Ξ. Βαμβακερός
Αυτή η διαδικασία, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα γνωστά, δεν έχει μελετηθεί επαρκώς. Δεν αναφέρομαι στην ουσία της βίαιης μετακίνησης μαθητών σε άλλη σχολική μονάδα (προβλήματα των μαθητών και των γονέων τους από την απομάκρυνση, τρόπος επιλογής των υπό μετακίνηση μαθητών -σε περίπτωση ενός τμήματος και μικρού αριθμητικού πλεονάσματος τι θα γίνεται, κλήρωση;), αλλά στο καθαρά τεχνικό μέρος.
Το σχέδιο έχει έναν ατέρμονα βρόχο (loop). Οι μαθητές δεν είναι μόνο στην κατεύθυνση αλλά και στα τμήματα γενικής παιδείας ταυτόχρονα, οι ίδιοι μαθητές! Αν μετακινηθούν λόγω κατεύθυνσης θα χαλάσει η ισορροπία των τμημάτων του σχολείου αφετηρίας και πιθανότατα και του σχολείου προορισμού. Αν υποθέσουμε ότι έχει γίνει καλά ο χωροταξικός σχεδιασμός και τα σχολεία παραλαμβάνουν όσα παιδιά πρέπει με τμήματα 25-26-27 μαθητών, τότε κάθε μετακίνηση θα ανατρέψει αυτά τα δεδομένα και θα πρέπει να αρχίσει νέος κύκλος μετακινήσεων. Προφανώς λόγω καταστροφής του βασικού αρχικού σχεδιασμού κατανομής των μαθητών αυτό θα οδηγήσει σε ένα αέναο βρόχο ανατροφοδότησης. Υπάρχει λύση; Μόνο η παραβίαση του δικαιώματος των μαθητών στη ελεύθερη επιλογή της κατεύθυνσης που επιθυμούν να ακολουθήσουν. Δηλαδή ο εξαναγκασμός των μαθητών να μπουν σε τμήματα κατ/νσης σε αριθμούς ακέραια πολλαπλάσιους των αριθμών ανά τμήμα. Ο εξαναγκασμός θα βασίζεται στην απειλή μετακίνησης σε άλλο σχολείο.
Ένα παράδειγμα: έστω ιδανικό σχολείο με 104 μαθητές στη Β' Λυκείου (26 μαθητές ανά τμήμα Γενικής Παιδείας) και με αριθμό καθηγητών καιειδικοτήτων που καλύπτει σχεδόν επακριβώς το πρόγραμμα χωρίς ανάγκη αναπληρωτών ή διάθεσης καθηγητών από αλλού. Μια συνήθης κατανομή στις κατ/νσεις με ελεύθερη επιλογή θα ήταν ως εξής: 20-25 Θετική, 45-50 Τεχνολογική και περίπου 35 Θεωρητική. Η τάξη θα λειτουργούσε απροβλημάτιστα με 1 τμήμα Θετικής (20 ως 25 μαθητές), 2 τμήματα Τεχνολογικής ( 22 ως 25 μαθητές το καθένα) και 2 τμήματα Θεωρητικής ( 17 ως 19 μαθητές το καθένα). Εδώ αρχιζουν τα προβλήματα. Με τις νέες οδηγίες πρέπει να γίνει ένα τμήμα Θεωρητικής κατ/νσης με 27 μαθητές και 8-10 μαθητές να πάνε αλλού. Ποιοί και με ποιό τρόπο θα επιλεγούν; Σε ποιό σχολείο θα πάνε;
Σε ένα μικρότερο πιθανά που θα έχει κι αυτό 10-15 μαθητές στην κατ/νση και όλοι μαζί θα είναι περίπου 20-25. Όμως το σχολείο αφετηρίας θα έχει πλέον μόνο 90-95 μαθητές στην τάξη και θα δικαιούται μόνο 3 τμήματα (81) μαθητές και θα έχει πλεόνασμα 14. Το σχολείο προορισμού είχε πχ ( ως μικρότερο και με βάση το σχεδιασμό κατανομής) 50-54 μαθητές και 2 τμήματα. Πλέον θα έχει και αυτό πλεόνασμα 10-15 μαθητές που του έστειλαν από το μεγαλύτερο Λύκειο. Είχαμε δύο σχολεία με ένα ισορροπημένο σχεδιασμό και τώρα αρχίζει ένας αέναος βρόχος ανατροφοδότησης. Πρέπει να βρεθούν ένα-δύο σχολεία ακόμη να κόψουν και να ράψουν μαθητές και τμήματα (κάποιοι μαθητές το Σεπτέμβριο -ποιοί άραγε;- θα βολτάρουν από σχολείο σε σχολείο, χαρά που θα κάνουν οι γονείς...). Και δεν υπάρχει βέβαια ούτε τέλος, ούτε άκρη.
Ας το επαναλάβουμε, οι ίδιοι μαθητές (όχι κάποιοι άλλοι) είναι και στα τμήματα γενικής παιδείας και στα τμήματα κατεύθυνσης. Αν ανατραπεί η κατανομή των μαθητών λόγω κατευθύνσεων, ανατρέπεται όλος ο σχεδιασμός. Ο διαβόητος αλγόριθμός κατανομής των υπηρεσιών του Υπουργείου έχει προφανώς ξεχάσει να βάλει ως περιορισμό την ταυτότητα των μαθητών γενικής παιδείας και κατευθύνσεων.
Λογικό αφού μάλλον σκέφτηκαν μόνο για τα γυμνάσια και τη μετάβαση στην Α' Λυκείου. Οι μεγάλες τάξεις του Λυκείου και οι κατευθύνσεις αποτελούσαν δύσκολες "λεπτομέρειες". Καλή τύχη σε όλους μας τη νέα σχολική χρονιά και πρώτα απ’ όλους στις υπηρεσίες και στα στελέχη του Υπουργείου που θα πρέπει να βρουν άκρη στον κύκλο!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη