωση ζητά άμεση κατάργηση της εισφοράς και διεύρυνση των θέσεων
Ένωση Γονέων Καλαμαριάς κατά του «χαρατσιού» στη θερινή απασχόληση 2025